TEST PLAY<>
022019<><>

Dusk

Iako većina ljubitelja igara lako može da nabroji sastojke koji jednu igru čine neodoljivo zaraznom, malo je onih koji, kada se nađu u ulozi „šefa”, uspeju da zakuvaju čorbu koja se toliko lako kusa da čovek ni ne primeti sate koji prolete u igranju. David Zimanski (Szymanski) uspeo je u ovom zadatku, kreirajući biser u „žanru” zvanom retro shooter.

Dusk je biser u žanru retro shootera.

Ukoliko imate dovoljno godina da ste imali čast i privilegiju da igrate prve FPS igre diveći se „futurističkom” 3D okruženju, efektima, brzini i atmosferi igre, Dusk će vam momentalno izmamiti osmeh. Kao vožnja bicikla ili stari kaput, ova igra ima audio-vizuelni šmek mračnih naslova kao što su Quake, Doom, Half-Life i brojni klonovi koji su se nakotili pod uticajem tih klasika.

Kako se radi o retro igri, lepota se ogleda u poligonima i nekoliko nijansi mračnijeg dela spektra. Ovakvo mračno okruženje, uz ubedljive efekte i metalurgiju koju potpisuje Endru Halšult (Andrew Hulshult), poznat kao lik koji je radio rimejk DOOM soundtracka, uvlači igrača u akciju odmah. Ipak, to nije sve. Možete da izaberete paletu i Dusk učinite još mračnijim ili čak monohromatskim. Takođe, možete da odredite nivo pikselizacije za autentično „drevno” iskustvo. Poštujući uzore, Dusk zahteva konstantno kretanje, ukoliko ne želite da završite pred ekranom sa statistikom propale misije. Ne postoji mapa, marker, narator, niti bilo kakvo uputstvo. Samo vi, poludeli kultisti i miris zapaljenih piksela rano ujutru. Postoje i nivoi težine, ali ovakvu igru nećete igrati na prva dva-tri nivoa.

Kako se radi o retro igri, lepota se ogleda u poligonima i nekoliko nijansi mračnijeg dela spektra.

Kretanje je izuzetno brzo, ali smeta što nema zvučnu podlogu pa deluje kao da letite. Brzo ćete se navići, ali smatramo da bi zvuk koračanja i trčanja umnogome pomogao još boljoj atmosferi. Pored osnovnih pokreta, autor je dodao i „klizeći”. Ukoliko u toku kretanja pritisnete ’shift’ (inače čučanj), bukvalno ćete uklizati par metara, što daje dodatne taktičke mogućnosti. Neprijatelja je mnogo i uopšte nisu naivni. Neki su šok trupe koje treba da vas izbace iz takta i nateraju da pogrešite dok vas zaposednuti kultisti zasipaju vatrenim kuglama ili vozdigla strašila napucavaju sačmarama. Najteži protivnici su pacovi! Suviše su mali, brzi i često napadaju u gomili. Bosovi su višnjica. Mnogo su jači, a obično i veći, imaju specijalne sposobnosti, teže ih je ubiti i obično ste sa njima „u buretu”.

Kao odgovor na količinu i raznovrsnost neprijatelja na raspolaganju vam je širok spektar naoružanja i opreme. Dva srpa, koji formiraju i logo igre, predstavljaju osnovno oružje i tu su samo u slučaju da ostanete bez džebane ili ako želite da se iživljavate. Vatreno oružje igra glavnu ulogu, a uobičajenom arsenalu pištolja, sačmare i automatske puške dodati su i goodiesi u vidu dve sačmare, ili pištolja (jer dva je bolje od jedan), izuzetno efikasna dvocevka i lovačka puška za preciznije gađanje na većim razdaljinama. Tu su i neki ozbiljniji i bizarniji komadi sa „specijalkama”, kao što je minobacač čije se granate odbijaju od zidova i manuelno detoniraju ili samostrel sa osveštanim ili prokletim (efektno u svakom slučaju) strelama koje prolaze kroz zidove i kripove. U situacijama kada se nađete okruženi gomilom trebaće vam sva municija dok ih tamanite uz zvuke sve žešće metalčuge. Opet očekivano za ovakav tip naslova, municija, bonusi i loot razbacani su po celoj mapi, a tu i tamo se nalaze i tajni prolazi i „štekovi” koje igrač može, a i ne mora da otkrije. Misije su raznovrsne i urađene sa namerom, a ne pukim kalemljenjem asseta, što je još jedan dokaz truda koji je autor uložio. Gde su kultisti, tu su crkve i pećine, a ima i napuštenih fabrika i istraživačkih centara na putu u ponor pakla. Monotoniju napucavanja razbija mogućnost interakcije sa okolinom. Podizanje i premeštanje predmeta, penjanje uz merdevine, razbijanje barijera, aktiviranje kapija i neke jednostavne zagonetke podižu nivo angažovanosti igrača. Neke mape imaju i polja koja vas „vitlaju” u vazduh, baš kao originalni stari šuteri.

