TEST PLAY<>
072016<><>

Total War: Warhammer

Nakon 16 godina insistiranja na istorijskoj autentičnosti, jubilarni deseti Total War, poput maturanta srednje trgovačke škole, glasno se cereka, cepa udžbenike i naglavačke skače u fontanu iz koje, za razliku od njega, izlazi izmenjen nabolje. Kupovina Warhammer licence i fuzija Total War koncepcije s Imperijom, patuljcima, orcima i drugim žmugavcima poslužila je kao svojevrsan reset, jer je serijal, posle dva krupna fijaska oličena u Rome II i Attili, pomalo izbio na zao glas. Naravno, popularna fantazija sama po sebi ne bi bila dovoljna za povratak na tron – od autora se zahtevao i potpuno drugačiji pristup onome što se smatra igrom dostojnom puštanja na tržište.

Deseti Total War je fuzija proverene koncepcije sa Imperijom, patuljcima, orcima i drugim žmugavcima Warhammera i predstavlja svojevrsan reset serijala.

Neverovatno je dobar osećaj kad igri pristupiš kao skeptični patolog autopsiji, da bi se kompletna akcija na hladnom stolu volšebno transformisala u masažu na plaži: hladni dispanzerski neon biva zamenjen suncem, a kadaver koji sečeš skalpelom mutira u Moniku Beluči (koju masiraš, ne sečeš...). Total War: WARHAMMER je odlična igra, ne samo zato što je pošteđena bagova već i zbog toga što je znatno drugačija od onoga na šta nas je Total War navikao. To je i dalje kombinacija globalne potezne strategije i real-time taktičkih bitaka, samo što su akteri makljaže radikalno drugačiji.

U osnovnoj verziji, igra nudi četiri frakcije koje se gotovo potpuno razlikuju jedna od druge: The Dwarfs, The Empire of Man, Greenskins i The Vampire Counts. Tu su i Chaos Warriors koji dolaze u formi DLC-a koji je bio besplatan u prvih nedelju dana, a koji zadocnele kupce sada košta 7,5 evra. Koncepcija i ponašanje svake rase verno slede pravila Games Workshopa, koja su uobličena u specifični Total War kalup. Imperija, na čelu s legendarnim Karlom Francom, najklasičnija je Total War frakcija i po svemu osim po grifonima, čarobnjacima i parnim tenkovima podseća na poznu Vizantiju. Teški oklopnici, dobra diplomatija, mogućnost trgovine s drugim civilizovanim frakcijama i druga obeležja čine je idealnom za prvu kampanju. Patuljci, druga rasa „dobrih” momaka, prave znatan otklon po više pravaca. Imaju superoklopljene jedinice, najjaču artiljeriju, mogu da koriste podzemne puteve za kretanje po strateškoj mapi, nemaju nikakvu magiju, a radi uspeha u kampanji, moraju stalno da isteruju svoju patuljačku pravdu. Naime, svaki poraz u borbi ili neka druga nepovoljna okolnost upisuju se u „Book of Grudges”, a vi dobijate questove koji su najčešće vezani za osvetu frakciji ili njenom predstavniku koji vam se zamerio. Ignorisanjem gradževa dobićete kampanjske penale, a njihovim ispunjavanjem bonuse.

Total War: WARHAMMER je odlična igra, ne samo zato što je pošteđena bagova već i zbog toga što je znatno drugačija od onoga na šta nas je Total War navikao.

Zelenokošci (orci i goblini), najsimpatičniji predstavnici hordi zla, imaju relativno jeftine i brojčano najveće jedinice, ali i koncept „fajtinesa” koji ih tera da stalno ratuju ako žele da izbegnu pobunu u sopstvenim redovima i borbeni attrition. S druge strane, konstantni uspesi i „maxovanje” fightnessa izazvaće famozni WAAAGH, kad protivnici mogu da beru kožu na šiljak jer zeleni tada dobijaju dodatne besplatne snage. Vampirski grofovi, malo manje simpatične zloće, mogu da podižu jedinice iz mrtvih, imaju moćnu magiju, ali nemaju nikakve daljinske jedinice, a kampanjski uspeh mogu da osiguraju širenjem „vampirske korupcije” koja izaziva nemire i vampirske pobune na zahvaćenim teritorijama. Snage haosa funkcionišu po istom principu kao mongolska horda iz Total War: Attile: nemaju naseobine niti mogu da ih zarobljavaju, a gejmplej im se svodi na destrukciju, pljačku i postavljanje privremenih tabora za lizanje rana i regrutaciju svežih trupa. Kao i vampiri, i njihove snage šire korupciju, a najteži su za igranje zbog relativno slabih snaga s kojima inicijalno raspolažu.

