PDA

Prikaži potpunu verziju : Koji opis igre vam se najvise dopao u broju 7/11?


Nenad Vasovic
12.7.2011, 10:41
U želji da poboljšamo naš i vaš časopis, kao i da autori tekstova steknu bolji uvid u neposredne reakcije čitalaca, postavljamo glasanje za najkvalitetniji opis igre u broju 07/11 (odnosi se samo na tekstove u rubrici "Test Play").

Da bismo unapred izbegli moguće nesporazume, za svaki slučaj, napominjemo još jednom: glasa se za najbolji opis igre, a ne samu igru.

Trubac
12.7.2011, 15:40
Jel merodavno da glasamo ako nismo procitali sve opise? Ja licno nisam sve opise procitao pa ajd kao da pitam pre nego sto cu glasati, da vam ne pokvarim statistiku!

Zuti Bar
13.7.2011, 1:58
Duke Nukem Forever. Odavno nisam bolji opis procitao.

nameless1
13.7.2011, 14:20
Terraria, zato sto me je odvratio od kupovine igre! Da se razumemo, nije igra pretstavljena na los nacin, vec mi je opis ukazao da je igra drugacija, nego sto sam je ja zamislio..

DylaN
14.7.2011, 12:56
Opis alise mi se najvise dopao,ne tvrdim da je najbolji.

LoneWolf
14.7.2011, 20:32
Terraria, zato sto me je odvratio od kupovine igre! Da se razumemo, nije igra pretstavljena na los nacin, vec mi je opis ukazao da je igra drugacija, nego sto sam je ja zamislio..

Potpisujem. Još sam skinuo narodnu verziju i uvjerio se da nije ništa posebno.

Reborn
15.7.2011, 15:21
Ne znam koliko je ovo relevantno, pitanje koliko je ljudi uspelo da proba ove igre do sad posto se radi o novijim naslovima. Moje neko misljenje je da moras bar da provedes par sati uz igru da bi uopste mogao da das neki iole ozbiljan komentar i o samoj igri a i o opisu igre. Ja iskreno nisam probao ni jednu igru iz ovog broja a procitao sam opise svih igara, tako da nisam kompetentan da glasam.

Jedno je procitati zanimljivi opis i reci zvuci interesantno i lepo, ali za mene dobar opis igre podrazumeva da je autor teksta predocio sve mane i prednosti igre kao i lepo objasnjen gameplay, da posle procitanog teksta sa prilicnom sigurnoscu mogu da znam da li ce ta igra da mi se dopadne ili ne. Takodje da nije zaboravio da pomene neku bitnu stvar, recimo u opisima igara AC2 i AC Brotherhood nije pomenuto da sva ona jurcanja za jacim oklopima i macevima predstavljaju samo licnu satisfakciju i da za tim nema neke realne potrebe, jer su igre prelake.

simke85
15.7.2011, 23:08
Iskreno, nijedan opis u ovom broju mi se nije svideo. Zapravo poslednjih nekoliko godina vam je veoma opao kvalitet opisa, retko koji opis me odusevi, nekako mi se cini da vecinu opisa radite mehanicki, zato sto morate a ne zato sto to volite. Ovo je samo moje subjektivno misljenje, mozda gresim ali tako ja dozivljam opise u SK-u poslednje vreme.
Nekako uopste ne dozivljavam vase opise kao nekada, pogotovo ne kao u periodu od 98 do 2004 kada sam svaki deo Test Play-a gutao, i danas imam vecinu review-a iz tog perioda snimljena na hard sa vaseg sajta, iako sam od svih tih igra igrao samo 1 posto.
Jednostavno cini mi se da su vasi tadasnji review-i imali mnogo vise duse od danasnjih.

EpicG
16.7.2011, 9:50
DNF mi je jedan od boljih opisa do sad :)

voodoo_
16.7.2011, 13:56
Nekako uopste ne dozivljavam vase opise kao nekada, pogotovo ne kao u periodu od 98 do 2004 kada sam svaki deo Test Play-a gutao, i danas imam vecinu review-a iz tog perioda snimljena na hard sa vaseg sajta, iako sam od svih tih igra igrao samo 1 posto.
Gutao si zato što si bio mlađi i igre su ti bile interesantnije.
Ne možeš očekivati od sadašnjih rivjua da imaju više duše ako ni igre nemaju duše kao ranije. Pogledaj koliko poluproizvoda izlazi danas, sve živo u njima je reciklirano (i to loše), naravno da recenzent neće opisivati takvo smeće poetično i nadahnuto i tražiti neki smisao i dubinu u još jednom potrošačkom proizvodu zacrtanom za ovu fiskalnu godinu. Sa druge strane ja obožavam da čitam kako smoreni matori gejmeri (poput Kuzme i Dinića, a ni ostali nisu za bacanje :kreza: ) bashuju takve poluproizvode, praktično zbog toga i kupujem SK.

