TEST PLAY<>
012019<><>

Insurgency: Sandstorm

Krici, eksplozije, dimne zavese, nedostatak HUD-a, mini-mape i brojčanika sa preostalom municijom... Insurgency: Sandstorm je multiplayer pucačina namenjena hard-core publici koja ne želi markere, asistenciju niti bilo kakvu drugu dozu nerealnih momenata u vatrenim okršajima. Igra je nastavak Sandstorma iz 2014. godine, od kog se razlikuje većim stepenom produkcije na svim nivoima, većom vizuelnom raskoši i bogatstvom modova. Razlikuje se, nažalost, po drastično većoj hardverskoj zahtevnosti, game-breaking elementu o kom će biti reči na kraju.

Insurgency: Sandstorm je multiplayer pucačina namenjena hard-core publici koja ne želi markere, asistenciju niti bilo kakvu drugu dozu nerealnih momenata u vatrenim okršajima.

Insurgency: Sandstorm ima tri kompetitivna i jedan kooperativni multiplayer mod i svi su zasnovani na timskom osvajanju strateških tačaka na terenu. U igri nema timskog ili individualnog deathmatcha ili CTF-a, već samo varijanti Rusha i Dominationa koje se ovde zovu drugačije. Mečevi su zasnovani na klasama koje birate pre uključivanja, od čega zavisi dostupnost oružja i uloga u timu. Na primer, jedino klasa breacher može da nosi automate i sačmare. Izborom klase dobijate priliku i za podešavanje borbenog kompleta koji nosite u okršaj. Sistem je sličan onome koji se koristi u CoD-u jer imate ograničenu količinu poena koje raspodeljujete po želji: svaki dodatak za oružje (optički nišan, okvir većeg kapaciteta, laserski obeleživač...) troši jedan ili više poena, a isto važi i za deblji pancir ili dodatne granate. Želite pušku sa svim mogućim dodacima ili uravnoteženi pristup koji podrazumeva i sekundarno naoružanje i druge sitnice nauštrb fensi kundaka i ergonomskog rukohvata? Može! Važno je napomenuti da su svi dodaci otključani od samog početka i da se jedini anloksi u igri tiču kupovine kozmetike za in-game valutu. Klase funkcionišu na način na koji očekujete, uz izuzetak komandira i osmatrača, koji rade u tandemu i služe za pozivanje vatrene podrške u vidu jurišnog helikoptera ili artiljerijskih udara.

Insurgency: Sandstorm je hard-core pucačina u kojoj smrt podrazumeva malo duže čekanje, najčešće da terenska tačka pređe iz ruke u ruku. Zbog ograničenosti respawna nakon pogibije, dinamika igre donekle trpi i ljudi su više nego inače skloni da se zavuku u neki ćošak i da kroz rupu u arhitekturi čekaju da im se neko nacrta na optičkom nišanu. Tokom nekoliko dana, gledajući kill kameru likova od čijih sam metaka stradao, uvideo sam da su me u preko 90% slučajeva ubili strpljivi kamperi/puzavice koji čuče kao čvorovi crne smrče i (verovatno) se shiteating keze kad nekog ubiju. Ograničenje broja snajperista po meču ne pomaže da se ta pojava suzbije jer na bezmalo svaku pucaljku može da se montira nekoliko varijanti optičkih nišana, koji, za razliku od Battlefield igara, nemaju ni refleksiju koja bi vam sugerisala da ste naciljani. Dakle, ako spadate u run&gun igrače koji vole da rade i greše, to jest da rizikuju, ginu i risponuju se, ovo nije igra za vas – poješće vas gnomi koji leže u zasedi i tiho prduckaju.

Igra ima ogroman potencijal, vrlo je taktički smislena i uzbudljiva, ali jednostavno nije završen proizvod.

Igra se reklamira kao naslov visokog intenziteta, budući da se trudi da verodostojno prenese frku urbanih okršaja malih timova. Sveprisutno urlanje vaših saboraca, krici pogođenih, efekti udara metaka o podlogu i haos koji stvaraju artiljerijski udari i dimne zavese i te kako idu u prilog dizanju tenzije. Stepenu imerzivnosti igre donekle šteti to što arhitektura nivoa nije destruktabilna i što je karakter sukobljenih strana totalno sterilan. Iako vas igra stavlja usred bliskoistočnog sukoba između (očigledno) američke pešadije i urbanih mudžahedina, strane su definisane kao „security” i „insurgents” bez dalje razrade identiteta. Ako već igram kao urbani mudžahedin koji izgleda kao terorista Hamasa iz pojasa Gaze, zahtevam da u igri čujem Alahu Akbar! Ne želim generičkog teroristu – to je ekstremno jadno.

