TEST PLAY<>
022019<><>

Genesis Alpha One

Klimatske promene, globalni sukobi, nestašica hrane, albanska iredenta, Brexit, Dimitrije Ljotić u „Zabavniku” i drugi faktori Zemlju su učinili nepodesnom za život i doveli do toga da čovečanstvo mora da potraži drugi dom među zvezdama. Nakon zamajavanja s Marsom koje nije dovelo ni do čega, naučnici su imali tehno-epifaniju i izmislili su hiperpogon, što je dovelo do prave proliferacije interstelarnog avanturizma. Koncept koji je najviše obećavao sveo se na slanje modularnih ekspedicionih brodova kojima komanduju klonirane posade u potrazi za podesnim svetom gde bi mogli da izbace svoj genetski payload i poseju seme novog čoveka.

Na papiru, Genesis Alpha One predstavlja roguelike mešavinu simulacije preživljavanja i istraživanja, smeštenu u neispitana bespuća proceduralno generisane galaksije pune lepota ali i opasnosti.

Na papiru, Genesis Alpha One predstavlja roguelike mešavinu simulacije preživljavanja i istraživanja, smeštenu u neispitana bespuća proceduralno generisane galaksije pune lepota ali i opasnosti. Vaša realnost, kao i realnost klonova kojima su obećavali pustolovinu života, a koji su dobili mesece dosade ispresecane nasumičnim momentima vrištećeg užasa, malo je drugačija. U igri se bezmalo sve svodi na logistiku i potragu za metalima i novim tehnologijama: svaki avanturizam je povezan sa gvožđem ili litijumom, svako uzbuđenje sa harvestovanjem sumpora na površini planete... Nijedan dan u korpusu nije kao dan na farmi, gde je svaki obrok gozba, a svaka isplata blago – da se izrazim rečima narednika Ejpona, pokoj mu duši.

Osnovu sveta u Genesis Alpha One činite vi i vaš modularni brod, koji sastavljate od segmenata uz utrošak resursa koje ste prikupili iz svemira ili sa površine planeta. Na početku igre imate pristup samo najosnovnijim tehnologijama, to jest bazičnim prostorijama i postrojenjima koja ispunjavaju minimum uslova za funkcionisanje ekspedicije. Brod mora da ima komandni most, hidroponičnu palubu (hrana i kiseonik), skladište, vučni zrak i odaje za posadu. Sve ostalo je teoretski opciono, ali praktično neophodno ako mislite da nešto uradite sa sobom i sa ekspedicijom... Biće vam potrebni workshop za proizvodnju oružja i municije, ambulanta za lečenje posade, soba za kloniranje, rafinerija za preradu rude i mnoge druge stvari čije ćete planove morati da nalazite na planetama ili dobavljate od trgovaca. Nabavka tehnologija je, po mom mišljenju, previše „unasumičena”, da ne kažem randomizovana, jer se lako može desiti da nemate sreće i da ne nađete nešto što vam je apsolutno neophodno (recimo, planove za advanced workshop koji pored crafta može da služi za istraživanje novih tehnologija).

U igri se bezmalo sve svodi na logistiku i potragu za metalima i novim tehnologijama: svaki avanturizam je povezan sa gvožđem ili litijumom, svako uzbuđenje sa harvestovanjem sumpora na površini planete...

Osim dodavanja modula na brod, što radite na posebnom ekranu za planiranje, sve ostale aktivnosti u igri preduzimate u prvom licu. Rukovanje vučnim zrakom, recimo, zahteva da dođete do konzole i držite taster ’E’ dok se proces ne završi. Za svaku od tih aktivnosti možete da angažujete člana posade koji će to raditi malo sporije, ali će vas osloboditi tako da možete da radite nešto drugo – recimo, da napucavate vanzemaljske pauke koji su upali na brod zajedno s otpadom koji je dovukao tractor beam. Ako vas ubiju, drugi preživeli član posade automatski će biti unapređen u kapetana i biće vam data neposredna kontrola nad njim, a ako svi zaginu, sledi vam game over. Ovo je roguelike igra u kojoj nema snimanja pozicije, ali totalni krah možete da izbegnete ako ste iole pažljivi i vodite računa o tome da uvek imate dovoljno klonova – sve što vam je potrebno za štancovanje svežih članova posade jeste bio-masa, koje ćete imati napretek (ostaje od umlaćenih aliena).

