Stellaris: Ancient Relics Story Pack | Četvrti story DLC za Stellaris verovatno je najsadržajniji do sada, jer za razliku od Leviathans, Distant Stars i Synthetic Dawn, koji su se fokusirali na eventove i lore, donosi potpuno novi mehanički dodatak igri, arheologiju. Najviše „koristi” od nje imaju početna i srednja faza igre u kojima istražujete i utvrđujete granice svoje imperije. Pri izboru sektora koje planirate da zauzmete sada ćete kalkulisati i faktor arheoloških nalazišta na koja su vaši science brodovi nabasali tokom mapiranja zvezdanih sistema.Četvrti story DLC za Stellaris verovatno je najsadržajniji do sada, jer donosi potpuno novi mehanički dodatak igri – arheologiju. |
Ako bi trebalo da se izrazim terminologijom Stellarisa, tipično arheološko nalazište vrlo je napredna anomalija koja zahteva mnogo više vremena za proučavanje, to jest otkopavanje. Angažovaćete naučnika, poželjno s odgovarajućim bonusom za analizu iskopina, i čekati da otkrije jedan po jedan sloj misterije. Svako poglavlje arheološkog nalazišta donosi fragment priče i određenu količinu minornih artefakata, a finalni deo ponekad ima formu mini-questa na čijem vas koncu čeka ultramoćan artefakt čija aktivacija donosi stalne i privremene bonuse za celu imperiju. Ti artefakti, to jest bonusi, znaju da budu pravi game changer – na primer, mač najslavnijeg lovca davno nestale civilizacije daje vam +25% na moral napadačkih i odbrambenih armija, +2 na domet planetarnih senzora, kao i privremeni bonus na podsvetlosnu (intersistemsku brzinu kretanja) vaših flota. Aktivacija artefakata ima cooldown od deset godina, tako da se ne isplati čuvati ih za mid i end game krize (jer ih ne možete spamovati), već ih valja koristiti „organski”. Minorni artefakti, s druge strane, funkcionišu kao valuta za aktivaciju raznovrsnih bonusa, na primer instant nasumična tehnologija, petogodišnji ofanzivni bonus ili nešto osamdeseto. Uz Ancient Relics stigao je i peč koji je verziju igre podigao na 2.3. (2.3.1), kodnog imena „Wolfe” po SF piscu Džinu Vulfu („Knjiga novog Sunca”, „Peta Kerberova glava”...). Osnovna igra njime nije fundamentalno izmenjena, već su postojeći sistemi, nalik na sektore, unapređeni i funkcionišu logičnije. Poboljšana je i automatizacija gradnje na planetama – sada možete definisati namenu svakog pojedinačnog sveta (poljoprivreda, energetika...), AI upravnik će sâm da bira šta će da gradi od sektora i objekata, a možete mu prepustiti i da sâm odluči o nameni planete, rukovodeći se raspoloživim distriktima. Ova opcija je ultrakorisna u poznoj fazi igre, kad vam administratorski limit dozvoljava da imate masu svetova u core sektoru. Ancient Relics košta 10 evra i predstavlja esencijalnu nabavku za svakog ozbiljnog Stellaris fana. Miodrag KUZMANOVIĆ | | |