Prikaži potpunu verziju : Narucivanje telefona (AliExpress)
RexGrammer
15.8.2015, 18:04
Zanima me kakva su iskustva sa narucivanjem telefona preko AliExpressa? Jel falsiraju informacije? Kako prolazi carinu? Jel moze da im se napomene da napisu da je u pitanju poklon? Ili svakako naplacuju 10% carinu + 20% porez? Ako naplacuju kako proveravaju cenu?
Narucivao sam pre sa AliExpress-a, ali uglavnom manje stvari, koje nisu carinjene. Rekoh najbolje da pitam za iskustva sa telefonima.
Kakve informacije "jel falširaju"? Specifikacije telefona dobiju od proizvođača, nema izmišljanja tople vode. Carinu prolazi tako što ti čiko na carini otvori paket i vidi šta je unutra, bez obzira da li na kutiji piše "baštenska oprema, vrijednost 20$" ili "plutonijum pola kg, vrijednost milion dolara". Možeš da im napomeneš šta god hoćeš ali kad ti frajer na carini u "baštenskoj opremi" vidi upakovan telefon, može da ti rebne carinu koliko god mu se ćefne, ili da ga "počastiš" kao mi u BiH. Dobro je dok tako može. Nemaju oni kataloge za telefone kao za auta i sl. luksuznu/akciznu robu al nemaju ni rogove na glavi da te puste bez mutljavine. Ako imaš sreće, donijeće ti poštar na kućnu adresu i platićeš standardnu cijenu dostave pošiljke (2-3€). Ako ne, natezanje s carinom ti ne gine.
RexGrammer
15.8.2015, 20:05
Mislio sam da napisu da je u pitanju jedan telefon. A isporuce drugi. Narucivao sam neke lasere, i primetio sam da to rade. Tj kuciste i sve je isto, ali ono sto navode u specifikacijama i ono sto se nalazi u kucistu nije isto.
Kod nas je 10% carina, a na cenu telefona + 10% carine ide jos 20% poreza, tako da mi se u sustini ni ne isplati da narucujem ako ce da carine. Jedino sto je u stvari u pitanju jeste odakle ce oni cenu da gledaju i da li moze sa carinikom nesto da se nagodi?
Nemaš ti nikakav kontakt sa carinikom, dođe ti poštom na kućnu adresu pošiljka uz "račun" za carinu i porez. Ako ti se ne sviđa koliku su ti globu rebnuli, možeš da odbiješ da primiš pošiljku i da uputiš prigovor carini. Ako su telefon procenili na veću sumu od one koji si platio možeš da se žališ uz invoice koji si dobio prilikom kupovine.
RexGrammer
15.8.2015, 23:42
Jel ima neko ko je vec prilagao zalbu? Jel prihvataju zalbe? Telefon kosta 22k din, ovde je 35000.
evanghelion
15.8.2015, 23:56
Ne isplati se slati zalbu, dok platis taksu i dok zalba dodje na razmatranje prodje dosta i izgubis dosta zivaca. Platis koliko su procenili i to je to, mozda te malo ostete a mozda prodjes i bolje. Meni su telefoni isli preko niske carine i trazili su mi invoice da im posaljem i ocarinili su mi po pravoj ceni, a ako ti paket carini beogradska carina onda nema mnogo pravila ali nisam video da su nekog mnogo ostetili, obicno ljudi dobro prolaze. Sto se tice alija postoji tema na komsijskom forumu gde je objasnjeno kako i od koga narucivati, kako da se zalis i kako funkcionise zastita pri kupovini.
Iscitaj malo temu kineski brend telefoni.
RexGrammer
16.8.2015, 0:04
Citao sam tu temu. Ali u pitanju je LG telefon, koji je ovde zastupljen u prodaju (G Pro 2), tako da lagano mogu da izvade katalog i stave carinu po nasoj ceni.
water wizard
16.8.2015, 0:10
mislim da je neko pisao da onda gledaju domaće cene ako ima kod nas...
Ja sam porucio Lenovo mob i kada je stigao u Srbiju ljudi iz poste u Savskoj su mi poslali pismo da moram da dodjem kod njih sa dokazom o kupovini (orderom) kako bi mogli da obracunaju porez i carinu.
To su uradili jer nisu nasli ovaj model telefona na njihovom sajtu, a tip koji mi je poslao napisao je da je to poklon kao i 95% robe koja im stize pa se oni na to vise ne obaziru.
Ja sada praktikujem da ako je neka skupa stvar od 100$zamolim one ljude na napisu na pakovanju da recimo kosta 62$ pa ako vec moram da platim bolje da platim manje nego da oni cackaju po netu i vide da ta stvar kosta skuplje.
Ja sam na Aliexpress-u narucio telefon za koji je pisalo da ima 8800 mAh bateriju. Cim je stigao bilo mi je jasno da je baterija bar 3 puta manja, morala bi da bude velicine prosecnog telefona, isao sam na Dispute ali nisu hteli da mi vrate ni deo para. Ugasio sam account i nemam nameru vise nikad da kupujem na Aliexpress-u, a i na eBay-u cu da se cuvam kineza.
