Prikaži potpunu verziju : Most na Savi - Build It Bigger
Popularna Discovery emisija o velikim svetskim građevinskim projektima, ovoga puta u Beogradu.
Pogledajte po čemu sve je ovaj most unikatan u odnosu na ostale svetske mostove. Takođe, po prvi put se pomeraju granice u tehnologiji izgradnje mostova i to upravo kod nas :)
Prvi deo:
http://www.dailymotion.com/video/xjj13l_discovery-build-it-bigger-belgrade-bridge-1-3_tech
Drugi deo:
http://www.dailymotion.com/video/xjj17c_discovery-build-it-bigger-belgrade-bridge-2-3_tech
Treći deo:
http://www.dailymotion.com/video/xjj17z_discovery-build-it-bigger-belgrade-bridge-3-3_tech
Luka Filipovic
3.7.2011, 19:01
Snimio sam ovu emisiju sa prevodom ali snimak nije nista specijalno...uploadovacu ga na youtube pa cu da okacim ovde ako nekome treba
Nutsbre@ker
4.7.2011, 0:25
@Bokela, Luka vec postoji tema o ovoj emisiji ali mislim da je zakljucana. Takodje postoje i originalni snimci na youtube-u cini mi se hd formatu.
water wizard
4.7.2011, 0:54
prvo skoči pa reci hop ...
tj prvo napravi most....
Nikola16789
4.7.2011, 3:57
Pa most je prakticno gotov...
E vidis, verovatno je mislio na to prakticno... I ja mislim da ce ga ubrzo zavrsiti, verujem u nas majstore.:alealeee:
Kinezi napravili 43 puta veći most za 1,5 milijardi evra a naš košta 450 miliona evra i dugačak 365m.
a jel može neko da okači slike kako ovaj most izgleda danas kad kažete da je već skoro gotov, za na sirotane iz unutrašnjosti koji BG viđamo jedanput u 2 godine :D
Luka Filipovic
4.7.2011, 17:04
Ima jos da se radi na ovom mostu ;)
http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=834560 zanimljivo :)
http://www.skyscrapercity.com/showpost.php?p=80589766&postcount=2918 :love:
cela tema (http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=458487)
Nikola16789
4.7.2011, 20:19
Pa daleko je jos od 100% gotovog, ali najveci posao - sastavljanje same konstrukcije je skoro gotovo, ako ne i skroz gotovo (nisam prolazio dosta dugo blizu).
http://www.savabridge.com/images/poze/june2/june03.jpg
Naravno, ostaje veliki posao oko zavrsnih radova - prilaznih puteva, asfaltiranja mosta, instaliranje signalizacije i osvetljenja, shina... ali to je mali posao u poredjenju sa ovim sto je uradjeno.
http://www.savabridge.com/images/poze/news40.jpg
Popularna Discovery emisija o velikim svetskim građevinskim projektima, ovoga puta u Beogradu.
Pogledajte po čemu sve je ovaj most unikatan u odnosu na ostale svetske mostove. Takođe, po prvi put se pomeraju granice u tehnologiji izgradnje mostova i to upravo kod nas :)
Prvi deo:
http://www.dailymotion.com/video/xjj13l_discovery-build-it-bigger-belgrade-bridge-1-3_tech
Drugi deo:
http://www.dailymotion.com/video/xjj17c_discovery-build-it-bigger-belgrade-bridge-2-3_tech
Treći deo:
http://www.dailymotion.com/video/xjj17z_discovery-build-it-bigger-belgrade-bridge-3-3_tech
Videos removed by user.
Kinezi napravili 43 puta veći most za 1,5 milijardi evra a naš košta 450 miliona evra i dugačak 365m.
Тодосе, без љутње, ти си мој идол.:n_klanja:
Kinezi napravili 43 puta veći most za 1,5 milijardi evra a naš košta 450 miliona evra i dugačak 365m.
Sve su sanse da ta cifra nije tacna, ili da nije uracunato sve sto se inace racuna. Bez obzira, strasan podvig, i sto je jos impozantnije da im je najverovatnije citav projekat podnela domaca proizvodnja.
Videos removed by user.
E ne verujem! Verovatno autorska prava :(
Dugo je bio online :)
Luka Filipovic
4.7.2011, 23:54
Kinezi napravili 43 puta veći most za 1,5 milijardi evra a naš košta 450 miliona evra i dugačak 365m.
Da alii kinezu su samo pravili da moze da se prodje preko njega, dok ovi nasi pokusavaju da naprave kao neku novu atrakciju :to_care: i bogami nije bilo bas jednostavno napraviti tu most ;)
lijenština
4.7.2011, 23:59
Kinezi napravili 43 puta veći most za 1,5 milijardi evra a naš košta 450 miliona evra i dugačak 365m.
Izvor informacije je ?
Šta je uračunato u tu cenu most ili i Obilaznica i Toranj na Avali? :p
@Eddy:
Pošto ti ta gore cifra ne odgovara, može li recimo jedan most iz Šangaja:
http://en.wikipedia.org/wiki/Lupu_Bridge
Dakle, dužina 3900 metara, cena 302 miliona dolara ili ti oko 210 miliona evra. Ili ti, kod njih je za pare našeg mosta preko lokalnog potoka, moguće napraviti jedno 8 kilometara mosta u metrolpoli bez ikakvih problema. Ili ti više nego svi mostovi koji su napravljeni kod nas u zadnjih recimo 20 godina.
