PRVI UTISCI
The Banner Saga
Miodrag KUZMANOVIĆ
1. januar 2014.

The Banner Saga je još jedan prilog za kompilaciju uspešnih Kickstarter kampanja: trojica bivših dizajnera iz Biowarea, za realizaciju svoje ideje o mešavini nordijske mitologije, RPG-a, taktike i avanture tražili su 100.000 USD, a primili bezmalo osam puta toliko. Godinu dana nakon tog više nego uspelog „pledža” dobili smo priliku da odigramo prvu trećinu igre koja, s aspekta produkcije i funkcionalnosti, deluje skoro sasvim završeno.

The Banner Saga je vrlo suptilna mešavina taktičkog RPG-a i polunelinearne avanture sa jednim ciljem ali više putića do njega. Okosnica lorea igre je alijansa između ljudi i Varlova, gigantskih rogatih humanoida koji podsećaju na prerasli križanac patuljka i Hellboya. Idilu „Uneasy” alijanse nas i njih prekida najezda Dredgea, misterioznih crnih oklopnika koji dolaze iz divljine poput podzemnih tribala iz filma „Trinaesti ratnik”. Dredžovi ništa ne pitaju, već spaljuju i kolju, sa njima nema dogovora, pregovora ili ugovora, već isključivo komunikacije sečivima i tupim predmetima.

Priča igre je relativno kompleksna, i kombinuje dve različite grupe protagonista. Prvu čini varlovska armada koja prati princa ljudskog kraljevstva u diplomatskoj misiji, dok drugu sačinjavaju rag-tag izbeglice koje očajnički beže iz spaljenih sela na drugom kraju mape. Svaka grupa ima svoju agendu i junake, obilje dijaloga i „chose your adventure” situacija u kojima često pravite izbor između života i smrti.

Osim dijaloških i situacionih izbora, na tok igre utiču i pobede ili porazi u taktičkim bitkama. One su poteznog karaktera, imaju klasične melee klase i strelce, ali bez magije i bilo čega otvoreno natprirodnog (osim, Varlova i Dredgea). Preživljavanjem u bitkama i eliminacijom protivnika, svaki od vaših likova dobija mogućnost napredovanja i nabavke jednog borbenog artefakta, u koju svrhu se koristi „renown”, akumulirana slava koju donose pobede. Bitna komponenta igre je i resursna mehanika vašeg konvoja koji se kreće iz avanture u avanturu: osim heroja, na ishod većih bitaka utiče i broj boraca koji sačinjavaju konvoj, na čiji pak broj imaju uticaja avanturistički momenti i kvantitet zaliha koji posedujete. Konvoji i logistika će, pretpostavljamo, imati veću ulogu u kasnijem toku igre, za koji ćemo morati da sačekamo njenu punu verziju.

Najimpresivniji element Sage o barjacima je vizuelna estetika koja podseća na radove Dona Blutha: predivna, ručno crtana grafika daje veoma specifični štimung igri.


PRETHODNI TEKST
SLEDEĆI TEKST
Najčitanije
Igre
Telefoni
Hardver
Softver
Nauka
Aktuelno štampano izdanje
APRIL 2024
Gigabyte Radeon RX 7900 GRE Gaming OC 16G
Zlatni zeka
Model koji je izvorno namenjen kineskom tržištu, i koji se tamo pojavio još prošlog leta, lepo je popunio prazninu između modela RX 7800 XT i RX ...
Asus ROG Zephyrus G16 (GU605MY-QR085X)
Najkompaktnija zverka
Uz sve kompromise, ovo je verovatno najsnažniji laptop smešten u manje od dva kilograma i 18 milimetara visine...
Honor Watch 4
Savršeno upakovan
Sat koji donosi veoma malo pravih noviteta, ali kod kog je uklapanje poznatog i očekivanog dovedeno do savršenstva...
Mobile World Congress 2024
Ovde i AI ima AI
Utisak je da MWC „na nogama” drže isključivo velike kineske kompanije, a praksa predstavljanja flegšip telefona na sajmu je sve ređa...
Inovativni motori i reaktori
Bolji pogon
Električni motori uskoro stižu u putničke avione, samo da se reši nekolicina konstruktorskih prepreka...
Honor Magic 6 Pro
Magična Šestica
Sistem kamera oslanja se na tehnički sofisticiran dizajn sa promenjivim otvorom blende...
Apple, AI i nova tužba za monopol
Kisela ili slatka jabuka
Apple će uvek da koristi sopstveno rešenje, ukoliko može da ga napravi dovoljno brzo i kvalitetno...
Dragon’s Dogma 2
Nastavak dvanaest godina stare igre koja odavno ima kultni status, naoko, jednostavan akcioni RPG koji se trudi vas angažuje, ali i pomalo namuči...
Rise of the Ronin
Rise of the Ronin izuzetno podseća na Ghost of Tsushima, kako po izgledu, tako i po konceptu...
Highwater
Ugodan koktel postapokaliptične komike i poetične melanholije...
Microsoft Windows 3.0
Prisećamo se treće iteracije operativnog sistema baziranog na grafičkom korisničkom okruženju, koja je konačno mogla da izađe na crtu takmacima...
© 2024 Svet kompjutera. Sva prava zadrzana.
Novi broj - Arhiva - Forum - O nama