Metale i minerale za početnu izgradnju možete da dobavljate vučom svemirskog otpada, ali sve iole egzotičnije stvari zahtevaju slanje šatla na planete, ručno vađenje ruda i njihovu preradu u brodskoj rafineriji. Te planetarne ekskurzije čine najbleđi deo igre, jer svaka izgleda i funkcioniše na isti način, a jedino što se menja jesu vrsta rude i kolorna paleta okruženja. Sletećete na prostorno ograničenu parcelicu, motati se okolo tražeći grumenje ili artefakte, povremeno rešetati gmazove koji vam prilaze i vratiti se kad napunite kontejnere.

Genesis Alpha One namenjen je ljubiteljima survajvalizma koji očekuju Tantalove muke i repeticiju.

Rana review verzija koja nam je data na test (prva review kopija za Epic store u istoriji „Sveta kompjutera”, no less), bila je omanji bugfest, sa bagovima od kojih su neki evidentno imali karakter konceptualnih propusta. Najiritantniji se sveo na posadu koja se razboljevala i umirala od biomase posejane po brodu, koja je ostala nakon eliminacije aliena koje je usisao vučni zrak. U ranoj fazi ekspedicije nisam imao mogućnost da gradim ambulantu niti da aktivno lečim posadu, a svaki put kad sam članu zadao neki zadatak, a on prošao kroz prljavu sobu, instant je prijavio da je bolestan i vratio se u crew quarters. Ovo je značilo da sam sve, ali baš sve, morao da radim sâm – od vučenja metala iz svemira, sletanja na planete, prikupljanja rude, njenog rafinisanja na brodu, pa do kloniranja nove posade. Nakon nekog vremena ovo postaje vrlo dosadno, a posle nekoliko sati bez rešenja za lečenje posade, trebaće vam disciplina da igru ne batalite zanavijek ili makar do prvog velikog patcha koji bi sredio stvari.

Kome je namenjen Genesis Alpha One? Ljubiteljima survajvalizma koji očekuju Tantalove muke i repeticiju. Ako igru shvatite kao simulaciju realnih muka koje biste imali u interstelarnoj ekspediciji u nepoznato, lakše ćete progutati neke od monotonih koncepta koje igra nudi.

Miodrag KUZMANOVIĆ

 
Resident Evil 2
Feudal Alloy
Battlefleet Gothic: Armada II
My Time At Portia
Genesis Alpha One
Šta mislite o ovom tekstu?
Ace Combat 7: Skies Unknown
Catherine Classic
The Unruly Heroes
Dusk
Hearts of Iron IV: Together for Victory, Death or Dishonor i Waking the Tiger
Senran Kagura: Burst Re:Newal
while True: learn()
YIIK: A postmodern RPG
The Eternal Castle [Remastered]
Paw Patrol: On A Roll!

Platforma:
PC (Windows), PlayStation 4, Xbox One
Potrebno:
Intel Core i3-4130 ili AMD FX-4350, 4 GB RAM, GeForce GTX 660 ili Radeon HD 7950
Poželjno:
Core i5-4590 ili AMD FX 8350, 8 GB RAM, GeForce GTX 970 ili Radeon R9 390
Veličina:
6,42 GB
Adresa:
tinyurl .com /y8uy2gfp

70
Home / Novi brojArhiva  •  Opisi igaraKorak po korakŠta dalje?NetgamesOpšte teme  •  Svet kompjutera
Svet kompjutera Copyright © 1984-2018. Politika a.d. • RedakcijaKontakt | Saradnja | Oglasi | Pretplata • Help • English
SKWeb 3.22
Opisi igara
Netgames
Opšte teme
Test Fun
Korak po korak
Šta dalje
Svet kompjutera



Naslovna stranaPrethodni brojeviOpšte informacijeKontaktOglašavanjePomoćInfo in English

Svet kompjutera