A tu je i Tabula Rasa, novi igrač sa potencijalom pomućivanja balansa ove delikatne jednačine. Ovaj SF MMORPG predstavlja prvi zaista radikalno dobar momenat na sceni koju je odavno trebalo provetriti: odlično osmišljeni setting, mehanika koja balansira između FPS akcije i standardnog RPG-a i odlična audio-vizuelna komponenta čine prilično adiktivan koktel koji bi, ukoliko tržište bude funcionisalo isključivo po merilu kvaliteta, trebalo da ima sjajnu budućnost. Tabula Rasa poseduje nekoliko elemenata koji je izdvajaju od standardnih MMO igara u širem smislu. Prvo, tu je akciona mehanika koja se ne razlikuje mnogo od prosečnog šutera (u trećem licu); drugo, fleksibilan i prirodan sistem napredovanja po nivoima koji omogućava izbor sve užih specijalizacija zavisno od stila igranja koji ste forsirali do određenog nivoa; treće (izvedeno iz drugog) jeste odsustvo potrebe za ponovnim grindovanjem nivoa ukoliko posle X dana shvatite da klasa koju ste odabrali nije to što ste mislili: na petom, petnaestom i tridesetom nivou možete da klonirate lik i izaberete drugu granu specijalizacije (uz reset investiranih exp. poena). Ova poslednja stavka predstavlja prilično hrabar potez autora i ogroman kontrast u odnosu na kolege iz branše koji svaki elemenat igre projektuju u smeru totalnog, višestrukog grinda. Okruženje Tabula Rase predstavlja (zasad) najuspešnije ovaploćenje koncepta živog i dinamičnog bojišta. Pored standardne, neprijateljski raspoložene faune kojom obiluje svaka borbena zona, Bane će dovlačiti pojačanja i slati patrole na nasumične delove teritorije, a povremeno i formirati invazione bataljone s ciljem preuzimanja strateških outpostova na mapi (koje, naravno, morate oslobađati ukoliko želite pristup quest giverima, prodavcima i teleporteru). Igra obiluje questovima, čija je standardna MMO forma (ubij X neprijatelja i pribavi N ušiju, odnesi predmet Y osobi Z itd.) obogaćena odličnim literarnim „obrazloženjem”, uz povremene epske quest lajnove koji drastično odudaraju od gore pomenutog koncepta. Svaka zona u igri poseduje i nekoliko instanci, koje su od poslednje beta verzije drastično modifikovane i ispeglane. Više ih ne možete solirati (ukoliko niste 5–8 nivoa veći od normativa, ali onda nema poente, jer će vam „dropovi” biti relativno beskorisni). Kao i u WoW-u, instance u početnim zonama relativno su jednostavne u smislu izazova koji postavljaju pred igrača, ali to kasnije progresivno prestaje da bude slučaj. Prvih nekoliko nedelja posle izlaska, Tabula Rasa je patila od ogromne nestabilnosti servera i konstantnog laga, što je umnogome ublaženo poslednjim patchom. Sređena je i gomila bagova u smislu questova koji se ne mogu završiti, a balans između nagrade i troška je dodatno ispeglan: s obzirom na to da svaki igrač, nezavisno od klase i tiera, troši municiju, dodatno balansiranje ove ravnoteže omogućava čak i soldierima koji koriste chaingun da ne ostanu švorc čak i posle rampagea u instancama koji jedu na hiljade metaka, energetskih ćelija, kanister municije ili raketa. Ono što igri akutno nedostaje jeste aukcijska kuća (najavljena za neki budući patch): bez nje, pa nema neke poente u crafting profesijama. Kad smo već kod craftinga... Sistem je previše komplikovan za korist koju potencijalno možete imati, a da ne govorimo o činjenici da budženje profesija troši poene koje biste mogli investirati u borbene veštine. Ovo će, bez sumnje, dovesti do doga da će igrači budžiti klonirane altove isključivo zarad craftinga, što donekle negira poentu branchinga i eksperimentisanja sa drugim klasnim tierima. Takođe, igra bi bila atraktivnija da imate mogućnost za inspect drugih igrača, što zasad takođe nije slučaj. No, svaki MMORPG u početnom stadijumu eksploatacije ne bi trebalo suviše oštro ocenjivati: setimo se samo na šta je, pre tri godine, ličio vanilla WoW, i koliko je stvari u međuvremenu poboljšano. Osnovna i najbitnija vrednost Tabule je odličan SF šmek, a tehnikalije će sigurno vremenom evolurati do stadijuma kada će porođajne muke biti stvar prošlosti. Miodrag KUZMANOVIĆ | ||||||||||||||||
|
Home / Novi broj | Arhiva • Opisi igara | Korak po korak | Šta dalje? | Netgames | Opšte teme • Svet kompjutera Svet kompjutera Copyright © 1984-2018. Politika a.d. • Redakcija | Kontakt | Saradnja | Oglasi | Pretplata • Help • English | |
SKWeb 3.22 |