Prikaži potpunu verziju : ADSL prekid veze
Pozdrav, u Orion telekomu izgleda da nisu u stanju da reše moj problem, pa molim nekog ako zna rešenje da pomogne. Naime koristim Orion ADSL (ranije SEZAMPRO) više od 5 godina, i nikad nisam imao nikakvih problema sa internet vezom do pre otprilike 3 meseca i onda počinje za mene noćna mora. Od tog perioda mi se bez ikakvog vidljivog razloga prekida internet veza i to svakih par minuta se prekine pa se nakon munut-dva ponovo uspostavi, pa opet tako nakon odredjenog vremena (koje varira od 5 minuta do nekoliko sati), desava se da nema prekida veze i po 10-tak dana, a onda ponovo u toku jednog dana se prekine i do 20 puta. Koristio sam ADSL ruter ZyXEL P660HW-T-1, i kada se nije ništa promenilo nakon menjanja parametara modema po savetu tehničke podrške Oriona, pre 20 dana su me obavestili da su poslali zahtev Telekomu za proveru linija, medjutim niko iz Telekoma nije dolazio kod mene kuci, rečeno mi je da se takvi problemi rešavaju na centrali. Radilo je sve kako treba do pre 3 dana, a od onda mi se veza prekida svakih petnaestak minuta. Zamenili su mi ruter u Orionu i dali ZyXEL P660N/HN, i kada sam se ponadao da ce sve biti kako treba 20 tak minuta nakon postavljanja novog rutera ISTO !!!. Sada sam promenio podešavanje rutera uopciji ADSL mode, umesto ADSL2+ postavio G.DMT i evo već sat vremena nema prekida veze, a do kada će ko to zna...... Molim za pomoć.
P.S.Još da napomenem da nemam ni jedan uređaj pre splitera, i samo jedan telefon koristim u stanu.
Sad će verovatno da ti radi dobro.
Pretpostavljam da je dužina parice od tebe do centrale prevelika za ADSL2+.
Nekada je sam Telekom ograničavao brzinu, pa se takvi problemi nisu javljali. Međutim, odskora su ta ograničenja ukinuta (moguće da planiraju neko povećavanje brzina, ali ko će ga znati), pa ruter pokušava da se spoji sa najboljim mogućim parametrima i protokolom, a to kod nekog izazove suprotan efekat.
Ovo sve ti pričam na osnovu istih problema koji je imao moj drug. Njemu veza, doduše, nije pucala, ali je bila praktično neupotrebljiva.
Naravno, moram da se ogradim - kod tebe može biti i neki sasvim drugačiji problem.
Mali Mrav
30.8.2012, 18:02
Imam isti ruter, dobio sam ga kad sam presao na D@H paket kod Oriona, od trenutka kad sam ga dobio veza mi nije pucala ali je, kao i tebi, svakih 15tak min usporavala do 0 pa se odjednom vracala. Neko na forumu mi je rekao da je to zbog utorrenta (nema veze da li skida ili ne) i stvarno je bilo bolje kad sam gasio program ako nista ne skidam. Posle nekog vremena poceo je ruter sam od sebe da se restartuje, sve lampice se upale i ugase pa krene da uspostavlja vezu kao da sam ga fizicki restartovao. Tad sam popizdeo, otisao u Orion, oni mi dali novi (isti ) ruter i za sada nemam nekih ozbiljnijih problema, desi se da nestane veze na 1min i to mozda svakih 5-6 dana, nista strasno. Cuo sam da je taj ruter koji mi imamo zesce sra*e, kad sam ih pitao da mi zamene za neki drugi, nisu hteli.
Sad će verovatno da ti radi dobro.
Pretpostavljam da je dužina parice od tebe do centrale prevelika za ADSL2+.
Nekada je sam Telekom ograničavao brzinu, pa se takvi problemi nisu javljali. Međutim, odskora su ta ograničenja ukinuta (moguće da planiraju neko povećavanje brzina, ali ko će ga znati), pa ruter pokušava da se spoji sa najboljim mogućim parametrima i protokolom, a to kod nekog izazove suprotan efekat.
