TEST PLAY<>
052019<><>

Pathway

1 Vrli ljudi iz studija Robotality su pre gotovo pet godina napravili igru Halfway (SK 10/2014). Ta interesantna kombinacija taktike i RPG-a, umotana u naučnofantastičnu oblandu, bila je zabavna, ali je serija malih, čudnih propusta omela da postane kvalitetniji i zapaženiji naslov. Sada, sa malo više iskustva i ogrnuti novim, ništa manje izlizanim klišeom, pregaoci iz Robotalityja su spremni da sa novom igrom isprave neke od zamerki (stepen težine je kudikamo nivelisaniji), ali i da naprave neke potpuno nove (bitke postaju monotone). Nažalost, čini se da i Putanji, isto kao što je bio slučaj sa Na pola puta, nedostaje samo malo doterivanja da bi bila bolja i zabavnija igra.

Pathway je interesantna kombinacija taktike i RPG-a, smešten u milje avanturističkog žanra sa sredine prošlog veka.

2 Da vam neko kaže da ste odvažni arheolog koji se 1936. godine sukobljava sa nacistima na severu Afrike, dok i vi i oni jurite za mističnim arheološkim relikvijama, sigurno biste pomislili da ste doktor Henri Džons Mlađi, zvani Indijana. U Pathwayu, svaka partija je trka sa vremenom (odnosno nacistima ili kultistima), koja podrazumeva seriju sukoba u stilu XCOM bitaka da biste na kraju stigli do konačnog obračuna. U igri je ukupno pet kampanja, svaka sa svojim krajnjim ciljem i specifičnim obrtima. Sem toga, svaka kampanja ima svoj globalni stepen težine, ali u okviru menija za pokretanja svaka partija može dodatno da se doteruje klizačima za ukupni nivo težine, količinu zaliha koje vaši avanturisti imaju na raspolaganju (od hrane, preko municije, do goriva) i odnos dana i noći koji nema uticaj na tok igre već samo na izgled mapa.

3 Pre finalnog pokretanja misije birate junake koji će biti članovi vašeg tima. Kao što to obično biva, na početku igre vam je zaključan veliki deo sadržaja pa birate samo dvoje od šestoro ponuđenih članova. Dužim igranjem i ispunjavanjem achievemenata postepeno se otključavaju novi slotovi za članove družine i sve je veća ponuda avanturista koji su vam na raspolaganju. Tako, eventualno, možete da u bitku povedete do četvoro ljudi, a birate od ukupno šesnaest likova. Šarolika ponuda likova ukazuje na to da autori nisu pokušali da naprave previše ozbiljnu igru jer svaki predstavlja komičnu varijantu arhetipa odomaćenog u pop kulturi, od neizbežnog hardcore američkog avanturiste, preko pijanog kapetana broda, ruske špijunke i francuskog lopova, do sveštenika u svetoj borbi protiv kultista. Svaki od ponuđenih junaka je priča za sebe, sa specifičnom kombinacijom veština vezanih za predmete koje koristi, globalnih bonusa koji modifikuju uspešnost u borbi i perkova koji ih čine posebno efikasnim u datoj situaciji. Sem toga, nivoi koje vaši likovi stiču igranjem se ne gube između partija što znači da avanturisti neprestano postaju sve jači i sposobniji. Naravno, to je neophodno kada se u obzir uzme izazovnost poslednje dve kampanje.

Sama borba, kada do nje dođe, podseća na jednostavniju varijantu proverenog sistema sa kojim nas je davno upoznao XCOM.

4 Nakon što uđete u igru, bivate stavljeni pred mapu regiona u kom se nalazite, po kom su rasuta čvorišta koja možete da posetite. Tu na scenu stupa nasumični momenat igre jer su izazovi i nagrade raspoređeni slučajnim izborom, kao i čvorišta koja omogućuju trgovinu ili preko potrebno odmaranje članova družine. Ove značajne lokacije, načelno, mogu da se posete više puta, ali pošto je gorivo vašeg vernog džipa prilično dragocen resurs, najčešće je bolji izbor po sticanje iskustva za svoje likove da gurate dalje nego da se vraćate. Dok mogućnosti akcija na svakom čvorištu donekle diktira i faktor sreće, bitan je i sastav vašeg tima jer, ukoliko u družini nemate člana koji raspolaže specifičnim perkom, neke opcije mogu da budu zaključane. Sem toga, često vas čekaju odluke da li ćete biti radoznali ili odvažni i uputiti se ispod površine gde mogu da vas čekaju razne opasnosti, ali i mogućnost sticanja vrednih predmeta, što arheoloških koje ćete prodati za namirnice, što onih sa direktnom borbenom primenom, od različitih komada oružja do prateće opreme ili napitaka.

