TEST PLAY<>
022016<><>

UnderRail

Industrija igara u Srbiji počiva na tri stamene platforme: novosadskom Eipixu specijalizovanom za HOPA naslove, beogradskom Nordeusu i njihovom Top Eleven fenomenu na Facebooku, i nevidljivom, ali vrlo prisutnom konglomeratu malih studija koji rade sve i svašta. U trećoj grupi ima najviše iznenađenja i WTF momenata: siguran sam da niste znali da je jedan domaći studio onomad bio angažovan od strane RockStara na poslovima pripreme tekstura za Red Dead Redemption. Pored outsourcinga, domaći nezavisni mikro developeri prevashodno se bave izradom igara za iOS i Android, ali postoje i oni koji su spremni da zagrizu u sendvič kudikamo većeg izazova.

Beogradski Stygian Software napravio je prvi domaći hard-core post-apokaliptični RPG stare škole.

Jedna takva ekipa je beogradski Stygian Software koja je napravila prvi domaći hard-core post-apokaliptični RPG stare škole. Ne neku glupost kojoj se kolokvijalno može prišiti takva etiketa, već masivan, debeli RPG u stilu prvog Fallouta! UnderRail je najozbiljnija igra koja je ikada nastala na ovim prostorima, i bez obzira na činjenicu da u mnogim aspektima nije idealna, predstavlja značajan ačivment na nacionalnom nivou.

Pored Fallouta, autori UnderRaila inspiraciju su crpeli i iz Metro 2033/Last Light sveta, prvenstveno u pogledu okruženja u kome su ostaci čovečanstva našli utočište nakon kataklizme. Tuneli i stanice podzemne železnice čine temelje nove civilizacije kojoj, pored internih sukoba i političkih previranja preti i misteriozni kult Bezličnih (Faceless), za koje legenda kaže da dolaze iz neistraženih dubina podzemnog sveta i na bojištu nikada ne ostavljaju svoje mrtve. Komad inspiracije, dakle, nađen je i u stanovitom filmu u kome Antonio Banderas glumi Arapina... Kao anonimni pridošlica u jednu od manjih nezavisnih stanica/polisa, moraćete da se dokažete svojim domaćinima u rešavanju njihovih nagomilanih problema, tokom čijeg čišćenja ćete nabasati na tragove šire konspiracije koja preti da ugrozi krhku ravnotežu u poslednjem bastionu kakve-takve civilizacije.

Igra je zasnovana na složenom RPG sistemu koji je sistemski gotovo identičan S.P.E.C.I.A.L.-u koji je postojao u prva dva Fallouta.

UnderRail je zasnovan na složenom RPG sistemu koji je sistemski gotovo identičan S.P.E.C.I.A.L.-u koji je postojao u prva dva Fallouta: i ovde imamo primarne karakteristike (strength, dexterity, intelligence...), tabelu veština sa brojčanom vrednošću (oružje, crafting, obijanje brava, trgovina...) i njihove zajedničke izvedenice kroz sistem featsa. Inicijalno projektovanje lika je pravo minsko polje sa odloženim dejstvom: neverovatno lako je zeznuti se i zaigrati na pogrešnu kartu koja vas može uškopiti kao evnuha u početnoj, linearnoj fazi igre koja traje nekih desetak sati. Igra je stravično teška, pogotovo dok vam se svet malko ne otvori, tako da sam siguran da ćete je restartovati makar jedared kad skontate da ste se zeznuli zbog budženja socijalnih veština i, ajdnonou, skila sa samostrelom umesto PSI disciplina. Borba u igri je potezna i zasnovana na sistemu cooldowna sposobnosti, granata i specijalnih napada, a u zavisnosti od individualnih afiniteta, možete je sprovoditi vatrenim i hladnim oružjem, uz dodatak neuporedivo efikasnijih PSI napada.