Rainman
16.7.2011, 14:25
Sa druge strane ja obožavam da čitam kako smoreni matori gejmeri (poput Kuzme i Dinića, a ni ostali nisu za bacanje :kreza: ) bashuju takve poluproizvode, praktično zbog toga i kupujem SK.

To je onda stvarno STRAŠNO- ako ti zbog toga kupujes SK. Ja sam npr zbog toga prestao da kupujem SK.

Zbog matorih gejmera koji bashuju takve poluproizvode (kako ih ti zoves), hraneci svoj licni ego i vikajuci u sebi "kako sam ih samo isprozivao, how cool am I" SK je postao satiricno-ironicno-sarkasticni casopis u kome je izgleda cilj sto na bolji nacin ismejati igru, nego opisati sve njene segmente.

Meni licno fale opisi jednog Macedonica ili Joksimovica, ali sta je tu je - otislo se u drugom smeru. Pola autora juri Kuzmin stil, koji je mozda ranije i imao smeka, ali ga je usput izgubio.

A to da nema vise kvalitetnih igara je cista glupost. Prica kako igre nemaju dusu se fura jos od pre 10 godina. Ostavite nostalgiju kao adut, jer je stvarno smorila.

Zakljucak: vise konkretnih opisa, manje pokusaja da se bude "duhovit". uostalom, ko je u tom fazonu, uvek moze da se oproba u stand-up komediji, to kod nas jos nije zazivelo. Ja samo hocu da znam kakva je igra - nista vise.

voodoo_
16.7.2011, 15:19
Nisam rekao da nema kvalitetnih igara, nego da se njihov broj drastično smanjio. U najboljem slučaju bude jedna zaista dobra mesečno i to je to. A gomila meseci prođe bez i jedne igre koja vredi makad downloada, ako ne kupovine.

Ti slobodno uzmi nasumični SK iz 2000. godine, pa onda iz recimo 2003, 2006, 2009 i 2011. i upoređuj, pa pokušaj opet da kažeš da se kvalitet igara nije drastično srozao u pogledu igrivosti i "replayabilnosti".

Ne znam kako očekuješ da se opisuje u istom stilu kao pre deset godina, u Macedonićevo vreme imali smo Wizardry, Morrowind, Heroje 3, Disciples, Age of Wonders, Arcanum, Baldur's Gate, Myst, Unreal Tournament i druge igre koje su zaista imale dušu i mogle su da se seciraju na dve strane a da opis ne bude dosadan. Sad imamo

1) Holivud A, B i C produkcije za jednokratnu upotrebu prepakovan u formu video igara
2) Sitne indie naslove koji su suštinski zezalice za ubijanje vremena (eventualno jednom u sto godina naleti nešto poput Braida)
3) Kuzmine ratne potezne strategije

Za deset godina se većine sadašnjih igara niko živi više neće sećati (kažem većine, znači ne pomenuti Braid, Portal i slično), a o igrama od pre deset godina se i te kako još uvek priča na ovom forumu. I onda zašto je SK postao satirično-sarkastični časopis, pa ne znam stvarno. I te kako je potrebno da se loše igre kritikuju na sva usta, jer ako svako đubre pokušaš da opravdaš, spuštaš standarde i klizaš u propast (na stranu što gubiš čitaoce, jer niko neće da čita generičke opise loših igara). Eh šta je Čmelik svojevremeno pisao...

Asmodeus
16.7.2011, 19:25
Upravo to, većina štampanih i online časopisa se prilagođava novim standardima, spuštajući kriterijume. Sve češće su to tekstovi gde se taksativno navode svojstva igre koja se opisuje, bez oštre kritike i davanja ličnog pečata recenziji. Kuzma možda jeste malo izgubio onog favour-a koji je ranije krasio njegove tekstove, ali je i dalje daleko od prosečnog robota-recenzenta. Inače, smeta mi što pojedini recenzenti pokušavaju da kopiraju Kuzmin stil, kao Dinić u zadnje vreme, trebalo bi da rade na svom stilu.
Možda će se u početku činiti grubim, ali verujem da će ga vremenom uobličiti u prepoznatljiv i kvalitetan stil.

White Ripper
17.7.2011, 19:41
U ovom broju najbolji tekst po meni je onaj o Dungeon Siege-u.
Što se tiče "starih gamera koji bašuju igre", moram da kažem da kad god čitam neki tekst Kuzmanovića, imam utisak da ga je pisao neki čovjek Dr House kalibra. :paranoia: Nikako ne mogu da se oslobodim tog tripa.

