Burnout Paradise: The Ultimate Box je perfektno optimizovana, kao balerina utegnuta vožnja koja predstavlja ono što će Need for Speed biti kad poraste – kompletan arkadni urnebes koji zadovoljava sva čula i porive za bezumnom jurnjavom po gradskim bulevarima, planinskim bespućima, industrijskim zonama, seoskim džadama, železničkim šinama, tunelima metroa i skrivenim prečicama. To je jednostavno koncipiran, neodoljivo „sirov” konglomerat raznorodnih trkačkih disciplina, automobila i motocikala, staza, online okršaja i kaskaderskih bravura, koje će vam uzburkati hormone bolje od vožnje beogradskim taksijem u saobraćajnom špicu. Osećaj tokom vožnje je veličanstven jer je sve podređeno uživanju u suludim brzinama. To svakako nameće potrebu za većim rasterećenjem na planu fizičkog modela, gde je postignut gotovo idealan kompromis – efekat inercije sveden je na najmanju moguću meru, dok u ostalim elementima postoji sasvim zadovoljavajuća doza realizma. Zahvaljujući dobroj preglednosti staze i konfiguraciji saobraćajne mreže, moguće je dostići neverovatne brzine, a pritom očuvati punu kontrolu nad vozilom. Za većinu igrača to će biti poželjna okolnost, ali biće i onih koji će zameriti na preteranoj jednostavnosti i nedostatku pravog izazova, što je česta zamerka kada su arkadne vožnje u pitanju. Upravljanje motociklima zahteva više umeća i daleko brže reflekse, naročito tokom vožnje u perspektivi prvog lica, jer su dvotočkaši kudikamo brži i nestabilniji. Sistem za upravljanje savršeno je implementiran: komande su inicijalno prilagođene tastaturi, tako da će na ekranu biti nacrtane stilizovane ikonice tastera koje treba pritisnuti za izbor određene opcije. Kada se odlučite za džojped ili volan, što zbog analognih senzora i lakše kontrole online opcija toplo preporučujemo, potrebno je samo da uređaj povežete sa računarom, a igra će automatski prepoznati model upravljača i prilagoditi komande i ikonice novom rasporedu tastera (ovu mogućnost proverili smo na nekoliko brendiranih upravljača, ali ne garantujemo da će baš svaki model s buvljaka proraditi iz prve). Online podrška prava je pesma. Na raspolaganju je brdo režima za mrežno igranje, kako u solo tako i u kooperativnim varijantama, a za svaku stazu na mapi zabeleženo je najbolje vreme i najveći skor u lupanju protivničkih vozila (omiljena zabava većeg dela online publike). Igračima sa ovih prostora savetujemo da zarad lakšeg povezivanja na server kao rezidentnu lokaciju navedu neku od zapadnoevropskih zemalja. Gubitak na performansama u online režimima je minimalan – žrtvovaćete tek nekoliko frejmova animacije, što je još jedna potvrda odlične optimizacije koda. Jedino što zameramo je insistiranje na Internet Exploreru 7 kao programu za pristup serverima za ažuriranje. Za audio-vizuelnu konstrukciju Burnouta rezervisali smo sve same pohvale, budući da se radi o jednoj od grafički najbolje uobličenih vožnji koje smo videli. Muzička podloga mogla je biti raznovrsnija, a nekome može da zasmeta i sužen izbor kamera – postoji samo po jedna perspektiva prvog i trećeg lica. Ako je čekanje dugo dvanaest meseci cena koju je trebalo platiti za ovaj biser, jeftino smo prošli. Pored igre kojom ćemo se svakodnevno dopingovati do letnjeg raspusta, dobili smo i svojevrsno pokajanje zbog „znamo da niste imali izbora, ali hvala što ste izabrali Need For Speed” stava kojim nas je EA jedva održavao u životu prethodnih godina. Jedino što bi nas više obradovalo od Burnouta u ovom trenutku bila bi PC verzija Sonyjevog Gran Turisma. A kako je krenulo... Gradimir JOKSIMOVIĆ | |||||||||||||
|
Home / Novi broj | Arhiva • Opisi igara | Korak po korak | Šta dalje? | Netgames | Opšte teme • Svet kompjutera Svet kompjutera Copyright © 1984-2018. Politika a.d. • Redakcija | Kontakt | Saradnja | Oglasi | Pretplata • Help • English | |
SKWeb 3.22 |