Ovo sve ti pričam na osnovu istih problema koji je imao moj drug. Njemu veza, doduše, nije pucala, ali je bila praktično neupotrebljiva.
Naravno, moram da se ogradim - kod tebe može biti i neki sasvim drugačiji problem.
Evo sa sada se dobro drži, nije nestajala veza vec skoro 6 sati, haha, to je rekord u poslednjih 10 dana :tapsh:nadam se da ce dobro raditi :).
Imam isti ruter, dobio sam ga kad sam presao na D@H paket kod Oriona, od trenutka kad sam ga dobio veza mi nije pucala ali je, kao i tebi, svakih 15tak min usporavala do 0 pa se odjednom vracala. Neko na forumu mi je rekao da je to zbog utorrenta (nema veze da li skida ili ne) i stvarno je bilo bolje kad sam gasio program ako nista ne skidam. Posle nekog vremena poceo je ruter sam od sebe da se restartuje, sve lampice se upale i ugase pa krene da uspostavlja vezu kao da sam ga fizicki restartovao. Tad sam popizdeo, otisao u Orion, oni mi dali novi (isti ) ruter i za sada nemam nekih ozbiljnijih problema, desi se da nestane veze na 1min i to mozda svakih 5-6 dana, nista strasno. Cuo sam da je taj ruter koji mi imamo zesce sra*e, kad sam ih pitao da mi zamene za neki drugi, nisu hteli.
Nemam pokrenut utorrent, a i kada sam ga koristio dok je sve radilo kako treba nisam imao nikakvih problema. Neka bude i kod mene minut u 5-6 dana prihvatam odmah. Nadam se da ce sada biti kako treba-
Sad će verovatno da ti radi dobro.
Pretpostavljam da je dužina parice od tebe do centrale prevelika za ADSL2+.
Nekada je sam Telekom ograničavao brzinu, pa se takvi problemi nisu javljali. Međutim, odskora su ta ograničenja ukinuta (moguće da planiraju neko povećavanje brzina, ali ko će ga znati), pa ruter pokušava da se spoji sa najboljim mogućim parametrima i protokolom, a to kod nekog izazove suprotan efekat.
Ovo sve ti pričam na osnovu istih problema koji je imao moj drug. Njemu veza, doduše, nije pucala, ali je bila praktično neupotrebljiva.
Naravno, moram da se ogradim - kod tebe može biti i neki sasvim drugačiji problem.
Potpuno si u pravu, najverovatnije se radi o dužini parice. Prerano sam se ponadao da će mi sve raditi kako treba, od jutros mi je veza pucala svakih 5 minuta, i najzad sam dobio nekog u tehničkoj podršci Orion telekoma koji izgleda razume problem, a ne savetuje mi da probam bez splitera. Dao sam im podatke iz opcije u modemu DSL line status i mora se na centrali ograničiti protok, no na to moram čekati 2,3 dana dok to ne odrade u Telekomu. :(
Sad će verovatno da ti radi dobro.
Pretpostavljam da je dužina parice od tebe do centrale prevelika za ADSL2+.
Nekada je sam Telekom ograničavao brzinu, pa se takvi problemi nisu javljali. Međutim, odskora su ta ograničenja ukinuta (moguće da planiraju neko povećavanje brzina, ali ko će ga znati), pa ruter pokušava da se spoji sa najboljim mogućim parametrima i protokolom, a to kod nekog izazove suprotan efekat.
Ovo sve ti pričam na osnovu istih problema koji je imao moj drug. Njemu veza, doduše, nije pucala, ali je bila praktično neupotrebljiva.
Naravno, moram da se ogradim - kod tebe može biti i neki sasvim drugačiji problem.
Pošto se moje muke i dalje nastavljaju, evo da ja jos malo podelim svoja iskustva sa vama, možda nekome pomognem ko ima slične probleme.