Imam ja jedan predlog: da mi lepo poslove oko gradnje mostova ostavimo Kinezima, pošto očigleno mnogo bolje znaju kako to da rade, a mi lepo da platimo. Izašlo bi nas mnogo jeftinije. Jedino ako ga ne poravimo za reklamu na Diskaveriju, ali opet, 400+ miliona za reklamu, mnogo je brate po svim merilima. :)
@lijenština:
Izvor je skupština grada Beograda, gde je usvojen troškovnik gradnje, zadnji od nekoliko koji su digli cenu u nebesa. I ta zadnja cifra je bila oko 450 miliona, a sprema se i novi troškovmnik, jer znaš ono, u ugovoru ima klauzula o nivelaciji cena, a na Marsu porasla inflacija u nebesa, pa ....
Nikola16789
5.7.2011, 0:12
Pustite te price o ceni, ne znamo sta ulazi u cenu ni koja je tacno cena ni za nas ni za kineski... Bice prilike da se diskutuje o tome kad bude gotov.
Ma ne kazem da se kod nas ne ugradjuju odredjeni ljudi, ili da nije skupo.
Nego ovo:
The bridge cost $1.5 billion to construct, unless you don’t trust China’s state-run CCTV, in which case it cost $2.3 billion to construct, unless you don’t trust the Xinhua news agency, in which case it cost $8.8 billion, unless you don’t trust the U.K. Telegraph, in which case you’re on your own.
http://www.infrastructurist.com/2011/07/01/china-opens-worlds-longest-bridge-over-water-%E2%80%94%C2%A0or-does-it/
http://news.xinhuanet.com/english2010/china/2011-06/30/c_13958695.htm
A siguran sam da i kinezi "zaokruzuju" cenu na dole zbog raznih razloga.
Nadalje bilo bi npr. interesantno uporediti cenu armature i celika koju oni placaju i kakav su dil napravili za toliki most. Kakve je poteze napravila vlada prilikom ugovora sirovog materijala (koliko ja znam Kina je najveci proizvodjac celika).
@Eddy:
@lijenština:
Izvor je skupština grada Beograda, gde je usvojen troškovnik gradnje, zadnji od nekoliko koji su digli cenu u nebesa. I ta zadnja cifra je bila oko 450 miliona, a sprema se i novi troškovmnik, jer znaš ono, u ugovoru ima klauzula o nivelaciji cena, a na Marsu porasla inflacija u nebesa, pa ....
Sam most je 120 miliona koliko sam čuo.
Ako je kojim slučajem izabran gredni most od 30-tak miliona ( koliko se sećam bila cena konkurentnog grednog sa konkursa po cenama iz 200. i neke) po takvoj računici cena mosta bi bila 360 miliona. :) I natpisi u novinama bi bili isti. Ostatak su prilazne saobraćajnice. Koliko je opravdana njihova cena - to ne znam. Da li je moglo jeftnije? Verovatno. Da li se neko okoristio? Verovatno. Samo me nervira klasični sevdah panagirik nihilizmu. :D
http://www.bbc.co.uk/news/world-asia-pacific-13985359 ;)
Svuda cvetaju ruže, vredne pčele se roje pare se broje od Amerike, Evrope i Rusije i Kine tek onako, da ih želja mine. :p
Most na Adi je najskuplji most ikad napravljen,gledajuci dimenzije:duzina samog mosta,sirina,visina puta u odnosu na temelj,jedan pilon i sl. i poredivsi to sa ostalim slicnim projektima na svetu.
Odprilike 60-70% je skuplji 'kilometar' kod nas nego u svetu,to su cinjenice a dal se neko ugradio,to je manje bitno....
"ti samo budi lepa" -bs
Most na Adi je najskuplji most ikad napravljen,gledajuci dimenzije:duzina samog mosta,sirina,visina puta u odnosu na temelj,jedan pilon i sl. i poredivsi to sa ostalim slicnim projektima na svetu.
Odprilike 60-70% je skuplji 'kilometar' kod nas nego u svetu,to su cinjenice a dal se neko ugradio,to je manje bitno....
"ti samo budi lepa" -bs
A ti lepo vidi moj post o grednom mostu. Sam most nije ni trećina ukupnih troškova ako se uzme u račun Todosova cifra od 450 miliona koje je on velikodušno uračunao u cenu samog mosta.
http://www.politika.rs/rubrike/Ekonomija/Preko-Ade-za-147-miliona-evra.lt.html
Ovde kaže 45 miliona za gredni most tj. oko 305 miliona po drugoj računici što bi bio najskuplji gredni most ikada napravljen.:D
vasiljevic
5.7.2011, 11:43
@lijenština:
Radim sa ljudima koji su po struci građevinci, i kojima je niskogradnja osnovni posao, a to je, gle čuda onaj deo građevine koji je zadužen za mostove između ostalog. I to ne sa doskorašnjom decom dovedenom po ko zna kojoj vezi, već je u pitanju generaacija koja je izvodila najveće projekte u ovoj zemlji. Dakle, oni koji znaju i imaju iskustva.
