TEST PLAY<>
022005<><>

Sentinel: Descendants in Time

U filmskoj i muzičkoj industriji nije redak slučaj da poznati ljudi, prezasićeni onim što su radili godinama unazad, u nekom trenutku odluče da naprave zaokret u svojoj karijeri i da umesto daljeg dodvoravanja publici naprave nešto za sopstvenu dušu ili, u drastičnijem slučaju, da se na određeno vreme potpuno povuku iz javnog života. Takvi izleti u druge žanrove ili oblike stvaralaštva obično prođu nezapaženo, ali se ponekad dogodi upravo suprotno – da korenite promene označe novu fazu u životu pojedinca, što uostalom ne mora biti slučaj samo sa poznatim ličnostima. Na takve i slične pojave nije imuna ni softverska industrija, a Sentinel je pravi primer za tako nešto.

Za poljsku firmu LK Avalon prvi put smo čuli pre sedam godina kada se pojavila Mystolika igra po imenu Reah koja se svojim tehničkim kvalitetima, ali u prvom redu težinom, odmah svrstala u najznačajnije predstavnike žanra logičkih avantura. Poljaci su u međuvremenu promenili ime u Detalion i u saradnji s australijskim piscem Terijem Daulingom napravili još dve podjednako složene i vizuelno atraktivne igre: Schizm (to jest, Mysterious Journey za američko tržište), koji u punoj verziji još uvek važi za najveću ikada objavljenu kompjutersku igru, kao i njegov nastavak Chameleon, koji je prošle godine po mnogo čemu nadmašio Cyanov Uru. I taman kada smo pomislili da ćemo na novu igru morati da čekamo ko zna koliko dugo, poput zeca iz šešira, takoreći niotkuda, pojavio se Sentinel, tek toliko da nas podseti da Detalion ne odustaje od svoje poslovne politike koja je striktno vezana za uskospecijalizovani žanr avanturističkih mozgalica.

Najpre da razrešimo eventualnu dilemu – Sentinel: Descendants in Time nije Schizm 3 i, bez obzira na to što u osnovi ima sve prerogative prethodnih igara ove firme, on predstavlja radikalan koncepcijski zaokret u pravcu sveopšteg pojednostavljivanja koji na prvi pogled možda nije sasvim očigledan, ali koji ipak ne može da promakne oku pažljivog posmatrača. Umorivši se od teško svarljivih priča, složenih mehanizama, komplikovanih logičkih „puzla” i matematiziranja kroz numeričke sisteme čija se osnova razlikuje od broja 10, Poljaci su se ovoga puta okrenuli prosečnoj igračkoj populaciji koja još uvek zazire od avantura ovog tipa i adaptirali jednu kratku Daulingovu pripovetku na način koji pre odgovara nekoj šarenoj arkadici nego predstavniku hard-core avanturizma. Ali, ne dajte se time zavarati: Sentinel ni slučajno nije laka igra kroz koju se prolazi k’o od šale, već samo razumljivija i kraća varijacija na već poznatu temu. Da je to tako, svedoči podatak da su njeni autori prvi put napravili hint sistem koji ima cilj da prekrati mentalne muke igrača, to jest da po želji dozira težinu svake glavolomke zasebno.

Već sama priča na kojoj se bazira igra deluje neuobičajeno za ovaj žanr: mladić po imenu Beni (da je žensko, verovatno bi se zvao Lara), koga je ucenio trgovac antikvitetima koji u zatočeništvu drži njegovu sestru, prihvata da u zamenu za njenu slobodu uđe u sistem podzemnih grobnica u kojima su po predanju sahranjeni pripadnici naroda Tastan i da ukrade bilo kakav predmet koji se može prodati za dobre pare. Grobnice, međutim, kriju veliku tajnu, a ulaz u njih ljubomorno čuva veštačka inteligencija oličena u hologramu devojke po imenu Dormus. Ali, umesto da drskog pljačkaša odmah pošalje tamo gde mu je i mesto, Dormus izaziva Benija da prođe kroz minijaturne svetove koje je sama dizajnirala u svojoj virtuelnoj mladosti i da tako, rešavajući postavljene zadatke, pronađe odgovor na pitanje kako da spasi sestru.

