PDA

Prikaži potpunu verziju : Game Maker: Studio


doctor
14.2.2013, 22:21
Omalovažavani Game Maker se više ne razvija samo za Windows već YoYo games pokušava da napravi all-in-one IDE za razvoj i eksportovanje igara na Linux, MacOS, iOS, Android, HTML5, Windows 7/8, Windows Phone 8 itd. Čak je u planu i PSP.

Stvari još ne rade onako kako su zamišljene ali se IDE razvija jako brzo. Ima mnogo novina u odnosu na klasični Game Maker a stvar koja mene jako raduje (i koju sam prvu isprobao) je integrisana Box2D fizika (a koji drugi engine, je l') koja se izuzetno lako primenjuje u igrama. Tu je i par asinhronih eventa (ko je koristio GM znaće o čemu pričam).

Iako stvari i dalje ne funkcionišu savršeno, mislim da je alat na dobrom putu, samo ako odluče da batale stari koncept na kome je radio GM i da se fokusiraju na razvoj GML jezika. Stvari za sad idu u dobrom smeru ako mene pitate.

Postoji free varijanta kao i uvek, ali nije vredna pažnje...
http://www.yoyogames.com/gamemaker/studio

Stevvan
15.2.2013, 12:29
Bogami po ovom sto su naveli ne deluje lose, ne znam sad koliko je to sve optimizovano, i da li zaista nemas ogranicenja, tj dal preko GML mozes da odradis sve sto bi i sa nekim drugim jezikom. Cena za master je malo "bezobrazna", valjda zaista vredi toliko, mozda skinem tu free verziju da pogledam te nove mogucnosti :)

Edit:
Sad sam probao dve igrice eksportovane u HTML5 ni jedna mi ne radi, tj ne reaguje na mis i tastaturu, ne znam dal firefox pravi probleme, ako je do GM-a to je onda svakako ne dopustivo...

doctor
18.2.2013, 14:34
I meni je pravio problem oko pojedinih HTML5 igara.
Dva dana kasnije su mi proradile normalno, ne znam o čemu je reč. Koristim Chrome.

Kako je projekat u početnoj fazi, logično je da su bagovi prisutni. Koliko vidim po rečima korisnika koji imaju plaćenu verziju, apdejtovi stalno izlaze i popravljaju brdo problema i dodaju mogućnosti GM-u.

GML je po pitanju fleksibilnosti prilično dobar, lako se uči i lako razume. GM kao GM i dalje nije dovoljno sofisticiran ali po raspravama na forumima sam video da definitivno planiraju da idu u tom smeru da razviju profesionalni alat po svakom pitanju... Sledeća major verzija bi trebalo da donese mogućnost čačkanja "u sitna crevca"... Videćemo, za sad stvarno fino radi.

Sitni projekti koje sam sam probao da napravim, čisto radi testiranja, rade lepo na Windowsu i u Chrome-u. Planiram da sednem i eksportujem za Android nešto jedan dan pa da isprobam na tabletu... Mada na Google Play već ima pojedinih igara napravljenih uz pomoć GM-a koje rade sasvim fino... Videćemo.

A da su cene bezobrazne - jesu, bar u odnosu na to u kakvom je stanju program trenutno.
No, ako Studio stvarno bude mogao da uradi bez greške sve što je "na papiru" onda će vredeti svaki cent :)

markos807
18.2.2013, 15:53
Planiram da sednem i eksportujem za Android nešto jedan dan pa da isprobam na tabletu...
Vec si kupio PRO verziju? :D

doctor
18.2.2013, 16:34
http://cdn.memegenerator.net/instances/400x/35034795.jpg

markos807
18.2.2013, 16:40
Tako sam i mislio :) Aj posalji na PM ako te ne mrzi

Belphegor
18.2.2013, 17:04
@doctor & @markos807
lol'd so hard
:rofl: :tapsh:

doctor
30.1.2014, 0:52
Koga zanima ovaj alat je dosta napredovao. Sada (barem na papiru) podržava još veći broj platformi, dodata je mogućnost upotrebe shadera i još brdo sitnica. Izgleda da će biti nešto od ovoga. Pomno posmatram. A usput sam naleteo i na Aces of Luftwaffe na Play Store i video da je rađen u GM Studiju. Skinem, probam i ono je super. Gaymaker je napredovao :D

Eni
30.1.2014, 3:49
Šteta što se nisi zanimao pre mesec dana... kad su delili besplatno legalne ključeve svima redom.

PeTkO
30.1.2014, 10:55
Da, sada je jako tesko naci besplatno Game Maker Studio ;)

doctor
30.1.2014, 11:35
Šteta što se nisi zanimao pre mesec dana... kad su delili besplatno legalne ključeve svima redom.

That hurt.
Pratio sam progres Studija i eto, baksuz, neko vreme nisam posećivao sajt niti se informisao i baš tad delili ključeve. How convenient. Psujem na sav glas.

doctor
13.2.2014, 3:45
Seo sam juče i danas da se zanimam sa Studiom, napravio sam neku top-down za*****ciju, podesio ga za Android... I igra radi kao zmaj (Box2D fizika, eksplozije, itd; pored toga radi i na Windows i HTML5 (Chrome), naravno).

