TEST PLAY<>
022019<><>

Hearts of Iron IV: Together for Victory, Death or Dishonor i Waking the Tiger

Četvrti Hearts of Iron bio je prvi koji nisam igrao do iznemoglosti, manje zbog bagova rane verzije, a više zbog Stellarisa koji mi je jeo sve raspoloživo Paradox vreme. Dve i po godine nakon izlaska igre, odjednom sam osetio neodoljivu želju da joj se vratim i da vidim kako je u međuvremenu sazrela. Opremivši se sa tri do sada izašle DLC ekspanzije, veselo sam zaronio u još jednu rekreaciju najvećeg ratnog sukoba u historiji čovečanstva.

DLC-ovi za Hearts of Iron IV su fokusirani na pumpanje sadržaja i produbljivanje nivoa detalja država koje su i dalje dominantni fokus ove igre.

Prva stvar koja se može primetiti nakon ovolike pauze jeste to da Hearts of Iron IV nije evoluirao na isti način kao Stellaris. Iako su princip, dinamika i cena DLC-a bili bezmalo identični, Stellars je mutirao daleko radikalnije, ne prezajući od totalnog redizajna ključnih sistema igre. Uzrastanje HoI IV bilo je mnogo konzervativnije jer je igra srazmerno malo modifikovana s mehaničke strane: DLC-ovi su se u mnogo većoj meri fokusirali na pumpanje sadržaja i produbljivanje nivoa detalja država koje su bile njihov dominantni fokus.

Hronološki prvi DLC bio je Together for Victory, čija je tema Velika Britanija i Komonvelt (Kanada, Australija, Novi Zeland, Indija i Južna Afrika). Britanija i svaki pojedinačni dominion dobili su nova drvca nacionalnih fokusa, a uvedene su i nove diplomatske opcije. Za Britaniju se, pored ostalog, one tiču mogućnosti za davanje različitih stepena autonomije svakom dominionu, a za dominione mogućnost traženja alternative Britaniji, to jest vezivanja sudbine za druge igrače na svetskoj sceni. Ako želite da igrate kao Bur i da konačno trijumfalno pljunete na portret njegovog mucajućeg veličanstva Džordža VI, sada imate priliku za to. Pored ovog sadržaja, u ekspanziju su uvedene mogućnosti za deljenje tehnologija sa saveznicima, male izmene lend-lease sistema za izmoljavanje opreme od saveznika (Studebaker kamioni za kaćuše, kamerad!), a u interfejs za borbeno planiranje uvedena je opcija za brzi prodor (spearhead), što će obradovati sve eksponente koncetracije oklopa za bušenje frontova.

Nama ubedljivo najzanimljiviji DLC jeste jubilarni drugi – Death or Dishonor – koji se fokusirao na nesrećan izbor koji su u osvit rata morale da prave Jugoslavija, Mađarska, Čehoslovačka i Rumunija.

Nama ubedljivo najzanimljiviji DLC jeste jubilarni drugi – Death or Dishonor – koji se fokusirao na nesrećan izbor koji su u osvit rata morale da prave Jugoslavija, Mađarska, Čehoslovačka i Rumunija. U domaćoj istoriografiji nikad neće doći do pomirenja stavova o tome da li je dihotomija „rat ili pakt, grob ili rob” bila neizbežna ili smo mogli da se provučemo ispod radara, ali u igri te dileme nema ukoliko je startujete s istorijski autentičnim fokusom koji podrazumeva da velike sile neće šljiviti našu očajničku neutralnost. Igrajući s Jugoslavijom, pokušao sam da ostvarim svaki plauzabilni scenario, počevši od koketiranja s Kominternom i Silama osovine, do približavanja Italiji ili održavanja tvrde neutralnosti. Partije s istorijskim fokusom uvek su se završavale nečijom invazijom na mene, od kojih me je najviše iznenadila objava rata Velike Britanije zbog trgovine s Nemačkom koju nisam prekidao do 1942. (Kupovao sam čelik od njih; nisam pristupio trojnom paktu.) Uz isključivanje istorijske striktnosti, šansa za neutralnost i dalje je mala, ali postoji ukoliko ne čačkate mečku, dok je pristupanje saveznicima ili Kominterni uvek provereni recept za invaziju i brzu smrt od strane Nemačke i Italije. Najuspešniju partiju sam odigrao kao surovi pragmatik, pristupivši Osovini da bih uz njihovu pomoć osvojio i anektirao Bugarsku i Tursku. Trenutak kad je general Blagojević sa svojim divizijama oslobodio Carigrad nazdravio sam duplim vinjakom.

