TEST PLAY<>
092019<><>

Rebel Galaxy Outlaw

Pre nešto manje od četiri godine, indie studio Double Damage napravio je igru Rebel Galaxy, spoj pojednostavljene borbe u svemiru i RPG mehanike. Sada je pred nama Rebel Galaxy Outlaw, nastavak koji se hronološki odvija pre originala (domaćinski – prequel). Outlaw unapređuje grafiku i pojedine aspekte gameplaya u odnosu na klot Rebel Galaxy, dok druge potpuno menja. Rezultat je igra čiji osećaj je istovremeno poznat i različit. Dok je u originalu, iako se igra dešava u svemiru, akcija bila limitirana na jednu ravan, RGO konačno daje igračima potpunu slobodu kretanja. Sem toga, prva igra nas je stavljala za kormilo srednjih i većih brodova, a prequel nas stavlja za upravljačku palicu malih letelica, bilo da im je primarna namena borbene ili tovarne prirode. Ljubitelji dobrih starih igara a la Wing Commander ili Privateer pozdraviće tu razliku sa naročitim žarom.

Rebel Galaxy Oulaw je prequel indie igre Rebel Galaxy u kom se naglasak seli sa okršaja srednjih i većih svemirskih brodova na dinamični dogfight okretnih letelica.

Igra je, ponovo, smeštena u okruženje koje balansira na tankoj žici između omaža i plagijata ’versu iz serije „Firefly” – štrokavi „Divlji Zapad u svemiru”, prepun šarolikih likova sa prenaglašenim šmekom vesterna. U originalnoj igri najinteresantniji lik nije bio protagonista, već je to bila njegova tetka Džuno Markev, bivši švercer, plaćenik i kreativni plesač na ivici zakona. Rebel Galaxy Oulaw nas stavlja u njenu kožnu jaknu, vojne čizme i seriju kokpita dok traga za muževljevim ubicom i prihvata silne sporedne misije kako bi otplatila dugove, nabavila i opremila sve bolji brod i eventualno našla tračak zadovoljenja, kredita i karmičke pravde u svemiru koji nema milosti. Osim nekolicine animacija, od kojih je uvodna svakako najduža, većina pripovedanja u igri obavljena je kroz seriju dijaloga, što između misija, što u tradicionalnom Wing Commander stilu preko jednog od monitora u vašem kokpitu.

Ukoliko ste imali priliku da provedete stanoviti broj sati uz vremešnog Privateera, RGO će vam od samog početka uzrokovati seriju manjih i većih (ali prijatnih) flashbackova. Igru počinjete sa raskantanim, posuđenim teretnjakom, ograničeni na misije unutar jednog sistema da biste, kako stvari napreduju, počeli sa unapređenjima svoje „šklopocije”, gde je najznačajniji jump drive koji vam otvara vrata ka ostatku svemira. Od početka vam je dostupno samo pet brodova i dovoljno je pogledati ih da bude jasno koji su bolji za borbu, a koji za teretno-rudarske misije. Ukoliko volite da istražujete i obavljate dodatne misije igra će vas nagraditi sa pristupom nekolicini dodatnih, skrivenih modela brodova. Ipak, izgled letelice može da zavara. Istina je da uspešnost vašeg broda za stanoviti zadatak više zavisi od opreme nego od modela. Tako dodatni kargo moduli pretvaraju lovac u (veoma bezbedan) trgovački brod, dok teretnjak sa naprednim oklopom i arsenalom može da bude ubojitiji od slavnog „Slave One” Bobe Fetta. Zapravo, najbitnija razlika između modela je u izgledu kokpita (manja ili veća prekrivenost pogleda na akciju) i slotovima za opremu. Lickanju komponenata i sistema vašeg broda dodat je impresivni alat za kozmetičko doterivanje, tako da možete da prilagodite izgled brodova svakoj svojoj želji. Ovo će posebno zadovoljiti čudake koji vole da uživaju u igrama ovog žanra koristeći kudikamo pregledniji pogled iz trećeg lica, a ne iz kokpita, tradicionalno načičkanog instrumentima, u manjoj ili većoj meri. Upravljačka šema igre zadovoljiće ukuse svih fela, od podrške za džojstik za puriste, preko džojpeda za one sa modernijim ukusom, do tradicionalne kombinacije tastature i miša za mazohiste kojima je to preferirani pristup još od prvih Wing Commandera. U RGO, teoretski, možete da pokušate sa forsiranjem odmotavanja glavne priče bez obavljanja generičkih sporednih misija, ali pored toga što je udobnije prelaziti kasniji sadržaj sa boljim brodom i opremom, sama atmosfera je bolja ako potpuno zaronite u ulogu svemirskog lupeža, mada vas niko neće nazvati očerupanim čobanom koji čuva stado nerfova.