Reborn
17.7.2011, 21:22
Sto bi se reklo spala knjiga na dva slova: Miodrag Kuzmanovic i Aleksandar Dinic, dobro tu je i Vladimir Pisodorov koji je uglavnom zaduzen za PS3.... Treba pod hitno neka nova krv koja ce da prodrma malo ovo ustaljeno stanje, vidim povremeno uskoci neko novo ime ali nesto mi nije to to. Ne kopa mi se nesto po arhivi ali sam prilicno siguran da su njih dvojica odradila opise bar 90% najznacajnih naslova u poslednje 2 godine.

Ne bih da izgleda da se mesam u uredjivacku politiku ali bar je u poslednja 3-4 meseca bilo kvalitetnih odnosno zahtevnih naslova za opisivanje. Mogli ste nekog novog "mucenika" da bacite u vatru sa Crysisom 2, DNF, Test Drive 2, Mafia 2, Witcher 2, Portal 2, NFS Shiftom 2....

Zuti Bar
18.7.2011, 4:34
Ja sam glasao za opis Duke Nukem-a zato sto mi je on bio zabavan i zanimljiv. Jedini tekst u ovom broju koji sam procitao dva puta, i za koji mi je bilo zao sto je kratak. Da li je on sa strucne strane valjano uradjen? Da li je kvalitetan... Da li su iznjete sve mane i vrline neke igre mene prosto ne zanima. Mene to smara, i kada vidim tekst prepun dosadnih detalja ja ga preskacem. Pobogu, to je samo igra! Zasto pisati doktorat? Nikada nisam birao sta cu igrati na osnovu opisa... Vec gledajuci trejlere, screenshot-ove, citajuci informacije sa stranih sajtova i na kraju krajeva igranjem beta ili demo verzije. A sve to mi je (ili bar vecina) na dohvat ruke daleko prije izlaska novog broja.

High life
26.7.2011, 2:19
Ne samo sto su im prikazi igara sve vise i vise neinspirisani, nego im se i opsti kvalitet pisanja opasno srozao.

Kompozicija reci u recenici im je ocajna, i inace tipicna za osobe koje su zamenile srpski sa engleskim jezikom. Kad vidite recenicu, odmah prepoznate njen engleski original i uzivate u autorovom nevestom koprcanju da je prebaci na srpski jezik (sto on naravno ne moze jer verovatno u srednjoj skoli, ili na fakultetu zadnji put citao neku ozbiljnu domacu literaturu).
Tu je takodje i nenormalno cesta upotreba stranih reci tamo gde su apsolutno nepotrebne. Primer:

"Elementi vizuelne estetike i kvalitet grafike u sirem smislu zasluzuju glasan praise."

Cemu ovo praise ? Zar se nije moglo reci sve pohvale, ili ,jos bolje, potpuno ukloniti ovu nakazu od recenice i zameniti je slozenom u kojoj ce se, izmedju ostalog, i objasniti zasto su "elementi vizuelne estetike" zasluzili taj praise ? Zasto je igra estetski lepa, Kuzmo ? Objasni, a da nije u formi deklamovanja opstih informacija u prostoprosirenim recenicama.

Medjutim, najmilije mi je kada u recenice ubacuju prevedene engleske idiome ili izraze tipa "setnja kroz park", " gorila od 400 kila" (hvala Kuzmo sto si nam 800 funti preveo na metricki sistem), "moja dva centa" itd. Ovo je inace postalo obicaj i kod nekih forumasa ovde.

Jedini koji je u rubrici Test Play pisao na pravom srpskom jeziku je Slobodan Macedonic, i da bi najbolje razumeli o cemu ovde pricam preporucujem da uporedite ovaj prikaz (http://www.sk.rs/forum/../2006/06/siop13.html) npr. sa bilo cime sto je izaslo u Test Play-u u zadnjih godinu dana.
I Kuzma je nekad odlicno pisao, ali sada vise zvuci ko neki pubertetlija iz igraonice nego kao ozbiljan recenzent.



PS: Ako nekome smeta sto im ovo zameram, boli me uvo. Nas jezik je nasa bastina i treba ga cuvati, a ne kasapiti ili toviti engleskim hibridima.