Dakle, prvi stav koji oni imaju je da u gradu koji nema dovoljno mostova ne gradi se most koji košta boga oca već se prvo rešava vitalni problem, obezbeđuju mostovi po najnižoj ceni i za najkraće vreme. Drugo, projekat moosta nikad, ali nikad ne ide samo kao most već je to celokupan projekat koji obuhvata i sve prilazne saobraćajnice i sl, dakle, mnogo drugačije od priče koja se ovde servira ljudima. Potom, izbor lokacije ide tačkom gde je taj most najbitniji da bi se obezbedilo povećanje prohodnosti kroz grad. I po njima, a nema razloga da ne verujem ljudima koji su gradili xxx mostova (između ostalog i recimo onaj na obilaznici oko beograda) cena takvog projekta, dakle most sa prilaznim saobraajnicama na dotičnom mestu, ne može da pređe cenu od 70-80 miliona evra. I to sa pretpostavkom da bi tu najveće odstupanje u ceni projekta i mesto najvećih mahinacija bio deo koji je vezan za prilazne sobraćajnice, gde je najveća šansa mahinacija ( u slučajevima otkupa zemljišta ili nekih objekata). Pri tome, prilazne saobraćajnice nikad, ali nikad nisu skuplje od mosta, i najviše po pretpostavkama gore mogu da budu oko polovine cene mosta. A to su ra;unice rađene odavno, i poznate odavno. I planirane odavno.
Koliko je to bilo jasno svima, videlo se na kraju bajke o projektu kad je tadašnji gradonačelnik Bogdanović izjavio da to tako mora jer na Savi nijedan most nema stope u vodi. Cvrc milojko. Bivši direktor, sada u penziji, tad je odveo dotičnog koji j ebio u poseti do Save, na stari savski most (oanj preko koga idu tramvaji) i pitao ga šta vidi u vodi. Da li je to što je u vodi fatamorgana ili ko zna šta. I šta se to vidi u vodi kad se pogleda nizvodno. Boogdanović je rekao da ne bude bezobrazan, on je kroz nedelju dana dobio otkaz (po njegovim rečima: Neka, moju diplomu mi niko ne može oduzeti, a ni znanje, a i u penziju ću brzo), a kad je gradonačelnik preminuo njegova porodica našla na njegovim računima 60 miliona evra (pisale sve novine, pa oodjednom stalo). Taj direktor je tad rekao da najefikasniji način ubrzanja saobraćaja za najkraće vreme, uz najmanje troškove, je baš pomenuti stari savski most. Zašto? Pa ima mesta sa svih strana, levo i desno, ima vrlo malo objjekata koje morate preuzeti, lako je dodati sa obe strane po minimum 2 linije za saobraćaj i ostaviti stari most u sredini za gradski saobraćaj. I po planovima koji su već odrađeni, to košta danas oko 30-40 miliona evra. Sve sa povezivanjem sa ostalim saobraćajnicama (razlog: tu je sve regulisano, svi objekti koji su u problematici su objekti sa privremenim dozvolama pa nema pravnog problema ....).
I nije sam most 120 miliona, on je skuplji. Zadnji put kad sam bio sa ljudima koji ga grade, niko nije smeo da nešto kaže o ceni. Jedini komentar je bio sve piše u novinama. I to mnogo govori, zar ne? Jednostavno, cene gradnje mostova su poznate. Mnogo puta je pominjan vijadukt Millau, i njegova cena (400 miliona). I slike dotičnog. I dužina dotičnog (2460 m). Projekat koji je mnogo komplikovaniji od ovog na Savi, koji su gradili francuski radnici sa francuskim platama (koje su wow iznad ovih ovde), na kraju izađe manje od ove igre danas kod nas. Ne sporim, ovo jeste lep most, ali on se gradi kad si rešio probleme po gradu sa mostovima, ne sada. Ispada na kraju da će most preko Dunava kojii treba da poveže Zemun i Borču biti bar jedno 2 puta jeftiniji, i to sa izgradnjom xxx više prilaznih saobraćajnica od ovoga na Savi. A taj most je danas nama mnogo potrbniji u gradu od ovoga na Savi kakav je danas. A sve to ima da platimo mi iz našeg džepa, a ne gradonačelinik iz svojega.
Upravo odgledah build.it.bigger.s05e05.hdtv.xvid-momentum.avi
pa kome treba neka googla, kakav crni YT haha
...
Koliko je sve to tuzno.:(
Mario Pavićević
5.7.2011, 12:45
Meni je most kao most ok, ali prilazne saobracajnice su ocajno osmisljene. Petlja kod hipodroma izgleda kao da su je vanzemaljci ubacili tamo, potpuno odudara od samog kraja. Usmeravanje vozila u Topciderski park takodje smatram totalnim promasajem, maltene jedini veci park u centru grada ce unistiti tim prometom.
Tunel kod Careve cuprije koji treba da spoji hipodrom sa autokomandom je tek prica za sebe, autokomanda je i ovako krcata, dodatna vozila tamo prosto ne mogu da zamislim. A i toliko velik tunel kroz Topcidersko brdo je prilicno diskutabilan, i verujem da je on cini veliki deo te cifre od 450 miliona. Svakako verujem da prava cifra nije ni prineti ovoj, ali ne treba zaboraviti tunel.
vasiljevic
5.7.2011, 13:42
@Eddy:
Najtužnije je nešto drugo. Najtužnije je priča sa onom decom koja danas dolaze na posao kao budućnost mnogih firmi, a pogotovu u državnim delovima. Ni po muke što su tu preko veze, najgore je što neće da uče. Zasada ima starih stručnjaka, ali oni će u velikom broju za par godina u penziju. Oni pokušavaju nešto da ih nauče, ali klinci jednostavno neće da uče. Lakše je ne raditi ništa nego nešto znati. Tako da će gomila znanja u skoro vreme da nestane iz firmi. Ili ti u prevodu, sva ona priča nših političara o tome kako je ovde danas jeftina stručna snaga, u delu stručna mačku o rep. A to će tek da nas košta.
