TEST PLAY<>
012012<><>

inMomentum

Da odmah kažemo ono najzanimljivije – inMomentum je srpska igra! Autori su momci iz tima Digital Arrow, čije je sedište u Temerinu u Vojvodini. Igru možete da kupite na Steamu za deset evra, i prodaja ide veoma dobro. U svakom slučaju, lepo je što se domaća igra pojavila na toliko popularnom i priznatom servisu kao što je Steam. Sad samo još da se pojavi neki novi (ali uspešniji) Genesis Rising...

Elem. Kada opisujete strane igre, možete da kažete ono što stvarno mislite, ma koliko negativno to bilo. I to vam ne pada teško, jer niko od autora tih igara ne čita „Svet kompjutera”. Međutim, onda se desi da treba da opišete domaću igru prema kojoj gajite ambivalentna osećanja. Nije inMomentum loš per se; više je problem u samoj koncepciji igre. Jer, to je igra za ubijanje vremena, i ništa više od toga. Igranje inMomentuma je kao jurenje high-scorea u Tetrisu – relativno zabavno, ali čemu sve to? U pripremi je besplatna kampanja sa pričom i ostalim pratećim elementima, i da je ima u ovoj verziji koju smo igrali, naš utisak bi verovatno bio mnogo povoljniji.

O čemu se tu u stvari radi, pitate se. Odgovor je jednostavan – inMomentum je trkačka igra u prvom licu koja pomalo podseća na time trial mape iz DLC-a za Mirror’s Edge, a autori kao inspiraciju navode modove Defrag za Quake 3 i Kreedz Climbing za Half-Life 2. Što će reći, inMomentum je trickjumping igra – staza po kojoj se trkate sastoji se od niza platformi po kojima skačete. U single playeru imate dva moda. U oba vam je cilj da što pre stignete do kraja nivoa, i to tako da probate da oborite svoj ili tuđ rekord. Razlika između modova je u tome što u prvom morate da skupite sve svetleće lopte na stazi da biste mogli da završite trku. A drugi mod je čisto trkanje.

Glavna fora i najveća inovacija koja izdvaja igru ogleda se u korišćenju momenta sile. I ovako se krećete veoma brzo, ali posebnu brzinu dostižete skakanjem i dodirivanjem drugih platformi. Kada dodirnete drugu platformu, dobijate dva dodatna skoka i dodatno ubrzanje. To znači da morate da igrate tako što ćete da skačete, dodirujete druge platforme i onda ponovo skačete još dva puta – u vazduhu! Nešto kao double jump u klasičnim platformama, plus još jedan skok. Onda pokušavate da iskoristite taj zalet, napravite što veće skokove i tako što pre stignete do cilja. A možda ćete uspeti i da oborite high-score.

I to je sve. Cela igra se maltene svodi na taj jedan feature. Nema priče, nema kampanje, odmah na početku su vam otključane sve mape... Sve se svodi na vežbu kako biste postali što bolji. Što jeste donekle zabavno, samo ne mnogo, jer nemate motivaciju da bildujete skill. I deluje vam kao da gubite vreme.

Sve bi bilo mnogo bolje kad bi se inMomentum posmatrao kao pretežno multiplayer igra, a ovaj single player deo kao svojevrsni tutorijal. Tada bi multiplayer bio razlog za bildovanje skilla. Međutim, koliko god pokušavali, nismo uspeli da nađemo nikog ornog za igru online. Kao da nikog ne zanima MP. Probali smo i da hostujemo partiju, ali badava.

Pored kampanje, u pripremi je i multiplayer DLC, koji bi trebalo da reši stvari tako što će pružiti podršku za dedicated servere. Inače, u MP-u imate i power-upove i potrebu da pucate u protivnike – ne možete da ih ubijete, ali možete da ih pošaljete u zjapeći ambis. Ili da im obezbedite dodatno ubrzanje, u zavisnosti od toga kako ih pogodite. Barem smo tako pročitali...

Mislimo da će inMomentum biti mnogo bolja igra kad se pojave navedeni DLC-jevi. Da li treba da ga kupite sada, u ovakvom stanju? S jedne strane, pomažete domaćoj igračkoj sceni, a i zanimljivo je videti kako izgleda jedna komercijalna domaća igra. S druge strane, igra je verovatno super u multiplayeru, pa možete da se uvežbavate i spremate za taj MP DLC. S treće strane, inMomentum je sasvim OK ako hoćete da ubijete desetak minuta slobodnog vremena, a nećete da startujete ništa glomazno – mehanika je lepo izglancana, nema bagova ili rupa koje mogu da vas iznerviraju... Glatka igra.

