PRVI UTISCI<>
112006<><>

Guild Wars: Nightfall

Koncept igre Guild Wars poznat je već neko vreme, no nije zgoreg ukratko se podsetiti. U pitanju je MMORPG (masovna multiplayer online role playing igra) koja se suštinski razlikuje od ostalih po tome što se za nju ne plaća mesečna pretplata. Ona na taj način funkcioniše kao i sve druge „obične” igre – tako što je jednom kupite i zatim se igrate do mile volje. Ovde se naravno isključuju iz skupa drugi potpuno besplatni MMORPG naslovi koji, upravo zbog toga što se ne finansiraju, svojim kvalitetom ne mogu da pariraju naslovima za koje je potrebno izdavajati određenu mesečnu sumu.

Kao što i sami možete da pretpostavite, ako već odlučite da sami sebi „zavrnete slavinu” za tih 12 do 14 evra mesečno od svakog igrača, morate naći alternativne načine zarade. ArenaNet je u saradnji sa NC Softom tako došla na ideju da na svakih šest meseci izdaje novi dodatak (koji pri tom može raditi bez originalne igre) za Guild Wars, naplaćujući ga naravno kao „celu” igru i tako sebi puneći kasu.

Da najava Nightfalla praktično odmah nakon izlaska Factionsa (prvog zvaničnog dodatka) nije prazna priča, svedoči i činjenica da se pre više od tri meseca pojavio i prvi test ove ekspanzije, takozvani PvP (player-vs-player) weekend. U njemu su zainteresovani mogli da isprobaju nove profesije (klase) i suprostave se drugim živim protivnicima. Skupljeni utisci su tada bili pozitivni, ali su svi čekali PvE (player-vs-environment) vikend kako bi sklopili još pokoju „kockicu”. I ovaj vikend je prošao, a do konačnog izlaska igre isključivo su novinari imali priliku da, jednom nedeljno, i nadalje isprobavaju Nightfall uz pratnju stručnih lica iz ArenaNeta / NC Softa i njihovo vođenje kroz misije. Tako je i naša redakcija prisustvovala takozvanim „novinarskim sredama”.

Prvi deo igre, kasnije nazvan Prophecies, bio je baziran na Evropi, to jest evropskom kontitentu. Factions se već okrenuo Aziji pa je bilo prirodno da se Nightfall nađe na nekoj trećoj lokaciji, za koju je ovom prilikom odabrana Severna Afrika. Naravno, u igri su to mitske lokacije koje se u ovom slučaju zbirno nazivaju Elona. Ovaj novi svet pred igrača postavlja brojne nove zadatke, misije i skrivene lokacije, a sve u cilju daljeg odmotavanja Guild Wars priče.

Prirodno, najveći i najzanimljiviji dodatak radnji jesu nove klase, a to su u ovom slučaju derviš i paragon. Derviši su klasa posebno obučena za borbu prsa u prsa. Zahvaljujući velikim kosama (oružju), u mogućnosti su da se biju s više protivnika odjednom. Pored toga, imaju sposobnost da koriste brojne magije koje trenutno oštećuju neprijatelje ili leče sami sebe i svoje saborce, ali su najopasniji kada se pretvore u kopiju Boga kog slede. Naravno, sve to nosi i svoje negativne strane pa derviši, jako vezani za „magičnu stranu”, ne nose veće oklope, već su odeveni u odore, što ih čini ranjivim na napade. Stoga je njihova najbolja odbrana zapravo njihova brzina pa će biti pravi izbor samo za one igrače koji imaju dobre reflekse.

S druge strane, paragoni su čuvari žitelja Elone i zbog svojih karakterističnih oklopa sa detaljima u vidu raširenih krila, ljudi ih smatraju svojim anđelima čuvarima. Paragoni su naoružani kopljima za bacanje pa samim tim nisu predviđeni za blisku borbu, već za napade iz daljine. Poseduju magije kojima skidaju kletve sa saboraca i štite ih od napada različitih vrsta. Obe klase pokazale su se kao krajnje korisni i dobri dodaci prethodnim profesijama, bilo da govorimo o direktnim PvP ili PvE okršajima, pa sa velikim nestrpljenjem očekujemo konačni izlazak dodatka i promene koje će na virtuelnim bojištima (takozvanim Arenama) paragoni i derviši doneti.

Ono što se sa sigurnošću može reći jeste da je Nightfall doneo i određena grafička unapređenja u sve tri igre, ali suštinski on igračima ne nudi ništa revolucionarno niti suštinski novo. U pitanju je još jedan dodatak koji je nezavisan (i koji ima i „nezavisnu” cenu) pa je pravo pitanje koliko će dugo takav koncept „piti vodu”. Izgleda da su toga svesni i u samom NC Softu pa su već za sledeće poglavlje (ili ono posle njega) najavili neke veće promene i unapređenja. To naravno ne znači da ćemo videti Guild Wars 2, ali ni ne demantuje da tada igra neće dobiti potpuno novi (ili debelo modifikovani) izgled, sistem, klase i sadržaj.

Od važnih noviteta koji nisu baš u direktnoj vezi sa samim Nightfallom treba pomenuti otvaranje Guild Wars prodavnice. Ovde su igrači u mogućnosti da kupe bilo koju od igara, ali i dodatne slotove za svoje likove (u startu ih imate samo četiri), i to po ceni od 9 evra. Ako ne želite da igrate misiju za jednog igrača i tako otključavate skillove (magije) za svoju profesiju, i to možete nabaviti preko prodavnice, i to kako za jednu klasu tako i za sve do sada ponuđene. U privatnom razgovoru sa programerima ArenaNeta pitali smo da li će još nešto biti ponuđeno u prodavnici i saznali da će Shop ponuditi mnogo toga, pa čak i neke predmete iz same igre koji se sada mogu kupiti samo putem Guild Wars monete – zlata.

Nightfall, koji će se naći u prodaji početkom novembra, stiže na domaće tržište sa cenom znatno nižom od 50 evra (kao i svi prethodni delovi), koliko je potrebno za njega izdvojiti u zapadnoevropskim zemljama.

Milan ĐUKIĆ

 
Guild Wars: Nightfall
Šta mislite o ovom tekstu?
World of Warcraft: The Burning Crusade
Medieval 2: Total War
Eragon
Star Wars Empire at War: Forces of Corruption

Učešće u Preview Weekendima našim novinarima omogućio je srpski distributer Extreme CC
Home / Novi brojArhiva  •  Opisi igaraKorak po korakŠta dalje?NetgamesOpšte teme  •  Svet kompjutera
Svet kompjutera Copyright © 1984-2018. Politika a.d. • RedakcijaKontakt | Saradnja | Oglasi | Pretplata • Help • English
SKWeb 3.22
Opisi igara
Netgames
Opšte teme
Test Fun
Korak po korak
Šta dalje
Svet kompjutera



Naslovna stranaPrethodni brojeviOpšte informacijeKontaktOglašavanjePomoćInfo in English

Svet kompjutera