@Mario Pavićević:
Cena tunela koliko j aznam ne ide u ovu cenu već je to poseban projekat koji je odavno planiran i zbog što cene što problema zakrčenosti autokomande i sl nikad nije previše ozbiljno i razmatran do sada. Iskreno, imam utisak da je ovo nekoliko projektnih ideja sklopljeno na gomilu, pa gurnuto kao rešenje. Zamišljen da bude grandiozno rešenje u nečijoj glavi i sad ga na silu guramo tu gde jeste. Kao rekonstrukcija Bulevara sa idejom da se šine stave na sredinu puta jer će to biti super za metro, jer će metro moći sa tramvajima da deli istu liniju ..... Ideja metroa je brz prevoz nezavistan od ostalog saobraćaja da bi se prevezao što veći broj putnika za najkraće vreme. Sad, zamisli Bulevar, pa na njemu metro koji staje na svakih 100 metara zbog semafora. Nešto se ne uklapa, zar ne? Tako nam je i sa mostom, kao most je OK, ali je rešenje problema užas, promašeno vreme, mesto, preplaćen ....
Nikola16789
5.7.2011, 14:30
Sto se tice bulevara, na stranu to oko metroa, oko platana, parkova i ostalih problema, sada prolazak kroz bulevar (bar meni) nije problem kakav je bio ranije (izbegavao sam da idem tuda u bilo koje vreme).
Most je takav, kakav je i tu je, gde je, sad nema nazad.
Izabrano je najskuplje resenje + se svako po "malo" ugradio i eto takve cene. Cak bi po nekim proracunima tunel ispod save izasao jeftinije :kreza:
Ali sve to nije problem; problem je sto se mnogo ljudi javlja i prigovara sad, kad je most prakticno gotov, a neki bi ga radije i srusili pa napravili novi da se oni malo ugrade posto su izvisili u ovoj turi.
Zasto se narod nije pobunio pre nego sto je iskopan temelj za pilon? Svi smo znali kako ce izgledati most bar godinu dana pre pocetka radova, i cak i totalni laik bi zakljucio da to ne moze biti najjeftinije resenje.
I nemojte o kinezima i njihovim mostovima, njima se moze da prave takav most za taj novac, mi to ne mozemo i svako dalje poredjenje je bzvz.
Meni se most svidja, lokacija nije losa, nije idealno, ali nema bas mnogo lokacija u bgd gde bi prosao most koji bi rasteretio ostale.
Kinezi napravili 43 puta veći most za 1,5 milijardi evra a naš košta 450 miliona evra i dugačak 365m.
Baš je bilo juče o tome negde.
Procenjena vrednost kineskog "maratonskog" mosta (42km) je oko 55 milijardi funti (ne znam tačan kurs, ali je to verovatno bar 70 milijardi evra).
Nije jasno zašto je saopštena očigledno neistinita informacija (greška ili propaganda?).
***
@ Nikola16789: slažem se i za Bulevar i za most :) Sada se definitivno puno brže prolazi kroz Bulevar, a most će izgledati lepo i biće još jedan simbol grada. Da li je mogao da bude jeftiniji ili da se za te pare naprave dva "obična" mosta? Verovatno, ali šta je tu je...
Nikola16789
5.7.2011, 15:00
Pa i meni deluje da je 1.5 milijardi evra/dolara smesna cifra, al ajd, pposto nemamo preciznu informaciju, necu da nagadjam.
Cifra od 50+ milijardi evra je mnogo realnija. ;)
lijenština
5.7.2011, 16:59
Koliko je to bilo jasno svima, videlo se na kraju bajke o projektu kad je tadašnji gradonačelnik Bogdanović izjavio da to tako mora jer na Savi nijedan most nema stope u vodi. Cvrc milojko. Bivši direktor, sada u penziji, tad je odveo dotičnog koji j ebio u poseti do Save, na stari savski most (oanj preko koga idu tramvaji) i pitao ga šta vidi u vodi. Da li je to što je u vodi fatamorgana ili ko zna šta. I šta se to vidi u vodi kad se pogleda nizvodno. Boogdanović je rekao da ne bude bezobrazan, on je kroz nedelju dana dobio otkaz (po njegovim rečima: Neka, moju diplomu mi niko ne može oduzeti, a ni znanje, a i u penziju ću brzo), a kad je gradonačelnik preminuo njegova porodica našla na njegovim računima 60 miliona evra (pisale sve novine, pa oodjednom stalo). Taj direktor je tad rekao da najefikasniji način ubrzanja saobraćaja za najkraće vreme, uz najmanje troškove, je baš pomenuti stari savski most. Zašto? Pa ima mesta sa svih strana, levo i desno, ima vrlo malo objjekata koje morate preuzeti, lako je dodati sa obe strane po minimum 2 linije za saobraćaj i ostaviti stari most u sredini za gradski saobraćaj. I po planovima koji su već odrađeni, to košta danas oko 30-40 miliona evra. Sve sa povezivanjem sa ostalim saobraćajnicama (razlog: tu je sve regulisano, svi objekti koji su u problematici su objekti sa privremenim dozvolama pa nema pravnog problema ....).
Pisale su i ovo (http://www.politika.rs/rubrike/Hronika/Bogdanoviceva-porodica-Nismo-nasledili-milione.lt.html).
