TEST PLAY<>
022019<><>

YIIK: A postmodern RPG

Žanr role-play gaminga neminovno za sobom vuče karakteristične asocijacije. Nekakva Imaginaria srednjovekovne estetike, čijim prostranstvima luta bradonja, sam ili u grupi, sa namerom da ponese na duši uspavanu hidru u odaji na dnu vulkana. Do te prostorije vodi portal čija se vrata ljube bez sedam amuleta datih na čuvanje svakom od deset vitezova kupastog stola zemljotresom progutanog kraljevstva od pre sto hiljada godina. Karte su ovoga puta promešane, a od čitavog špila ostade samo bradonja. Ipak, protagonista nije varvarin sa sikirom, no hipster sa LP pločom. Zvuči kul? Naravno da ne!

Na prvi pogled, YIIK je pretenciozno đubre od igre koja agresivno pokušava da bude jedinstvena.

Ogrnut kariranom košuljom, Alex se 1999. godine sa fakultetskom diplomom vraća u svoju rodnu varoš negde u Americi. Prelep prolećni dan provodi ’vatajući zjale po komšiluku, sve dok ga u poteri za jednim mačorom (sa brkovima Salvadora Dalija) put ne odvede do napuštenog hotela nadomak grada. Vidno mračnije okruženje sluti na prisustvo paranormalnih sila, što dalje istraživanje oronule zgrade i potvrđuje. Ispostavlja se da je mačor hitao ka Sammy, devojci koju Alex upoznaje na bizarnom komadu onozemaljske dimenzije. Otkud ona tu i šta je uopšte „to”, doznali bismo da je, ne lezi vraže, na putu ka izlazu nije oteo nepoznati entitet i odveo u još nepoznatijem pravcu. Tako je naš junoša dobio zadatak da pronađe i spasi potencijalnu družbenicu. Pred njim je, pored fizičkog putovanja kroz nekoliko gradova po mapi i drugim dimenzijama, i ono duhovno, tokom koga će kroz interakciju i razumevanje drugih, spoznati i sebe. Zvuči kul? Naravno da ne!

Prvo što se primeti kod YIIK je veoma upečatljiva grafika. U skladu sa nazivom igre (valjda Y2K nije dovoljno hip), sve odiše pretencioznošću i alternativom. Namera da se probudi nostalgija na period u kom je radnja smeštena vidljiva je iz aviona. Da li će se silno šarenilo jakog kontrasta i nezgrapnih, neretko jadnih 3D modela, protumačiti kao svojevrsni šmek ili prodavanje belih bubrega za bubrege, stvar je ličnog ukusa. Isto važi i za muzičku podlogu koja, u zavisnosti od lokacije, osciluje između iritantne i nepodnošljive.

Mehanika igre kombinuje standardne RPG elemente sa rešavanjem logičkih zagonetki, svojstvenih point and click avanturama.

Mehanika igre kombinuje standardne RPG elemente sa rešavanjem logičkih zagonetki, svojstvenih point and click avanturama (iako se miš ne koristi). Podrazumeva istraživanje okoline i traganje za opremom, novcem ili klopom. Na početku, bitke bijete sami, ali kako vreme odmiče, pridružuje vam se jedan ili više saboraca, te je preporuka da inventar uvek bude pun hrane i pića koji će vam tokom borbe obezbediti lečenje, odnosno dopunu mane (PP). Uz sopstvenu, treba voditi računa i o opremljenosti ostatka tima.

Drugi, avanturistički aspekt ovog naslova, svodi se na aktiviranje prekidača, visećih mostova, prenošenje objekata od tačke A do tačke B, itd. Pri rešavanju zagonetki, upotrebljavate pojedina oruđa koja ili nađete ili dobijete nakon vojevanja sa nekim od saboraca. Same nedoumice nisu zahtevne i prilično je očigledno šta od ovih oruđa treba iskoristiti, pa teško da će ozbiljnije da uposle kefalo.

Brojni praktični nedostaci mogli bi da se previde pod pretpostavkom da je priča, najjači adut svake avanture, toga vredna, a nije.

