TEST PLAY<>
052019<><>

Dangerous Driving

Kako samo dobro zvuči ideja autora Dangerous Drivinga o povratku u zlatno doba arkadnih trkačkih igara. Pominje se look&feel osamdesetih i devedesetih godina prošlog veka, Segina legendarna AM2 mašina, Burnout 3: Takedown... Čekajte, Burnout 3 je ostvarenje iz 2004. godine i jedna je od arkadnih trkačina koja je obeležila bitisanje PlayStationa 2 na tržištu, pa ne vidimo kakve to veze ima. Za njen nastanak zaslužan je i jedan od ljudi koji je radio na Dangerous Drivingu i slobodno možemo da kažemo da je on taj kojeg treba „optužiti” zašto je igra usmerena ka vodama neodgovorne vožnje, „češanja” sa protivnicima, spektakularnih sudara i besomučne jurnjave sa protivnicima.

Ideja autora Dangerous Drivinga o povratku u zlatno doba arkadnih trkačkih igara dobro zvuči, ali njeno sprovođenje u delo nije najsjajnije.

Međutim, 2019. godine sve to zajedno, upakovano u spartansko upravljačko okruženje, na igrača ne ostavlja željeni efekat. Stvar je još gora kada sednete za volan jednog od dostupnih automobila, a da je autorski tim negde između ideje na papiru i njene realizacije u praksi zalutao pokazuje serviranje sadržaja igraču koje se obavlja isključivo kroz single player kampanju. No, krenimo redom...

Očekivano, Dangerous Driving ne dolazi sa licenciranim sadržajem (čitaj: automobilima), koji na svu sreću dovoljno liče na svoje real life uzore da stvari budu bar koliko-toliko zanimljive. Nije predviđeno ni da imate klasičnu garažu u kojoj biste tweakovali performanse četvorotočkaša, odnosno bavili se „molovanjem” njihovog vizuelnog identiteta. Možete da birate neku od predefinisanih „kolornih šema” (i to pred svaku trku) – i to je to! Automobili su podeljeni u pet klasa, tako da imamo limuzine, SUV-ove, kupee, superautomobile, hiperautomobile i formule. Svaka klasa podeljena je na dodatne kategorije koje bi trebalo da naprave dublju podelu između snage i tehnikalija automobila iz klase. Na primer, imamo „obične” limuzine, „budžene” limuzine, prototipe i tako dalje. Nažalost, izlaskom na stazu bilo kog automobila ne osećate ama baš nikakvu razliku u odnosu na onaj prethodni, a kamoli u odnosu na konkurenciju. AI vozači kao da se nalaze na šinama i jure ekranom kao Enterprise svemirom. Naglo menjaju pravac i samo od scenarija zavisi kada ćete im „ući u rep” i dobiti šansu da ih preteknete. Jednom kada pređete u vođstvo, možete samo da se oslonite na sreću jer proći prvi kroz cilj ovde nema veze sa umešnošću ili razumevanjem fizičkog modela. Autori kažu da igrom defiluje 26 automobila, ali je to slaba vajda pošto na asfaltu svi deluju isto.

Izlaskom na stazu bilo kog automobila ne osećate ama baš nikakvu razliku u odnosu na onaj prethodni, a kamoli u odnosu na konkurenciju.

Osećaj brzine je sjajan, mahom zahvaljujući odličnoj optimizaciji igre i obilatom korišćenju motion blura. Igru pokreće Unreal engine, što znači da kvalitet grafičkih rešenja osciluje od toplog ka hladnom, dok se manjkavosti uočavaju kada stojite i kada se krećete manjim brzinama. Ekranom dominira mnoštvo razmrljanih i mutnih tekstura koje su tu sa razlogom – da tokom vožnje još više pojačaju osećaj brzine. Krajolici su mudro izabrani i imamo trke po kanjonima, snegom okovanim planinama, pored jezera, kroz šume i tome slično. Postoji čak 31 različita deonica, odnosno oko 430 kilometara puta. Nažalost, u pitanju su fiktivne lokacije na koje autori kao da su „lepili” staze i tako učinili da sve liče jedna na drugu. S druge strane, promena lokacija i sretanje sa različitim konfiguracijama staze stvar je koja vas neće preterano tangirati zbog načina na koji ćete njima broditi. Naime, gas nećete puštati, a kočnicu ćete koristiti samo kada želite da vas protivnici obiđu. Tu je i nezaobilazni boost kojeg valja „pržiti” dokle god ima goriva u njegovim rezervoarima. Čak i tada ćete gutati prašinu koja ostaje iza protivničkih automobila za koje nikakva pravila i ograničenja ne važe. Gorivo za boost može da se nadoknađuje za vreme trka tako što ćete gurati protivnike u zaštitnu ogradu, voziti iza njih u slipstream maniru, odnosno za dlaku izbegavati sudare sa vozilima koja dolaze iz suprotnog pravca.

