JA, IGRAČ<>
042019<><>

Hahahahaha Half-Life 3

Nisam planirao da se bavim Valveom, Steamom i budućnošću PC platforme, ali sinoć je Džulijan Golop najavio da Phoenix Point ne dolazi na Steam, već će prvih godinu dana biti Epic Store ekskluziva. Nakon Ubisofta, Deep Silvera, Electronic Artsa i svih većih izdavača i njihovih igara, još jedan adut nakon Metro Exodusa otišao je trbuhom za kruhom. Ni ovo nije bilo dovoljno da bi uspavani, dementni Valve mrdnuo repom i probudio se iz desetogodišnje kome. Kad posmatramo propadanje Electronic Artsa, grickamo kokice i zluradi smo, ali gledati tupo rastakanje Valvea izaziva stezanje u grudima i kratak dah. Vi ste bili šampioni koji ste u najtežim godinama na barikadama branili divnu ideju igranja na PC-ju. Šta vam se desilo?

Desio im se uspeh. Preveliki uspeh koji ih je zaglupeo do balčaka, demotivišući ih da se trude i čupaju, sve dok nisu zauvek zaspali. Godinama sam se nadao da se Half-Life 3 čuva za promociju nečeg spektakularnog, nekog servisa ili hardvera koji sam od sebe ne bi mogao da se probije na tržištu. Kad je svojevremeno najavljen Steam kontroler sa haptičnim, tačpedolikim kontrolnim površinama umesto palačnih šeširića, mislio sam da je to to. Ali nije bilo. Niti će biti. Numenorska krv starog, slave gladnog Valvea potrošena je i razvodnjena u izobilju prokletih trideset procenata koje su ubirali od svake transakcije. Salo je pobedilo, entropija je trijumfovala, a nama ostaje da gledamo usporeni snimak rušenja debelog cepelina i crno-belu eksploziju bez tona čije ćemo posledice i te kako osetiti.

Iako se čini da živimo u zenitu novog zlatnog PC doba, na horizontu se lagano grupišu olujni oblaci nove krize, za koju će u najvećoj meri biti odgovorni idioti iz Nvidije i AMD-a. Prvi su megalomani koji misle da su uhvatili Odina za mošnice i odbijaju da shvate da je kripto-ludilo u kućnoj režiji završeno, drugi su neizlečivi glupani koji već 30 godina nisu u stanju da naprave pošten proizvod, a uzeti zajedno, predstavljaju modularnog monstruma koji liči na neku kreaciju Rite Odurne iz „Moćnih rendžera”. Obe kompanije pokušavaju da nas ubede da je 800 evra optimalna cena za iole pristojnu grafičku kartu, onu koja po performansama može da parira dvostruko jeftinijim, Pro/X verzijama aktuelnih konzola. Ideja da će kapitalizam sâm sebe korigovati sumanuta je, jer nadati se tome podrazumevalo bi navijanje da brod PC gejminga potone ili se ponovo nasuče na pet godina. Faktori koji bi ga zaštitili od konzolnog uragana više nisu ni blizu izraziti kao nekada kad je samo PC nudio World of Warcraft i Steam, epohalni servis koji je doneo indie revoluciju, digitalnu distribuciju i začetke društvenih mreža. Oba faktora više nisu bitna – jedan je prevaziđen (ko još igra klasične MMORPG-ove?), a drugi više nije ekskluzivan za PC.

Šta, zapravo, sada imamo kao argument koji ide u prilog PC-ju kao najboljoj platformi za igranje? Miš i tastatura, jer je tako najprirodnije igrati pucačine u prvom licu? Hahahahaha. Koje pucačine u prvom licu? Milenijalci i drugi mutanti evoluirali su do stadijuma kad im sistem kontrole uopšte nije bitan, igrajući Fortnite s istim žarom na tastaturi, džojpedu ili tačskrinu – igrali bi ga i guzicom kad bi neko napravio asspad. Ideja da ćemo jednog dana ponovo dobiti nekog single-player pucačkog giganta koji bi morao da se odigra na PC-ju iz kulturnih i obrazovnih razloga, kao što su bili Half-Life i Half-Life 2, sada je u toj meri nerealna da ne zaslužuje investiciju dva erga umne energije. Steiner i Wenck nisu došli, neće doći ni Half-Life 3.

Oh, jeretičke misli koje izazivaju prevrtanje stolova kod labilnih čitalaca za koje se raspad SFRJ još uvek nije desio... Ono što je sigurno jeste da je PC ubedljivo najskuplje gejming rešenje, koje vadi činjenica da je još uvek prilično seksi, kao skup mazerati u poređenju s običnim mercedesima Xboxa i PlayStationa. No, igre koje nekada nisu mogle ni da se zamisle na konzolama, poput Stellarisa i Divinity: Original Sina II, polako postaju sasvim normalna stvar. Ni UHD rezolucija već nekoliko godina nije PC privilegija, pa čak ni warezi, kojih ima na PS4. Šta je onda nesporna prednost PC-ja? Više od 60 fps u najvišim rezolucijama vizuelno najimpresivnijih igara? Ovaj faktor je bitan jednom promilu igrača i verovatno sam vrlo optimističan u toj proceni.

Kad u zimu 2020. dođe PlayStation 5 sa svojim hover motorima i lebdeći, podrugljivo, krene da pravi troll krugove oko mazeratija, mazerati će srati i kukati u horu sa jugonostalgičarima koji se i dalje kunu u Josipa Broza. Ima, dakle, godinu i po dana fore da se nešto desi što će PC ponovo učiniti nezamenljivim ili nam sledi recesija. Valve i Blizzard, umorni i dementni starci bez plana, tog Balroga ovog puta neće usporiti.

Miodrag KUZMANOVIĆ

 
 TEST JOY
Propel Star Wars Advanced Tie Fighter i Speeder Bike (Collectors Editions)

 JA, IGRAČ
Hahahahaha Half-Life 3
Šta mislite o ovom tekstu?
Home / Novi brojArhiva  •  Opisi igaraKorak po korakŠta dalje?NetgamesOpšte teme  •  Svet kompjutera
Svet kompjutera Copyright © 1984-2018. Politika a.d. • RedakcijaKontakt | Saradnja | Oglasi | Pretplata • Help • English
SKWeb 3.22
Opisi igara
Netgames
Opšte teme
Test Fun
Korak po korak
Šta dalje
Svet kompjutera



Naslovna stranaPrethodni brojeviOpšte informacijeKontaktOglašavanjePomoćInfo in English

Svet kompjutera