Danas je kod mene dolazio čovek iz Telekoma koji je proverio liniju, i broj grešaka na liniji je 0 (NULA), udaljenost od centrale je samo 1,5 km i omogućava sigurnu brzinu ADSL 18.000/2340, što je ogromno u odnosu na moje izmereno 6139/1021. Posle svih mogućih provera, na liniju smo prikačili ruter koji je imao tehničar Telekoma kod sebe, i gle čuda veza se odmah uspostavila bez ikakvih problema. Upoređujući vrednosti ustream SNR i downstream SNR, ustanovili smo da je sa opremom mog provajdera Orion telekoma upstream 8 dB (potrebno je minimum 10 za ostvarenje normalne ADSL veze), dok je sa drugom opremom bila 29 dB, vrednosti downstream su bile iste 27 dB. Jedni zaključak koji smo mogli izvući iz ovoga je da sa opremom nešto nije u redu mada sam ja pre par dana dobio iz Orion telekoma potpuno nov ruter koji sam otvorio iz kese.
I dok ovo pišem, meni veza nestaje i problemi se nastavljaju....
Ili menjaj provajdera, ili kupi ADSL ruter (sto i nije tako losa stvar).
Ili menjaj provajdera, ili kupi ADSL ruter (sto i nije tako losa stvar).
Mislim da cu sigurno promeniti provajdera, jer je mom strpljenu došao kraj.....
Opet mislim da je bolje da ulozis u kvalitetan ADSL ruter. Provajderi uglavnom daju najjeftinije djubre od opreme... Od kako imam ADSL uginulo mi je dva jednoportna TP Link rutera, pokojni Neobee mi je na koriscenje dao ActionTec modem (dokazano najgori modem u univerzumu), a sad imam nekakav Planet koji moze da se konfigurise samo iz Internet Explorera (kojeg sam uklonio sa racunara), a cesto ume da poblesavi ako padne mrezni napon.
Sada trpim taj planet dok ne prodje ugovorna obaveza, a posle se nadam da ce konacno dovuci kablovski net i u moju selendru.
Eto toliko o tome, ti razmisli sta ces :)
nije problem u ruteru vec u parici ili liniji znaci komplet linija koja ide od provajdera do tebe moguce da negde vlazi ili probija bas ta tvoja linija reci im da ti promene paricu u kutiji na stubu ili u razvodnoj kutiji gde li se vec nalazi ili da ti naprave sve iz pocetka kao za novog korisnika pa neces valjda da budes baksuz i opet ubodes losu liniju !
nije problem u ruteru vec u parici ili liniji znaci komplet linija koja ide od provajdera do tebe moguce da negde vlazi ili probija bas ta tvoja linija reci im da ti promene paricu u kutiji na stubu ili u razvodnoj kutiji gde li se vec nalazi ili da ti naprave sve iz pocetka kao za novog korisnika pa neces valjda da budes baksuz i opet ubodes losu liniju !
Ljudi iz Telekoma su mi proverili liniju, i na liniji nema nikakvih grešaka, bar je tako očitao instrument koji su postavili na kraju telefonskog kabla. Ponovo su mi na centrali sve konfigurisali, radilo je normalno čitav jedan dan, i sinoć je vrednost margina, upstream je pala na 4.5 a downstream na 2.7, a jutros je bilo 9.7 i 24.7 (samo od sebe !!) i ceo dan imam net kako treba. Probacu da zamenim opremu, mada sam skeptik u vezi toga....
nije problem u ruteru vec u parici ili liniji znaci komplet linija koja ide od provajdera do tebe moguce da negde vlazi ili probija bas ta tvoja linija reci im da ti promene paricu u kutiji na stubu ili u razvodnoj kutiji gde li se vec nalazi ili da ti naprave sve iz pocetka kao za novog korisnika pa neces valjda da budes baksuz i opet ubodes losu liniju !
Upravo tako.
Ja sam isti problem imao sa Orionom prošle godine.Promenili su mi nekoliko modema (tp link) i ja imam svoja dva.
Na kraju sam bio toliko dosadan da su lepo na stubu sve izmenjali i to dvaput jer je opet voda ušla.Od onda nemam problem i sve radi lepo.