Posle sam čitao dokumentaciju i neverovatno je koliko je jednostavno implementirati stvari kao što su advertising, haptic feedback, detekciju orijentacije telefona (x, y, z ose) itd. Zaista za svaku pohvalu.

Jedino nisam stigao da se zanimam sa rezolucijama ekrana ali je izgleda i to dosta lagano rešiti. Javljam utiske kad probam još stvari ali koliko vidim shit just got serious.

doctor
20.10.2014, 21:20
Definitivno ću krenuti sa razvojem nekog ozbiljnijeg projekta u GMS uskoro.

Inače, ovde sam zbog ovoga: Hyper Light Drifter (https://www.kickstarter.com/projects/1661802484/hyper-light-drifter) je urađen upravo u GMS (pored njega još i, recimo, Hotline Miami) što će reći da je alat definitivno dovoljno zreo za izradu ozbiljnijih indie 2D igara. Odigrao sam preview igre maločas, sve radi perfektno. Vredi probati igru.

doctor
13.11.2014, 12:42
Okej, pokušao sam da krenem sa razvojem neke igre i zaglavio baš na početku kod izrade prototipa.

Eh, sad, problem je u filtriranju podataka sa akcelerometra ili čega god.

Naime, GMS podržava očitavanje trenutne vrednosti tilta po sve tri ose.
Ja sam koristio samo X osu (uspravan položaj, rotiraš telefon levo desno u odnosu na tlo) i u mom prototipu kamera rotira onoliko koliko se i telefon zarotira.

Ugao od -90 stepeni je zapravo "sirova" vrednost -1 a ugao od 90 stepeni je, je l' te, 1. Tako GMS čita vrednosti sa uređaja. Sve između je decimalni broj sa dve decimale.

Problem je sledeći: očitani podaci imaju jako puno šuma što izaziva stuttering kamere i slične propratne glitcheve. Probao sam da "omekšam" kretanje kamere i promenu ugla nekim jednostavnijim metodama, probao sam da eliminišem "noise" Kalman filterom (jer sam to našao na netu) i probao sam neke DIY metode iz glave (smanjenje frekvencije očitavanja tilta sa uređaja, recimo i to je upalilo delimično), ali nikako ne uspevam da sredim kretanje kamere, cilj mi je da dobijem silky smooth odziv igre/kamere na rotaciju telefona ali mi ovo zadaje glavobolje.

Da li je neko nekada imao sličan problem, nevezano za GMS?

doctor
19.9.2015, 19:33
Game Maker Studio Professional licenca + Android export module za 12$ na Weekly Humble Bundle. Ovo bi inače koštalo 450$. Ja kupio ali imam muke sa aktivacijom jer su im serveri preopterećeni :D

Ah, da, plus dobijete par Steam ključeva za igre, još nekoliko DRM-free igara i source code za većinu njih (GameMaker ZIP fajlovi).

Oggy
21.9.2015, 18:45
Uzeo. Kada budem imao vremena pogledacu malo sta moze. I kada prodje lag na serverima.

doctor
22.9.2015, 14:23
Ja sam nekako aktivirao GM ali Android module nikako. Da skinem i apdejtujem program nisam ni probao kontam da nema šanse, još se muče sa serverima.
Na Twitteru su rekli da su poboljšali situaciju i očekuju da se sve stabilizuje uskoro kao i da ključevi nemaju datum isticanja.

EDIT: Rade transfer baze na drugi server/hosting tako da će u naredna 24h sve verovatno biti rešeno.

EDIT2: Uspeo sam da aktiviram oba ključa. Sve prošlo uredno. *hyperventilating*

markos807
28.9.2015, 13:26
Da li jos uvek vazi akcija za 12$?

doctor
28.9.2015, 15:20
To je bilo u sklopu Bundle-a. Nažalost, ne važi više.

markos807
28.9.2015, 19:44
To je bilo u sklopu Bundle-a. Nažalost, ne važi više.
Damn, missed it. :o

DeCoy
2.10.2015, 21:59
Ako ste kupili paket, trebalo bi da dobijete i Steam ključeve za GameMaker: Studio Pro



Getting GameMaker: Studio Professional (and the Android Module) from this Bundle allows you to get a Steam Key. After 14 days from activating your license in the system please go to our recovery page and enter your email address. You should receive a list of your license keys. Please note you have to have created your YoYo Account before doing this.

doctor
3.10.2015, 1:08
Probao sam danas ali još nema ključeva, nažalost.
EDIT: Probao opet, nema.

doctor
6.10.2015, 1:48
Uspeo sam da redeemujem key za Game Maker, redeemovao i dobio "običnu" verziju na Steamu. Aktiviran je i Professional DLC.

Android je takođe DLC ali ključ za njega nisam dobio. 'Bem li ga, bilo bi lepo imati na Steamu sve to.

