TEST OF TIME<>
022019<><>

Thunder Cross 1 i 2

1 Sredinom i krajem osamdesetih godina prošlog veka pucačke igre nicale su kao pečurke posle kiše. Radnja se uveliko sa statičnog prenela na skrolujući ekran, a autori su se utrkivali oko toga ko će da ponudi šarenije nivoe, ubedljiviji paralaks i moćnije dodatke. Konami je u jeku vladavine pucačina u svemiru 1988. godine izdao Thunder Cross (bit.ly/2DjyacO, 506 KB), koji je doneo nešto konzervativniji pristup tematici.

2 Zaplet se „vrti” oko sukoba sa vanzemaljskom rasom zvanom Crni Impuls, koji je nastao zbog kolonizacije planete Haniamu IV. Pred vama se nalazi sedam oblasti u kojima je jedini cilj filovati olovom neprijateljsku mehanizovanu silu. Borite se protiv letelica, hodačica, kula, ali i prirodnih pojava kao što su gejziri plazme i vulkanska okna. Nadogradnja naoružanja obavlja se sakupljanjem energetskih kuglica, ali ne možete da birate način na koji će se upgrade obaviti. Barem ne direktno. Naime, u centru kuglice nalazi se slovo koje označava domen nadogradnje, pa jedino što možete je da pokušate da sačekate da se promeni i kuglicu pokupite onda kada vam to najviše odgovara (što zbog promene tipa oružja, što zbog pojačavanja onog koje trenutno „nosite”). Pored broda mogu da se postave levitirajući topovi (četiri ukupno), kojima je moguće podesiti raspon dejstva tako da ispaljeni plotuni pokrivaju uži ili širi deo ekrana. „Specijalki” nema, ali pojedina oružja zahtevaju ručno aktiviranje, što donekle usložnjava posao.

3 Thunder Cross uopšte nije laka igra, naročito što se ekran veoma brzo napuni protivničkim projetkilima, a čini se da nikad niste dovoljno moćni da neprijatelje očistite na vreme. S druge strane, kada izgubite život, vraćate se na „jednopuc” bez obzira koji nivo naoružanja ste imali u momentu kada ste izgubili život. Konačno, obračuni sa bossevima nisu naročito teški, ukoliko uspete da izbegnete njihove nepredvidive salve, a neke čak nećete morati ni da porazite već je sasvim dovoljno da izdržite određeni vremenski period bez „popijenog” metka. Thunder Cross može da se igra i udvoje, u klasičnom kooperativnom režimu.

 
4 Nastavak (bit.ly/2FJLpVY, 1 MB) izlazi 1991. godine i pre možemo da kažemo da je u pitanju rimejk nego punokrvni nastavak. U centru pažnje i dalje je sukob sa Crnim Impulsima i Haniamua IV. Još jednom uskačete u svoj svemirski fighter i sami, ili u pratnji još jednog igrača, krećete sa čišćenjem ekrana. Lepša grafika, krupniji sprajtovi, bolji zvučni efekti i kvalitetniji dizajn nivoa jesu novine koje prve primećujete. Thunder Cross 2 je nešto lakši od prethodnika, možda i zbog toga što se energetske kuglice pojavljuju češće pa gubitak života i prikupljenih poboljšanja lakše nadoknađujete. Pojedini delovi igre u vatru bacaju vertikalni-skrol, iako on nije propraćen okretanjem broda koji je i dalje prikazan „sa strane”.

Vladimir PISODOROV

 
Thunder Cross 1 i 2
Šta mislite o ovom tekstu?
The Dam Busters
Treasure Island
Disposable Hero
1985: The Day After

Platforma:
arkadni aparat
Home / Novi brojArhiva  •  Opisi igaraKorak po korakŠta dalje?NetgamesOpšte teme  •  Svet kompjutera
Svet kompjutera Copyright © 1984-2018. Politika a.d. • RedakcijaKontakt | Saradnja | Oglasi | Pretplata • Help • English
SKWeb 3.22
Opisi igara
Netgames
Opšte teme
Test Fun
Korak po korak
Šta dalje
Svet kompjutera



Naslovna stranaPrethodni brojeviOpšte informacijeKontaktOglašavanjePomoćInfo in English

Svet kompjutera