TEST PLAY<>
122012<><>

Lucius

Nakon što je proveo nešto više od godinu dana krčkajući se u kuhinji malene finske kompanije, Lucius je ugledao svetlost dana. Igru je pravio nezavisni razvojni studio, čije zaposlene nije bilo preterano briga koju će etiketu cenzori nalepiti njihovom produktu. Uz to, autori su Evropljani, što znači da su bili mnogo manje zainteresovani za poštovanje bilo kakvog vida političke korektnosti. Kao rezultat, pred nama je originalno i intrigantno ostvarenje koje se hrabro poigrava stereotipima iz mnogih horor filmova, koji su mu pak poslužili kao inspiracija.

Originalno i intrigantno ostvarenje, koje se hrabro poigrava stereotipima iz mnogih horor filmova.

Glavni junak igre je najantipatičniji protagonista u čijoj smo se koži ikada našli. Ćutljiv, čvrsto stisnutih usana, kamenog lica i ugaslog, hladnog pogleda, šestogodišnji Lucije izgleda zloslutnije i mračnije od svog filmskog pandana Demijana iz „Predskazanja”. Njegovim postupcima upravlja hladna i nemilosrdna logika. Nema nikakve ironije da ublaži sva ona silna ubistva koja će klinja inicirati, a nasilje je vrlo malo (ili nimalo) iskarikirano. Pretpostavljamo da bi igra savršeno poslužila nekom dežurnom dušebrižniku, zabrinutom za zdravlje dečice (kojoj igra, naravno, nije ni namenjena). Na drugoj strani, ljudi koji budu u stanju da zadrže kritičku distancu biće nagrađeni solidnim avanturističkim iskustvom – jer je Lucius pre svega avantura, koja će epitet „akciona” zaslužiti kroz samo nekoliko nivoa.

Avanturistički aspekt Luciusa ogleda se u istraživanju ogromne vile i njenog dvorišta (odnosno parka), u pronalaženju predmeta i njihovom kombinovanju u inventaru, kao i prisustvovanju velikom broju razgovora koji Lucija mogu uputiti na rešenje trenutnog problema (koji se obično sastoji od što maštovitijeg i grozomornijeg ubistva nekog od ukućana). Razgovori, nažalost, nemaju nimalo interaktivnosti, već se sve svodi na pasivno upijanje informacija. Akcione elemente čine šunjanje po kući u sitnim noćnim satima, uz izbegavanje rođaka i posluge koji pate od nesanice, kao i paljenje vatrom svih neistomišljenika koji bi da izleče mališu od ubilačkih tendencija (što ćete biti u prilici da praktikujete tek u samom finišu igre).

Umetnici angažovani na vizuelnom identitetu igre korektno su obavili posao.

Lucije je po svim merilima tiho i uzorno dete, koje se od vršnjaka razlikuje tek po kojoj sitnici – sociopatskim crtama ličnosti, neizlečivom sadizmu i, naravno, neizmerno bogatoj porodici, po čijoj ćete vili imati prilike da švrljate. Rođen je 6. juna 1966. godine, a na svoj šesti rođendan ga u nekoj vrsti fantazmagoričnog sna posećuje Lucifer lično, koji dečaka vrbuje za svoje mračne ciljeve (kojima, po svemu sudeći, nedostaje kompleksnosti, jer se svode samo na jedno – rešiti se svih ukućana po kratkom postupku). Za naslov koji pretenduje na izazivanje jeze i straha, pomenuta scena poprilično je naivno režirana. Figura u odelu, zavaljena u fotelji i okružena vatrom još bi mogla i da prođe, ali kada vidimo da senka dotičnog gospodina ima rogove (valjda da ne bude nikakve sumnje u to o kome se radi) jeza ustupa mesto podizanju obrve. Je li tolika eksplicitnost zaista potrebna? Napetost razbijaju i opcioni zadaci u vidu kućnih poslova koje Lucije povremeno dobija, poput izbacivanja đubreta i sređivanja sobe. Posebno komično deluje sakupljanje prljavog veša i njegovo slaganje u košare – trčkaranje po kući sa prljavom čarapom u ruci nije nešto što bismo očekivali od đavoljeg šegrta. Ispunjavanje ovih zadataka Luciju donosi bonuse i povlastice, kojih ima tri. Tu je ouija tabla, koju ćete svakog jutra zaticati u svojoj sobi i koja će vam, u formi zagonetke, dati lagani hint o ključnom predmetu potrebnom za taj dan. Zatim, tu je muzička kutija koja otkriva predmete u okolini (koja efikasno leči poprilično izraženi pixel hunting), i na kraju – tricikl koji će ubrzati kretanje po kući ili ga makar učiniti zanimljivijim.

