TEST PLAY
NBA Live 2004
Gradimir JOKSIMOVIĆ
1. decembar 2003.

Uprkos odličnim ocenama i dobrom prijemu kod igrača, prošlogodišnje izdanje NBA Livea, najprodavanije simulacije košarke na računarima, nije zadovoljilo sve ukuse. Svesni činjenice da autentičnost nije jača strana ove simulacije, programeri kanadskog ogranka EA Sportsa ove godine su pokušali da stvari malo „uozbilje” tako što su usporili izvođenje, uveli niz grafičkih poboljšanja i delimično izmenili upravljački sistem.

Sporija igra će obradovati pre svega zagovornike teze da su dosadašnje NBA Live simulacije imale isuviše arkadni šmek. Mnogo više pažnje sada se mora posvetiti planiranju svih elemenata igre, budući da se više ne mogu jednostavno izvesti skriptovane kombinacije koje „pale” i donose sigurne poene. Vizuelna raskoš NBA Livea 2004 će izmamiti bezrezervne pohvale i od najstrožijih kritičara. Naročito upečatljivo unapređenje odnosi se na animaciju igrača, koji reaguju adekvatnije nego ranije, u zavisnosti od pozicije koju zauzimaju u odnosu na druge igrače. Prepravljen je i niz grafičkih detalja, kao što su publika i patike na kojima se sada jasno vidi ime proizvođača.

Zvučna podloga je značajno bogatija i nafilovana je karakterističnim orguljaškim partiturama za podizanje atmosfere, novim najavljivačima i komentatorima koji prenos utakmice obogaćuju mnoštvom dopunskih informacija o igračima. Upečatljiv je i način na koji publika nagrađuje svaki atraktivniji potez, bilo da ispoljava oduševljenje ili negoduje, a naročitu dimenziju daju instrukcije trenera koji svojim igračima s ivice aut linije upućuje (uglavnom beskorisne) savete.

I te kako dobrodošla izmena odnosi se na komande za šutiranje i zakucavanje, koje su konačno raspoređene na odvojene tastere. Zahvaljujući tome, igrača možete „prisiliti” da pokuša zakucavanje ili polaganje lopte čak i kada se nalazi u položaju za šut (u ranijim verzijama nemogućnost forsiranog zakucavanja bila je jedna od najčešćih zamerki igrača koji uživaju u atraktivnim potezima).

Postoji i sasvim nova komanda za izvođenje tzv. jump stop finte, kojom se protivnički igrač izbacuje iz igre i otvara slobodan put za atraktivno zakucavanje. Ovaj manevar je naročito efikasan kada se nalazite u blizini reketa i treba ga što češće koristiti - jedini problem je što je za njegovo izvođenje potrebno nešto više vremena, zbog čega će vam drugi odbrambeni igrači lakše blokirati šut.

Od velike koristi u zoni napada jeste kontrola igrača koji ne drži loptu, kako bi se postavio u poziciju za šut ili ali-up. Naravno, za uspešno izvođenje tako složenih kombinacija neophodno je dosta vežbe, a toplo preporučujemo i džojped s dovoljnim brojem tastera.

Glavne mane igre su nepotpuno predstavljene statističke osobine igrača u režimu franchise i loše razvijen sistem brzog dodavanja, zbog kojeg je praktično nemoguće izvesti efikasan kontranapad. Igrač u zoni napada drastično usporava akciju jer loptu prima kao da pred sobom ima zonsku odbranu, čak i kada mu je put do koša potpuno čist.

U mane spada i velika hardverska zahtevnost zbog koje se i na najjačim računarima mora oboriti kvalitet prikaza, ne bi li se dobio koji frejm animacije više.


Potrebno:
Pentium 3 600 MHz, 128 MB RAM, D3D 32 MB VRAM
Poželjno:
Pentium 4 2000 MHz, 384 MB RAM, GeForce 3/4 64 MB VRAM
Veličina:
2 CD-a
Adresa:
www .easports .com /games /nbalive2004 /
86
PRETHODNI TEKST
SLEDEĆI TEKST
Najčitanije
Igre
Telefoni
Hardver
Softver
Nauka
Aktuelno štampano izdanje
APRIL 2024
Gigabyte Radeon RX 7900 GRE Gaming OC 16G
Zlatni zeka
Model koji je izvorno namenjen kineskom tržištu, i koji se tamo pojavio još prošlog leta, lepo je popunio prazninu između modela RX 7800 XT i RX ...
Asus ROG Zephyrus G16 (GU605MY-QR085X)
Najkompaktnija zverka
Uz sve kompromise, ovo je verovatno najsnažniji laptop smešten u manje od dva kilograma i 18 milimetara visine...
Honor Watch 4
Savršeno upakovan
Sat koji donosi veoma malo pravih noviteta, ali kod kog je uklapanje poznatog i očekivanog dovedeno do savršenstva...
Mobile World Congress 2024
Ovde i AI ima AI
Utisak je da MWC „na nogama” drže isključivo velike kineske kompanije, a praksa predstavljanja flegšip telefona na sajmu je sve ređa...
Inovativni motori i reaktori
Bolji pogon
Električni motori uskoro stižu u putničke avione, samo da se reši nekolicina konstruktorskih prepreka...
Honor Magic 6 Pro
Magična Šestica
Sistem kamera oslanja se na tehnički sofisticiran dizajn sa promenjivim otvorom blende...
Apple, AI i nova tužba za monopol
Kisela ili slatka jabuka
Apple će uvek da koristi sopstveno rešenje, ukoliko može da ga napravi dovoljno brzo i kvalitetno...
Dragon’s Dogma 2
Nastavak dvanaest godina stare igre koja odavno ima kultni status, naoko, jednostavan akcioni RPG koji se trudi vas angažuje, ali i pomalo namuči...
Rise of the Ronin
Rise of the Ronin izuzetno podseća na Ghost of Tsushima, kako po izgledu, tako i po konceptu...
Highwater
Ugodan koktel postapokaliptične komike i poetične melanholije...
Microsoft Windows 3.0
Prisećamo se treće iteracije operativnog sistema baziranog na grafičkom korisničkom okruženju, koja je konačno mogla da izađe na crtu takmacima...
© 2024 Svet kompjutera. Sva prava zadrzana.
Novi broj - Arhiva - Forum - O nama