TEST PLAY<>
062019<><>

Mortal Kombat 11

Igrajući Mortal Kombat 11 tokom prethodnih nedelja, često smo se pitali da li su Ed Bun i ekipa konačno uspeli da dostignu granicu dobrog ukusa sa neretko stravičnim Fatality i Brutality potezima. U takvim trenucima naleteli bismo na nešto što još brže dovodi do prevrtanja želuca, pokazujući da posle više od dve i po decenije i dalje ima još načina da se virtuelni humanoidi rastave na sastavne delove. Ako ništa, barem je borba sjajna.

Mortal Kombat 11 doneo je još jednu rundu prosipanja iznutrica i čupanja kičmi na PC i aktuelne konzole, ali i podosta razloga da se nađe u kolekciji svakog ljubitelja borilačkih igara.

Mortal Kombat 11 doneo je još jednu rundu prosipanja iznutrica i čupanja kičmi na PC i aktuelne konzole, ali i podosta razloga da se nađe u kolekciji svakog ljubitelja borilačkih igara. Prebogat paket single i multiplayer sadržaja je upravo šta očekujemo od studija NetherRealm, a slobodno već sada možemo zaključiti kako je ovo najzabavniji i mehanički najbolje potkovan Mortal Kombat do sada. Godine utezanja igre su očigledne, kako na grafičkom planu tako i na polju komandi, pa je pred nama naslov koji izgleda i funkcioniše najbolje u serijalu.

Ovoga puta, MK čeprka po svojoj istoriji. Kako je Raiden potpuno odlepio nakon pobede nad Šinokom, Kronika izvrće tok vremena i kreće najblesaviji zaplet u istoriji serijala. Prva generacija boraca se susreće sa aktuelnom postavkom, često sa potpuno urnebesnim ishodima (Džoni Kejdž je apsolutni pobednik u scenama!), a tu je i prilika da se obrišu neke masne brljotine iz istorije, kako samog serijala, tako i loših odluka i sudbina samih likova (Liu Kang! prim. aut). Ništa manje nismo ni očekivali, a sve je to lepo skockano u dva popodneva koja ćete provesti sa kokicama, sokom i kontrolerom u rukama. Ili „izbindžovati” u jednom dahu, kao što smo mi to uradili. Naravno, ovo je daleko od oskarovskog materijala, uostalom ni ne treba da bude takvo, ali za pričicu koja bi trebalo da vam objasni zašto, pobogu, ovih dvadeset i kusur duša jedni drugima razbijaju noseve, više je nego dovoljno. Iskreno nas je iznenadila priča u igri, jer osim standardno epskih momenata i Raidenovog beskrajno cheesy tandrkanja o bogovima, ima i podosta ozbiljnih, čak i srceparajućih trenutaka. Jeste da je neverovatno smešno kada u prijateljskoj čarki u okviru porodice krene razbijanje kičmi i probadanje očiju sečivima, ali isto tako nije moguće ostati ravnodušan na neke od zaista iskrenih trenutaka i navijati za omiljene likove.

Utegnuti borbeni sistem nagrađuje taktiziranje i pametno trošenje resursa.

Postavka boraca je manje-više evergrin onoga bez čega nema Mortal Kombat nastavaka. Kako je u pitanju direktan nastavak, videćete poprilično povratnika iz MKX, čak i onih koji vam možda nisu miljenici – tu mislimo na buboliku D’Vorah, čiji Fatality potezi i dalje stvaraju veliku nelagodnost u želucu. Četvorka novajlija kreće od Gerasa, rmpalije i Kronikine desne ruke, koji takođe kontroliše vreme; tu je i boginja prirode Cetrion, „ženski Sub-Zero” Frost (otključava se posle četvrtog poglavlja kampanje) i Kollector, još jedan od četvororukih Šao Kanovih lakeja. Poslednji se pokazao vrlo popularnim među igračima, sa podosta zabavnih komboa. Naravno, u planu je uveliko sezona DLC likova, a mislimo da ćete primetiti ko će biti među njima kada odigrate kampanju – nećemo otkrivati ko je u pitanju, ali se osećamo razočarano što je legendarni borac očigledno kompletiran za potrebe kampanje i kada treba da vas izmlati, a nije još moguće izabrati ga ni u jednom od modova igre.

