PRVI UTISCI<>
032019<><>

Tom Clancy’s The Division 2

Tokom drugog vikenda ovog varljivog februara, odabrani srećnici imali su prilike da probaju zatvorenu Betu nastavka famoznog Divisiona Toma Klensija. Dotična bi trebalo da je, u trenutku kada ovo čitate, evoluirala u varijantu otvorenu za sve zainteresovane (tokom prvog vikenda marta), što bi sve zajedno trebalo da kulminira sredinom meseca, kada i puna verzija igre treba da ugleda svetlost dana.

Ako ste mislili da će The Division 2 biti spektakularno revolucionaran u odnosu na svog prethodnika, srazmerno manjem hajpu i marketingu koji je u njega ubrizgan u odnosu na prvi deo, onda niste baš najbolje upoznati s tim kako funkcioniše Ubisoftovo odeljenje za štancovanje nastavaka uspešnih franšiza. The Division 2 je, u odnosu na prvu igru, taman toliko drugačiji/isti koliko je i Assassin’s Creed Odyssey različit od AC Originsa (o besomučnom prepakivanju Far Cryeva da i ne pričamo). Najuočljivija izmena tiče se promene okruženja, koje je iz snegom zarobljenog Njujorka izmešteno u osunčani Vašington, sedam meseci nakon završnice prvog dela. Na detaljima priče i okolnostima pod kojima ste se našli u glavnom gradu se ovde nećemo zadržavati, već ćemo to ostaviti za pun opis kada igra bude izašla. Kao borbena zona, Vašington je izrazitije vizuelno raznovrsniji od sumornih, karpenterovskih ulica iz keca, sa puno nekontrolisano nabujalog zelenila na sve strane (podsećajući na film „I Am Legend” sa Vilom Smitom, na primer), daleko većim brojem prepoznatljivih kulturno-istorijskih znamenitosti i landmarkova po jedinici prostora, i širim gradskim trgovima i bulevarima koji podjednako utiču kako na taktičkiji pristup okršajima, tako i na konstantno istraživanje šta će vas novo dočekati iza sledeće ćoške.

Nova baza operacija je, zgodno, smeštena u Belu Kuću, koju ćete, skladno progresom u priči, pretvarati u neprobojnu tvrđavu i glavni stožer, kao i utočište kako za mnogobrojne preživele, tako i za tuce raznih stručnjaka sa imenom i prezimenom, čija će vam specijalizacije pomagati u nastavku igranja. U ovom smislu novinu predstavlja i nekoliko udaljenih većih svratišta za preživele (vrh zgrade napuštenog pozorišta u Beti), koja ćete unapređivati oslobađanjem okolnih teritorija ili obavljanjem različitih sporednih zadataka i tercijarnih projekata.

Beta donosi dve misije iz glavne kampanje, nekoliko sekundarnih objektiva, i sijaset dodatnih misija čišćenja generičnih protivničkih gnezda, uporišta i čekpointa. Novina u ovom smislu je postojanje dodatnih eventa koji se nasumično generišu (obeleženih belim upitnikom), vremenski ili na neki drugi način ograničenih (u ovoj probnoj verziji su to po pravilu bile egzekucije zarobljenih građana, koje ste morali da sprečite i nesretnike održite u životu dok datu oblast ne očistite od napasnika). Jednom kada ispucate sav predviđen story sadržaj, dodatna dva fičera bi se otvorila za dalje gustiranje. Prvi se odnosi na mogućnost pristupa jednoj od Dark zona (kojih u Vašingtonu ima više, za razliku od jedne iz prethodne igre), koje po onome što smo videli funkcionišu identično kao i ranije. Drugi se tiče kraćeg uvida u end game sadržaj koji su autori zamislili, sa povećanim iskustvenim nivoom daleko iznad sedmog na koji ste bili ograničeni do tada, kao i tri otključane specijalizovane klase (samostreličar sa eksplozivnim strelicama, granater i šarp-šuter sa naročito moćnom snajperskom puškom).

Od tri dostupna specijalna skilla i njihovih varijacija dva smo videli i ranije (kotrljajuća mina i portabilni turel), dok je od novih sada tu samo leteći dron za mini-tepih bombardovanja terena, odnosno obnavljanja vaših ili savezničkih štitova (ostale, egzotičnije varijante detaljno ćemo opisati u punom prikazu igre). Sistem izmeštanja klasične linije zdravlja, koja je sada „zaštićena” skalom štita (što važi i za pojedine, jače protivnike) unosi dobrodošlu dinamiku u okršajima, jer se energija ne može momentalno obnoviti dostupnim medikitovima, već se vrši dugotrajnija zamena oklopnih ploča u panciru, što zahteva određenu taktičnost u užarenim situacijama. Na ovaj način je predupređena najveća zamerka koju je prvi Division vukao za sobom, a ticala se preteranog „sunđer” efekta kod jačih protivnika, koji bi upijali kompletne zalihe igračeve municije. Štitovi sada pružaju jaku zaštitu, ali jednom kada se dovoljno isforsiraju i probiju, linija zdravlja ispod njih se topi kao sladoled u avgustovsko podne, pružajući šansu da brzinski upokojite pretnje pre nego što stignu da poprave pomenuti štit.

Pojedini skillovi omogućavaju i da ih primenite na tačno određenom protivniku ili savezniku na terenu, što je još jedna mikronovina koja bi trebalo da osveži igranje, mada nije baš najsrećnije realizovana jer zahteva pipavo selektovanje i ponekad višestruko aktiviranje (ne)sretnika kojem ste namenili minu ili obnovu štita dronom, što je poslednje što vam treba u situacijama kada pršti na sve strane. Odrađeno je i svojevrsno usklađivanje damage outputa koje pravi vaše naoružanje kada ga koristite u Dark zonama, što bi trebalo da uvede koliki-toliki balans i onemogući preteranu vatrenu nadmoćnost koju bi pojedini igrači imali nad pitomcima koji se stidljivo smucaju u potrazi za kontaminiranim lootom u ovim instancama igre.

Sve ovo, uz još neka manja ili još manja prekrajanja već poznatog od ranije, ne može da sakrije utisak da igrate jedan spektakularno veliki DLC za prvu igru, a ne punokrvni nastavak. Ako ovo zvuči primamljivo, izvrteli ste sve što je kec, sa sijaset svojih dodatnih režima, imao da ponudi, sviđa vam se novo okruženje, sveža dinamika i atmosfera koju donosi, a ljubitelj ste napucavanja iz prvog dela, The Division 2 će svakako biti solidan looter-shooter pick za ovu sezonu, ako vam već felerični Anthem iz nekog razloga nije zapao za oko.

Aleksandar DINIĆ

 
Devil May Cry 5 (demo)
Tom Clancy’s The Division 2
Šta mislite o ovom tekstu?
Home / Novi brojArhiva  •  Opisi igaraKorak po korakŠta dalje?NetgamesOpšte teme  •  Svet kompjutera
Svet kompjutera Copyright © 1984-2018. Politika a.d. • RedakcijaKontakt | Saradnja | Oglasi | Pretplata • Help • English
SKWeb 3.22
Opisi igara
Netgames
Opšte teme
Test Fun
Korak po korak
Šta dalje
Svet kompjutera



Naslovna stranaPrethodni brojeviOpšte informacijeKontaktOglašavanjePomoćInfo in English

Svet kompjutera