Borbe se vode potezno i u globalu su dugotrajna i naporna rabota. I napad i odbrana sprovode se metodom brzih prstiju gde je neophodno pritisnuti određeni taster u trenutku kada se oznaka koja hita po skali nađe na zadatom polju. Od ovoga zavisi broj zadatih udaraca izabranom protivniku ili količinu damagea koji ćete popiti. Liku koji je na potezu na raspolaganju su akcije – attack (napad), skills (specijalni napad), item (ukoliko je neophodno pojesti ili popiti nešto), defend (smanjenje brzine kretanja oznake po skali), run (ako partija krene po zlu) i swap (odabir drugog lika). Neke od njih (skills i run) izvršavaju se ako se uspešno odigra mini-igra u zasebnom prozoru, što je interesantna izvedba vredna pohvale. Ono što će pohvala zaobići u širokom luku su animirane sekvence pre svakog napada ili izmicanja koje produžavaju ionako usporenu partiju i dodatno delju strpljenje. Pošto zdravstveno stanje članova družine ostaje isto kao i na kraju okončane borbe, potrebno je meziti, jer se u suprotnom čitav potez (ili više njih) troši u tu svrhu za vreme naredne.

Uobičajen RPG sistem prikupljanja exp poena (sto za svaki nivo) prisutan je i ovde. Ovo se čini u Mind Dungeonu, kojoj pristupate preko fiksnog telefona ili govornice. Čak i ova, rutinska aktivnost, jeste zakomplikovana u svrhu prisiljene sadržajnosti. Željene poene distribuirate ulaskom u odaje na spratu tamnice, čije vam stepenište otključava gavran. Iznad svakih vrata je broj koji označava poene koje možete da potrošite na jedan od uobičajenih atributa (strenght, defence, health...). Svaki naredni nivo otključava novi sprat i pred svakim vratima vam iskače pitanje da li želite da uđete. Poene može nasumično da vam dodeli i gavran, ali naravno morate prvo da ga pitate. Ovakve nepotrebne interakcije vrebaju na gotovo svakom koraku igre i ozbiljno usporavaju bilo kakav bitniji napredak u priči.

Brojni praktični nedostaci mogli bi da se previde pod pretpostavkom da je priča, najjači adut svake avanture, toga vredna. Nažalost, početno interesovanje je, sagledavši naraciju koja juriša kao mrtav konj i brojne nelogičnosti u scenariju, zgrabilo uže i krenulo ka najbližem drvetu. Primera radi, glavni lik se, za osobu koja je otkrila da uopšte postoji druga dimenzija ili susrela duha, ponaša krajnje ležerno kao da se radi o svakodnevnim pojavama. Možda je ovakav stav svojstven hipsterima, što autor ovog teksta nije, te ostaje nedorečen po ovom pitanju.

Na prvi pogled, YIIK je pretenciozno đubre od igre koja agresivno pokušava da bude jedinstvena, a takva je i na drugi, treći i svaki naredni pogled. Predoziranje silnim emotivnim samorefleksijama i zamaranje tragično napornim partijama borbe su neminovnost koju, ukoliko se neka farba u blizini ne suši, treba sebi prirediti na rate i u strogo ograničenim dozama. Ne zvuči kul? Zato što i nije!

Nikola JEVREMOVIĆ

 
Resident Evil 2
Feudal Alloy
Battlefleet Gothic: Armada II
My Time At Portia
Genesis Alpha One
Ace Combat 7: Skies Unknown
Catherine Classic
The Unruly Heroes
Dusk
Hearts of Iron IV: Together for Victory, Death or Dishonor i Waking the Tiger
Senran Kagura: Burst Re:Newal
while True: learn()
YIIK: A postmodern RPG
Šta mislite o ovom tekstu?
The Eternal Castle [Remastered]
Paw Patrol: On A Roll!

Platforma:
Windows, Mac OS
Potrebno:
Core-i3 na 2,4 GHz, 2 GB RAM, Intel HD Graphics 4400, DirectX 11
Veličina:
4 GB
Adresa:
yiikrpg .com

45
Home / Novi brojArhiva  •  Opisi igaraKorak po korakŠta dalje?NetgamesOpšte teme  •  Svet kompjutera
Svet kompjutera Copyright © 1984-2018. Politika a.d. • RedakcijaKontakt | Saradnja | Oglasi | Pretplata • Help • English
SKWeb 3.22
Opisi igara
Netgames
Opšte teme
Test Fun
Korak po korak
Šta dalje
Svet kompjutera



Naslovna stranaPrethodni brojeviOpšte informacijeKontaktOglašavanjePomoćInfo in English

Svet kompjutera