Za razliku od prethodnih Detalionovih avantura, Sentinel se bazira na konceptu Mystolikih Doba, ali u „džepnoj” varijanti koja podrazumeva male kamerne svetove koji se sastoje od najviše tri redno povezane zagonetke. U igri ih ima ukupno osam i svi se drastično razlikuju jedan od drugog, što garantuje nesvakidašnju šarolikost – od močvare i lučkih dokova, preko vulkanskog ostrva i podvodnog konzervatorijuma, pa sve do planinskih vrhova i napuštenog gradića u stilu Divljeg zapada. Zagonetke, pretežno vizuelnog i zvučnog tipa (treba, dakle, obratiti pažnju na izgled okoline i zvukove koji je prožimaju), uslovljene su rešenjima jedna u odnosu na drugu i sve sem svetlosnog mosta na Treggetu imaju savršeno logična objašnjenja. Takođe, njihov karakter varira u zavisnosti od okruženja (preovlađujućeg elementa), pa su, na primer, zagonetke na Eski (dokovi) na svaki način skopčane sa vodom, a one na Corabantiju (vulkan) sa lavom.

Sentinel je, kao i Chameleon, napravljen uz pomoć „Jupiter” enginea i, kao što rekosmo pre dvanaest meseci, a to sada dobija novu potvrdu, zapanjujuće je šta su grafički dizajneri uspeli da izvuku iz tog već pomalo zastarelog parčeta razvojnog softvera. Igra se, dakle, može pohvaliti prelepom grafikom i hipersloženim animiranim modelima ogromnih razmera (poput žičare i mehanizma pokretnog lavirinta na Maruu) sa kakvima mnogo savršeniji 3D enginei teško izlaze na kraj. S druge strane, za razliku od brojnim likovima načičkanog Chameleona, Sentinel je usamljenička igra čiju će monotoniju s vremena na vreme jedino razbijati sama Dormus sa ponekad zajedljivim, a ponekad zagonetnim komentarima upućenim „Malom lovcu” (Beni The Little Hunter). Kroz njih se zapravo razvija priča koja će otkriti tragičnu sudbinu mlade devojke i njenog naroda, ali i Benijev pravi identitet.

Nakon tri kapitalna ostvarenja, Detalion nas je obradovao igrom koja se slobodno može okarakterisati deminutivom. Sentinel je logička avanturica, kratka, ali opasno dobra, s kojom Poljaci izlaze na tržište koje im je do sada bilo nedostupno. Da li je to bio pametan potez ili uzaludno traćenje vremena, ostaje da se vidi.

Slobodan MACEDONIĆ

 
Colin McRae Rally 2005
Shadow Vault
Shade: Wrath of Angels
Forgotten Realms: Demon Stone
Hearts of Iron 2
SuperPower 2
RTL Ski Jumping 2005
RTL Ski Alpine 2005
The Punisher
Miami Vice
Sonic Heroes
SpongeBob SquarePants: The Movie
Future Tactics: The Uprising
American Chopper
Ostrich Runner
Sentinel: Descendants in Time
Šta mislite o ovom tekstu?
Blitzkrieg: Rolling Thunder
Torrente
Legacy: Dark Shadows

Potrebno:
Pentium 3/800 MHz, 128 MB RAM, GeForce 3/64 MB
Poželjno:
Pentium 4/1.6 GHz, 256 MB RAM, GeForce 4/128 MB ili ekvivalent
Veličina:
2 CD-a
Adresa:
www .dormeuse .info

82
Home / Novi brojArhiva  •  Opisi igaraKorak po korakŠta dalje?NetgamesOpšte teme  •  Svet kompjutera
Svet kompjutera Copyright © 1984-2018. Politika a.d. • RedakcijaKontakt | Saradnja | Oglasi | Pretplata • Help • English
SKWeb 3.22
Opisi igara
Netgames
Opšte teme
Test Fun
Korak po korak
Šta dalje
Svet kompjutera



Naslovna stranaPrethodni brojeviOpšte informacijeKontaktOglašavanjePomoćInfo in English

Svet kompjutera