Na početku igre imate jedan krajnje interesantan izbor: možete se odlučiti za normalan priliv XP-a kroz questove i ubijanje protivnika, a možete izabrati i tzv. „oddity” sistem putem kojeg napredujete nalaženjem interesantnih artefakata. Drugi sistem je interesantan jer produbljuje lore igre i donekle vrši funkciju literarnih i audio-logova koji postoje u drugim igrama. Ti artefakti variraju od „drevnog komunikacionog uređaja” (iPhone), preko fragmenata starih enciklopedija, do delova tela mutiranih životinja iz kojih naš junak ili junakinja ekstrapolira iskustvo sa spoljnim svetom. Prvih desetak sati igre služe kao svojevrsna vežbaonica za horore koji vas očekuju u nastavku igre i test strpljenja: ako uspešno rešite questove u početnoj stanici i Junkyard naselju (svaki post-apokaliptični RPG mora da ima svoj Džankjard), dobićete priliku da bez ograničenja istražujete zaguljen i opasan svet podzemlja. Stvar koja mi se u ovom segmentu sviđa je to što igra nema mapu i što fast travel postoji samo između čvorišnih lokacija.

UnderRail je najozbiljnija igra koja je ikada nastala na ovim prostorima, i bez obzira na činjenicu da u mnogim aspektima nije idealna, predstavlja značajan ačivment na nacionalnom nivou.

Igra ima nekoliko krupnih problema, koji bez izuzetka proističu iz činjenice da mali nezavisni studio nije imao uslova ni sredstava da odradi detaljno testiranje kroz fokus grupe. Dva najveća su potpuni težinski debalans i krajnje nezgrapni interfejs. Prvi problem ne bi bio problem da se izazov može prevazići veštinom i umnom kombinatorikom, ali uz živce debele kao konopci možete se navići i na nefer borbene uslove, protivnike koji svaki borbeni turn startuju prvi i ne promašuju granatama i druge elemente veštačkog otežavanja života igraču koji će vas motivisati na save/load kombinatoriku dok glavom ne probijete zid ili rejdžkvitujete.

Interfejs iz pakla, sa druge strane, je nešto s čim se ne izlazi lako na kraj... UnderRail je igra u kojoj ćete više vremena provesti u kopanju po inventaru nego u hodanju po svetu, škiljeći u sitne ikone predmeta, materijala za kraftovanje, granata, injekcija za prvu pomoć i svega drugo što vam može zatrebati u borbi i van nje. U igri imate samo jedan kratak bar za napadačke komande i nekoliko quick slotova. Tri brza slota u koji ćete strpati, recimo, granate i stimpack špric, apsurdni su u kontekstu činjenice da u igri postoji dvadeset+ vrsta granata i desetak pomagala za prvu pomoć . Okreni-obrni ili dubi na glavi, ali beskrajno rovarenje po inventaru sa nekoliko stotina predmeta je nešto na šta ćete bezuslovno morati da se naviknete.

Miodrag KUZMANOVIĆ

 
Darkest Dungeon
Homeworld: Deserts of Kharak
WRC 5
Elite Dangerous: Horizons
Aviary Attorney
UnderRail
Šta mislite o ovom tekstu?
Oxenfree
Tharsis
Punch Club
Pony Island
The Bug Butcher
Assassin’s Creed Chronicles: India
Dragon’s Dogma: Dark Arisen
Resident Evil 0 HD Remaster
Dragon Quest Heroes
Death by Game Show
Tenshu General
The Quest

Intervju sa timom iz Stygian Softwarea: www.sk.rs/2016/02/sids01.html.

Platforma:
PC
Potrebno:
Pentium 4/2 GHz ili ekvivalent, 2 GB RAM
Poželjno:
Pentium 4/2 GHz ili ekvivalent, 4 GB RAM
Veličina:
2,3 GB
Adresa:
www .underrail .com
PEGI:
nema

70
Home / Novi brojArhiva  •  Opisi igaraKorak po korakŠta dalje?NetgamesOpšte teme  •  Svet kompjutera
Svet kompjutera Copyright © 1984-2018. Politika a.d. • RedakcijaKontakt | Saradnja | Oglasi | Pretplata • Help • English
SKWeb 3.22
Opisi igara
Netgames
Opšte teme
Test Fun
Korak po korak
Šta dalje
Svet kompjutera



Naslovna stranaPrethodni brojeviOpšte informacijeKontaktOglašavanjePomoćInfo in English

Svet kompjutera