To što si ti pokušao je logička greška trovanje izvora (http://www.nizkor.org/features/fallacies/poisoning-the-well.html) - pitanje da li je neko u pravu ili nije nije vezano za ličnost tj. čak i da je imao neke značajnije svote na računu to ne znači da ga je uzeo za taj konkretni slučaj, a ako se tvrdi suprotno to treba i dokazati. Argmentovana kritika sadržine odluke (što si ti i uradio sa pitanjem lokacije mosta) je u potpunosti opravdana i dovoljna a pitanje moralnosti njenog izvora kao što je izneseno u postu je navedena logička greška. A osim toga te iste novine su pisale i o negaciji te vesti od strane porodice tako da tu tvrdnju o 60 miliona evra ne mogu da prihvatim kao istinitu zbog nedostatka dokaza.
Sličnu grešku bih napravio ja kada bih, primera radi, izjavio da - naravno eksperti protestuju kada su bili zainteresovani da njihov projekat grednog mosta bude usvojen a konkurencija odbačena, ali to neću uraditi. :D
Ah ad hominem. :)
Baš je bilo juče o tome negde.
Procenjena vrednost kineskog "maratonskog" mosta (42km) je oko 55 milijardi funti (ne znam tačan kurs, ali je to verovatno bar 70 milijardi evra).
Nije jasno zašto je saopštena očigledno neistinita informacija (greška ili propaganda?).
To je potpuno drugi most koji ide negde kod Šangaja i koji bi trebalo da bude najveći na svetu. U planu je tek za izgradnju i ko zna šta će sve prolaziti preko njega. Verovatno osim klasičnog saobraćaja tuda bi trebalo da ide i Harmonija CRH-380-A (kineska varijanta francuskog TGV-a).
Inače most preko Save je u prvoj varijanti kao najskuplji objekat od tri ponuđena trebalo da košta 150 miliona evra. A zašto je cena toliko otišla to bi trebalo političari da pojasne.
To je potpuno drugi most koji ide negde kod Šangaja i koji bi trebalo da bude najveći na svetu. U planu je tek za izgradnju i ko zna šta će sve prolaziti preko njega.
Nisi ga pomešao sa ovim mostom? http://en.wikipedia.org/wiki/Hangzhou_Bay_Bridge
Inače, cena koju sam ja pomenuo gore se odnosi upravo na ovaj najduži most o kome smo pričali - http://en.wikipedia.org/wiki/Jiaozhou_Bay_Bridge
Svakako, cene u Kini su nešto sasvim drugačije nego bilo gde u svetu, tj. zavisno od želje KP Kine mogu da budu prikazane realno ili bilo kako :)
EDIT: sad sam tražio po Netu i vidim da su Englezi procenili vrednost mosta na 5,5 milijardi funti (8 mlrd evra?). Moguće da je likuša na radiju Tri, kad je čitala tu vest, previdela decimalni zarez, pa je rekla 55 :) U svakom slučaju, izvinjavam se ako sam pogrešio :o
OrthodoxBabec
8.7.2011, 12:37
Kako mi je samo drago sto je dospeo u ''Build it Bigger''!Ne mogu da verujem da nisam gledao,a toliko sam drugih epizoda odgledao.Sad vise nema nigde da nadjem,ili ako neko zna moze link?
Kako mi je samo drago sto je dospeo u ''Build it Bigger''!Ne mogu da verujem da nisam gledao,a toliko sam drugih epizoda odgledao.Sad vise nema nigde da nadjem,ili ako neko zna moze link?
http://www.sk.rs/forum/showpost.php?p=1363739&postcount=23
:to_care:
Luka Filipovic
8.7.2011, 12:43
A evo vam i prevod http://www.podnapisi.net/it/ppodnapisi/podnapis/i/1241582
Pošto je most preskup, očajan, ružan, veliki, mali, kratak, i ostalo, slažete se da bolje da ga nismo ni pravili? Bolje kod Mike skeledžije da idemo. Ne mogu da verujem kakvi smo, nikad nam ništa ne odgovara. Kineski most (u Kini) naravno da je jeftiniji kada su plate tamo više puta niže.
Ono sto ljudi pokusavaju reci, jeste da bi bilo mnogo bolje da su izgradili 2-3 jednostavnija mosta po ceni ovog.
Apropo cena mostova:
Generalni direktor "Puteva Srbije" Zoran Drobnjak saopštio je da je novi most kod Beške dugačak 2.205 metara i da će se konačna vrednost radova na tom objektu znati u oktobru.
Drobnjak je rekao da će se vrednost radova na mostu kod Beške kretati u rasponu između 52 i 55 miliona evra, a taj posao finansira Evropska banka za obnovu i razvoj (EBRD).
http://www.b92.net/biz/vesti/srbija.php?yyyy=2011&mm=07&dd=08&nav_id=524099
EDIT: Sto se tice kineske iskrenosti o cenama:
http://www.autoblog.com/2011/07/09/chinese-police-caught-rebadging-mercedes-as-a-honda-to-avoid-tax/
Pošto je most preskup, očajan, ružan, veliki, mali, kratak, i ostalo, slažete se da bolje da ga nismo ni pravili?
Ne.
Bolje da su napravili neki primereniji ekonomskoj situaciji zemlje umesto što prave čudo građevinarstva. ;)
vasiljevic
9.7.2011, 23:22
@ZoNi:
Kroz bulevar se danas ide brže ne zbog rekonstrukcije već što je na svakih 100 metara postavljen jedan policajac koji po naređenju trči i piše kaznu ako neko slučajno stane. Da su to radili i pre, a ne dozvoljavali da se džipovi parkiraju po svim trakama i šinama i plus ih oni čuvali, ne bi ni na starom bulevaru bilo problema. Dodatak priči o dotičnom je da je broj parking mesta na njemu baš zbog prebacivanja pruge na sredinu smanjen za polovinu u odnosu na prethodno stanje, ili staanje koje bi bilo moguće da je ostala pruga na mestu, a da je samo odrađena rekonstrukcija Bulevara. I to potpisujem jer je živim na Bulevaru i to jedno 20 godina.