Znači samo ih pritiskaj.
Inače od centrale imam 150 metara,bili su i kod mene da mere liniju i morao sam da razdvojim telefonske linije na spratu u dva kabla.
Upravo tako.
Ja sam isti problem imao sa Orionom prošle godine.Promenili su mi nekoliko modema (tp link) i ja imam svoja dva.
Na kraju sam bio toliko dosadan da su lepo na stubu sve izmenjali i to dvaput jer je opet voda ušla.Od onda nemam problem i sve radi lepo.
Znači samo ih pritiskaj.
Inače od centrale imam 150 metara,bili su i kod mene da mere liniju i morao sam da razdvojim telefonske linije na spratu u dva kabla.
I ja sam od samog početka sumnjao na to, jer su prvi problemi počeli kada je neka kiša pala....ma pritiskam ih, zovem svaki dan po više puta :), stub mi je 10 m od stana pa je to sledeći korak.....meni daju Zuksel, nisam ni u njih nešto posebno siguran.....kada je čovek iz Telekoma prikačio na njegov, sve je radilo iz prve i bez problema...:n-cc2:
Opet mislim da je bolje da ulozis u kvalitetan ADSL ruter. Provajderi uglavnom daju najjeftinije djubre od opreme... Od kako imam ADSL uginulo mi je dva jednoportna TP Link rutera, pokojni Neobee mi je na koriscenje dao ActionTec modem (dokazano najgori modem u univerzumu), a sad imam nekakav Planet koji moze da se konfigurise samo iz Internet Explorera (kojeg sam uklonio sa racunara), a cesto ume da poblesavi ako padne mrezni napon.
Sada trpim taj planet dok ne prodje ugovorna obaveza, a posle se nadam da ce konacno dovuci kablovski net i u moju selendru.
Eto toliko o tome, ti razmisli sta ces :)
Saznao sam dosta proveren podatak da provajderi modeme koje nama daju na korišćenje plaćaju otprilike po 80 CENTI !!!!!??? :eek2:
Saznao sam dosta proveren podatak da provajderi modeme koje nama daju na korišćenje plaćaju otprilike po 80 CENTI !!!!!??? :eek2:
jeste imaju i od 1e i od 2e zavisi dali ima prikljucak za jedan komp ili za cetri a ovi od 2e su sa wireless-om i to uglavnom Kineske proizvodnje ali treba imati na umu i to da oni kupuju po hiljade rutera pa je i cena povoljnija...i ti ruteri umeju da rade godinama besprekorno...imas li nekog u komsiluku sa istom oprem i provajderom da ima isti problem ? Linija kada je proveravao je bila dobra i tebi nekad net radi OK !
I ja sam od samog početka sumnjao na to, jer su prvi problemi počeli kada je neka kiša pala....ma pritiskam ih, zovem svaki dan po više puta :), stub mi je 10 m od stana pa je to sledeći korak.....meni daju Zuksel, nisam ni u njih nešto posebno siguran.....kada je čovek iz Telekoma prikačio na njegov, sve je radilo iz prve i bez problema...:n-cc2:
Sad sam se setio : ja sam imao smetnje i na telefonu,vidi da nešto ne krcka ili tako nešto i i obavezno prijavi kvar na telefonskoj liniji.
Tako prijavljuješ kvar kao njihov korisnik,i moraju da rade.Dotle ni kod mene nisu bogznašta radili.
I ja sam kad je počeo adsl kod nas dobio taj actiontec,čudo kakvo s***e!
Ali sam posle par dana kupio d-link 320t i taj radi evo i dan danas (7 godina).
Od tp-link se razlikuje po tome što ima samo jedno podešavanje (onaj pvc0 ili tako nešto),tu lepo sve uneseš i kraj.Tp link ima više i hteo je da se sav zabuni i prebaci na neka njegova podrazumevana podešavanja,uglavnom,eno ga u ormaru.
