TEST PLAY<>
102012<><>

Counter-Strike: Global offensive

Najava izlaska nove igre Counter-Strike redovno biva ispraćena drvljem i kamenjem hard-core igrača, koji se, razumljivo, brinu o tome da li će nova verzija upropastiti njihovu omiljenu multiplayer igru. Tome nije pomogla ni činjenica da je na CS:GO-u veći deo posla obavljao razvojni tim Hidden Path (Defense Grid: Awakening), što je kod kanteraša širom sveta izazivalo ospice. Srećom, Valve i Hidden Path odradili su majstorski posao i podarili nam, usudićemo se tako reći, do sada najbolji Kanter.

Još jedno remek-delo iz Valveove kuhinje.

Posle gotovo godinu dana beta testiranja i nebrojeno mnogo zakrpa, Global Offensive ugledao je svetlost dana i predstavlja upravo paket kakav je Valve obećavao – stari, dobri CS, upeglan u najnoviji Source engine, što je dovoljno novina da se osveži deceniju stara igra i mantra „Ako nije pokvareno, ne popravljaj”. Novosti svakako ima – počev od uvođenja derivata Gungame moda kao redovnih tipova igre, preko implementacije botova do nekoliko novih primeraka oružja i novine da je sada nožem moguće backstabovati neoprezne igrače za gotovo instant kill.

Popularni mod Gungame dolazi u dve verzije – Arms Race i Demolition. Prvi je klasika iz CS-a 1.6 i odličan je način da se upoznate sa arsenalom. Igru započinjete sa heklerima da biste dalje, sa svakim killom, napredovali preko sačmarica, automata i na kraju pištolja. Pobeđuje igrač koji dostigne 26. nivo i „zlatnim nožem” (zaista je obojen zlatnom bojom) postigne finalni kill. U modu Demolition igraćete male de_ mape sa uslovom da se nova oružja osvajaju ako u okviru runde uspete da ubijete makar jednog protivnika.

Novi, oficijelni botovi ne samo što su pametniji, već će uspešno nadomestiti i nedostatak ljudskih igrača.

Classic mod je okosnica igre i dolazi u casual i kompetitivnoj verijanti – u prvoj partija traje 10 rundi, ne možete povrediti saborce i nema kolizije između igrača u istom timu (poput Team Fortressa 2), ali zato svi igrači imaju pun armor, a CT time dobija po defuse kit za svakog člana tima. Kompetitivni mod je najčistije CS iskustvo, ono koje smo igrali protekle decenije – partije se igraju kao best of 30, ali se mogu završiti i nerešeno. Inače, u svakom modu postoji poluvreme, kada se automatski menjaju timovi, što olakšava organizovanje mečeva.

S obzirom na to da je CS igra koja, naizgled banalno jednostavna, ima specifičnu mehaniku, ponuđena su dva načina uhodavanja u igru. Trening nivo provešće vas kroz najbitnije primerke iz arsenala i naučiće vas nekim od najbitnijih tehnika, a za vežbu su zaduženi botovi. Pominjanje CS botova obično priziva uspomene na legendarne Zbotove koji su trčali u zidove i mahnito skakali, ali novi oficijelni botovi ne samo što su pametniji, već će uspešno nadoknadili i nedostatak ljudskih igrača. Naime, ukoliko se desi da je na serveru manje od 10 ljudskih igrača, automatski će na njihova mesta biti dodati botovi. Oni neće zauzimati slot i biće automatski izbačeni čim se server napuni igračima, a u međuvremenu je moguće preuzimati kontrolu nad njima – nakon pogibije, dok ste u Spectator modu, možete preuzeti direktnu kontrolu nad nekim od botova iz svog tima, što je izuzetno elegantno rešenje i bilo bi odlično kada bi postalo standard u budućim multiplayer igrama sličnog tipa.

Jedna od najbitnijih izmena je u interfejsu, koji je redizajniran tako da pruži što je moguće više povratnih informacija.

Jedna od najbitnijih izmena je interfejs, koji je redizajniran tako da pruži što je moguće više povratnih informacija, ali će značajnu ulogu imati i pri praćenju mečeva na turnirima. U gornjem delu ekrana se, pored tajmera i rezultata, nalaze avatari svih igrača na serveru, koji prikazuju da li je igrač živ, kao i to koliko mu je procenata zdravlja ostalo. Pored radara se ispisuje lokacija na mapi, a u donjem desnom uglu se (opciono) prikazuje sva oprema koju trenutno nosite.