Takedown tehnika jedna je od najvažnijih, ali to nije sve čime igra raspolaže. Zapravo, Takedown okršaji su samo jedni od osam različitih koji postoje u igri. Tu su i klasične, kružne trke, jurnjava za banditima u pandurskim kolima, eliminacioni eventovi, trke u kojima je potrebno nizati boost skale u lanac i tako dalje. Iako je izbor povelik, na stazi sve deluje već viđeno i krajnje neizazovno. Stvar ne poboljšava ni način na koji se obavlja detekcija kolizije, tako da ćete ostati pored puta, čak iako pri 20 kilometara na čas udarite civilni automobil. Sličan efekat može da proizvede i susret sa ogradama, iako ste sijaset puta pre toga vozili „na njima” guleći farbu uz varničenje epskih razmera. Da biste išli dalje, potrebno je da se plasirate na jedno od prva tri mesta, a ukoliko budete baš prvi, za nagradu ćete dobiti automobil. Nema iskustvenih poena, nema novca, nema izazova koji bi vas terali da nastavite dalje i gurate do kraja.

Sem kampanje, rekosmo, ne postoje propratni igrački režimi, čak ni online multiplayer podrška. Ona, doduše, stiže uskoro u vidu besplatnog DLC-a, ali pitanje je koliko će to da promeni stvari. Zastareo fizički model, dosadno odmotavanje/smenjivanje trka i osrednje tehničke karakteristike definitivno će biti ono što će pokopati Dangerous Driving – bez obzira na to što košta svega 30 „zelenih novčanica”. Da stvar bude još gora, u igri, sem naslovne numere, uopšte nema muzičke pratnje. Da biste do nje došli, igru ćete morati da linkujete sa Spotify nalogom koji će isključivo „glumiti” muzički plejer. To znači i da igra nema ama baš nikakvu kontrolu nad tokom reprodukcije, pa kad je već tako, sve je moglo da se postigne i internom podrškom za MP3 ili neke druge širokorasprostranjene formate.

Vladimir PISODOROV

 
Heaven’s Vault
Generation Zero
Tropico 6
Anno 1800
Days Gone
We. The Revolution
The Occupation
Phoenix Wright
Baba Is You
MLB The Show 19
Pathway
Katana ZERO
Grimshade
Dangerous Driving
Šta mislite o ovom tekstu?
World War Z
Mechstermination Force
Xenon Racer

Platforma:
PC, PlayStation 4, Xbox One
Potrebno:
Intel i5 na 3,2 GHz / AMD FX-8350, 4 GB RAM, GeForce GTX 750 Ti / Radeon R7 265, 2GB VRAM, Windows 7 64-bit
Poželjno:
Intel i7 na 3,5 GHz / AMD FX-9590, 8 GB RAM, GeForce GTX 970 / Radeon R9 290, 3GB VRAM, Windows 10 64-bit
Veličina:
16,08 GB
Adresa:
tinyurl .com /yyfu9lu7

65
Home / Novi brojArhiva  •  Opisi igaraKorak po korakŠta dalje?NetgamesOpšte teme  •  Svet kompjutera
Svet kompjutera Copyright © 1984-2018. Politika a.d. • RedakcijaKontakt | Saradnja | Oglasi | Pretplata • Help • English
SKWeb 3.22
Opisi igara
Netgames
Opšte teme
Test Fun
Korak po korak
Šta dalje
Svet kompjutera



Naslovna stranaPrethodni brojeviOpšte informacijeKontaktOglašavanjePomoćInfo in English

Svet kompjutera