TEST PLAY<>
102012<><>

Guild Wars 2

Pre nekih 250 godina, napustili smo Ascalon pred najezdom Charr osvajača. Izbeglička kolona pretvorila se u naporno putovanje za spas celog kontinenta – umešali smo se u rat između belomantijaša i blistave oštrice, sahranili titane i leecha koji ih je probudio, a onda nastavili da ispravljamo krive Drine i na drugim kontinentima, u Kanti i Eloni. Mislili smo da je silazak u sam pakao kraj našim mukama, ali je neodoljivo lep, snegom zavejani pejzaž dalekog severa skrivao mučnu tajnu – do tada nepoznatu rasu uništitelja. Nakon svega, ispostavlja se da su Destroyersi bili samo prethodnica mnogo jačeg neprijatelja...

Jedinstven virtuelni svet-igralište koji krije mnoge tajne.

Guild Wars 2 počinje stvaranjem lika u čijim ćete čizmama prokrstariti Tirijom. Posle izbora rase i klase, a zavisno od njih, igra će tražiti da odgovorite na nekoliko neobičnih pitanja koja će definisati vašu „ličnu priču”. Reč je o tri nezavisne naracije, čija će kombinacija poslužiti kao uvod u nešto veću priču koja se tiče čitave vaše vrste, a ova se opet neprimetno pretapa u globalnu priču. Najvažnije je da znate da imate izbor i da odlučujete o sopstvenoj sudbini u ovom čarobnom svetu. Ne samo pre početka igre, već i kasnije, u toku misija i između njih, bićete u prilici da se odlučite za jednu od ponuđenih opcija, što će nastavak priče obojiti individualnom crtom i učiniti da se srodite sa virtuelnim bićem čiji ste um i telo zaposeli. Ponuđene priče većim delom su kvalitetno napisane i zanimljivo predstavljene, s tim što su animacije dijaloga, posle epskih scena „uživo” iz prve igre, donekle razočaravajuće. Imate mesta za pet likova, ali je moguće dokupiti još za dragulje koji su svojevrsno sredstvo plaćanja u igri, a mogu se steći samim igranjem.

Pored priče i instanciranih misija koje joj pripadaju, osnova PvE mehanike sastoji se od istraživanja. Podstrek daje nagrada za otkrivanje određenog broja važnih mesta na svakoj mapi, ali postoji veliki broj skrivenih lokacija koje nigde nisu označene, a kriju škrinje sa vrednim predmetima. Svojevrstan vodič kroz svet jesu prazna srca, koja je potrebno ispuniti pomaganjem ljudima u okolini. Reč je o novom pogledu na klasične MMO zadatke, jer umesto nekoliko odvojenih nalogodavaca i zadataka imate na raspolaganju više različitih stvari koje možete da radite na određenoj teritoriji, a koje zajedno doprinose napretku. Veći deo ovih zadataka uopšte nije borbene prirode, što igru čini zanimljivijom. Nagrada stiže poštom, a količina dobijenog iskustva i novca direktno zavisi od iskustvenog nivoa, kao i kod sakupljanja sirovina. Ipak, najzanimljiviji deo PvE mehanike jesu dinamički događaji. Reč je o skriptovanim događajima ili čak lancima događaja koji mogu da se granaju zavisno od rezultata kolektivnog napora učesnika, a zbog kojih svet igre postaje zaista živo i promenljivo mesto, vredno istraživanja i ponovnog posećivanja. Naime, ostrva, sela i tvrđave menjaju vlasnike, karavani putuju i traže zaštitu, a pojedini predeli menjaju se u potpunosti posle pada značajnijih bossova.

Otkriće vam se u svoj širini i bogatstvu, ako budete hrabri da zagrebete malo dublje.

Dostupne su dve vrste sukoba sa drugim igračima – turnirski PvP za timove od osam igrača koji se sukobljavaju u zatvorenim arenama, te masovni, ali neobavezni „sudar svetova”. Reč je o zasebnoj mapi na kojoj se sukobljavaju igrači sa tri različita servera, a koja se sastoji od tri „krajine” i središnjeg ratišta. Cilj je da se osvoji i drži što veća teritorija, sa fokusom na masovnim bitkama za rudnike, skladišta sirovina, kule i velike tvrđave. Gotovo svi objekti mogu da se nadograde, što olakšava njihovu odbranu, ali i osvajači imaju priliku da ponesu tešku artiljeriju, ili pak izgladne branioce odsecanjem kanala dostave, bez kojih nema novih unapređenja (stara nestaju posle nekog vremena). Uspeh vašeg servera u WvW daje različite bonuse svim igračima na njemu, bez obzira na to da li su učestvovali ili igrali PvE.