A što se tiče cene tog kineskog mosta, procena Britanaca je njihova procena, zvanično je ono što mi dobijamo kao podatak o ceni od invenstitora. Gde je razlika? Pa recimo u tome da mi sve delove za naš most dovlačimo prefabrikovane iz dotične Kine, a da oni recimo nemaju tu razliku u ceni prewvoza koji mi velikodušno plaćamo. Verovatno ovde više niko ne zna da napravi neki deo za most. Itd, itd po pitanju ostatka priče, računajući i cenu radne snage, mada odmah da mnoge ovde razočaram, ni u Kini se više ne radi za dolar-dva već je danas i kod njih plata mnogo viša.
@lijenština:
Lepo sam napisao, posle je data izjava porodice i sve je na kraju ostalo na tome. Ko kod pokojnog predsednika, gde smo pitanje nasledstva proglasili državnom tajnom. Ali to nema veze sa mostom. Nadam se da će na kraju neko sve to lepo rasplesti, pa da se vifdi ko je tu šta imao, dobio, lagao ili ne, i prema tome da dobije zasluženo.
Pitanje mosta je ono pitanje koje je pitanje struke, cene i kad smo im u pitanju zdrave logike. Ako neko na konkuursu izabere najskuplje rešenje, i to ne za koji procenat već 2+ puta to ne valja. A kad ta cifra na kraju poraste za još 2 puta u izgradnji, e tada neko mora da izađe i da da izuzetno jasne podatke i opravdanja zašto je porasla cena. Nema tu ja bi da ga rušim da bi se ugradio, ovo je pitanje kontrole rada nekoga. Nemoguće je u građevini da se to desi, dozvoljena razlika u ceni kod invenstitora je maksimum 10%, i to u slučaju da dođe do nekih ozbiljnijih prepreka u izvođenju radova koje nisu bile predviđene ili mogle biti predviđene i poslu. Šta se desilo ovde? Proradio vulkan pa smo morali da ga zatrpavamo? Cunami? Sava porasla u širinu 3 puta? Dakle, ugovoreno i danas na naplati se ne slaže, i to za veliku razliku. To je glavno pitanje oko našeg mosta. Neko duguje odgovore, a ne daje ih, i ponaša se ko da je njgova reč zadnja i da u nju nema razloga da se sumnja. Ko sumnja, sram ga bilo. E toga nije bilo ni kod Tita. Ovakvo ponašanje, i ovakvo naplaćivanje sa ovolikim razlikama u ceni dogovoreno i izvedeno, ne pamte ni najstariji inžinjeri koje ja znam. A mnogi kažu da su se nekad pojavili sa nečim ovakvim, za njih bi posebno ponovo otvorili Goli otok. Jednostvano, ovolika razlika ima jedino opravdanje u krađi, tu više nema struke. Struka je izuzetno precizna po pitanjima troškova. Mada, meni tu uvek pada u oči da svaki put oko ovakvih situacija, gde se pominju ovakve stvari, glavni akter je jedna austrijska firma. Slučajnost ili ne .....
vasiljevic
12.7.2011, 11:27
Ajd čisto da se vidi koliko je ovo i po našim merilima preplaćeno:
http://www.trazimkredit.com/novosti/2124-sve-spremno-za-most-zemunbora.html
Dakle, most dužine 1700 metara sa 27 kilometara pristupnih saobraćajnica, preko ozbiljne reke gde je složenija gradnja i veći problemi, sve u svemu, 170 miliona evra. Cvrc. Izgleda da kinezi neće da stavljaju nekom u džep.
Nikola16789
12.7.2011, 15:32
Polako! koliko se secam, pre pocetka radova na mostu preko ade, procena je bilea nesto vise od 100 miliona evra.
Nemojte kad krajnja cena izadje na 500 miliona da kukate i pljujete po kinezima ;)
nexexcalibur
12.7.2011, 16:59
Jeste pomalo offtopic, ali moram da pitam, sta se desilo sa mostom kod Vince?
Počeli su predpristupni radovi, a pristigli su i kineski radnici i inžinjeri. Bilo je nekih nesuglasica ali pobedio je razum i predstojeći izbori.:D Verovatno su sve stane namirene tako da se očekuje i zvaničan početak radova.
То је за мост код Борче, не Винче.
Код Винче ко зна кад ће...
Kroz bulevar se danas ide brže ne zbog rekonstrukcije već što je na svakih 100 metara postavljen jedan policajac koji po naređenju trči i piše kaznu ako neko slučajno stane.
Pa... Nije bitno zašto - sada Bulevar, imho, izgleda PUNO lepše i brže se prolazi. Meni je jedino krajnji rezultat bitan :)
Ne mogu da verujem koji ste likovi svi redom. Zar je bitno kolko je šta koštalo i ko je tu kolko ukrao? Dajte bre, ne lupajte gluposti, naravno da će neko da krade, kako ovde tako i svuda u svetu. Vrtite tu neke cifre ko da znate tačno kolko šta košta. Samo je bitno da ke*amo po bilo čemu što se radi u našoj državi, jelte?
Baš je bilo juče o tome negde.