Najverovatnije problem je neki los nastavak na liniji, samo je potrebno lepo ograniciti u kom delu mreze je problem. Cesto se deava da je u pitanju kucna instalacija ili sam prelaz sa Telekomove mreze na kucnu instalaciju (VVD kutije..) U vecini slucajeva, tih kutija nema i spojevi su ostavljeni na milost vremenskim uslovima, ukoliko si stanar neke od zgrada obavezno insistiraj na proveri tvoje parice u izvodnom ormanu. Ti sam mozes proveriti ono sto je tebi dostupno, tel uticnice, bilo kakve nastavke ... Sto se tice SNR-a, kod "triple play" linijskih profila,SNR upload-a je uvek tu oko 7db zbog nesimetricnosti samog profila,dok kod linerate profila recimo SNR na uploadu ide i do 30db, tako da je dosta stvari koje treba uzeti u obzir prilikom dijagnosticiranja tvog problema.
Pozdrav,
Najverovatnije problem je neki los nastavak na liniji, samo je potrebno lepo ograniciti u kom delu mreze je problem. Cesto se deava da je u pitanju kucna instalacija ili sam prelaz sa Telekomove mreze na kucnu instalaciju (VVD kutije..) U vecini slucajeva, tih kutija nema i spojevi su ostavljeni na milost vremenskim uslovima, ukoliko si stanar neke od zgrada obavezno insistiraj na proveri tvoje parice u izvodnom ormanu. Ti sam mozes proveriti ono sto je tebi dostupno, tel uticnice, bilo kakve nastavke ... Sto se tice SNR-a, kod "triple play" linijskih profila,SNR upload-a je uvek tu oko 7db zbog nesimetricnosti samog profila,dok kod linerate profila recimo SNR na uploadu ide i do 30db, tako da je dosta stvari koje treba uzeti u obzir prilikom dijagnosticiranja tvog problema.
Pozdrav,
Definitivno moram proveriti celu liniju, sreća pa sam od stuba udaljen 15 m, pa ću videti kakav ce rezultat biti.
jeste imaju i od 1e i od 2e zavisi dali ima prikljucak za jedan komp ili za cetri a ovi od 2e su sa wireless-om i to uglavnom Kineske proizvodnje ali treba imati na umu i to da oni kupuju po hiljade rutera pa je i cena povoljnija...i ti ruteri umeju da rade godinama besprekorno...imas li nekog u komsiluku sa istom oprem i provajderom da ima isti problem ? Linija kada je proveravao je bila dobra i tebi nekad net radi OK !
Ma to je izgleda lutrija sa opremom od provajdera. Kod komšija sve radi kako treba, mada im je provajder Telekom, a sa istog stuba nam ide linija, i verovatno iz iste razvodne kutije.
Probaj da ADSL ruter nakačiš direktno na telefonsku liniju bez splitera i drugih uređaja (to znači da ti i svi potencijalni telefoni u kući budu skinuti sa linije).
Ukoliko ni to ne pomogne pogledaj u podešavanjima rutera (tačnije delu gde se očitava statistika) kolike su ti vrednosti za marginu šuma (SNR margin) i atenuaciju linije (Line attenuation). Vrednost za šum ti govori koliki je kvalitet signala a atenuacija koliki je kvalitet linije. Evo ti otprilike opšteprihvaćene vrednosti za procenu kvaliteta signala i linije.
SNR margina - što veći broj to bolje
< 6dB-7dB - jako loše, prekidi zagarantovani
8dB-10dB - prihvatljivo ali na samoj granici
11dB-20dB - solidan kvalitet
20dB-28dB - odlično
> 29dB - izuzetan kvalitet
Atenuacija linije - što manji broj to bolje
< 20dB - prvoklasan kvalitet linije
20dB-30dB -odličan kvalitet sa relativno malim jitterom
30dB-40dB - dobar kvalitet, potencijalni skokovi jittera
40dB-50dB - može da prođe, povremen jitter zagarantovan, potencijalni prekidi konekcije
50dB-60dB - loše, konstantan jitter zagarantovan, zagarantovani prekidi konekcije
> 60dB - izuzetno loše, potencijalna nemogućnost da se konekcija uopšte uspostavi
Testove uradi u bar tri različta dela dana, ako je moguće u konstantnim razmacima na recimo 7 sati i izvuci srednju vrednost.