Rebel Galaxy Outlaw briljira na dva polja – akciji tokom borbe i vizuelnoj prezentaciji.

Rebel Galaxy Outlaw briljira na dva polja – akciji tokom borbe i vizuelnoj prezentaciji. Igračka mehanika tokom svemirskih dogfightova je potpuno u duhu zlatnog perioda ovog žanra, kada su se naslovi iz Origin Systemsa i LucasArtsa takmičili za mesto favorita u srcima desktop svemirskih pilota. U svakom kokpitu ćete naći neku varijantu tradicionalnih komponenata i sistema za pružanje neophodnih podataka od kojih vam zavisi život: radar, stanje štitova, energija za oružje, brzina, taktički pregled mete i slično. Tokom igre nisu retkost situacije kada će vas odjednom napasti veliki broj protivnika (u duhu slavne misije sa „Salmanom Ruždijem” iz Privateera), zbog toga ne čudi odluka autora da igračima omoguće pauziranje akcije tokom koje možete da podešavate energetske sisteme na brodu, kao i da pogledate 3D prikaz neposrednog okruženja kako biste sagledali ko vas sve napada i odakle. Odličan dodatak je i mogućnost otključavanja wingmana, NPC borca kog možete pozvati u pomoć jednom na svakih deset minuta. U zavisnosti od stepena sigurnosti u svoje letačko-nišanske sposobnosti ili jednostavno želje da postignete specifičan odnos arkadnog i simulacionog pristupa, RGO nudi više stepena težine. Tu su oni lakši, sa različitim oblicima asistencije pri upravljanju ili nišanjenju, kao i teži, među kojima je i Old-school (koji je slobodno mogao da se zove Wing Commander).

Pomenuta vizuelna prezentacija je zaista vrhunska i RGO na najbolji način pokazuje kakve modele i efekte može da izvuče OGRE engine. Brodovi su detaljni i impresivni, a iako u svemiru ne bi trebalo da postoje zvukovi, audio-efekti i prateća muzika samo podižu dinamiku atmosfere i igrački ugođaj. Glasovi likova i gluma deluju preterano na momente, ali i to ima svoj šarm. Igračima koji nemaju organsku reakciju na pominjanje naslova kao Freelancer i Privateer verovatno će smetati količina sporednih misija koje će morati da obavljaju pored glavne priče (efektivno – grind), ali to je zaista sastavni deo gameplaya ovakvog tipa igara. Za nostalgičare kojima je tokom godina nedostajalo nešto u duhu tradicionalne svemirske akcije iz druge polovine devedesetih godina prošlog veka – Rebel Galaxy Outlaw je stigao kao poručen.

Dragan KOSOVAC

 
Age of Wonders: Planetfall
Tetris Effect
Ion Fury
Wolfenstein: Cyberpilot
Wolfenstein: Youngblood
Elsinore
The Church in the Darkness
Metal Wolf Chaos XD
Silver Chains
A Place For The Unwilling
Oxygen Not Included
The Forbidden Arts
Rebel Galaxy Outlaw
Šta mislite o ovom tekstu?
Gibbous: A Cthulhu Adventure
This War of Mine: Stories – Fading Embers
Hamsterdam

Platforma:
Windows
Potrebno:
Core i3-2100 na 3,1 GHz / Phenom II X3 717, 4 GB RAM, GeForce GTX 460 / Radeon HD 6850, 1 GB VRAM, Windows 7 64-bit
Poželjno:
Core i5-2300 na 2,8 GHz / Athlon X4 760K, 8 GB RAM, GeForce GTX 660 / Radeon HD 7870, 2 GB VRAM, Windows 10 64-bit
Veličina:
8 GB
Adresa:
rebel -galaxy .com

85
Home / Novi brojArhiva  •  Opisi igaraKorak po korakŠta dalje?NetgamesOpšte teme  •  Svet kompjutera
Svet kompjutera Copyright © 1984-2018. Politika a.d. • RedakcijaKontakt | Saradnja | Oglasi | Pretplata • Help • English
SKWeb 3.22
Opisi igara
Netgames
Opšte teme
Test Fun
Korak po korak
Šta dalje
Svet kompjutera



Naslovna stranaPrethodni brojeviOpšte informacijeKontaktOglašavanjePomoćInfo in English

Svet kompjutera