TEST PLAY<>
112012<><>

The Basement Collection

Ukoliko pratite indie scenu, verovatno ste čuli za Edmunda Mekmilena. On je, da podsetimo, autor hitova kao što su Super Meat Boy, The Binding of Isaac i Gish. Takođe, čovek je i izuzetno plodan autor, tvorac niza besplatnih flash igara, koje su se tokom poslednjih desetak godina pojavljivale na internetu. The last but not the least, Edmund je i autor koji video igre pre svega vidi kao formu umetnosti. Većina njegovih igara koncipirana je oko ovog ili onog osećanja, koje je on želeo da prenese igračima. Zbog toga nimalo ne preterujemo kada pominjemo metafore, simboliku i tome slično.

Zbirka ranijih igara Edmunda Mekmilena, koje je napravio pre nego što se iz podruma preselio u palatu.

Mada ste verovatno već igrali pomenute slavne igre, sasvim je moguće da ste propustili pomenute besplatne flash naslove. Evo prilike da to ispravite, pošto se pojavio The Basement Collection, zbirka ranijih igara Edmunda Mekmilena, koje je napravio pre nego što se iz podruma preselio u palatu, a koja se može kupiti na Steamu za četiri evra. Pored toga, u paket su uključeni i razni dodaci u vidu muzike iz igara, stripova, artworka itd. Druga pogodnost je to što su sve igre na ovaj ili onaj način blago unapređene.

Jedna stvar koja povezuje sve igre u paketu jeste specifična atmosfera. Mada deluje kao fin i normalan lik, sudeći prema njegovim stripovima i igrama, Edmund je i duboko ranjiva ličnost. Tu ranjivost preneo je i na svoje igre. Zbog toga su one neobične, morbidne, paranoične ili prosto tužne. Samo pogledajte primer Super Meat Boya, koji je još i najveseliji. Glavni lik je dečak koji se sastoji samo od mesa i kome je cilj da pronađe Band-aid Girl, devojku koja je jedan veliki flaster. Genijalno, slatko, ali i pomalo morbidno. Ukoliko ste za nešto veselo, nijedna od igara iz ovog paketa neće vam se svideti. To na stranu, u zbirku je uključeno dosta zanimljivih ostvarenja.

U paket su uključeni i razni dodaci u vidu muzike iz igara, stripova, artworka itd.

Počnimo od igre Aether, koja dobro oslikava ono o čemu smo malopre pričali. Aetherom je Edmund želeo da pokaže publici kako se osećao dok je bio mali. Glavni lik je dečak koji na leđima izvesnog čudovišta putuje po svemiru, posećuje druge planete i rešava probleme njihovih stanovnika, koji su svi delovi Edmundove psihe – njihovi problemi oslikavaju njegove. Jedan misli da je glup, drugi da ga niko ne voli itd. Međutim, kako igra odmiče, sama Zemlja postaje sve manja – posvećujući previše pažnje tim problemima, Edmund ju je zapostavio. Mada ne može da bude snažna kao fabula sa pravim likovima i situacijama, Aether je ipak zanimljiva „priča”.

Problemi su zapravo interesantne mini-igre. Ima ih četiri i sve su izuzetno proste. Neke su zabavne, nekih ne možemo da se setimo, ali sve predstavljaju adekvatnu podlogu priči, što im je, uostalom, bila i namena.

Zakoračite u čudni svet Edmunda Mekmilena, gde ništa nije onako kao što izgleda.

Imamo utisak da će se Time Fcuk najviše dopasti igračima. Osnovnu ideju igre da čovek treba da sagleda sve strane priče, tačnije da se stavi u tuđe cipele, Edmund je preneo i na gejmplej. Time Fcuk je dvodimenzionalna logička igra u kojoj u svakom trenutku možete da birate između dve perspektive. Ukoliko ne možete da pronađete put do izlaza, prosto promenite perspektivu i nastaće platforma na koju možete da doskočite. Onda skočite prema lokaciji na kojoj se izlaz nalazio, u letu promenite perspektivu i voila – završili ste nivo. Naravno, zagonetke su mnogo teže, posebno u kasnijem stadijumu igre. Dovoljno su teške da ćete osetiti zadovoljstvo kad ih rešite.