5 Sama borba, kada do nje dođe, podseća na jednostavniju varijantu proverenog sistema sa kojim nas je davno upoznao XCOM. Tokom svakog poteza svaki član tima može da obavi dve akcije kao što su napad, kretanje, punjenje oružja ili upotreba kompleta za prvu pomoć. Redosled akcija u okviru poteza ili njihova kombinacija nisu propisani, pa je moguće kretanje pre i posle bilo koje akcije ili statičan napad uz punjenje oružja. Tokom borbe takođe dolaze do izražaja perkovi i veštine članova vaše družine jer, ako imaju odgovarajuće oružje i veštinu, mogu da koriste specijalne napade (AoE napad sačmarom, na primer) ili predmete (pomenuti pribor za prvu pomoć ili granate). Dok svako dalekometno oružje uzima u obzir prepreke, ugao pod kojim pucate i verovatnoću promašaja, noževi ne promašuju pa „pritrčavanje sa čakijom” nije samo legitimna već i veoma efikasna taktika za rešavanje bitaka u svoju korist. Kako bi AI imao veću šansu da izađe na kraj sa agresivnim igračima koji ih jure perorezima, tokom bitaka ste najčešće dobrano brojčano inferiorni u odnosu na protivnika. Upravo su bitke onaj ključni faktor na kom se lomi uspeh Pathwaya. Nekim igračima će biti dovoljno zabavno da ponavljaju okršaje sa relativno niskim stepenom taktičke dubine, dok donose teške odluke koje direktno utiču na napredak družine kroz bespuća afričkih pustara. Sa druge strane, veliki broj igrača će želeti malo kompleksnije sukobe, pogotovo u svetlu činjenice da se radi o nastavku, tako da su autori imali vremena da malo bolje dorade mehanike koje su razvili pre pet godina za Halfway.

Ostaje nezadovoljstvo zašto sve nije nekako ispeglanije i utegnutije kako biste se ovom naslovu vraćali i na duge staze.

6 Retro vizuelni identitet Pathwaya ostavlja veoma pozitivan utisak, a preterana glasovna gluma koja vas uvodi u svaku avanturu je u skladu sa opštim senzibilitetom igre koji predstavlja omaž jeftinim avanturističkim filmovima i serijama sa sredine prošlog veka. Cena od četrnaest evra nije prevelika za ovu igru, ali ostaje nezadovoljstvo zašto sve nije nekako ispeglanije i utegnutije kako biste se ovom naslovu vraćali i na duge staze, a ne da raskrstite sa njim nakon što pređete poslednju kampanju prvi put.

Dragan KOSOVAC

 
Heaven’s Vault
Generation Zero
Tropico 6
Anno 1800
Days Gone
We. The Revolution
The Occupation
Phoenix Wright
Baba Is You
MLB The Show 19
Pathway
Šta mislite o ovom tekstu?
Katana ZERO
Grimshade
Dangerous Driving
World War Z
Mechstermination Force
Xenon Racer

Platforma:
Windows, MacOS, Linux
Potrebno:
64-bitni dvojezgarni procesor na 2,0 GHz, 8 GB RAM, Intel HD4000, 1 GB VRAM, Windows 7 64-bit
Poželjno:
četvorojezgarni procesor na 2,0 GHz, 8 GB RAM, GeForce GTX 660 / Radeon 7850, 2 GB VRAM, Windows 10 64-bit
Veličina:
2 GB
Adresa:
pathway -game .com
PEGI:
nema

70
Home / Novi brojArhiva  •  Opisi igaraKorak po korakŠta dalje?NetgamesOpšte teme  •  Svet kompjutera
Svet kompjutera Copyright © 1984-2018. Politika a.d. • RedakcijaKontakt | Saradnja | Oglasi | Pretplata • Help • English
SKWeb 3.22
Opisi igara
Netgames
Opšte teme
Test Fun
Korak po korak
Šta dalje
Svet kompjutera



Naslovna stranaPrethodni brojeviOpšte informacijeKontaktOglašavanjePomoćInfo in English

Svet kompjutera