Prikaz jedne poruke
Stara 2.4.2008, 13:49   #6
DeCoy
Intel Inside
 
Avatar korisnika DeCoy
 
Član od: 1.11.2005.
Lokacija: From the murky depths I come...
Poruke: 28.669
Zahvalnice: 1.653
Zahvaljeno 11.184 puta na 7.153 poruka
Određen forumom Re: Emulatori i download igara




Kako je NES gotovo zbrisao sve protivnike u svom rangu, konkurencija nije mirovala. Pojavljuje se nova 16-bitna generacija konzola, a 1987. godine prvi u trku ulazi NEC sa njegovim TurboGrafx-16 (odnosno PC Engine). Godinu dana kasnije SEGA izbacuje Mega Drive (Genesis za američko tržište). Postalo je jasno da matori 8-bitni NES jednostavno više nema šta da traži među novim teškašima, pa su u Nintendu prionuli na posao.
Super Nintendo Entertainment System (SNES) ili Super Famicom se 21.11.1990. godine pojavio u prodaji u Japanu po ceni od nekih 210 $ (u paketu su išli dva kontrolera i Super Mario World igra). Nintendova inicijalna isporuka od oko 300.000 komada razgrabljena je u toku prvih par časova prodaje. Američka premijera bila je u septembru 1991. a evropska u junu 1992. godine.
Tehničke specifikacije Nintendove 16-bitne konzole su sledeće:
• CPU: 16-bit Custom 65C816 running at 1.79, 2.68 or 3.58 MHz (changeable)
• RAM: 1 Mbit (128 Kbyte)
• Memory Cycle Time: 279 ms
• Picture Proccessor Unit: 16-bit
• Video RAM: 0.5 Mbit (64 Kbyte)
• Resolution: 256x224, 512 x 448 pixels max hi res and interlaced modes
• Colours Available: 32,768 colours
• Max colours on screen: 256 colours
• Max sprite size: 64 x 64 pixels
• Max sprites: 128 (32 per line)
• Min/Max Cart Size: 2 Mbit - 48 Mbit
• Audio RAM: 512 Kbit
• Sound chip: 8-bit Sony SPC700
• Sound channels: 8, uses compressed wave samples

Nintendo je pokušao da nastavi svoju politiku oko third-party developera koji su morali da čekaju pune dve godine da bi svoju igru mogli da portuju na neki drugi sistem. To pravilo je prvi prekršio Acclaim izdajući svoj Mortal Kombat paralelno i za SNES i SMD. No, Nintendo je i dalje ostao veran svojoj čuvenoj cenzuri u igrama tako da su iz MK-a bili izbačeni krv i brutalni završni potezi. Kako je na to reagovala publika dovoljno govori tržište – odnos prodatih kopija Mortal Kombata za SMD i SNES bio je 3:1. I mnogi drugi developeri kreću za Acclaimovim primerom i izdaju igre za obe konzole. Capcom i Square su bili jedni od retkih koji su ostali Nintendu.
Rivalitet između Nintenda i Sege je kulminiralo početkom devedesetih što je dovelo do prvog tzv. „rata konzola“. Iako je SMD imao početnu prednost od skoro dve godine, veću bazu igara od SNES-a, iako je bio jeftiniji, sredinom 1992. obe konzole imaju otprilike podjednak udeo na tržištu. Sredinom devedesetih 16-bitne konzole polako počinju da gube trke i pojavljuje se nova 32-bitna generacija konzola. Ali tada Nintendo u saradnji sa Rare-om izbacuje Donkey Kong Country, platformsku igru sa izvanrednom prerenderovanom grafikom koja je do tada bila rezervisana samo za 32-bitne konzole sa CD-om. U poslednjih 45 dana 1994. godine prodato je 6.1 miliona kopija ove igre, koja je tako postala do tada najbrže prodavana igra. Osim toga neki od kertridža sa igrama su posedovali i dodatni Super FX koprocesor koji je priskakao u pomoć procesoru u konzoli kada su u pitanju 3D poligoni i njihovo senčenje. Zbog ovih činjenica SNES se na tržištu zadržao daleko duže od svog konkurenta i samim tim ostvario ukupno bolji rezultata u prodaji.
1997. se u Japanu i Americi pojavljuju redizajnirani modeli ove konzole – SNES 2, odnosno Super Famicom Jr. Koji se prodavali po ceni od 99 $ i dolazili u paketu sa Yoshi`s Island igrom. U Americi se Super Nintendo proizvodio sve do 1999. godine, dok je u Japanu proizvodnja ove konzole obustavljena tek septembra 2003.
Konačan ishod rata četvrte generacije kozola bio je sledeći: Super Nintendo 49.1 milion prodatih primeraka, Sega Mega Drive oko 26 miliona primeraka i PC Engine sa oko 10 miliona prodatih primeraka.
Još jedna interesantna činjenica je da je Nintendo, u saradnji sa Sony-em, pokrenuo razvoj CD dodatka za SNES (koji bi kertridže zamenio CD-ovima) čije je kodno ime bilo Play Station.

Što se tiče emulacije SNES-a izdiferencirala su se dva kvalitetna emulatora zSNES i SNES9x. Oba su vrlo laka za korišćenje, nisu im potrebni nikakvi BIOS-i i koriste igre sa .smc ekstenzijama.
- zSNES
- SNES9x

Zaista ima dosta sajtova za download igara za Super Nintendo, ali ja bih izdvojio samo nekoliko. Imajte na umu da nekoliko Nintendovih najvećih hitova, čije se nove verzije vrte i na next-gen konzolama nisu dostupni za download (pre svega se misli na Super Mario igre, zatim Zelda serijal, Donkey Kong i još neke).
- PlanetEmu
- ROM-World
- ROMNation

Recimo da bi ovo bio nezvanični Top 10 SNES-ovih igara:
1. Super Mario World
2. Super Metroid
3. Chrono Trigger
4. Super Mario Kart
5. Final Fantasy III
6. Zelda: Link to the Past
7. Donkey Kong Country 2
8. Contra III
9. Final Fantasy II
10. Earthbound

Listu takođe kvalitetnih naslova, koji nisu bili izvikani kao gorenavedeni, možete pogledati na ovom linku. Želeo bih da napomenem da SNES poseduje čitav niz kvalitetnih jRPG igara koje bi svaki ljubitelj ovog podžanra trebao da odigra.

Za kraj još par linkova ka Nintendo fan sajtovima i opisima najboljih igara, a tu se mogu naći i informacije o drugim Nintendo konzolama:
http://www.nintendobeyond.us/home.htm
http://www.vgmuseum.com/reviews/snes/
http://www.nintendoland.com/home2.htm?reviews/index.htm

Poslednja ispravka: DeCoy (4.4.2008 u 18:54)
DeCoy je offline  
Sledećih 5 korisnika se zahvaljuje korisniku DeCoy na korisnoj poruci:
Aulbat (11.12.2012), choi (2.4.2008), holodoc (25.6.2009), NaraYan (29.1.2009), zdravkelja (2.4.2008)