TEST PLAY
Car Mechanic Simulator 2014
Vladimir PISODOROV
1. mart 2014.

Kako je to biti vlasnik automehaničarske radnje, osim što se kupate u novcu kao Baja Patak klepajući po ušima neuku raju za zamenu filtera i promenu ulja? Da li je posao baš toliko jednostavan da kinta pljušti kao da sutra svanuti neće? Odgovor na ova pitanja pokušala je da pruži poljska softverska grupa Red Dot Games koja je izradila pravu „budi automehaničar” simulaciju.

Car Mechanic Simulator je namenjen ljudima sa određenim predznanjem iz struke, te onima koji možda planiraju jednog dana da se bave automehaničarskim poslom.

Počinjete u maloj garaži gde imate tek osnovne uslove za rad: jedna hidraulična dizalica (kanali se na zapadu ne koriste više), računar putem kojeg naručujete delove, te mengele u koje stavljate delove koje valja popraviti. Klijenti su razni, porodični ljudi sa svojim karavanima, nabeđene „džipadžije”, vozači ekonomičnih gradskih automobila, ali i ljubitelji brzine sa svojim „sportacima”. Problemom svake mušterije isporučuje se u vidu popunjenog formulara - radnog lista, gde je navedeno šta treba zameniti i koji su uočeni nedostaci u radu. Klijentela ume da dođe i sa potpuno neodređenim problemima kada je na vama da isti otkrijete, uspešno ga otklonite i potom auto odvedete na test stazu u dvorištu kako bi ustanovili da li kočnice rade kako valja, kako se auto ponaša na neravnom terenu, da li ubrzava kao što je propisano i slično. Tokom rada nemate nikakvu pomoć, nema radnika, nema stručnih knjiga sa uputstvima - samo vi i vaš verni set gedora...

Car Mechanic Simulator je zbog poslednje rečenog namenjen ljudima sa određenim predznanjem iz struke, te onima koji možda planiraju jednog dana da se bave automehaničarskim poslom. Klasičan igrač ovde neće naći svoju šolju čaja, niti će ga izražena težina igre privući da uči o komponentama u motorskom prostoru modernog automobila. Autori su se potrudili da Car Mechanic Simulator ipak ne bude tvrdokorna simulacija, jer nije ispoštovan baš svaki detalj jednog složenog sistema kao što je automobil, ali su ipak odlučili da onima koji se manje razumeju u tematiku ne približe problem. Da su jednostavne stvari poput zamene filtera za vazduh, ulje i gorivo bauk, uverićete se već u drugoj misiji, koja je zapravo tutorijal. Diljem interneta igrači plaču na sav glas zbog podatka da ne mogu da nađu jedan od pomenutih delova, isključivo zbog toga što igra apsolutno ne daje nikakve hintove - shvatite ovo bukvalno! Ako se ne razumete u mehaničarski posao, barem ovlaš, ovde nemate šta da radite. Da, nasumičnim kliktanjem verovatno ćete na kraju uspeti da nađete neispravni deo, ali to treba ponoviti 75 puta (toliko ima misija u kampanji), a zadaci su sve teži i teži. Zamena kaiša, repariranje menjačke kutije, promena servo-uređaja biće prava noćna mora ako ne vladate tematikom.

Igrači koji su ponekad bili i u prilici da rade s nekim na „rasturanju” nekog krša, pronaći će da je igra previše jednostavna.

S druge strane, oni koji praktikuju da se zavlače ispod svog automobila, a ponekad su bili i u prilici da rade s nekim na „rasturanju” nekog krša, pronaći će da je igra previše jednostavna. Menjač skidate očas posla, uklanjajući prvo točkove, oslobađajući poluosovine i mičući anlaser s puta. Onih pet-šest šrafova skidaju se kao jedan pritiskom na levi taster miša i onda ostaje samo dilema da li ugraditi nov deo ili obaviti reparaciju starog i tako nagrnuti više novca na konto. Misije su repetitivnog karaktera iako ćete u 90 odsto slučajeva raditi na različitim problemima. Prvo skinete sve delove koji vam smetaju, izvadite neispravan deo i zamenite ga novim, a onda obrnutim redosledom sve vratite na svoje mesto. Automobili se, iako ih ima ohahaj različitih, ispod haube ne razlikuju puno, ali da bi autori postigli takav nivo autentičnosti igra bi morala da ima proporcije AAA ostvarenja, a ne projekta s ograničenim budžetom.