Procenjena vrednost kineskog "maratonskog" mosta (42km) je oko 55 milijardi funti (ne znam tačan kurs, ali je to verovatno bar 70 milijardi evra).
A taj most je dug 38.4 km.Znam da nije bitno toliko,ali cisto da znas pravu duzinu kad vec nisi znao tacnu.
A taj most je dug 38.4 km.Znam da nije bitno toliko,ali cisto da znas pravu duzinu kad vec nisi znao tacnu.
Moguće.
"Jiaozhou Bay Bridge is 42.5 kilometres (26.4 mi) long, making it according to Guinness World Records the world's longest bridge over water (aggregate length) as of July 2011."
http://en.wikipedia.org/wiki/Jiaozhou_Bay_Bridge
Mada, sve to je nebitno :)
Btw, super komentari o ovom mostu i američkim mostovima: http://news.yahoo.com/photos/china-s-jiaozhou-bay-bridge-1309439624-slideshow/
***
Inače, danas sam konačno odgledao ovu emisiju o "savskom mostu"... Mogu samo da kažem da mi njegova izgradnja deluje MNOGO komplikovanije nego što sam očekivao. Iskreno, deluje mi da je bilo moguće napraviti par jednostavnijih mostova - mada, ovaj će svakako biti "kul" dodatak BGD pejzažu :)
vasiljevic
15.7.2011, 17:17
@ZoNi:
Još brže bi prolazio da su šine tamo gde su i pre bile, jednostavno nema skreni levo desno već idi pravo, nema toliko semafora ..... Plus dosta više parking mesta što jeste bolna tačka celog grada. Slažem se, krajnji rezultat jeste bitan, ali ima dosta krajnjih rezultata. Mnogo više bi se dobilo da j ena celom Bulevaru odrađen posao stavljanja šina sa strana, baš da bi se izbegla stajališta i time se Bulevar pretvorio u jednu brzu putanju u centar i van njega sa manje semafora za automobile i sa više stajališta za putnike jer ta stajališta tad ne ugrožavaju protočnost kolovoznih traka. Plus, veći broj stajališta, daje veće mogućnosti da se do neke tačke bezbolnije stigne i time potencijalno "guraju" vozače da ako namenski idu ka nekoj od tiih tačaka ne idu kolima već prevozom. Pa stajališta na sred Bulevara, bez obzira kako obezbeđena, uvek su poziv na pretrčavanje van prelaza, pogotovu za klince .....Ima mnogo stvari koje bi tu mogli kazati, a nisu uzete u obzir. Bolje jeste, alil je moglo mnogo bolje. To je poenta, ako trošimo tolike pare, tad da se odradi najbolji i najkvalitetniji posao i da se dobije najpraktičnije rešenje problema. Jeste, biće baš "kul" dodatak pejsažu, ali nam neće previše pomoći u smanjenju gužvi. Jedino pitanje koje mogu da postavim je da li mi možémo višé da izdržimo to nastojanje da budemo "kul". I iskreno, nije nešto previše komplikovano kako na prvi pogled izgleda nekom ko ne poznaje uslove gradnje takvih objekata. Standard koji mora da se ispoštuje.
@SirDuck:
Aman zaman, jeste bitno koliko se krade. Ne znam kako ti zamišljaš da funkcioniše finansiranje i slično, ali u mom relanom svetu, a verovatno i realnom svetu svih ostalih ljudi ovde, te pare idu iz našeg džepa. Meni se raspiše porez koji moram da platim. Za te pare moglo je da se odradi više i da meni i drugima ovde bude bolje. Moglo je da platim i manji porez. Dakle, ja plaćam, ja tražim rezultate. Kad to bude gradonačelnik plaćao iz svog džepa, baš će da me nešto zabole ko tu i koliko krade, to će biti njegov problem. Mada iskreno, mislim da bi nama trebao ovakav zakon:
http://www.e-novine.com/svet/svet-vesti/49155-Pogrena-odluka-politiara-vodi-zatvor.html
Baš bi me interesovalo da li bi tad neko potpisivao i radio neke poslove kod nas na način na koji se danas radi pa da nam na kraju kilometar puta u Vojvodini bude 2 puta skuplji nego u bestragiji u Crnoj gori ili da nam kilometar mosta košta ko da ga radimo od titanijmske legure.
@Nikola16789:
Procena od nešto preko 100 miliona je rađena na bazi ranije pravljenog plana koji je imao osnovu da se iskoristi već završena infrastruktura koja postoji kod naselje Nova Galenika i gde se izbegava ponova izgradnja prilaza mostu (ili tačnije polovine toga jer ostatak ide preko danas zatvorenih postorojenja Intersilvera koja imaju privremene dozvole i koja mogu da se odmah ruše, kao i nadoknade za nešto malo privatnih kuća),
bez prilaznih puteva sa druge strane. Dakle, dodatnih 60ak miliona danas su baš taj dodatak za ponovu izgradnju prilaza do mosta i za one prilazne puteve sa druge strane, kojih i nije baš malo, sa nadoknadama kojih će na kraju biti dosta više. Dakle, ovo vam dođe cena celog projekta, ne samo mosta kao mosta. Jeste, opet smo krenuli sa igrarijama, ali opet, sve to mnogo, mnogo manje košta.
@todos:
Nama je problem zakonska regulativa koja bi trebala da stavi tačku na megalomaniju mnogima, koja bi uvela odgovornost i obezbedila d aneka sredstva se bolje raspodele tamo gde treba ..... A toga nema jer danas treba da se kupe glasovi građana.To plaćamo svi mi.