DeCoy
15.10.2015, 13:15
Dodali su Steam ključeve i za Android.

markos807
15.10.2015, 20:31
Ima li ista od ovoga? Da li je neko od vas uspeo da napravi nesto? :D

Oggy
16.10.2015, 18:23
Ja cu kad stignem, ako stignem, i to verovatno nesto za sebe za pocetak :) Koliko sam gledao moze svasta 2D da se radi, uopste nije lose.

doctor
18.10.2015, 14:04
Video sam skoro da neko radi na nekoj proceduralno generisanoj igri so... Yeah. Sve što je u domenu 2D igara može da se napravi ali za kompleksnije stvari mora da se uči GML, realno, bez njega ne može ništa da se napravi kako treba.

Sent from my Moto G using Tapatalk

DeCoy
6.9.2016, 20:01
Ponovo je GameMaker Bundle na HB-u

https://www.humblebundle.com/gamemaker-bundle

doctor
6.9.2016, 21:15
Isplati se, prošli put je bio 12$ bez iOS, HTML5 i UWP modula. Ja razmišljam da kupim opet jer su moduli sami po sebi jednostavno preskupi.

Sve mi se čini da se spremaju za v2.0 a rekli su da će 2.0 morati opet da se kupi...

Eni
7.9.2016, 6:38
Iskreno, ne planiram da ikad objavljujem išta za iOS ili UWP pa sam opet uzeo odmah sinoć, $15 je džabe ako se vidi da se dobijaju "retki"i moduli + source za neke igre sa interesantnim rešenjima, koji može lepo da se otvori i analizira i "ukrade" poneki fazon.

Ako ništa, html5 modul deluje upotrebljivo.

E sad, što se tiče GMS2... Ne znam, meni deluje da dolazi uskoro čim su rešili da prodaju sve što mogu i onima koji do sad nisu kupili (dakle uglavnom nama sirotinji sa istoka, entuzijastima, dečici, nekom ko već radi u Stencilu ili negde pa kao ajd usput da uzme i ovo... jer ko je hteo da eksportuje negde i zaradi i radio ozbiljno, taj je do sad uzeo šta mu je trebalo) a opet, ne mora da znači.... YoYo je čudan, ništa ne mora da znači. U svakom slučaju, i da izađe sutra GMS2 verovatno bi cena PRO/Ultimate verzije bila gadno nedostupna naredne 2 godine, a free bi bio osakaćen kao što je i GMS1 bio prvih nekoliko godina dok su prodavali i Standard licencu.

doctor
14.10.2016, 1:52
Izgleda da se sprema GMS 2.0. YT teaser:
kaS_x2W3ogs

doctor
2.11.2016, 21:48
Izašao GM:S 2.0 Beta.
http://www.yoyogames.com/get2
Upgrade discount je oko 40%.

Trenutna verzija će imati podršku još neko vreme, ne zna se tačno koliko. Ali rekli su "sigurno mnogo više od par meseci".

Eni
3.11.2016, 7:51
$60 nije puno za "upgrade" na Desktop... ako se gleda na duge staze. Studio 1.x je bio krš sve do 1.3.xx praktično, pa je u poslednje dve godine lepo zaokružen, a sve je više kvalitetnih indie igara koje su napravljene u njemu što dokazuje da nije za otpis.

Ako se gleda šta se dobija iste sekunde, verovatno ne mnogo za nas koji smo već u sred / pri kraju nečega. Plus, kontam da će držati retail cenu bar 6-12 meseci posle objavljivanja.

doctor
3.11.2016, 13:47
Realno, nije skupo. IDE je dobio sjajan upgrade i izmene su sjajne. Ali trebalo je da naplate samo IDE a da moduli ostanu. Mogli su i punih 150$ da naplate upgrade IDE-a bez ponovne kupovine modula...

Eni
3.11.2016, 15:13
Mogli su, realno. Mislim da zbog nove arhitekture računaju da su i to novi moduli i sve, al' opet kad uzmeš, nisu to pravi kompajleri već samo prevode kod za visual studio i određene (uglavnom besplatne) SDK.

Ne dopada mi se priča oko podrške za 1.x jer u načelu glasi "neće biti sitnih apdejta al' moći će da se koristi još dugo" al' to dugo nigde ne preciziraju a znamo svi da kec (a i dvojka, piše u FAQ) mora da se čekira onlajn na server jednom u dve nedelje inače pobrljavi. Što znači ako jednom kažu "gotovo, nema više" tebi softver koji si platio i koristiš godinama, a koji ti je možda dovoljan za ono što radiš (ako te ne zanima prelazak na 2.0), više ne možeš da koristiš bez upotrebe nepouzdanih sredstava...

Mada opet, nije hitno, koliko videh ide+desktop je predviđen za 2017, androis/ios tek za 2018 tako da... Kec će da radi još godinama izgleda, osim ako se ne nadaju da će ljudi masovno da plaćaju nedovršenu betu u kojoj je pola fukcija "dodaćemo kasnije".