Izbegavajte! Prevaranti! :n-cc2:
Prief Lirator
15.6.2016, 15:51
Nije kriv ni AliExpress, niti su krivi kineski brendovi.
Kriv si ti jer si nasjeo na jeftinu podvalu.
Pratim godinama kineske telefone i ne znam da ijedan ima bateriju od 8800 mAh.
Sigurno si pazario neko anonimno smeće.
Npr. Oukitel K10000 ima stvarnih 10000 mAh.
Prati Gizchina.com i informiši se.
Baš me zanima koji telfon si kupio, sigurno neki Ding Chong Random Shit od 50 dolara. :)
Ako prodavac neće da vrati pare, a često neće, onda sakupiš podatke (npr. screenshot koliko traje baterija i fotku koliko je mala) i staviš to na Escalete Dispute da Ali presudi. Iz mog iskustva, kad god sam bio zavrnut, Ali je uvek presudio meni u korist jer su vrlo korektni, samo moraš jasno i razumljivo da objasniš šta je problem i zašto se osećaš zavrnutim. Naravno ako hoćeš sve pare nazad moraš da pošalješ robu nazad prodavcu i istrošiš se za slanje paketa, ali takav je život.
Uglavnom, trebao si da tražiš savet pre nego što si pukao i uništio nalog, moglo je svašta da se pomogne, sada je kasno.
Prief Lirator
15.6.2016, 16:38
Ako prodavac neće da vrati pare, a često neće, onda sakupiš podatke (npr. screenshot koliko traje baterija i fotku koliko je mala) i staviš to na Escalete Dispute da Ali presudi.Ne vjerujem da to može pomoći jer ovdje nije kriv prodavac, nego proizvođač.
Prodavac nije izmislio specifikacije, nego prodaje uređaj onakav kakvog ga reklamira proizvođač, a kupac je kriv što kupuje ije divlje kinesko sra*e bez prethodnog informisanja.
Prodavac je ipak odgovoran za to što prodaje. Evo za primer punjive baterije kao navodno imaju 4100mAh. Ljudi ih slikaju u testeru koji očita 400-500mAh i dobiju dispute.
Ne može prodavac da se vadi na lažljivog proizvođača, odgovoran je što nije proverio šta prodaje ili što nakon saznanja od prvog kupca ne prekine saradnju sa tim proizvođačem.
Prief Lirator
15.6.2016, 17:55
Well, that makes sense.
Neka to pokuša sa nadom da će uspjeti, a za dalje neka izbjegava divlje brendove.
Prodavci iz mog iskustva često mole da povučeš dispute i oni će kao da ti vrate novac/pošalju nov uređaj... Ni na šta od toga ne treba pristajati, jer:
1. Novac se nalazi u rukama Alija sve do kraja transakcije, prodavac čak i nema pristup tvom računu da bi mogao bilo šta da ti vrati. Samo Ali može da ti vrati novac putem regularnog Dispute-a (na koji imaš pravo do 15 dana nakon potvrde da je roba stigla). Ako prodavac ne pristane na tvoje uslove dispute-a, ide se na escalate dispute.
2. Ako želite da umesto dispute-a i traženja novca nazad prodavac ponovo pošalje robu, i on sam pristane na to, onda se prodavcu obavezno zahteva produženje roka customer protection-a za novih mesec-dva. Što znači da ste se složili da čekate novu/zamensku robu ali i dalje ostajete zaštićeni u samom sistemu Alija i pare i dalje čekaju kod njih na sigurnom finalnu potvrdu uspešne kupovine. Pa ako i drugi put opet nešto pođe naopako, vi i dalje imate pravo da pokrenete Dispute. Ako produženje roka nije traženo i istekne vam, pa Ali prosledi novac prodavcu kao da je sve bilo ok prvi put, onda ste ostavljeni na milost i nemilost prodavcu.
U samim komentarima na Aliju se često vidi da kupci ne znaju da isprate ova osnovna pravila i žale se npr. da im roba nije stigla a pare nisu vraćene. Do toga nikako ne bi moglo da dođe da je pokrenut dispute pre isteka roka zaštite i ispraćeni koraci kako treba. Znači pričam ovo iz iskustva kao neko ko ima preko 100 naručenih artikla i preko 10 dispute-ova, svi dobijeni.
Istina moraju se proučiti pravila i procedure zaštite potrošača i mora se paziti na rokove zaštite. Ko ne želi da se cima ili ne ume, nek izvoli u prvu prodavnicu ili na oglase pa nek kupi šta želi po nešto višoj ceni i kraj. To je cena komfora i toga što se neko drugi cima umesto vas.
vBulletin® v3.8.7, Copyright ©2000-2025, vBulletin Solutions, Inc.