PDA

Prikaži potpunu verziju : Istraživanje tržista


PeTkO
19.7.2012, 19:52
Mozda nije najbolje mesto gde sam napravio temu, ali mi deluje kao najlogicnije, posto itekako ima veze sa pravljenjem igara.

Posto vec neko vreme ucim flash/flex, i to se najvise bazira na deo oko pravljenja igara, u cilj kasnijeg razvoja igre za FB, a ideja ima na pretek, interesuje me kako je najbolje istraziti trziste i izabrati najbolju ideju za igru?
Sta ljudi najvise igraju na FB-u, kakve su to igre, da li je pametnije razvijati malo kompleksnije igre ili one prostije, da li imate iskustva u tome i da li se sve to na kraju isplati ili ne posto planiram da u mojoj buducoj igri uvedem opcije koje bi se placale stvarnim novnem (monetarizacija)?

Neutrino
19.7.2012, 20:02
Nema šta da istražuješ o istraživanju - podaci su javno dostupni.

http://appdata.com/?utm_source=ISG&utm_medium=chart&utm_content=editorial-top-20&utm_campaign=adp

http://www.facebook.com/notes/facebook-platform/top-recommended-games-on-facebook-in-2011/10150475844632302

Ivan452
19.7.2012, 21:04
Nije sve u kvalitetu igrice, ponekad veliki stepen cini i kvalitetna reklama. Primer za to, po meni, je AngryBirds. Gde smatram da igrica nije srazmerno kvalitetna paznji koju je dobila.

Za koju god igricu da se odlucis, mislim da postoji par principa kojih moras da se pridrzavas:
1. Intuitivnost - jednostavnost igrice. Da korisnik moze intuitivno da zakljuci sta treba da radi. Jer ako ti je uvodni nivo sa 100 linija teksta i komplikovanim objasnjavanjima izgubices barem 40% igraca.
2. Ciji je veci - moras da implementiras neki sistem poredjenja sa drugima. Bilo sa prijateljima, ili na globalnom nivou svim igracima. Ljudi to vole.
3. Napredovanje - cim imas predhodni deo implementiran imaces i ovaj, znaci neki sistem napredovanja. Da li ce se to ogledati u npr. broju skupljenih novcica ili nesto komplikovanije tipa sistem levelovanja i sl. Na tebi je. Cilj je da igricu napravis virtuelno beskonacnom. Da uvek postoji jos ono nesto malo sto moze da se uradi, dobije, osvoji, otkrije i sl.

Pogledaj film Indie games the movie, mozda ti da neku inspiraciju.
Ali, kao sto ti je Neutrino predlozio. Pogledaj popularnije igrice, i izvuci ono sto im je zajednicko i zbog cega su toliko popularne.

Љуша
19.7.2012, 21:19
pogledaj popularnije igrice, i izvuci ono sto im je zajednicko i zbog cega su toliko popularne.

Ја сам на једном сајту гледао листу најпопуларнијих игара. Реално с моје стране, листа је ок. Али проблем је што мене 70% игара на тој и сличним листама не интересује. Нпр. Вичер 1, 2, Скајрим. рпг игре уопште. Остале или сам прешао или сам почео и никад нисам завршио. Некако с годинама ми расте критеријум. Раније нисам марио, али сада сам постао пробирљив. Годишње изађу 2-3 игре које играм са уживањем, ово остало да се убије време, или чисто да пробаш па у корпу.

PeTkO
19.7.2012, 21:43
Hvala puno na odgovorima...

Imam jednu dilemu...Spisak svih ideja se na kraju sveo na dve. Zelim da napravim "klonove" igrica kao sto je OGame ili UpLink. I ne mogu da se odlucim sta je bolje za FB platformu. Klon ogame mi vise dodje nesto na fazonu FarmVilla, CityVilla i ostalih "villova", a video sam da nema uopste (ili barem ne nesto kvalitetno) takvih Sci-Fi igara na FB. A klon uplink igre (igra je simulacija hakovanja) mi je nekako vise namenjena nekim "comp freak-ovima" i nekako bi taj deo trzista pokrivala posto uopste ne postoji nesto slicno na FB-u. E sad, obe igre bi definitivno uprostio (makar na pocetnim nivoima) a sto se tice ogame klona, tu bi dosta razvijao samu mehaniku igre. Sta mi vi savetujete? Za koju od ove dve ideje da se odlucim? Ili da smislim nesto trece :)

Neutrino
19.7.2012, 22:00
Nisu to igre za Facebook. Obrati pažnju da su sve najpopularnije igre na socijalnim mrežama casual tipa tj. nijedna od njih ne zahteva ni gram više mozga od onoliko koliko je potrebno da se pomera ruka i klikće taster na mišu.

OGame i Uplink su poprilično komplikovane igre jer zahtevaju mozak i investiciju poveće količine vremena da bi se video rezultat. Casual igre daju rezultate i zadovoljenje odmah a pri tome gotovo uvek imaju neki sistem koji potencira mikrotransakcije kroz koje se zarađuje OGROMNA količina novca.

Ako hoćeš da se informišeš detaljnije o tome u čemu leži caka casual igara za socijalne mreže prostudiraj malo igre koje se nude na App marketima (App Store, Google Play...) jer će ti one dati poprilično dobru predstavu kako treba da organizuješ/promovišeš svoju aplikaciju da bi mogao i da zaradiš.

AleksandarCoder
2.8.2012, 20:38
Sve je to relativno. Može ti recimo pasti na pamet originalna ideja koja može i da prešiša trenutnu najpopularniju igru. Nikad se nezna.