Pored novih malih i velikih dilema, ovaj DLC donosi i redizajnirana i dopunjena drvca nacionalnih fokusa za svaku od četiri zemlje, kao i utegnutu bazu tehnologija, generala i političara iz tog perioda. Ne znam za Mađare i Čehe, ali kod nas je (mahom) sve bitno tu, od Milana Nedića i Josipa Broza, preko aviona IK-3 i podmornica klase „Heroj”, do mogućnosti da u nacionalnom fokusu suzbijete hrvatski nacionalizam i razbijete ustaše (focus tačka se baš tako zove – Crush the Ustasha). Od ostalih novina, tu su i mogućnost industrijske konverzije zarobljenog oružja i oruđa, kao i nove mogućnosti za diplomatsku interakciju, pogotovo sa zemljama koje držite u statusu protektorata ili druge vrste podanika.

U narednih mesec dana, Hearts of Iron IV bi trebalo da dobije i četvrti DLC, Man the Guns, koji će doneti pregršt novih opcija u pomorsko ratovanje, uključujući i opciju za samostalno i modularno dizajniranje borbenih brodova.

Waking the Tiger, poslednji DLC, donosi novo focus drvce za Kinu i modifikacije na tom polju za Japan i Nemačku. Iako je primarni fokus Daleki istok, jako interesantna novina tiče se nemačke opcije za puč protiv Hitlera. Novi gameplay element tiče se mogućnosti za utrošak političkih poena na privremene odluke (funkcionišu kao edikti u Stellarisu), kao i mogućnost da armije potčinite feldmaršalima i tako vojskama obezbedite još jedan sloj komandnih bonusa. Naposletku, uvedeno je i aklimatizovanje trupa na različita podneblja, što je značajan faktor za svaku evropsku silu koja planira invaziju na SSSR ili ratovanje u Africi i Aziji...

U narednih mesec dana, Hearts of Iron IV bi trebalo da dobije i četvrti DLC, Man the Guns, koji će doneti pregršt novih opcija u pomorsko ratovanje, uključujući i opciju za samostalno i modularno dizajniranje borbenih brodova. Jedva čekam da krenem s novom partijom na čelu imperijalnog Japana, koji će umesto beskorisnog Jamatoa i bledog Musašija pod mojom dirigentskom palicom dobiti nekoliko superteških nosača aviona i zauvek izmeniti stratešku sliku Tihog okeana. Banzai? BANZAI!

Miodrag KUZMANOVIĆ

 
Resident Evil 2
Feudal Alloy
Battlefleet Gothic: Armada II
My Time At Portia
Genesis Alpha One
Ace Combat 7: Skies Unknown
Catherine Classic
The Unruly Heroes
Dusk
Hearts of Iron IV: Together for Victory, Death or Dishonor i Waking the Tiger
Šta mislite o ovom tekstu?
Senran Kagura: Burst Re:Newal
while True: learn()
YIIK: A postmodern RPG
The Eternal Castle [Remastered]
Paw Patrol: On A Roll!

Platforma:
PC (Windows + Linux), Mac
Potrebno:
Intel Core 2 Quad ili AMD Athlon II X4 650, 4 GB RAM, GeForce GTX470 ili Radeon HD 5850
Poželjno:
Intel Core i5 750 ili AMD Phenom II X4 955, 4 GB RAM, GeForce GTX570 ili Radeon HD 6950
Veličina:
2,6 GB
Adresa:
www .heartsofirongame .com

82
Home / Novi brojArhiva  •  Opisi igaraKorak po korakŠta dalje?NetgamesOpšte teme  •  Svet kompjutera
Svet kompjutera Copyright © 1984-2018. Politika a.d. • RedakcijaKontakt | Saradnja | Oglasi | Pretplata • Help • English
SKWeb 3.22
Opisi igara
Netgames
Opšte teme
Test Fun
Korak po korak
Šta dalje
Svet kompjutera



Naslovna stranaPrethodni brojeviOpšte informacijeKontaktOglašavanjePomoćInfo in English

Svet kompjutera