Dusk je neverovatno zarazna igra sa bogatom atmosferom, satkana od dobre ideje i još bolje izvedbe.

Igra sa atmosferom i mogućnostima naprosto plače za multiplayerom. Iako postoji, iz nekog razloga je odvojen od osnovne igre, a potragom na serverima nećete naći nijedan. Da li su u pitanju nezainteresovanost igrača za online makljažu ili tehnički problemi (ima informacija o bagovima i lagu), mi nismo mogli da utvrdimo jer nas je dočekao prazan prozorčić sa listom servera. Nadamo se da će autor naći načina da ispegla probleme ili angažuje pomoć, jer bi zaista bila greota da ovakav grubi pikselizovani FPS dijamant ostane samo single player igra.

Dusk nije preterano zahtevna igra, što ne bismo ni isticali da mnoge moderne retro igre ne jedu resurse bez nekog jasnog razloga. Igra je uglavnom stabilna i bez bagova mada, na primer, ne možete da izađete u Windows bez izlaska i igre ili odabira igranja u prozoru. Takođe se desilo da igra nekoliko puta „zabode” u online režimu. U planu je i portovanje igre na Nintendo Switch, što će dodatno proširiti bazu potencijalnih korisnika i možda dovesti do većeg interesovanja za multiplayer i samim tim njegovo „brušenje”.

Dusk je neverovatno zarazna igra sa bogatom atmosferom, satkana od dobre ideje i još bolje izvedbe. Nakon što spucate desetine sati u kampanju, možete da se posvetite jurenju rekorda ili igranju i endless modu. Čak i da je odigrate samo jednom, vredi uloženog vremena i novca, a ako se situacija popravi i multiplayer zaživi – eto nama hita. Bez obzira da li ste bili prisutni završetku prvih crteža u pećinama ili ste mladac koji je samo slušao priče o traženju 386-ice na jednom od kompjutera na blok nastavi informatike devedesetih godina prošlog veka, treba da probate ovu igru. Teško ćete se setiti mnogo slučajeva kada ste bolje potrošili dvadesetak evra.

Danilo LUKINOVIĆ

 
Resident Evil 2
Feudal Alloy
Battlefleet Gothic: Armada II
My Time At Portia
Genesis Alpha One
Ace Combat 7: Skies Unknown
Catherine Classic
The Unruly Heroes
Dusk
Šta mislite o ovom tekstu?
Hearts of Iron IV: Together for Victory, Death or Dishonor i Waking the Tiger
Senran Kagura: Burst Re:Newal
while True: learn()
YIIK: A postmodern RPG
The Eternal Castle [Remastered]
Paw Patrol: On A Roll!

Platforma:
PC (64- bitni Windows 7 ili noviji)
Potrebno:
Dual-Core 2,4 GHz 2 GB RAM, Nvidia GeForce GT 9800 ili ekvivalent
Poželjno:
Quad Core 2,4 GHz, 4 GB RAM, Nvidia GTX 460 ili ekvivalent
Pegi:
nema
Veličina:
2 GB

86
Home / Novi brojArhiva  •  Opisi igaraKorak po korakŠta dalje?NetgamesOpšte teme  •  Svet kompjutera
Svet kompjutera Copyright © 1984-2018. Politika a.d. • RedakcijaKontakt | Saradnja | Oglasi | Pretplata • Help • English
SKWeb 3.22
Opisi igara
Netgames
Opšte teme
Test Fun
Korak po korak
Šta dalje
Svet kompjutera



Naslovna stranaPrethodni brojeviOpšte informacijeKontaktOglašavanjePomoćInfo in English

Svet kompjutera