U ulozi ste momčića Sema Kirkvela koga na početku igre zatiče vest o strašnoj tragediji – dečak ostaje siroče jer mu je majka stradala u napadu na brod Đingo, gde nema preživelih od putnika i članova posade. Kralj Hejdrik za napad promptno optužuje suparničko kraljevstvo Andalu, proglašava vanredno stanje i kreće sa namicanjem vojske spremne da krene u rat, dok će se baksuzni Sem dati u rasvetljavanje misterije koja okružuje potapanje broda, usput otkrivajući naznake da je u pitanju daleko zamršenija situacija nego što se to na početku moglo naslutiti. Ovako neočekivanom karakteru priče u prilog idu i pojedine ozbiljne teme koje bi bile praktično nespojive sa ovakvom vrstom igara, kao i mnogobrojne reference i paralele sa modernim vremenima i ožiljcima koje rat nosi. To može biti i plus i minus za igru od koje se nakon bacanja pogleda na priložene screenove ne bi očekivalo ništa više od lake razbibrige. Nažalost, pojednostavljen dizajn igre, ma koliko delovao šarmantno i nostalgično, povlači sa sobom i neke krajnje loše odluke vezane za mehaniku samog igranja. Sem može u svom inventaru da ugosti nevelik broj predmeta (dodatni slotovi otključavaju se napretkom u igri), što znači da ćete većinu morati da ostavljate razbacane po lokacijama i prionete na zamorno pešačenje uzduž i popreko kraljevstva kada god vam padne na pamet neka kombinacija za koju mislite da će upaliti. Podjednako primitivno i rogobatno je i korišćenje predmetâ, koje se svodi na puko prisustvo predmeta u inventaru i pritisak tastera za aktiviranje (’Ctrl’) ili pak tupo prilaženje određenom liku/predmetu/hotspotu na ekranu, što će uroditi pravilnim rešenjem zagonetke (pored kratkih opisa koje dobijate sa ’Tab’, predmetima ni na koji drugi način, osim sakupljanjem i bacanjem, ne možete manipulisati). Još jedna zamerka skopčana je sa samom pričom – zbog vanrednog stanja u kraljevstvu vojnici će imati veoma nizak prag tolerancije kad god budete na zabranjenim lokacijama, ekspresno vas šaljući nazad u tamnice zamka, odakle sledi mnogo ponovnog backtrackinga. S druge strane, sami problemi su lepo i vešto smišljeni, a njihovo rešenje uvek počiva na primeni zdrave logike i/ili pažljivom slušanju sagovornika koji će vas uputiti u pravilnom smeru ili vam jasno staviti do znanja šta od vas traže. S tehničke strane, Clover spada u bisere 2D prikaza neopterećene poligonima, šejderima, blurovima i sličnim alama i baucima iz visočijih produkcija. Ceo grafički identitet igre izgrađen je na kombinaciji jednostavnih i lepih akvarel pozadina, namerno zamrljanog ekrana i bližih elemenata koji podsećaju na crteže iz zabavišta. Po lokacijama defiluju karikaturni modeli koji sumnjivo podsećaju na nešto što je ispalo iz medieval South Parka, a pozadinski elementi poređani u više skrolujućih ravni doprinose efektnoj i nenapadnoj retro atmosferi. Muziku čine originalne klavirske kompozicije koje se lepo uklapaju u karakter igre, mada bi im prijalo malo više raznovrsnosti, dok je glasovna gluma više nego pristojna, iako likovi nisu previše pričljivi. Kao dodatan bonus tokom igranja ćete otključavati reference u odeljku Art Gallery na glavnom meniju (ili in-game, na kanapčetu za veš pored crkve), koje se odnose na sve faze razvoja igre – od ilustracija autora igre, preko ranih skica, programerskih odluka i trikova, do stvarnih lokacija koje su na neki način inspirisale autore da ožive kraljevstvo Sanan na monitorima ispred igrača. Iako neke dizajnerske odluke nisu prošle obradu i moto kojim se autori toliko diče (New games that are a bit like old games, but better), Clover – a Curious Tale je u svakom drugom pogledu izvrsna avanturica koja sjajno ilustruje šta može da se dobije kada se moderna tehnička rešenja upare sa retro gejmingom i kada to odrade ljudi kojima je srce nesumnjivo bilo na pravom mestu tokom stvaranja igre. Za ljubitelje kvalitetne nezavisne scene Clover je obavezno štivo, a igri bi mogli da daju šansu i igrači koji odmahuju rukom na bilo šta što njihove moćne grafičke kartice neće oterati u crveni deo temperaturne skale. I oni će i te kako moći da pronađu nešto interesantno u ovom šarmantnom naslovu. Aleksandar DINIĆ | |||||||||||||
|
Home / Novi broj | Arhiva • Opisi igara | Korak po korak | Šta dalje? | Netgames | Opšte teme • Svet kompjutera Svet kompjutera Copyright © 1984-2018. Politika a.d. • Redakcija | Kontakt | Saradnja | Oglasi | Pretplata • Help • English | |
SKWeb 3.22 |