Probaj da ADSL ruter nakačiš direktno na telefonsku liniju bez splitera i drugih uređaja (to znači da ti i svi potencijalni telefoni u kući budu skinuti sa linije).
Ukoliko ni to ne pomogne pogledaj u podešavanjima rutera (tačnije delu gde se očitava statistika) kolike su ti vrednosti za marginu šuma (SNR margin) i atenuaciju linije (Line attenuation). Vrednost za šum ti govori koliki je kvalitet signala a atenuacija koliki je kvalitet linije. Evo ti otprilike opšteprihvaćene vrednosti za procenu kvaliteta signala i linije.
Testove uradi u bar tri različta dela dana, ako je moguće u konstantnim razmacima na recimo 7 sati i izvuci srednju vrednost.
Prvo šta sam uradio kada su počeli problemi bilo je da prikačim direktno liniju u ADSL ruter, pa se ista stvar dešavala. Vrednosti u ovom trenutku su:
noise margin upstream: 9.5 db
output power downstream: 15.6 dbm
attenuation upstream: 13.9 db
noise margin downstream: 26.7 db
output power upstream: 11.3 dbm
attenuation downstream: 18.1 db
I pored toga što je margin upstream: 9.5 db meni puca veza, jer ona za minut...dva...pola sata (apsolutno bez pravila padne na otprilike na 6.5 db, pa se onda poveća na maksimalno 9.8 db) i tako u krug ceo dan po ko zna koliko puta, čim se vrednost smanji nestaje veze. Margin downstream 26.7 db je uglavnom konstantna i iznosi ovoliko pa i vise, cak do 33.2 db koliko mi se cini. Pošto stalno pratim ove vrednosti rekord je bio prošli petak kada su vrednosti bile noise margin upstream: 3.6 db i noise margin downstream: 2.7 db, jedino tog dana je margin downstream padala ispod 25.0 db. i to je tako trajalo čitavu noć, a ujutru 9.7 db/26.5 db, što naravno nije trajalo dugo, samo nekoliko sati. :n-cc2:
Sedam dana nije dolazilo do prekida veze (nisam menjao opremu, niti bilo šta drugo radio), bila je konstantna 24 sata (nisam gasio računar), ali evo od jutros je dolazilo do prekida sigurno 10 puta. Više nemam ideja šta bi moglo da bude. Pretpostavljam da je u pitanju linija ili oprema, da ne bi radilo ni prethodnih 7 dana :n-cc2::boodala::mad:
zlatko_t
24.10.2012, 15:14
Dva i po meseca maltretiranja:n-cc2::n-cc2::n-cc2:, da bi rešenje problema bilo u Annex Type ne treba staviti standardna podešavanja nego ANEX A/L/M :boodala:. Vec 24 sata nemam prekide veze, a vrednosti margina su sledeće
noise margin upstream: 27.3 db
output power downstream: 13.9 dbm
attenuation upstream: 15.5 db
noise margin downstream: 25.6 db
output power upstream: 13.3 dbm
attenuation downstream: 21.6 db
Iskreno se nadam da je problem rešen :)
zlatko_t
27.10.2012, 21:04
Prerano sam se ponadao da je problem rešen. Internet je 3 dana besprekorno radio, i onda je danas ponovo počelo, prekidi veze, restartovanje modema..... Vrednost noise margin downstream je pala na 10.6 db i ako do sada nikad nije bila manja od 25 db, dok je vrednost noise margin upstream koja je ranije bila ponekad i 6.0 db i pravila problem, sada konstantno oko 25.0 db.
Šta može uticati na drastičnu promeni vrednosti SNR margine, a verovatno se zbog toga ruter sam restartuje, prekida vezu i pokušava da se spoji sa najboljim parametrima???
vBulletin® v3.8.7, Copyright ©2000-2025, vBulletin Solutions, Inc.