TEST PLAY<>
111999<><>

Seven Kingdoms: Frythan Wars

Posle kupovine većine poslova firme „Interactive Magic” od „Ubi Softa” izlazak igre Seven Kingdoms II bio je neizvestan. Softverska kuća „Enlight” predvođena genijalnim Trevorom Chanom (stoji iza naslova Capitalism i, naravno, Seven Kingdoms) odlučila je da prihvati tržišne transakcije svoje bivše kompanije i pristupi „Ubi Softu”. Izlazak igre time je pomeren za nekoliko meseci, pojavljujući se zajedno sa očekivanim mega-hitom Age of Empires II što će sigurno uticati na plasiranje na tržištu.

Seven Kingdoms je svojevremeno doneo mnogo novina. Zbog lošeg grafičkog dizajna odbijao je veći deo publike i prošao nezapaženo na tržištu. Koncept Seven Kingdoms je kombinacija real-time strategije i upravljačke simulacije poput Civilization serijala. Igra je izdeljena na nekoliko standardnih modova: za više igrača (kroz sve konvencinalne mreže) i za jednog igrača (pojedinačni scenariji i kampanje). Svi scenariji se odigravaju na random generisanim mapama, uključujući i kampanju. Kampanja je nelinearnog tipa, te možete otpočeti scenario na bilo kojoj teritoriji. Ako počinjete kampanju više puta primetićete da je svaka mapa drugačija, što omogućava uvek različit doživljaj. Za sve mape je zajedničko nekoliko elemenata: određen broj nezavisnih gradova, Fritanskih jazbina, rudnika za istraživanje, protivničkih gradova, kao i strateški značajnih topografskih elemenata poput planina, jezera i šuma. Igrač može birati između dvanaest ljudskih rasa Starog veka ili sedam mističnih starodrevnih čudovišnih rasa Fritanaca.

Nacije imaju neznatne razlike izražene kroz parametre vojnih jedinica. Pored toga, svaki narod može da prizove božanstva izgradnjom hramova - sedišta moći. Božanstvo ima unikatne karakteristike nacije kojoj pripada. Narodi imaju po jednu specijalnu jedinicu. Tako Indijci imaju slonove, Egipćani kočije, Japanci nindže... Vojne jedinice se proizvode u tvrđavama i stiču iskustvo od generala koji ih obučava. Drugi način za sticanje iskustva je kroz borbu, što vremenom vojniku daje specifične sposobnosti, npr. berserk mod. Pored tvrđave sa vojnicima se uvek nalazi grad koji izdržava kasarnu.

Pored ratovanja, mora se razvijati jaka ekonomija koja obezbeđuje rast stanovništva u gradovima. Ljudi su vam potrebni za istraživanja novog oružja i tehnologija, rudnike, vojnu regrutaciju, fabrike i proizvodnju hrane. Izgradnjom rudnika i fabrika zapošljavate stanovništvo i ujedno proizvodite sirove materijale - gvožđe, bakar i glinu. Od njih se prave dobra koja se mogu prodavati na pijaci (Market) ili karavanima izvoziti drugim nacijama. Na ovaj način održavate lojalnost i sreću stanovništva, što je jedna od najznačajnijih komponenti igre. Ako lojalnost ljudi padne, doći će do iseljavanja ili će napraviti pobunu. Buna se može sprečiti (pored jačanja ekonomije) stalno prisutnim jakim vođama u lokalnom garnizonu ili potkupljivanjem stanovništva darovima, tako da je potrebno imati zlatnika u rezervi za ovakve situacije. Ako se građani ipak pobune (izlaze iz grada i napadaju vojnike i tvrđavu) možete im vratiti veru vojnom akcijom obližnjeg garnizona. Ovo utiče na popularnost koja se opet mora graditi već pomenutim faktorima. Nezavisni gradovi se osvajaju izgradnjom tvrđave u okolini i postavljanjem jakog vođe u garnizon. On svojim uticajem na stanovništvo deluje tako da se njihov otpor (Resistance) prema vašoj naciji smanjuje. Kada padne na 30 poena, osvojili ste grad. Otpor se može smanjiti vojnim akcijama, ali je osvojeni grad na taj način vrlo malo lojalan i česte su bune. Pomenutom diplomatijom možete osvajati druge nacije na mapi. U svetu real-time strategija do sada nije napravljena igra koja poseduje neke elemente poput potkupljivanja, špijunaže ili diplomatije. Špijun se trenira kao i svaki član specijalne jedinice sem što se pored svoje osnovne aktivnosti bavi i drugim poslom koji mu služi kao maska u obavljanju zadatka. Špijuna možete ubaciti u svoje redove i tako otkriti neprijateljskog špijuna (kontrašpijunaža), zatim u neutralni grad (širiće defetizam i dezinformacije i smanjivati otpornost grada) i u gradove protivničke kraljevine. Ovo se izvodi na dva načina, prerušavanjem ili predajom. Drugi retko uspeva pošto protivnik kontroliše novopridošlicu, dok je prvi idealan da npr. ubijete protivnikovog generala, kralja ili da vaš špijun bude izabran za vođu.

Igranje sa monstruoznim Fritancima je novina u nastavku Seven Kingdoms i koncepcijski se razlikuje od ljudskih naroda. Svaka od sedam vrsta Fritanaca ima zasebne načine u sticanju zajedničkog cilja za pravljenje novih Fritanaca: skupljanje životnih poena (Life points) i zlata. Oni to čine na dva načina, ubijanjem nedužnog stanovništva i porobljavanjem gradova koji će raditi za njih. Grokken su monstrumi ogromnih dimenzija koji se oslanjaju na sirovu snagu, kao i Kharshuf koji su kombinacija biljki-mesožderki i čudnih stvorova. Minotaurs lakše „isisavaju” životnu energiju iz žrtava, dok Kerassos kontrolišu lokalne životinje koje se bore umesto njih. Exovum koriste čarolije i emituju energetske talase kojima smrzavaju jedinice ili lome građevine. Bregma su slabi i krhke građe, ali napadaju u velikom brojevima. Fritanci nemaju neke opcije koje su karakteristične za ljudske rase (špijunaža, sabotiranje, potkupljivanje, diplomatija), ali mogu istraživati nove tehnologije.

Branislav BABOVIĆ

 
Homeworld
Prince of Persia 3D
Re-Volt
System Shock 2
Driver
Age of Empires 2: The Age of Kings
Wargamer: Napoleon 1813.
Legacy of Kain: Soul Reaver
Seven Kingdoms: Frythan Wars
Šta mislite o ovom tekstu?
Drakan: Order of the Flame
Panzer General 3D Assault
Star Trek: Starfleet Command

PLATFORMA:
Pentium/233 MHz, 32 MB RAM-a, 4 MB video memorije

Softver ustupio „Extreme Plato”
Home / Novi brojArhiva  •  Opisi igaraKorak po korakŠta dalje?NetgamesOpšte teme  •  Svet kompjutera
Svet kompjutera Copyright © 1984-2018. Politika a.d. • RedakcijaKontakt | Saradnja | Oglasi | Pretplata • Help • English
SKWeb 3.22
Opisi igara
Netgames
Opšte teme
Test Fun
Korak po korak
Šta dalje
Svet kompjutera



Naslovna stranaPrethodni brojeviOpšte informacijeKontaktOglašavanjePomoćInfo in English

Svet kompjutera