Sledeći korak u evoluciji filma Bez obzira na temu, tačnije radnju njegovih filmova koje toliko plene pažnju gledaoca, Kameron sve vreme pomera granice inovativnosti u filmskoj industriji. Od animiranog vodenog pipka u „Ambisu” do spektakularnih scena u „Titaniku” gledali smo evoluciju kompjuterske animacije na velikom ekranu. Sada je vreme da uđemo u sledeću dimenziju. Iako će mnogi reći da su 3D filmovi trenutna moda u Holivudu, za „Avatar” se očekuje da bude nešto više od toga. Od avgusta, kada je na specijalnim projekcijama zainteresovanim fanovima i kritičarima prikazano 24 minuta što završenih što nedovršenih scena iz filma, gotovo svi jednoglasno izražavaju svoje oduševljenje viđenim, nestrpljenje da vide ceo film u finalnoj verziji i reči hvale za Kamerona koji je napravio „sledeći veliki korak napred u kinematografiji, kakav nije viđen od pojave tonskog ili kolor filma”. Da li je u pitanju preterivanje ili iza već klasične holivudske priče „režiser je ovo planirao decenijama, ali tek sada je tehnologija napredovala dovoljno da omogući njegovu viziju” leži istina? Činjenica je da Kameron od „Titanika”, znači nešto više od dvanaest godina, nije napravio igrani film, kao i to da je toliko dugo radio na „Avataru” da mu je ovaj projekat lično sigurno veoma bitan. Ali, šta se zapravo krije iza toga što je podiglo gotovo sve ljubitelje filma na noge? Priča filma ironično predstavlja varijaciju na nešto što smo mogli da vidimo ove godine u ne toliko dobro prihvaćenom CG animiranom filmu „Bitka za planetu Teru” sa dodatnim elementima što Kameronovih starijih filmova što drugih SF klasika. Radnja je smeštena u daleku budućnost, kada su se ljudi vinuli među zvezde. Džejk Sali, bivši marinac koji je nakon povrede u borbi ostao vezan za invalidska kolica, dobija šansu da ponovo prohoda. Džejk stupa u program pod šifrom Avatar i on ga vodi na Pandoru, šumski mesec jednog og gasnih džinova u sistemu Alfe Kentaura A. Na ovom novom svetu čiju atmosferu ljudi ne mogu da udišu, prepunom kako fascinantne tako i opasne flore i faune, pronađeni su i vredni minerali. Ono što sprečava „altruističku” zemaljsku korporaciju da pretvori celu Pandoru u površinski kop su Na’vi – plavi, tri metra visoki humanoidi koje primitivni stepen tehnološkog razvoja ne sprečava u tome da se suprotstave zemaljskim oružanim snagama. Kec u rukavu ljudi su avatari, hibridi između ljudi i Na’vija stvoreni genetskim inženjeringom. To nisu svesni organizmi, već svakim avatarom upravlja po jedan čovek kao Džejk. Upravljajući svojim avatarom Džejk upoznaje Na’vije i saznaje njihovu stranu priče. Mora da izabere kojoj strani će se priključiti u neizbežnom konačnom sukobu između ljudi i starosedelaca Pandore. Kako je stvaranje verodostojnih vanzemaljaca bila okosnica ovog filma, Kameron se obratio najboljima. Proces stvaranja Na’vija preuzeli su ljudi iz Weta Digitala, tvorci Goluma, koji je i dalje etalon za uverljivost digitalno stvorenog lika. Drugi deo slagalice bila je upotreba Reality Camera Systema, koji je sam Kameron razvio u saradnji sa Vinsom Pejsom početkom decenije. Ovaj sistem stavlja dve HD kamere u jedno kućište i snima isti kadar sa dve razdvojene tačke kao što to rade naše oči. Kameron je takođe jedan od pobornika struje u Holivudu da se broj sličica po sekundi podigne sa 24 na 30 ili 48 kako bi se smanjilo titranje slike prilikom kretanja kamere u brzim sekvencama, što posebno dolazi do izražaja u 3D filmovima. Kameron naglašava da je 3D samo jedna dopunska komponenta filma i da film mora jednako dobro da funkcioniše i kada se pikazuje na platnu u 2D tehnologiji. Da li je jedan od poslednjih „neukaljanih” holivudskih čarobnjaka takođe počeo da se bavi prodajom akcionih figurica ili je ostao veran moru poklonika koji nestrpljivo iščekuju njegovo novo delo, možete da proverite i sami jer se „Avatar” daje u domaćim bioskopima još od 16. decembra, a u bioskopu Tuckwood prikazuje se u Dolby Digital 3D tehnici. Dragan KOSOVAC |
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Home / Novi broj | Arhiva • Opšte teme | Internet | Test drive | Test run | PD kutak | CeDeteka | WWW vodič • Svet igara Svet kompjutera Copyright © 1984-2018. Politika a.d. • Redakcija | Kontakt | Saradnja | Oglasi | Pretplata • Help • English | |
SKWeb 3.22 |