TEST PLAY<>
122011<><>

Need for Speed: The Run

Izdavač Electronic Arts izbacuje na tržište igre iz serijala Need for Speed nabijenim tempom. Ovog puta posao je poveren Black Boxu, koji je poslednje tri godine, od NFS Undercovera, grejao klupu (ne računajući tu prošlogodišnji mlaki MMO projekat pod nazivom NFS World). Da sve ne bi ispalo još jedna očigledna reciklaža, The Run krasi zanimljivo skrojena struktura igre, uz (što je kuriozitet) korišćenje verzije Frostbite enginea iz Battlefielda 3, koji je prvi put upregnut prilikom pokretanja jedne arkadne jurnjave.

U ulozi ste mlađanog vozačkog asa, koji nalikuje nekakvom generičkom statisti iz filmova „Fast and the Furious”. Zbog neizmirenih dugova beži od mafijaša u „uzbudljivom” prologu. Kako bi se rešio bede koja mu je za vratom, naš junak nastavak svoje šoferske karijere investira u veliku kontinentalnu trku sa istočne na zapadnu obalu Amerike, na kraju koje ga očekuje pozamašna novčana nagrada. To, naravno, neće biti lako zahvaljujući drugim vozačima, pomenutim kriminalcima, sporadičnim boss susretima i ever vigilant policijom, koja će, sudeći po ovoj igri, na vas poslati svoj kompletni vozni park. U samoj igri ovo će rezultirati stupidnim quick-time sekvencama, u kojima nabadate pravi taster u pravo vreme, kao i gomilom nepreskočivih animacija i sinematika. Bilo kakav angažman vašeg lika van automobila ne akumulira ništa od pukog nastavka radnje i učitavanja sledeće trke, što je pomalo čudno kada se u obzir uzme potenciranje finansijske nagrade za koju se borite (nema kupovine niti opremanja kola, sem biranja kolorne šeme).

S obzirom na ovakvu strukturu igre, trkačke režime ne možete proizvoljno birati, već vam se oni serviraju linearno, u skladu sa napretkom u vašoj „kenonbol” trci. Klasično nadmetanje sa drugim vozačima podrazumeva postizanje zacrtanog plasmana u trenutnom segmentu (u kompletnoj trci učestvuje više od 200 vozača), gde vas samo pozicioniranje na prvo mesto vodi dalje. Tu su, zatim, standardne checkpoint trke, vremenski uslovljeno obilaženje drugih protivnika, pri čemu morate da ih zadržite iza sebe, kao i borba sa pomenutim glavonjama (i glavonjkama), čija vozila preuzimate nakon pobede. Autolog sistem ponovo je tu kako bi u svakom trenutku (u toku vožnje) upoređivao vaše vreme sa trenutno najboljim postignutim u odnosu na vozače sa friends liste, uz standardno praćenje i rangiranje vaših rezultata online u odnosu na druge igrače.

Igru „krasi” i previše rigidan i usmeren dizajn, koji vam ne dozvoljava nikakvu slobodu kretanja tokom vožnji, osim strogo zacrtanim pravcem. Ovo podrazumeva da će svako, čak i najmanje izletanje sa staze (uključujući tu i blaga sečenja krivina za koje igra proceni da su nedozvoljena), biti momentalno sankcionisano resetom (njihov broj po trci je ograničen i zavisi od odabranog nivoa težine). Vrdati van staze možete samo na predefinisanim prečicama, koje je nekad teško primetiti i „ubosti” tokom sumanute vožnje. Model oštećenja takođe je podređen brzometnom igranju i, iako vizuelno prisutan, ne utiče na performanse tokom vožnje. Još jedan debeli minus je i nemogućnost promene bolida pre početka trka, a to je moguće isključivo na stazi posećivanjem sporadičnih i teško uočljivih benzinskih pumpi, sa zadržavanjem koje može da utiče na trenutni plasman.