Doolio
26.7.2011, 7:36
Kad vidite recenicu, odmah prepoznate njen engleski original i uzivate u autorovom nevestom koprcanju da je prebaci na srpski jezik
Oво јесте и стварно је ружно. Да се разумемо, ''моја два цента'' ми не сметају, али то није ово о чему се прича. Такође, био бих лицемеран кад бих замерао ''моја два цента'' и слично превођење краћих енглеских идиома јер и сам то радим. Не свиђа ми се, али једноставно немам енергије да се ''браним'', а бомбардовање је прејако:)
Међутим, то је све резервисано за необавезну нет комуникацију. Моја је срећа што имам неколико ''оаза нормалности'' што се писања и причања тиче, тако да нисам претерано угрожен (а, опет, јесам угрожен). Немају сви то.
У сваком случају, оно што хоћу да кажем је да постоји квалитативна разлика између оног описаног у квоуту (немојте ме смарати за ово, то је та нет комуникација:) ) и ''моја два цента'' фразе. ''Моја два цента'' представља евидентно свесно превођење идиома и намерно кокетирање са неадекватношћу израза и може да прође.
Са друге стране, често (јако често) се срећу реченице које су рогобатно конструисане и одговарају енглеском начину писања (дакле, не идиоми, већ цео стил и начин), што је ипак доста горе од ''моја два цента'' и чак и од ''ah well, шта да се ради'' из простог разлога што аутор не зна да је то урадио већ је уверен да је бар та реченица у духу језика. Мислим да је то испод нивоа било ког часописа.
Ја лично не подржавам толико кокетирање са енглеским у јавним текстовима, међутим, схватам да је то неминовно и у фазону сам да нећу да смарам људе. Тако да ми је прихватљиво много штошта, чак и да је цео текст на транскрибованом енглеском (''тудеј ај вил ривју дис гејм''), не бих се бунио јер, ако ништа, постоји уверење да аутор то намерно ради из овог или оног разлога, али ово о чему причам је већ нешто што указује на то да аутор не барата добро језиком, ни енглеским ни српским, што већ наводи на питање зашто неко такав пише текстове у часопису.

Не мислим да само онај ко је завршио књижевност или новинарство треба да пише у часопису, исто као што не мислим да само академски сликар треба да слика, међутим, запањује ме неозбиљност неких аутора према свом раду и лењост што се тиче рада на себи у том смислу, а све зато што читалачка популација у великој већини случајева не примећује такве ствари. Знам да је окосница текстова опис игре и пренос информација, али овде причам о минимуму минимума. Да аутор пише ''незнам'', ''дали имате јабуку'' и ''ви би сте'', опет бих без проблема и застајања прочитао текст и увидео смисао без проблема или губитка на конфору, али мислим да ћете се сложити да то једноставно не може бити аргумент ако се прича о текстовима у часопису.


Знам да сам подржао офтопик и да сам се претерано искакио, али ето, верујем да је конструктивно. Једноставно мислим да онај ко пише у часопису, о чему год да пише, мора бити апсолутно изнад мене у сваком смислу у тој делатности из простог разлога што он пише за неки часопис, а ја не:) Без обзира на то да ли ја не пишем јер не умем или јер не желим. Наравно, под ''ја'' мислим на читаоца.
Можда не на самом почетку, али ту ступа на сцену одговорност према свом раду и рад на себи. Поготово што тај рад читају махом тинејџери који у томе виде зелено светло за такав приступ писању, чиме све ово што сам написао добија једну нову, озбиљнију димензију.

Reborn
9.8.2011, 20:54
Ja sam glasao za opis Duke Nukem-a zato sto mi je on bio zabavan i zanimljiv. Jedini tekst u ovom broju koji sam procitao dva puta, i za koji mi je bilo zao sto je kratak. Da li je on sa strucne strane valjano uradjen? Da li je kvalitetan... Da li su iznjete sve mane i vrline neke igre mene prosto ne zanima. Mene to smara, i kada vidim tekst prepun dosadnih detalja ja ga preskacem. Pobogu, to je samo igra! Zasto pisati doktorat? Nikada nisam birao sta cu igrati na osnovu opisa... Vec gledajuci trejlere, screenshot-ove, citajuci informacije sa stranih sajtova i na kraju krajeva igranjem beta ili demo verzije. A sve to mi je (ili bar vecina) na dohvat ruke daleko prije izlaska novog broja.

E vidis to sam i ja radio kada sam imao 20 godina, preko dial-upa satima skidao demo od par desetina megabajta, a da ne pricam o bespomucnom refreshu u nadi da ce konacno ucitati celu sliku, jedno vreme mi je i homepage bila stranica sa najnovijim vestima iz sveta video igara. Danas vise nemam vremena za to, a mislim i da nisam jedini, jedino sto propratim jesu par tema na ovom forumu i to iskljucivo za igre za koje sam siguran da ce mi se svideti (uglavnom nastavci ranijih igara). Tako da ima i nas koji zelimo da procitam "pravi" opis igre a ne neko ismejavanje na pola strane bez pominjanja osnovnih elemenata igre. Osim tih par igara koje pratim o svim ostalim igrama ja se iformisem preko Sveta kompjutera i zato mi je stalo do dobrih opisa, jer ja na osnovu njih odlucujem da li cu neku igru probati ili ne.