TEST PLAY<>
012015<><>

Death Skid Marks

Nezavisni studio Whisky Tango svoj prvenac karakteriše kao roguelike RPG shooter vožnju, što je prilično hrabra tvrdnja kada se uzme u obzir to da već nakon par minuta provedenih uz ovaj naslov biva jasno da su samo poslednje dve stavke istinite. Cilj igre je prevesti grupu neznanaca na rok svirku, poželjno u jednom komadu, što nije nimalo lak zadatak jer se ispostavlja da na putu dugom 666 klišeiziranih kilometara obitavaju svakakve kreature kojima zagorčavanje tuđeg života stoji u opisu radnog mesta.

Death Skid Marks je repetitivna, neugledna igra, neprijatna za oči i uši... a opet, neobjašnjivo zarazna.

Sama mehanika igre podseća na mešavinu antičkog Spy Huntera, Road Rash serijala i arkadnih delova iz Full Throttlea. Pogled na put je izveden iz ptičje perspektive, nišani se mišem, dok se kontrola vozila i upotreba sekundarnog naoružanja vrši preko tastature. Od modova tu su standardni, arcade, endurance, turbo i boss rush čija imena dovoljno govore, a za podučavanje i tutorial postaraće se razroki moron Lernie koji je, nakon Tedija iz Persone 4, najveći kandidat za najiritantnijeg kompjuterskog lika svih vremena. U standardnom modu igru počinjete sa običnim kabriolet-četvorosedom. Bolja vozila se otključavaju kasnije, a „lov” za njima se i te kako isplati – ko još ne bi poželeo da vozi kombajn sa bočnim cirkularnim testerama? Nakon određenog broja pobijenih protivnika, pred igračem je izbor nastavka vožnje ili kratkog predaha na jednom od usputnih punktova za odmor, što predstavlja neuspešnu iluziju nelinearnosti.

Na stajalištima primate saputnike-stopere, a svaki od njih može da „ponese” po jedan zadatak, od uništenja protivničkih vozila na različite načine do pukog preživljavanja deonice puta. Uspešno izvršavanje tih misija donosi preko potreban novac. Saputnici su šaroliki i među njima nema zdravih, a nabrojaćemo samo neke: hipik pacifista (dakle, neupotrebljiv u borbi), ćutljivi tip sa konjskom maskom na glavi, najobičniji klošar, propali kečer, prostitutka-transvestit, smrtno oboleli starac, šizofrenični službenik (preslikani Majkl Daglas iz „Falling Down”), emo tinejdžerka, debela gotičarka, pa čak i vanzemaljac koji ima ubedljivo najbolje početne statistike od svih likova u igri. Ništa manje uvrnuti nisu protivnici koje ćete susretati na drumu: razjarena masa grupi devojaka, seljačine sa američkog juga, verski fanatici inspirisani baptistima iz Vestboroa, neonacisti, podivljali roboti, hipsterska parodija na Skubi Dua i ekipu, kao i stanoviti Čak Boris.

Ko još ne bi poželeo da vozi kombajn sa bočnim cirkularnim testerama?

Punktovi služe i za unapređenje statistika putnika i to putem nabavke raznih opijata. Na ovim lokacijama je moguća i kupovina boljih auto-delova kao što su volan (lakše guranje protivnika u bankinu), jači motor, bolji oklop i drugi. Od ličnog naoružanja dostupni su pištolji svih vrsta, bejzbol palice, cigle, pajseri i slični rekviziti agresivnog navijača. Za sitne opravke na kolima „u letu” tu su selotejp, francuski ključ i ostali alat. Ukoliko usred borbe bilo koji deo vozila padne na nulti procenat, ono eksplodira i igri je kraj. To iziskuje određenu meru taktiziranja i čestu promenu pristupa tokom okršaja. Za precizno tranžiranje protivnika autori preporučuju eliminaciju vozača i ranged članova posade sa distance, ali je praksa pokazala da je staro, dobro guranje sa puta najefikasnije.