Vrlo brzo nakon uključivanja, primetićete da je Mortal Kombat 11 sporiji, čak i tromiji od prethodnih naslova iz NetherRealma. Pozitivna stvar novog borbenog sistema je bolje nagrađivanje taktiziranja i podstiče se trošenje „barova” za napad i odbranu. Nekadašnja trostepena skala podeljena je na dve od po dva podeoka, a osim za pojačavanja specijalki, trošićete je i za nove poteze pri ustajanju sa poda, kao što su brzi aperkat i kotrljanje. Kako se ove skale stalno pune (sporije ako ih potrošite do kraja), jasno je da se potencira njihovo obilnije korišćenje u odnosu na prethodne Mortal Kombate. Miljenici publike, ali potpuno ignorisani od strane turnirske scene, X-ray potezi su zaradili šut kartu i umesto njih tu su Fatal Blow potezi. Rezultat je isti – 30 odsto štete po izvođenju, ali je kvaka da ih možete izvesti jednom tokom čitavog meča i to isključivo ukoliko je vaša linija zdravlja „u crvenom”. Predstavljaju sjajan „rizik-nagrada momenat” iako, po našem skromnom mišljenju, i dalje predugo traju. Poslednja novina je Krushing Blow, specifičnost određenih poteza svakog borca da, ako se ispuni karakterističan uslov, oni postanu razorniji i omoguće kombo iz inače nemogućih situacija. Takođe, svaki možete koristiti jednom po meču i time se taktička napolitanka koju je NRS naslagao vrlo slasno zaokružila.

Postavka boraca je manje-više evergrin onoga bez čega nema Mortal Kombat nastavaka.

Kako ne možete tek tako naglavačke uskočiti u nove sisteme i pravila, preporučujemo upoznavanje sa svim mehanikama u okviru fantastičnog tutorijala, po našem mišljenju jedan od najboljih koji smo imali priliku da vidimo u borilačkim igrama. Kroz veoma jasne korake naučićete kako tempirati kombo, šta je uopšte taj zoning, čak i kako se čita frame data. Zaista impresivno urađen segment igre. Sem toga, uputno je da makar prođete napredne napadačko-defanzivne lekcije ako sa ovom igrom planirate da se družite duže od jednog popodneva. Nakon što ste postali sensei, pred vama je lavina multiplayer sadržaja, kako lokalnog tako i online, mogućnost pravljenja kostima, a uskoro i zvanična liga. Kao što rekosmo ranije, zaista fin i bogat paket gde će svako naći ponešto – nebitno da li je potpuni početnik, ili turnirski orijentisan igrač koji komboe drži u malom prstu.

Kada već pominjemo druženje na duge staze, moramo konačno da zagrabimo lopatom po onome što najviše smrdi u Mortal Kombatu 11. Iznenađujuće, u pitanju nije netcode (koji je, čak, gotovo savršen), ni izbor modova, već progresija i otključavanje kozmetike. Kripta, nekada zabavna zanimacija u koju ste zalazili kada hoćete da odmorite prste od mečeva, pretvorena je u najužasniji grindfest koji smo ikada videli u žanru. Zilijardu i jedna drangulija za likove je potpuno nasumično razbacana po isto toliko kovčega po Shang Tsungovom ostrvu, a vi ćete morati da sakupljate čak tri valute da biste sve to pootvarali. Međutim, ni tada nije kraj, jer se može doplatiti da se kovčezi otvore, a one najzanimljivije stvari (intro animacije i legendarni skinovi) se kriju iza beskrajnog guljenja nivoa u Towers of Time. U međuvremenu jeste izašao patch koji je ublažio grind i ubrzao skupljanje valuta, ali i dalje vam predstoji barem stotinak sati igranja dok ne budete mogli da kažete da imate baš sve – za jednog od boraca. Čak i da odlučite da odrešite kesu za mikrotransakcije, opet nailazite na prepreku u vidu čekanja da baš ono što tražite bude u premium prodavnici, pa se postavlja pitanje zašto uopšte postoji ovaj sistem kupovine kada je toliko bespotrebno naporan.

Dvojaki utisak koji ostaje posle igranja Mortal Kombat 11 odvući će prevagu na pozitivnu ili negativnu stranu samo u zavisnosti od onoga šta očekujete od ovakve igre.