Spectator mod takođe je doživeo unapređenja, te u gornjem delu ekrana, krupnim fontom prikazuje trenutni rezultat i broj runde koja se trenutno igra, a ako se partija igra u turnirskom formatu (pet na pet), statusi igrača se premeštaju na levu i desnu stranu ekrana. Novost je i „tagovanje” igrača na radaru, tj. ukoliko vaš saigrač vidi nekog od protivnika, taj će biti prikazan na radaru. Kraj svake runde obeležava „zanimljiva statistika” i proglašavanje najboljeg igrača.

Novi meniji za kupovinu oružja neće se baš svakome svideti jer su radijalni, očigledno kao kompromis zbog konzolne verzije, ali je i dalje svu kupovinu moguće izvršiti kombinacijama tastera ’B’ i brojeva ’1’–’6’.

Global Offensive je još jedno remek-delo iz Valveove kuhinje, igra koja će ponovo uzdrmati multiplayer scenu svojim old school šarmom, podsećajući nas na to da za dobru igru nisu potrebni regeneracija, perkovi i slične drangulije, kao i da jednom ovakvom dinosaurusu pripada jednako mesto pod suncem. Da li će se zlatno doba Kantera vratiti, ne znamo, ali smo sigurni u to da je ovo đavolski zarazan naslov, koji ne iziskuje preterana ulaganja – za manje novca nego što bi trebalo izdvojiti za ekspanziju nekog od modernih šutera dobićete jedan zaokružen paket sa neograničenom podrškom igrača, koji uveliko izrađuju nove modove i mape. Novi CS već odavno ponosno stoji na samom vrhu najtraženijih igara na Steamu, a uveliko se i profi scena seli na ovu verziju, i to sa najavama brojnih turnira.

Bojan JOVANOVIĆ

 
Jagged Alliance: Crossfire
Borderlands 2
Galaxy on Fire 2: Full HD
Guild Wars 2
Shad’O
Closure
Pro Evolution Soccer 2013
The Expendables 2
Counter-Strike: Global offensive
Šta mislite o ovom tekstu?
Inquisitor
Dark Souls: Prepare to Die Edition
Bang Bang Racing
Tiny Troopers
I Am Alive
FTL
Transformers: Fall of Cybertron

Unapređenja
Kao što je pomenuto u „Prvim utiscima” kada smo testirali betu (SK 3/2012), najveća novina su grafička unapređenja igre. Vremešni Source engine komotno parira modernim naslovima, a neke čak i zasenjuje. Mape su izuzetno detaljno modelovane, teren je znatno uverljiviji i celim prostorom ne dominiraju pravi uglovi – uopšte uzev, sve izgleda neuporedivo bolje od CS: Sourcea. Naravno, layout je i dalje klasičan, sa po možda jednom novom rutom na svakoj mapi, tako da je period navikavanja minimalan. Iako je u igri zvanično oko 20 mapa, samo su one za Demolition i Arms Race zaiste nove ako ne računamo umanjene verzije starih mapa. Ono što je simpatična novina jesu brojni novi modeli likova koji se menjaju u zavisnosti od mape, a u okviru istog modela igrača postoji više varijacija lica i asesoara (npr. terorske marame u različitim bojama), kao i glasovnih komandi, ali će se povremeno dešavati da ne uspete iz prve da razlikujete saborca od protivnika (na de_train su modeli sličnih boja).

Platforma:
PC, Xbox 360, Playstation 3
Potrebno:
Intel Core2Duo / 2 GHz ili ekvivalent, 1 GB RAM-a, Geforce 8600GT ili Radeon HD2400
Poželjno:
Intel/AMD Quadcore, 2 GB RAM-a, GeForce GTS250 ili Radeon HD4850
Veličina:
5 GB (Steam download)
Adresa:
www .counter -strike .net

89
Home / Novi brojArhiva  •  Opisi igaraKorak po korakŠta dalje?NetgamesOpšte teme  •  Svet kompjutera
Svet kompjutera Copyright © 1984-2018. Politika a.d. • RedakcijaKontakt | Saradnja | Oglasi | Pretplata • Help • English
SKWeb 3.22
Opisi igara
Netgames
Opšte teme
Test Fun
Korak po korak
Šta dalje
Svet kompjutera



Naslovna stranaPrethodni brojeviOpšte informacijeKontaktOglašavanjePomoćInfo in English

Svet kompjutera