Velika izmena u odnosu na ranije Total War igre tiče se značaja i uloge generala koji vode armije i drugih junaka/agenata koji ratuju zajedno s trupama. Umesto ranjive jedinice koja daje raznovrsne bonuse trupama, to su sada pravi heroji koje ćete da šaljete na prvu liniju fronta, gde će mačevima, čekićima i magijom rasturati protivnike na buljuke, uz zadržanu ulogu davalaca trupnih bonusa u velikom prečniku. Značajna taktička novost jesu i ofanzivne, buff i debuff magije koje mogu da budu vrlo potentne kad ih bacaju nabudženi heroji visokog nivoa. Kad smo već kod budženja, svoje heroje možete opremati oružjem, oklopima, stegovima, talismanima i drugim pomagalima koja čupate iz zgrčenih šaka pobeđenih protivnika, čime pravite one man armiju u okviru vojske koju vodi dotični heroj.

Velika izmena u odnosu na ranije Total War igre tiče se značaja i uloge generala koji vode armije i drugih junaka/agenata koji ratuju zajedno s trupama.

Paradoksalno, ali jedini detrimentalni faktor tržišnom uspehu igre može da bude plodna Warhammer licenca. Ako u Steam searchu otkucate „Warhammer”, dobićete 135 rezultata (igre i DLC-ovi), što svedoči o tome da je Games Workshop ozbiljno preterao s prodajom prava i dozvolio saturaciju tržišta. Neko ko voli strategije, ali igračku scenu prati površno, imaće velikih problema da pohvata šta je šta i locira Total War: WARHAMMER u moru naslova s istim prefiksom ili sufiksom. S druge strane, dugogodišnji fanovi serijala Total War, ako već nisu, postaće ljubitelji Warhammera (i obrnuto), a igra će u narednim godinama rasti kao kvasac dodavanjem drugih rasa (skaveni, high, dark i wood elfovi, lizardmeni...) putem DLC-ova čime će postati dostojna zamena za tabletop u multiplejeru.

Miodrag KUZMANOVIĆ

 
Hearts of Iron IV
The Witcher 3: Wild Hunt – Blood and Wine
Total War: Warhammer
Šta mislite o ovom tekstu?
Overwatch
Moonstone Tavern
Duskers
Mirror’s Edge: Catalyst
The Way
rFactor 2
Sherlock Holmes: The Devil’s Daughter
Turmoil
The Solus Project
Table Top Racing: World Tour
Brigador
Steamworld Heist
Neon Drive
Ghost 1.0

Platforma:
PC (Windows)
Potrebno:
Intel Core2Duo ili ekvivalent, 3 GB RAM, GeForce 8800 GT ili Radeon HD 2900 XT
Poželjno:
Intel Core i5 ili ekvivalent, 4 GB RAM, GeForce GTX 560 Ti ili Radeon HD 5870
Veličina:
22 GB
Adresa:
www .totalwar .com

89
Home / Novi brojArhiva  •  Opisi igaraKorak po korakŠta dalje?NetgamesOpšte teme  •  Svet kompjutera
Svet kompjutera Copyright © 1984-2018. Politika a.d. • RedakcijaKontakt | Saradnja | Oglasi | Pretplata • Help • English
SKWeb 3.22
Opisi igara
Netgames
Opšte teme
Test Fun
Korak po korak
Šta dalje
Svet kompjutera



Naslovna stranaPrethodni brojeviOpšte informacijeKontaktOglašavanjePomoćInfo in English

Svet kompjutera