Aleksandar ĐURIĆ

 
Serious Sam 3: BFE
Arcania: Fall of Setarrif
Grotesque Tactics 2: Dungeons and Donuts
Lego Harry Potter: Years 5–7
Trine 2
Minecraft
Stronghold 3
Anno 2070
Football Manager 2012
The Book of Unwritten Tales
A Stroke of Fate: Operation Valkyrie
Stellar Impact
To the Moon
DC Universe Online
Rayman Origins
NCIS: The Game
Forza Motorsport 4
inMomentum
Šta mislite o ovom tekstu?

...još jedno mišljenje
Brza, plitka i prosta zanimacija nastala po uzoru na legendarni Mirror’s Edge, u potupnosti očišćena bilo čega sem baznog parkur skakutanja, ovog puta po apstraktno-futurizovanim nivoima. Sirotinjski dizajn igre ogleda se u šturosti sadržaja. Svega dva režima igranja (vremenski i mod sa skupljanjem nekakvih energetskih jezgara, uz podjednako siromašni multiplayer), preterano generičkni i slični nivoi koji se, osim po kolornoj šemi, ne razlikuju previše jedan od drugog, odsustvo bilo čega drugog što bi stalo na kraj besmislenoj jurnjavi ka izlazu sa nivoa (osim sporadičnih kapija-prekidač prepreka) i slično. Takođe, manevrisanje po terenima je, bar u početku, prilično konfuzno, čemu doprinosi i loš odziv desnog tastera miša za skokove. Osim različitih nivoa ubrzanja kao glavnog lajtmotiva igre, još jedna važna stavka je i mogućnost dvostukog odbijanja o vertikalne prepreke, koje je neophodno ukalkulisati prilikom jurcanja. Pored prijatnog grafičkog izgleda i izazovnog gameplaya za fanatike koji imaju strpljenja da iznova nastavljaju nakon svakog pada sa platformi, InMomentum ni ne deluje kao ništa više od pukog, igrivog tech demoa koji pruža brzu i laku zabavu.
A. DINIĆ

...još jedno mišljenje
Svi prethodni pokušaji da se Srbija stavi na mapu industrije igara polazili su po zlu. Sahranjivani od strane kritičara, ignorisani od strane publike, činilo se da je budućnost sve samo ne svetla. A onda se niotkuda pojavio temerinski studio Digital Arrow sa svojim čedom inMomentum. Ukratko, inMomentum je sve ono što je Mirror’s Edge trebalo da bude. Trčanje, skakanje, pentranje po zidovima i padanje u provalije ovde su zapravo zabavni. Niko nas ne vuče za rukav. Niko se prema nama ne ponaša kao prema trogodišnjacima kojima su potrebna uputstva za brisanje nosa. Mape su izazovne, a srž leži u ovladavanju pokretima i poznavanju terena. Pored utrkivanja za dobre pozicije na globalnoj listi igrača, postoji i mogućnost direktnih multiplayer okršaja. Zasad ne postoji kampanja koja bi pratila nekakvu priču, ali autori su nagovestili da će je biti, kao i alata za izradu staza. Kupujmo domaće!
P. ĐORĐEVIĆ

Platforma:
PC
Potrebno:
Intel ili AMD procesor / 2,5 GHz, 2 GB RAM-a, ATI X1900 ili nVidia 8800 GTX sa 512 MB VRAM-a
Poželjno:
3 GB RAM-a
Veličina:
1 CD
Adresa:
digital -arrow .com /inmomentum

65
Home / Novi brojArhiva  •  Opisi igaraKorak po korakŠta dalje?NetgamesOpšte teme  •  Svet kompjutera
Svet kompjutera Copyright © 1984-2018. Politika a.d. • RedakcijaKontakt | Saradnja | Oglasi | Pretplata • Help • English
SKWeb 3.22
Opisi igara
Netgames
Opšte teme
Test Fun
Korak po korak
Šta dalje
Svet kompjutera



Naslovna stranaPrethodni brojeviOpšte informacijeKontaktOglašavanjePomoćInfo in English

Svet kompjutera