Ono što MapPoint suštinski razlikuje od AutoRoutea jeste njegova orijentisanost ka Office aplikacijama, to jest sposobost razmene podataka u oba smera. To se pre svega odnosi na mogućnost eksportovanja željenih podataka (mape, demografski podaci...) radi njihovog „prilepljivanja” u sopstvene izveštaje i prezentacije (podrška se odnosi na Word i PowerPoint). Isto tako, podatke je moguće poslati i u suprotnom smeru, a dozvoljeno je (između ostalog) menjanje postojećih mapa, ucrtavanjem i upisivanjem podataka koji su od posebnog značaja za korisnika. Najlepše od svega je što se na taj način izrađene mape mogu podeliti sa drugim korisnicima koji čak ne moraju ni da poseduju program – kompletan materijal može da se postavi na Internetu, u obliku Web stranice. Kada je komunikacija s korisnikom u toku vožnje u pitanju, treba istaći da je MapPoint od prethodne verzije znatno evoluirao te da je većina poboljšanja preuzeta iz AutoRoutea. Program korisniku pruža potrebna uputstva glasovnim putem, za šta se koriste sve prednosti text-to-speech tehnologije. Isto tako, sve vreme na ekranu, u okviru GPS Task Panea i Driving Guidance Panea, nalaze se sve bitne informacije o trenutnom položaju na drumu i nadolazećim skretanjima, a sve informacije mogu se preneti i na handheld uređaj odnosno „pametni telefon”. Jedna od najbitnijih stavki kada su programi iz ove branše u pitanju, jeste teritorijalna pokrivenost. MapPoint donosi podršku za čak 36 zemalja, među kojima su se našle i mnoge iz istočne Evrope, što je do sada bilo isključivo u domenu želja korisnika sa tih prostora. Ipak, treba istaći da su u potpunosti „pokrivene” isključivo zemlje zapadne Evrope poput Italije, Francuske, Nemačke, Holandije, Belgije, Španije i drugih te da se u njihovom slučaju može konstatovati da je preciznost podataka na nivou ulica i realnih adresa. Nažalost, kao što smo to već više puta konstatovali, korisnici iz naše zemlje neće se preterano ovajditi upotrebom MapPointa pošto je podrška za Srbiju i ovog puta izostala. Ipak, svetlo na kraju tunela trebalo bi da predstavlja prisutnost nekih od zemalja u regionu (ali i onih lociranih po „ćoškovima” kontinenta koje su, po mišljenju autorskog tima, manje zanimljive običnom putniku namerniku), što pokazuje čvrstu rešenost ljudi u Microsoftu da i dalje vrše unapređivanje programa u ovom segmentu. U ovoj grupi zemalja nalaze se Hrvatska, Mađarska, Rumunija, Slovenija, Slovačka, Letonija, Estonija, Finska, pa čak i Grčka koja je ovom verzijom programa obuhvaćena tek sa 35 procenata svoje teritorije. Treba reći i to da je u slučaju ovih zemalja (sem Grčke), za sada, podržano isključivo planiranje rute putovanja, kao i da su uključene samo najvažnije „tačke od interesa”. Kada već govorimo o „tačkama od interesa”, napomenućemo da je MapPoint krcat informacijama – baza podataka sadrži preko 400.000 unosa (ruku na srce, to je više od dva puta manje nego u AutoRouteu) podeljenih u 18 kategorija. Prednjače restorani, benzinske pumpe, auto-servisi, bankomati, hoteli, mada se mesta našlo i za kafiće, noćne klubove, sportske centre, parkirališta, univerzitete, bioskope, pozorište... Za ljubitelje brojki pomenućemo i da program sadrži informacije o ravno 4,2 miliona kilometara lokalnih putnih mreža te da se među demografskim podacima (samo za Francusku, Nemačku, Italiju, Holandiju, Španiju, Švajcarsku i Veliku Britaniju) nalaze podaci o hobijima, veličini kuća, primanjima, zanimanjima, broju stanovnika... MapPoint se proizvodi u dve varijante namenjene respektivno tržištu u Evropi i Severnoj Americi. Pored toga, ako doplatite još koju desetinu zelenih novčanica, iz Microsofta će vas „častiti” i GPS uređajem. Vladimir PISODOROV |
| |||||||||||||
|
Home / Novi broj | Arhiva • Opšte teme | Internet | Test drive | Test run | PD kutak | CeDeteka | WWW vodič • Svet igara Svet kompjutera Copyright © 1984-2018. Politika a.d. • Redakcija | Kontakt | Saradnja | Oglasi | Pretplata • Help • English | |
SKWeb 3.22 |