Prvih pet veština u liniji alata zavise od oružja kojima igrač barata, a mogućnost upotrebe jednog dvoručnog ili dva različita predmeta daje sasvim dovoljan broj napadačkih i odbrambenih kombinacija. Korisna opcija je i mogućnost promene oružja (ili elementa) u toku borbe. Šesto mesto rezervisano je za lečenje, naredna tri za pomoćne veštine koje se menjaju u zavisnosti od klase i otključavaju se napretkom. Poslednje je za elitne napade, koji mogu biti klasni ili rasni, a za njihovo otključavanje treba utrošiti daleko više poena. Dodatno prilagođavanje lika odvija se kroz istraživanje stabla osobina, čije grane daju pasivne bonuse posle svakih pet uloženih poena, a na svakih deset omogućavaju izbor između nekoliko ponuđenih, a veoma različitih opcija. Novina je i oboreno stanje, kada je igrač pobeđen, ali još ima priliku da se oporavi. Ukoliko ne uspe, mogu da ga ožive drugi igrači, što je korisno u instancama ili u masovnim bitkama.

Kad napravite prvi čokoladni keks, shvatićete da niste mogli da odaberete bolji zanat.

Kratak opis mehanike ne može da dočara iznenadnu studen koju ćete osetiti kad izbijete preko planinske čuke, dok vetar podiže snežnu prašinu, i otkrijete urušen sovin hram, niti ushićenje kada metodom isprobavanja napravite prvi čokoladni keks i shvatite da niste mogli da odaberete bolji zanat. Pričamo o jedinstvenom virtuelnom svetu-igralištu koji krije mnoge tajne. Zbuniće vas količinom sadržaja, prevariće vas da se „sve ponavlja” i, konačno, otkriće vam se u svoj širini i bogatstvu ako budete hrabri da zagrebete malo dublje.

Nikola BULJ

 
Jagged Alliance: Crossfire
Borderlands 2
Galaxy on Fire 2: Full HD
Guild Wars 2
Šta mislite o ovom tekstu?
Shad’O
Closure
Pro Evolution Soccer 2013
The Expendables 2
Counter-Strike: Global offensive
Inquisitor
Dark Souls: Prepare to Die Edition
Bang Bang Racing
Tiny Troopers
I Am Alive
FTL
Transformers: Fall of Cybertron

...još jedno mišljenje
Posle starta igre, koji je protekao relativno uspešno, i prevazilaženja dečjih bolesti, koje ne može izbeći nijedna MMO igra (trading post bio je nedostupan desetak dana po launchu), Guild Wars 2 sija u punom sjaju. Ovo je igra u kojoj sigurno možete naći svoju nišu zadovoljstva, bilo da vas interesuje PvE ili PvP, bilo da solirate ili igrate sa ekipom, ili prosto želite da uživate u najlepše dizajniranom svetu koji smo videli u poslednjih nekoliko godina. Ogromna raznovrsnost sadržaja, velika pažnja posvećena detaljima, kao i odsustvo mesečne pretplate obezbediće dugovečnost igri, koju slobodno možemo nazvati prvim MMORPG naslovom sledeće generacije.
Vukašin STIJOVIĆ

Platforma:
PC
Potrebno:
Core2Duo / 2 GHz, 2 GB RAM-a, GeForce 7800, ATI X1800, ili Intel HD 3000
Poželjno:
QuadCore procesor, 4 GB RAM-a, GeForce GTX560 ili ATI 7850
Veličina:
16 GB download
Cena:
4999 dinara
Adresa:
www .guildwars2 .com
Kontakt:
Extreme CC

92
Home / Novi brojArhiva  •  Opisi igaraKorak po korakŠta dalje?NetgamesOpšte teme  •  Svet kompjutera
Svet kompjutera Copyright © 1984-2018. Politika a.d. • RedakcijaKontakt | Saradnja | Oglasi | Pretplata • Help • English
SKWeb 3.22
Opisi igara
Netgames
Opšte teme
Test Fun
Korak po korak
Šta dalje
Svet kompjutera



Naslovna stranaPrethodni brojeviOpšte informacijeKontaktOglašavanjePomoćInfo in English

Svet kompjutera