Iako je bilo gotovo nemoguće obezbediti ultimativnu detaljnost, igra na ovom polju jednostavno briljira. Motori izgledaju kao pravi i na njima uočavate sve važne delove. Tu je sistem vešanja, kočione čeljusti, pakne, izduvni sistem, rezervoar... Realizam se postiže božanstvenom grafikom (pogledajte hardversku zahtevnost), briljantnim 3D modelima koji se u realnom vremenu šiftuju između (polu)transparentnog i solid state prikaza. Pogled može da se zumira, rotira i pomera, sve u cilju da ostvarite što bolji uvid u situaciju. Tokom rada na raspolaganju su vam svega tri akcije - skidanje delova, montaža i ispitivanje stanja. U poslednjem slučaju kursor se pretvara u lupu i tada se klikom na željeni deo dobija informacija (u procentima) o njegovom stanju. Pregledani delovi automatski se označavaju odgovarajućim bojama (od zelene do crvene) tako da i vizuelno odmah znate na čemu valja poraditi. Iako smo rekli da igra ipak ne dostiže detaljnost ozbiljne simulacije svaki auto sastoji se od preko 100 zamenjivih delova. Tu opet dolazimo do iste priče - ako ne znate kako šta funkcioniše, možete da se pozdravite sa igranjem na višim nivoima.

Šteta što autori nisu omogućili neki vid tutorijala ili barem helpa, jer bi onda Car Mechanic Simulator mogao slobodno da se koristi na časovima tehničkog obrazovanja.

Samo ćemo nagovestiti šta vas sve očekuje ukoliko budete istrajni u igranju. Mogućnost kupovine novih garaža s modernijom opremom. Klijenti kojima je potrebno raditi optiku trapa, vršiti kompjutersku dijagnostiku, pa čak i „čipovati” motor. Naravno, možete apgrejdovati i svoje znanje, što rezultira bržom detekcijom kvarova i lakšim odvrtanjem šrafova, ali i popustima kod dobavljača delova.

Šteta je što autori nisu omogućili neki vid tutorijala ili barem helpa, jer bi onda Car Mechanic Simulator mogao slobodno da se koristi na časovima tehničkog obrazovanja kao edukativno sredstvo. Uz eventualno dalje detaljisanje i ubacivanje novih sklopova, igra bi mogla da preraste u ozbiljan priručnik. U međuvremenu, obični igrači izbegavaće ovu igru jer je previše teška, dok će oni koji se doznaju u tematiku prosto žudeti za još kojom misijom jer ove s aktuelnog menija mogu da se izgustiraju za dan.


Platforma:
PC
Potrebno:
Intel Core 2 Duo / 1,8 GHz ili ekvivalent, nVidia GeForce 9800 GT sa 512 MB VRAM-a, 2 GB RAM-a
Poželjno:
Intel Core i5 ili ekvivalent, nVidia GeForce GTX 650 Ti sa 1 GB VRAM-a, 4 GB RAM-a
Veličina:
1 DVD
Adresa:
goo .gl /IZ8r8r
79
PRETHODNI TEKST
SLEDEĆI TEKST
Najčitanije
Igre
Telefoni
Hardver
Softver
Nauka
Aktuelno štampano izdanje
APRIL 2024
Gigabyte Radeon RX 7900 GRE Gaming OC 16G
Zlatni zeka
Model koji je izvorno namenjen kineskom tržištu, i koji se tamo pojavio još prošlog leta, lepo je popunio prazninu između modela RX 7800 XT i RX ...
Asus ROG Zephyrus G16 (GU605MY-QR085X)
Najkompaktnija zverka
Uz sve kompromise, ovo je verovatno najsnažniji laptop smešten u manje od dva kilograma i 18 milimetara visine...
Honor Watch 4
Savršeno upakovan
Sat koji donosi veoma malo pravih noviteta, ali kod kog je uklapanje poznatog i očekivanog dovedeno do savršenstva...
Mobile World Congress 2024
Ovde i AI ima AI
Utisak je da MWC „na nogama” drže isključivo velike kineske kompanije, a praksa predstavljanja flegšip telefona na sajmu je sve ređa...
Inovativni motori i reaktori
Bolji pogon
Električni motori uskoro stižu u putničke avione, samo da se reši nekolicina konstruktorskih prepreka...
Honor Magic 6 Pro
Magična Šestica
Sistem kamera oslanja se na tehnički sofisticiran dizajn sa promenjivim otvorom blende...
Apple, AI i nova tužba za monopol
Kisela ili slatka jabuka
Apple će uvek da koristi sopstveno rešenje, ukoliko može da ga napravi dovoljno brzo i kvalitetno...
Dragon’s Dogma 2
Nastavak dvanaest godina stare igre koja odavno ima kultni status, naoko, jednostavan akcioni RPG koji se trudi vas angažuje, ali i pomalo namuči...
Rise of the Ronin
Rise of the Ronin izuzetno podseća na Ghost of Tsushima, kako po izgledu, tako i po konceptu...
Highwater
Ugodan koktel postapokaliptične komike i poetične melanholije...
Microsoft Windows 3.0
Prisećamo se treće iteracije operativnog sistema baziranog na grafičkom korisničkom okruženju, koja je konačno mogla da izađe na crtu takmacima...
© 2024 Svet kompjutera. Sva prava zadrzana.
Novi broj - Arhiva - Forum - O nama