Prikaz jedne poruke
Stara 5.1.2009, 18:41   #3458
dijego_
Starosedelac
 
Član od: 2.3.2008.
Lokacija: belgrade
Poruke: 1.419
Zahvalnice: 189
Zahvaljeno 753 puta na 411 poruka
Slanje poruke preko MSN-a korisniku dijego_
Određen forumom Re: Pogodi avanturu

Citat:
zoran845 kaže: Pregled poruke
Ej, znam šta je ovo Dijegovo čudo: "The Tales of Bingwood: Chapter I: To Save a Princess"!
radilo se vidim

Ime: The Tales of Bingwood: Chapter I
Razvojni tim/Izdavac: BugFactory
Godina: 2008.
Pogled/Izvodjenje: third person, point and click
Tema: humor, fantastika
Tip grafike: cartoon
Oficijelni sajt: http://www.bugfactory.fi/?page=bingwood
Moby: http://www.mobygames.com/game/window...wood-chapter-i
Opis: http://www.adventuregamers.com/article/id,951
Radnja: Ako kazem da se glavni lik zove Tombrandt Driftwood bice jasno o cemu se ovde radi i da je Monkey Island uz slicne klasike bio podstrek autorima (maloj finskoj firmi) da naprave igru koja ce stilski biti nesto poput svojih uzora. Cak i muzika, koja je odlicna, pruza na momenat kada se nadjete u krcmi u selu prepoznatljive i blago izmenjene taktove iz Monkey-a keca i Scumm bara. Kada sam probao igru bilo mi je jasno da igra oponasa te klasike ali imao sam utisak da ima jos necega. Ispostavilo se da su autori krenuli sa osmisljavanjem jos 90-ih, ali eto tek sad je ideja realizovana.

Tom je inace ribarev sin u nekakvoj kraljevini koji hoce da postane - nista posebno, dok se iznenada ne nadje u lokalnoj guzvi prilikom objavljivanja informacije da je princezu kidnapovao zli carobnjak i da kralj nudi silne nagrade za onog ko je dovede. Posto lokalci naravno imaju pametnija posla od toga, spasavanje ce pasti na vasa ledja. Ovo je prvo poglavlje gde se radnja tek malo odmotava a svodi se na tumaranje po lokacijama unutar kraljevine i pronalaska nacina da se predje litica kako bi se uslo u trag carobnjaku i preslo u Shady Forest. Ako je motiv naivnog heroja inspirisan Lucasom, ambijent srednjeg veka podseca na Sierrine klasike ili neku od bajki brace Grim, ne zadrzavajuci se toliko na samoj fantaziji, tako da odaje utisak kao da se moze desavati i u bilo koje drugo ili danasnje doba.

Graficke ikonice za standardne radnje se menjaju desnim klikom, dok su inventar, upotreba predmeta i ostalo klasicni za p&c i jednostavni za rukovanje uz zgodno preskakanje recenice u dijalogu.

Za: Nema ovde prepuno suludih zagonetki kao u Monkey Islandu npr., ili nebrojeno likova i epika kao u nekom od Questova, ali igra sebe shvata opusteno i zabavno, pruzajuci igracu jedno obicno i preslikano iskustvo igranja nekih od igara iz vremena niskih rezolucija. Kao takva, igra je pitka pa sam uhvatio sebe da je igram i pre ostalih "vecih" igara koje cekaju na hard disku, totalno ne ocekujuci nista od ovog naslova, sto je mozda i njena najveca vrlina.

Graficki je fino retro nacrtana sto se moze videti sa slika, a ko voli moze da igra i u prozoru pored full screena preko podesavanja u Settings. Tu su i sitni animirani detalji, i na pozadinama i recimo u vidu crva u inventaru. Glasovi su dobro pogodjeni i odgovarajuci, i likovi su uopste dobro osmisljeni uz stereotipe poput mudraca i negativaca, uz Svarceneger-like kovaca, debeljuskastog mlinara, dvorskog sefa kuhinje i slicno. To se prenosi i na zagonetke, pa ce biti i tipicnog jurcanja za potrebnim sastojcima, uz druge zagonetke koje nisu naporne, a na momente i malo izazovnije, i sve sa upotrebom predmeta, kombinovanjem i dijalozima.

Muzika dodatno doprinosi tom docaravanju ambijenta, uspevsi da bude i originalna i u isto vreme da blisko podseca na tonove i atmosferu klasika, sa namenskim melodijicama zavisno od lokacije i dinamike. Ni zvucni efekti ne umanjuju dobar utisak, poput onih kad se nadjete pored mora ili u sumi.

Protiv: Nekoliko pozicija za Save game, a kad se o tome prica igra ima i bag da brise snimljene pozicije nakon sto promenite profil (te stoga i nista od homemade slika ). Nema kliktanja na ivice za brzo prelazenje na sledecu lokaciju, a cak i kada otvorite mapu morate da gledate kako vas lik prelazi do zadate lokacije preko mape bez ubrzavanja.

Osim tih sitnih tehnickih detalja, moglo bi se reci i da necete bas padati sa stolice od niza fora, iako se igra i ne trudi da bude neki totalno urnebesni Simon the Sorcerer spin-off i ume da izmami osmehe. Igra je kraca, i mozda treba jos vise razrade u scenariju i slicno ali je to vec mana koja se da pripisati i epizodnom karakteru igre za koji tek treba da se vidi kako ce ispasti.

Kliknite na sliku za veću verziju

Ime:	9208.jpg
Viđeno:	14 puta
Veličina:	85,5 KB
ID:	26336Kliknite na sliku za veću verziju

Ime:	9332.jpg
Viđeno:	15 puta
Veličina:	82,5 KB
ID:	26334Kliknite na sliku za veću verziju

Ime:	1.jpg
Viđeno:	16 puta
Veličina:	58,9 KB
ID:	26335

Poslednja ispravka: dijego_ (5.1.2009 u 20:17)
dijego_ je offline   Odgovor sa citatom ove poruke
Sledeći korisnik se zahvaljuje korisniku dijego_ na korisnoj poruci:
zoran845 (5.1.2009)