U predstojećih godinu dana svog života, Lucije će veštom manipulacijom predmetima i ljudima iz svoje okoline načiniti pravi pokolj. Dvadesetak ljudi izgubiće život na misteriozne načine, koji na prvi pogled izgledaju kao nesreće. Policijski inspektor, koji će u međusekvencama služiti kao narator i koji će čitavom (uslovno rečeno) horor iskustvu dodati noir crtu starih trilera, ostaje nemoćan i zbunjen do pred samu završnicu. Lucije interakciju sa okolinom ostvaruje na nekoliko načina. Osim direktne manipulacije objektima, tu su i telekineza, zaposedanje nečijeg uma, nakon čega mu se može sugerisati da nešto uradi, brisanje uma osobe koja ga je uhvatila u psini i, kao vrhunac, spaljivanje nesrećnika koji mu se nađe na putu. Moći se otkrivaju postepeno, baš kao i delovi vile, čiji je izvestan broj lokacija na početku igre zaključan. To doprinosi dinamici jer je (i pored impresivne veličine porodične kuće) okruženje u velikoj meri jednolično.

Miša MITRANOVIĆ

 
Call of Duty: Black Ops II
King’s Bounty: Warriors of the North
Sine Mora
Lucius
Šta mislite o ovom tekstu?
Medal of Honor: Warfighter
Worms Revolution
Hell Yeah!: Wrath of the Dead Rabbit
Assassin’s Creed III
A Game of Dwarves
Need for Speed: Most Wanted
Doom 3: BFG Edition
Hotline Miami
007 Legends
Cognition: An Erica Reed Thriller – Episode 1: The Hangman
Deadlight
Chaos on Deponia
Castle Crashers
Of Orcs and Men
Football Manager 2013
Viking: Battle for Asgard

Za sladokusce
Lucius će se najviše dopasti avanturistima naviklim na lagano odvijanje radnje, linearnost, deonice za čije prelaženje nisu potrebni refleksi, već vešto uočavanje predmeta i, najvažnije od svega, životne i uverljive likove. Igra se odvija po principu aktiviranja događaja (trigger events) koji guraju priču napred, i koji nisu vremenski uslovljeni. Umetnici angažovani na vizuelnom identitetu igre korektno su obavili svoj posao. Posebno su zanimljivi svetlosni efekti probijanja sunca kroz granje drveća u parku. Negativni aspekti igre ogledaju se u nemogućnosti proizvoljnog snimanja pozicije, jer se ona automatski snima samo na početku svakog poglavlja. Veštačko produžavanje igračkog iskustva nije jedino što smeta – tu je i veoma dugo učitavanje nivoa. Kraj igre, po starom običaju klasičnih horor priča, ostaje otvoren za različita tumačenja, nagoveštavajući (eventualni) nastavak.

Platforma:
PC
Potrebno:
Pentium 4 / 1,5 GHz ili Athlon XP ekvivalent, 1,5 GB RAM-a, nVidia 8800 ili ATI ekvivalent
Poželjno:
Pentium Core 2 / 2,6 GHz ili AMD ekvivalent, 2 GB RAM-a, nVidia 260 GT ili ATI ekvivalent sa 512 GB VRAM-a
Veličina:
1 DVD
Adresa:
lucius .shivergames .com

81
Home / Novi brojArhiva  •  Opisi igaraKorak po korakŠta dalje?NetgamesOpšte teme  •  Svet kompjutera
Svet kompjutera Copyright © 1984-2018. Politika a.d. • RedakcijaKontakt | Saradnja | Oglasi | Pretplata • Help • English
SKWeb 3.22
Opisi igara
Netgames
Opšte teme
Test Fun
Korak po korak
Šta dalje
Svet kompjutera



Naslovna stranaPrethodni brojeviOpšte informacijeKontaktOglašavanjePomoćInfo in English

Svet kompjutera