Kako je glavni fokus igre pre svega na spektakularnoj i adrenalinskoj jurnjavi, ona je dodatno obogaćena sa svega nekoliko sporednih sitnica. Napretkom u kampanji otključavate dodatne bonuse za lakše savladavanje staza u vidu nitro punjenja (sa sopstevnim apgrejdovima), osvajanja dodatnih XP poena raznim kerefekama na stazi (skokovi, proklizavanja, preticanja i slično), driftingom iza protivnika za efektna preuzimanja vođstva i slično. Pored glavne kampanje, single player iskustvo obogaćeno je i challenges nivoima, koje otključavate bilo trkanjem na njima bilo napretkom u glavnoj priči, uz očekivano nadmetanje radi postizanja što boljeg vremena i otključavanja bržih modela automobila. Multiplayer ne donosi mnogo iznenađenja, sem implementacije Bonus Wheela pre početka trke, u kojem se nasumično bira neka od nagrada koja će sačekati pobednika na kraju (dodatni XP boost, nagradno vozilo i slično).

Kao brz, pitak i atraktivan insert coin to start proizvod, NFS: The Run pogađa u metu relativno uspešno, bez obzira na to što je očišćen od svih sporednih trica koje bi „pokvarile” takav utisak. Ljubitelji kompleksnijih auto-trka (makar i arkadnog karaktera) uživaće onoliko koliko budu mogli da zanemare agresivna kresanja gameplaya na više strana, ali se igra i ne pretvara da je nešto više od toga.

Aleksandar DINIĆ

 
Batman: Arkham City
Call of Duty: Modern Warfare 3 vs Battlefield 3
Renegade Ops
Serious Sam: The Random Encounter
Assassin’s Creed: Revelations
The Elder Scrolls V: Skyrim
Deus Ex: Human Revolution – The Missing Link
Universe Sandbox
L.A. Noire – The Complete Edition
Costume Quest
Need for Speed: The Run
Šta mislite o ovom tekstu?
Saints Row: The Third
Dungeon Defenders
The Adventures of Tintin: The Game
Jurassic Park: The Game
Payday: The Heist
The Lord of the Rings: War in the North

Izazovi
S obzirom na to da se radi o standardnoj arkadnoj jurilici, osećaj brzine je prilično dobar. Proklizavanje i uspešno savladavanje krivina zahtevaju dosta vežbe i veštine, a to je dodatno otežano i usled sinematičnog zanošenja kamere. Igru krasi i nezanemarljiv stepen izazova (bar na najtežem setovanju), koji zahtevaju povremeno taktiziranje i planiranje sa protivnicima, koji su uvek ili tik ispred vas ili vam se stalno „lepe” za zadnji branik. Najuspeliji element (i glavni razlog za kupovinu/nabavku) igre svakako su vizuelno sjajno dočarani predeli Severne Amerike od urbanih zona, preko pustinjskih, šumskih i brežuljkastih predela, pa sve do planinskih visova ogrnutih snegom. Pored vizuelne lepote, grafički efekti i konkretno utiču na samu vožnju (nanošenje snega i peska na put tokom oluja i mećava, lavine i odronjavanja u planinama i slično). Pored korektnih zvučnih efekata, ono što je neuobičajeno u audio sektoru jeste i sjajna muzička pratnja, koja je iščilela kod novijih nastavaka serijala Need for Speed.

Platforma:
PC, PS3, Xbox 360, Wii, Nintendo 3DS
Potrebno:
Intel Core 2 Duo / 3 GHz ili AMD ekvivalent, 2 GB RAM-a, nVidia GeForce 8800 GT ili ATI Radeon HD 4870, 512 MB VRAM-a
Poželjno:
Intel Quad Core ili AMD ekvivalent, 4 GB RAM-a, nVidia GeForce GTX 560 ili ATI Radeon HD 6950 1 GB VRAM-a
Veličina:
1 DVD
Cena:
4999 dinara
Adresa:
www .needforspeed .com /therun
Kontakt:
Extreme CC

75
Home / Novi brojArhiva  •  Opisi igaraKorak po korakŠta dalje?NetgamesOpšte teme  •  Svet kompjutera
Svet kompjutera Copyright © 1984-2018. Politika a.d. • RedakcijaKontakt | Saradnja | Oglasi | Pretplata • Help • English
SKWeb 3.22
Opisi igara
Netgames
Opšte teme
Test Fun
Korak po korak
Šta dalje
Svet kompjutera



Naslovna stranaPrethodni brojeviOpšte informacijeKontaktOglašavanjePomoćInfo in English

Svet kompjutera