Stepen neoptimizovanosti od kog pati Insurgency: Sandstorm naprosto je legendaran. Bez preterivanja, igra je DUPLO zahtevnija od Battlefielda V i bukvalno nema konfiguracije na kojoj može da klizi u 60 fps na najvišem nivou detalja. Želim da naglasim da je ovde „najviši nivo detalja u 60 fps” prilično apstraktna kategorija, jer mi je FPS u svim modovima stalno varirao od 50 do 20, sa tendencijom proseka od 30, i to na mašini koja je identična preporučenoj konfiguraciji (naravno, Intel + Nvidia umesto AMD varijante), pri čemu su podešavanja bila kombinacija high i medium, uz minimalni anti-aliasing. Koga vi zajebavate, gospodo developeri? Sve slasti realizma, uverljivosti i intenziteta postaju besmislene kad sve secka, zapinje i nervira. Još jednom se pokazalo da Unreal Engine 4 i Unity nisu nimalo pogodni za razvoj multiplayer pucačina i da developer koji nema pristup nekom kastom 3D rešenju bolje da batali ćorav posao nego da se blamira. Pečovanjem nakon izlaska igre sanirani su problemi sa totalnim raspadanjem i izletanjem u Windows, ali nerealna zahtevnost, mnogobrojni vizuelni bagovi (preklapanje objekata, sekvencijalno učitavanje tekstura nakon ulaska u igru i drugi gličevi) nisu ni dotaknuti.

Stepen neoptimizovanosti od kog pati Insurgency: Sandstorm naprosto je legendaran jer je igra, bez preterivanja, DUPLO zahtevnija od Battlefielda V.

Igra ima ogroman potencijal, vrlo je taktički smislena i uzbudljiva, ali ja naprosto nemam strpljenja niti vremena za proizvod koji nije zategnut kao bubanj osim ako nije u pitanju Paradoxova igra na koje sam sentimentalno bolećiv. Postoje igre slične Sandstormu koje super rade i klize, recimo, Rising Storm: Vietnam – igrajte njega umesto ovoga, a o Sandstormu razmislite za 12 meseci, kad bude završen i dostupan upola cene.

Miodrag KUZMANOVIĆ

 
Mutant Year Zero: Road to Eden
Darksiders III
Below
Sunset Overdrive
Just Cause 4
R-Type: Dimensions EX
Insurgency: Sandstorm
Šta mislite o ovom tekstu?
Battle Princess Madelyn
GRIS
Ride 3
Override: Mech City Brawl
Book of Demons
Super Smash Bros. Ultimate
Pillars of Eternity II: Deadfire – Forgotten Sanctum
PUBG (Playerunknown’s Battlegrounds, verzija za PlayStation 4)
Stellaris: MegaCorp
Thief Simulator
GRIP: Combat Racing
Treasure Hunter Simulator
Escape Doodland
Counter-Strike: Global Offensive – Danger Zone

Platforma:
PC (Windows), PS4 i Xbox one u 2019.
Potrebno:
Intel Core i5-4440 ili AMD FX-6300, 8 GB RAM, GeForce GTX 760 ili Radeon HD 7970
Poželjno:
Intel Core i7-8700 ili AMD Ryzen 7 2700, 16 GB RAM, GeForce GTX 980/Radeon R9 390X
Veličina:
36 GB
Adresa:
insurgency -sandstorm .com
PEGI:
nema
Kontakt:
ComputerLand

70
Home / Novi brojArhiva  •  Opisi igaraKorak po korakŠta dalje?NetgamesOpšte teme  •  Svet kompjutera
Svet kompjutera Copyright © 1984-2018. Politika a.d. • RedakcijaKontakt | Saradnja | Oglasi | Pretplata • Help • English
SKWeb 3.22
Opisi igara
Netgames
Opšte teme
Test Fun
Korak po korak
Šta dalje
Svet kompjutera



Naslovna stranaPrethodni brojeviOpšte informacijeKontaktOglašavanjePomoćInfo in English

Svet kompjutera