TEST PLAY<>
122006<><>

Need for Speed Carbon

Otkako im je 2003. godine s Undergroundom upala kašika u med, doktori za pretpraznično čerupanje džepova (poznati pod imenom Electronic Arts) ne odustaju od fast&furious pakovanja. Tako je i najmlađi izdanak Need for Speed porodice posvećen zabranjenim uličnim trkama koje se pod okriljem noći odvijaju na velegradskim bulevarima.

Need for Speed Carbon je, u svakom pogledu, direktan naslednik Most Wanteda, mada ima i mirisnu notu Undergrounda koja uklanja svaku naznaku originalnosti. Priča je kliše koji se nadovezuje na zbivanja iz prethodnog nastavka: odvija se u gradu podeljenom na četiri područja kojima gospodare noćni trkači kroz čije vene teče visokooktanski benzin (ne, nisu Pančevci, prim. aut.). Motivi glavnog junaka su sujeta i prestiž, a cilj naziv lokalnog kralja underground scene. I devojka, naravno. Scenario je predstavljen poznatom kombinacijom CG i FMV animacija, čiji je tehnički kvalitet ostao u senci loše glume. Ni zanosna Nikki, koju glumi prelepa Kanađanka Emmanuelle Vaugier, nije na visini zadatka.

Težište igre je, kao i ranije, na Career režimu, kolažu vozačkih i „frizerskih” zadataka koji igrača treba da okupira bar na nekoliko dana. Četvorotočkaša ima sasvim dovoljno, sortirani su u tri grupe (muscle – nova kategorija, exotic i tuners) i mogu se modifikovati na mali milion načina. Karijera u režimu za jednog igrača (offline) ne pruža očekivano uzbuđenje zbog jednoličnog karaktera trka, snažnog deja vu efekta i dužine. U multiplayer okruženju, gde se u trke uključuju i organi reda, daleko je zabavnije.

U Solo režimu igra je kraća nego što smo očekivali. Na početku treba odabrati jednu od tri klase vozila, a potom i konkretan model kojim ćete započeti karijeru. Na crtu će vam izaći članovi vladajućih bandi koje kontrolišu kvartove u četiri gradska područja. Borba za teritoriju odvija se u tri koraka, na etapnim, kružnim i drifting trkama. Poslednje su osetno teže nego u prethodnom nastavku – osećaj je kao da vozite po uglačanom ledu, što održavanje kontrole nad vozilom čini izuzetno teškim. Dve pobede su dovoljne za preuzimanje vlasti, a nakon uspešnog osvajanja svih gradskih zona očekuje vas trka po serpentinama u kanjonu, protiv bossa koji je na čelu bande. Ovi dueli bitno se razlikuju od uobičajenih gradskih trka jer zahtevaju punu ozbiljnost i maksimalnu koncentraciju. Protivnik po pravilu vozi brzo i precizno tako da razliku od svega nekoliko sekundi s lakoćom pretvara u pobedu. S druge strane, jedan ozbiljniji sudar ili pad u ponor (ogradu možete probiti!) znači kraj trke. Uprkos povremenim teškim izazovima, neće proći mnogo vremena pre nego što se nađete nadomak cilja, a onda možete poći iz početka, za volanom druge kategorije automobila. Inače, redosled trka i zona u kojima se odvijaju potpuno je proizvoljan, ali je uprkos svemu replay value lošiji nego u Most Wantedu.

Pobeda u trci donosi novac za estetske i mehaničarske intervencije na automobilu, a boravak u garaži jedan je od najzabavnijih segmenata igre. Delova za tuning ima sasvim dovoljno, ali manje nego u Undergroundu 2. U „inventar” spada i kolega iz bande koji će se truditi da vam pomogne na stazi tako što će blokirati protivničke vozače, driftovati ispred vas u krivinama ili pokazivati gde se nalaze prečice. U početku, oni će vam biti od pomoći – naročito lik koji se zakucava u protivnike, ali kasnije njihova pomoć postaje manje-više nepotrebna. Autosculpt opcija za vizuelno uobličavanje je zanimljiva inovacija, ali nema nikakav efekat na performanse. U multiplayeru učestvuje najviše osam igrača i tu postoje dva specifična režima. Pursuit Knockout i Tag Knockout u akciju uključuju policiju, a karakter ovih misija je veoma interesantan. U prvoj varijanti igrač koji poslednji prođe kroz čekpoint postaje policijac i treba da zaustavi najbližeg igrača kako bi sa njim zamenio uloge. Drugi režim je upravo suprotan – jedan je begunac, a svi drugi policajci.

Grafička podloga nije naročito impresivna, slika je „isforsirana” do krajnjih granica – hiperzahtevni motion blur, teksture visoke rezolucije i svetlosni efekti koji traže najskuplje akceleratorske kartice realno nisu potrebni igri koja se odvija u noćnom ambijentu. Uprkos visokoj zahtevnosti, igra je bolje optimizovana od Most Wanteda tako da neki napredak ipak postoji. Muzička podloga je takođe razočarala jer na spisku izvođača nema maltene nijednog značajnijeg imena. Fizički model je sačuvao arkadni profil i nije suštinski promenjen.

Carbon, u celini gledano, nije ostavio toliko povoljan utisak kao svojevremeno Most Wanted. Na pozitivnom tasu su zanimljivi multiplayer režimi, novi online sistem takmičenja, veliki broj automobila i delova za opremanje, a na suprotnom nezanimljiv scenario, ograničen prostor za vožnju i, verovatno najveći nedostatak – izostanak dnevnih trka.

Gradimir JOKSIMOVIĆ

 
Need for Speed Carbon
Šta mislite o ovom tekstu?
Heroes of Might & Magic V: Hammers of Fate
Snoopy vs. The Red Baron
Splinter Cell: Double Agent
Pro Evolution Soccer 6
Neverwinter Nights 2
Sid Meier’s Railroads!
Sam & Max Season 1: Episode 1: Culture Shock
Bone: Out from Boneville & The Great Cow Race
Star Wars Empire at War: Forces of Corruption
Jaws Unleashed
Dark Messiah of Might & Magic
Age of Empires III: The WarChiefs
F.E.A.R. Extraction Point
Medieval II: Total War
Marvel Ultimate Alliance

Platforma:
PC, PS2, Xbox, 360, PSP, DS, Wii...
Potrebno:
Pentium 4/1,4 GHz, 256 MB RAM, D3D 64 MB VRAM
Poželjno:
Pentium 4/2,8 GHz, 1 GB RAM, D3D 128 MB VRAM
Veličina:
1 DVD
Adresa:
www .needforspeed .com

83
Home / Novi brojArhiva  •  Opisi igaraKorak po korakŠta dalje?NetgamesOpšte teme  •  Svet kompjutera
Svet kompjutera Copyright © 1984-2018. Politika a.d. • RedakcijaKontakt | Saradnja | Oglasi | Pretplata • Help • English
SKWeb 3.22
Opisi igara
Netgames
Opšte teme
Test Fun
Korak po korak
Šta dalje
Svet kompjutera



Naslovna stranaPrethodni brojeviOpšte informacijeKontaktOglašavanjePomoćInfo in English

Svet kompjutera