Na početku smo pomenuli da MK11 izgleda sjajno, ali nije zgoreg to još jednom naglasiti jer je u pitanju vizuelno najimpresivnija borilačka igra na tržištu. Bukvalno ništa do sada što smo videli se ne može porediti sa ovom igrom, koja pritom komotno parira i igrama iz drugih žanrova, čiji izdavači su operisali sa još većim budžetima. Super detaljni modeli likova imaju gotovo opipljive teksture (naročito na odeći, gde se izdaleka prepoznaju materijali), arene izgledaju fantastično sa novim osvetljenjem, dok magije vrlo sočno ispunjavaju ekran. Pritom ni u jednom trenutku ne dolazi do nepreglednosti, što već zaslužuje duboki naklon. Šokirali smo se kada smo saznali da ovaj spektakl i dalje pokreće Unreal Engine 3, sada već relikvija gaming industrije, koji su programeri u NRS-u interno modifikovali i „nabudžili”. Zaista je neverovatno pogledati koliki je vizuelni put pređen od Mortal Kombata iz 2011. godine (ili čak MKvsDCU pre njega), preko MKX, pa do „jedanaestice” sada. Kao da se radi o jednom od najbolje optimizovanih endžina svih vremena, performanse se bile upravo kakve smo očekivali – savršeno glatkih 60fps tokom borbi na PC i PS4 verzijama, sa prelaskom na 30fps tokom prerenderovanih međuanimacija. Nekadašnja boljka NRS-ovih igara, nestabilnost u online okršajima, takođe je stvar prošlosti. Ovoga puta online povezivanje je brzo i konekcija između igrača nam ni u jednom trenutku nije nit’ pucala niti štucala. Veoma dobar posao od strane developera, naročito pred početak turnirske sezone i online lige koja bi trebalo da je počela u trenutku kada ovo čitate. Poslednji plusić ide i na brzinu učitavanja – nijednom nismo čekali duže od nekoliko sekundi da počne meč, čak i kada smo isprobavali konzolnu verziju igre.

Dvojaki utisak koji ostaje posle igranja Mortal Kombat 11 odvući će prevagu na pozitivnu ili negativnu stranu samo u zavisnosti od onoga šta očekujete od ovakve igre. Ako ste prvenstveno solo drinker, pred vama je jedna od najzabavnijih kampanja u svetu borilačkih igara, gotovo neograničena količina izazova u „kulicama” i besomučni grind za kozmetikom. A ukoliko borbu ne možete da zamislite bez druge osobe pored vas ili online, očekuje vas jedna od trenutno najzabavnijih igara u žanru, balansirani borac koji pokazuje kako treba da izgleda evolucija serijala. Barem dok ne krene DLC sezona i balans se potencijalno upropasti, ali ima do toga još vremena.

Bojan JOVANOVIĆ

 
Total War: Three Kingdoms
Imperator: Rome
Mortal Kombat 11
Šta mislite o ovom tekstu?
Rage 2
A Plague Tale: Innocence
Yakuza Kiwami 2
Thea 2: The Shattering
Shakedown Hawaii
The Padre
Mordhau
Whispers of a Machine
Rise of Industry
Tales of the Neon Sea
Fade To Silence
Warparty
The Textorcist: The Story of Ray Bibbia
Diesel Brothers: Truck Building Simulator
SteamWorld Quest

Platforma:
PC, PlayStation 4, Xbox One, Switch
Potrebno:
Intel Core i5-750 / AMD Phenom II X4 965, 8GB RAM, GeForce GTX 670 / Radeon HD 7950
Poželjno:
Intel Core i5-2300 / AMD FX-6300, 8GB RAM, GeForce GTX 1060 / Radeon RX 570
Veličina:
44 GB
Adresa:
mortalkombat .com
Naš video:

84
Home / Novi brojArhiva  •  Opisi igaraKorak po korakŠta dalje?NetgamesOpšte teme  •  Svet kompjutera
Svet kompjutera Copyright © 1984-2018. Politika a.d. • RedakcijaKontakt | Saradnja | Oglasi | Pretplata • Help • English
SKWeb 3.22
Opisi igara
Netgames
Opšte teme
Test Fun
Korak po korak
Šta dalje
Svet kompjutera



Naslovna stranaPrethodni brojeviOpšte informacijeKontaktOglašavanjePomoćInfo in English

Svet kompjutera