Monotoniju donekle razbijaju random encounter punktovi u obliku kockarskih slot-mašina, partije ruskog ruleta ili susreta sa ludim naučnikom kome po želji ostavljate jednog od članova družine (hipik se nameće kao idealna žrtva) čije će se statistike nedugo zatim poboljšati... ako preživi eksperiment. Povremena kiša učiniće da put postane klizav što, naravno, otežava kontrolu nad vozilom, a sličan efekat prouzrokuje i slučajno (ili namerno) „razmazivanje” nesrećnih pešaka. S vremena na vreme, niotkuda se pojavljuju šleperi čije uništavanje kao nagradu donosi power-up po slučajnom izboru, a svaki od njih biće preko potreban za neki od boss fightova čija je težina dijametralno suprotna laganom napucavanju sa običnim protivnicima koje im prethodi.

Ne postoji razlog da ne provozate Death Skid Marks na par sati.

Razočarava to što je muzika u igri „metal” i „opasna” koliko i Van Gogh, pogotovo s obzirom na cilj igre. Igra radi u 60 fps što se u ovom slučaju prevodi kao f**ks per second i to, nažalost, znači da smo ponovo podvrgnuti infantilnom indie „humoru” sa tonom besmislenih psovki u svakoj rečenici. Glasovna gluma je očajna i iritira do krajnjih granica, ali je srećom prisutna uglavnom u tutorialu. Autori su se, kao i masa drugih pre njih, opredelili za „moderni retro” dizajn koji je pre par godina i bio privlačan, a sada nam već izlazi na nos, uključujući imitaciju poznatog „Winners don’t use drugs” ekrana sa arkadnih automata i opciju za vizuelni efekat katodne cevi. Nedostaje jedino Nenad Nenadović, odeven u stilu osobe sa teškim mentalnim poremećajem, da pogrešno prevede Earthworm Jim kao „Zemlja hoće Džima” da bi košmarni povratak u devedesete bio kompletan.

Autorima bi valjalo saopštiti da nasumičan raspored protivnika i sporadična promena teksture druma ne svrstava jednu igru u rogue-like kategoriju. Death Skid Marks je repetitivna, neugledna igra, neprijatna za oči i uši... a opet, neobjašnjivo zarazna – mindless napucavanje imbecilnih pripadnika raznih supkultura, grupacija sa margina društva i ostalih drekavaca predstavlja pravi, politički nekorektan melem za dušu i telo. Odgovorni iz studija Whisky Tango svesni su da nisu napravili remek-delo, pa samim tim nisu svom nedonoščetu nalepili previsoku cenu. Kada pomenemo još i da je veličina downloada minimalna, ne postoji razlog da ne provozate Death Skid Marks na par sati, pogotovo ako ste „blago” neurotični sociopata kao potpisnik ovih redova.

Jan ČMELIK

 
Dragon Age: Inquisition
The Witcher Adventure Game
Never Alone (Kisima Innitchuna)
Escape Dead Island
Game of Thrones: Episode 1 – Iron from Ice
Warmachine Tactics
The Talos Principle
Tales from the Borderlands: Episode 1 – Zer0 Sum
Company of Heroes 2: Ardennes Assault
Dead State
Lara Croft and the Temple of Osiris
The Crew
Death Skid Marks
Šta mislite o ovom tekstu?
Warhammer 40K: Armageddon
Cannon Brawl
Randal’s Monday
Qora
Outland
The Golf Club
Fable Anniversary

Platforma:
PC
Potrebno:
2,4 GHz dual core procesor, 1 GB RAM
Poželjno:
2,4 GHz quad core procesor,

2 GB RAM
Veličina:
190 MB
Adresa:
www .

deathskidmarks.com/

61
Home / Novi brojArhiva  •  Opisi igaraKorak po korakŠta dalje?NetgamesOpšte teme  •  Svet kompjutera
Svet kompjutera Copyright © 1984-2018. Politika a.d. • RedakcijaKontakt | Saradnja | Oglasi | Pretplata • Help • English
SKWeb 3.22
Opisi igara
Netgames
Opšte teme
Test Fun
Korak po korak
Šta dalje
Svet kompjutera



Naslovna stranaPrethodni brojeviOpšte informacijeKontaktOglašavanjePomoćInfo in English

Svet kompjutera