Matematika kroz igru je komplet od 26 igara za učenje matematike koje su prilagođene najmlađim korisnicima računara, ali se mogu koristiti kao pomoćno sredstvo za savladavanje osnovnih matematičkih veština s kojima se deca upoznaju tokom prvih godina osnovnog školovanja. Prva grupa igara posvećena je učenju brojeva i ona se sastoji od sedam interaktivnih vežbi za upoznavanje s nazivima i morfologijom brojeva, kao i veštinom usmenog brojanja. Drugo poglavlje sadrži osam igara za uvežbavanje sabiranja i oduzimanja i one imaju formu pokaznih vežbi u kojima korisnik pasivno prati metodologiju aritmetičke obrade, putem dopadljivih animacija koje prikazuju manipulaciju predmetima, znakovima i samim brojevima (u okviru ove grupe je i ilustrativna animacija koja prikazuje sve korake tzv. pismenog sabiranja). Osnove množenja i deljenja su obrađene u najosnovnijem obimu, putem dve pokazne vežbe. Za sumiranje stečenih znanja i uviđanje praktične upotrebe aritmetičkih operacija predviđena je posebna grupa igara u kojoj se nalaze jednostavan kalkulator, „matematički fliper” u kojem se skor obračunava jednom od izabranih operacija i nekoliko kratkih igara (spajanja parova, osmosmerka i druge). U okviru iste grupe su i matematički kviz i vežbanka u obliku papira na kojem korisnik postavlja i rešava zadatke uz pomoć kalkulatora. Školica je, u odnosu na prethodno opisane programe, sveobuhvatnije koncipirana kolekcija od 35 igara za decu do devet godina, koje su namenjene upoznavanju sa slovima i brojevima i osnovama likovne umetnosti, muzike i drugih oblasti. Jezičke igre se sastoje od osam interaktivnih opcija za učenje azbuke: u okviru prve igre čitava azbuka ilustrovana je crtežima i animacijama predmeta odnosno pojma čije ime počinje izabranim slovom, dok narator demonstrira pravilan izgovor. U ovoj grupi su i već poznate igre Na slovo na slovo i Kako se piše (izbor slova po analogiji sa crtežima) odnosno arkadne igre sa sakupljanjem i aranžiranjem slova. U grupi igara s bojama dete se upoznaje s imenima osnovnih boja i njihovim pravilnim korišćenjem tokom bojenja, dok su dve igre iz oblasti muzike posvećene uvežbavanju reprodukcije jednostavnih melodija na virtuelnom klaviru i aranžiranju polifonih kompozicija jednostavnim kombinovanjem instrumentalnih sekvenci. Sa najpoznatijim životinjama korisnik se upoznaje putem interaktivnih igara uparivanja u kojima se životinje uparuju sa crtežima koji predstavljaju njihova staništa, hranu i proizvode. Matematičke veštine testiraju se kroz igre za prepoznavanje i uparivanje geometrijskih oblika odnosno izvođenje aritmetičkih operacija. Čisto zabavni deo programa sastoji se od 11 obrada popularnih igara kao što su Arkanoid, Lines i druge. Korisničko okruženje oba programa je, kao i u drugim Nivebijinim izdanjima, zasnovano na bogatom grafičkom interfejsu s obiljem kvalitetnih crteža i jednostavnih animacija koje su praćene naracijom, muzikom i zvučnim efektima. Gradimir JOKSIMOVIĆ |
| ||||||||||||||
|
Home / Novi broj | Arhiva • Opšte teme | Internet | Test drive | Test run | PD kutak | CeDeteka | WWW vodič • Svet igara Svet kompjutera Copyright © 1984-2018. Politika a.d. • Redakcija | Kontakt | Saradnja | Oglasi | Pretplata • Help • English | |
SKWeb 3.22 |