Priča je minimalistička, te prati lika koji jednog dana sreće samog sebe, samo iz budućnosti. Na nagovor svoje buduće verzije, ulazi u nekakvu kutiju, čija je svaka soba zagonetka. Cilj je – bekstvo. Međutim, kako se približava cilju, tako mu se povećava izraslina na glavi zvana Stiven... Dakle, nalazi se u beskrajnoj kutiji i ima ogromnu izraslinu na glavi. Sami zaključite šta je pesnik time hteo da kaže.

Coil je najeksperimentalnija igra u paketu, u stilu je Aethera, samo sa još manje gejmplej elemenata. To je zapravo skup izrazito rudimentarnih mini-igara, koje bi trebalo da imaju neku simboliku. Autor kaže da je tema igre suočavanje sa smrću, a nama je palo na pamet da se radi o majčinstvu. U svakom slučaju, iz same igre ne može se mnogo toga zaključiti. Previše je lična, i kao takva nikom, sem autoru, neće biti previše inspirativna.

Međutim, igra nam je ipak bila prilično zanimljiva, i to zbog interesantne atmosfere, koja podseća na nešto što bi Tim Barton uradio kad bi bio još morbidniji. Muzika je u fazonu izopačene dečje uspavanke, a i grafika prati slično načelo. Zbog toga ne možemo da kažemo da nam je žao što smo odigrali Coil.

U paketu su još i platformer Spewer, zatim prvobitna, besplatna verzija Super Meat Boya zvana Meat Boy, te Triachnid, veoma interesantna igra koja simulira kretanje pauka. U svakom slučaju, mada sa strane gejmpleja nisu nešto neviđeno dobro, ove igre svakako su upečatljive. Sasvim dovoljno da vam preporučimo da preko njih zakoračite u čudni, čudni svet Edmunda Mekmilena, gde ništa nije onako kao što izgleda.

Aleksandar ĐURIĆ

 
XCOM: Enemy Unknown
Trine 2: Goblin Menace
Secret Files 3
War of the Roses
Dishonored
Anno 2070: Deep Ocean
Hearts of Iron III: Their Finest Hour
World of Warcraft: Mists of Pandaria
The Testament of Sherlock Holmes
Torchlight II
Thirty Flights of Loving
Tales frome Space: Mutant Blobs Attack!!!
Carrier Command: Gaea Mission
Mark of the Ninja
NBA 2K13
F1 2012
FIFA 13
The Basement Collection
Šta mislite o ovom tekstu?
Gotham City Impostors

Grey Matter
Za razliku od ostalih igara koje ovde opisujemo, Grey Matter je „obična” akciona igra. Naravno, kao i u svim ostalim igrama Edmunda Mekmilena, i u njoj je skriveno nekoliko poruka. No, zadržimo se na igračkoj mehanici. U ulozi ste metka koji se, kako mi mislimo, nalazi u mozgu. Delovi tog mozga su vaši neprijatelji, različitog tipa, ali sa istim ciljem – da vas pošalju u večna lovišta.
Grey Matter je eksplozivno intenzivna igra – krećete se izuzetno brzo (k’o metak), a slično važi i za protivničke projektile. Ovo je klasična igra za ubijanje vremena, ono što igrate kad imate slobodnih desetak minuta. Pošto ćete vrlo brzo poginuti, odmah ćete želeti i da se osvetite mrskim delovima mozga, te ćete svaki sledeći put biti sve bolji. Naravno, jedna ovakva igra po prirodi stvari ne može da ima istu vrednost kao neke veće, pametnije igre, ali dovoljno je zabavna da posluži svrsi.

Platforma:
PC, Mac
Potrebno:
Dual Core Intel / 2,3 GHz, 2 GB RAM-a, nVidia 9800
Poželjno:
4 GB RAM-a
Veličina:
914 MB
Adresa:
edmundm .com

80
Home / Novi brojArhiva  •  Opisi igaraKorak po korakŠta dalje?NetgamesOpšte teme  •  Svet kompjutera
Svet kompjutera Copyright © 1984-2018. Politika a.d. • RedakcijaKontakt | Saradnja | Oglasi | Pretplata • Help • English
SKWeb 3.22
Opisi igara
Netgames
Opšte teme
Test Fun
Korak po korak
Šta dalje
Svet kompjutera



Naslovna stranaPrethodni brojeviOpšte informacijeKontaktOglašavanjePomoćInfo in English

Svet kompjutera