Ono što sam hteo da kažem je da ti nemaš pojma kolko košta metar drva ni kilo cementa, a ne da je ok da kradu.
vasiljevic
16.7.2011, 15:17
Nemam pojma? :)
U građevini, danas, a i u zadnjih xx godina, od kada radi država na poslovima, postoji ceo pravilnik koliko košta šta u radovima. Od iskopa kubika zemlje, preko maksimalne cene za pomenuti cement, pa sve do toga koliko košta sat rada nekog na građevini ili kako čuvara na dotičnoj. I taj cenovnik se sređuje svake godine u skladu sa kretanjem inflacije. Tako da je vrlo lako izračunati koliko šta košta i da li je nešto pretplaćeno ili ne. A ako je nešto pretplaćeno, tad se postavlja pitanje gde ide višak para i zašto nije plaćeno koliko je propisano ili predviđeno dotičnim cenovnikom. Inače, to je način na koji se oduvek pravio budžet za razne državne firme koje su se baviule ili danas bave naručivanjem poslova iz oblasti građevine, da bi se uopšte mogao da pravi njihov budžet. Odredi se šta sledeće godine mora da se radi. Postoje planovi sa poznatim ciframa za izvođenje. Na bazi zahteva za iskopom kanala, ili pravljenjem tog i tog mosta ili pravljenjem tog i tog naselja, pravi se proračun koliko para je potrebno za to izvođenje i to ne minimalna već maksimalna cifra i sa tom cifrom se potom izlazi pred nadređene, ili ti vladu i od nje traži budžet za sledeću godinu. Može da se desi da se ne daju sve pare (danas je to pre pravilo nego izuzetak ali to je druga priča), i tad se smanjuje obim radova i to se uklanjaju iz spiska najmanje bitni i osetljivi planovi. Potom se pristupa izvođénju poslova, dakle, danas raaspisivanje tendera ..... Kao što vidiš, postupak rada je vrlo jasan. Nema tu nikakvog ajd da radimo, pa koliko košta neka košta. Unapred se zna koliko to treba da košta. I da je maksimalna razlika u ceni izvođénja na kraju do 10% i to samo ako je bilo većih nepredviđenih situacija ili ako u toku radova, nadzor sa projektantom na terenu zaključi da će biti bolje da se uradi nešto što povećava sigurnost ili kvalitete drastično, ali tu je postupak isplate dodatnih sredstava drugačiji. Tad se šalje predlog nadležnima sa opisima, i nadležni treba da odluče da li će se dati dodatne pare za te rradove i tad se mora obavezno da napravi aneks ugovora sa izvođačem o dodatnim radovima i da se jasno specifiraju radovi, rokovi, cena ....
Sve ovo što se radi kod mene u firmi znaju oni od kojih mi naručujemo posao. Znaju i tačno koliko je naš ili ti državni cenovnik. Znaju na bazi njega koliko mi predviđamo da je maksimalna cena plaćanja. I na tenderima oni na bazi te cene prave svoju ponudu gde se traži svaka tačka gde je moguće po nešto smanjiti u troškovima radova i da smanje na bazi toga cifru u svojoj ponudi. Ne kažem, da nije bilo pametnih koji su išli sa većim ciframa, iili pametnih koji su predlagali da to ukinemo. Oni prvi nikad nisu dobili posao, oni drugi nisu mogli da kažu kako će se praviti plan rada za nastupajuće godine. Tako da nama sistem i dalje funkcioniše uz minimalna odstupanja u ceni.
E kad neko samo površno poznaje ovakav način rada, i planiranja, tad se dolazi do jasnih cifara koliko šta košta. I tad se lako vidi gde je pretplaćeno i gde nije. Zna se da je kod nas svaki km autoputa pretplaćen za bar 30% kad se išlo na tendere koji su organizovani kako su organizovani. Da je moglo do sada da se odradi mnogo više i bolje da je u tom sektoru ostala stara infrastruktura rada i da je ostalo bar 2-3 naše firme i bar jedna jaka naša banka iza njih. Svaki naš tender je napravljen tako da ono malo naših firmi nije moglo da učestvuje sa ponudom. Tamo gde su imale najboljuponudu one su skidane jer nisu ispunjavale neki fantomski iskrsli propis. I sve te firme su kasnije angažovane od strane austrijanaca da izvode radove mesto njih i to po cenama koje su oni davali na tenderima. I skoro sve upadale u probleme jer pomenuti nisu na vreme ništa plaćali. Tako nam je i sada sa mostom, znaju se cifre, napravljen je ugovor koji je izbacio naše sa obrazloženjem da je to uslov spolja, znamo koliko je pretplaćeno .... Jedino oni koji ne žele da vide neće nikad ni videti.
Sve ovo gore je napisano da bi video samo minimalan procenat onoga što se odradi do tačke kad počne da se nešto radi. Iza svakog metra posla, stoji jedna cela organizacija ljudi koji pre toga moraju da odrade mnogo posla da bi obezbedili podatke na osnovu kojih se donosi odluka o radovima i njenom finansiranju. Kompleksan posao. Mnogima nevidljiv. I da bi shvatio da je poznavanje cene kile cementa dečija igra za ono što stoji u knjigama kod nas. Kilo cementa.... koga to kod mene briga. Kod mene se to računa na desetine tona. Kad se kod mene kaže pretplaćeno, tad je to sa cifama iza reči. Zato nas i ne vole mnogo. Mnogo je lakše kad izađe političar i kaže nepredviđeni problemi, potresi na svetskom tržištu, skok cena čelika (koji niko nije video), ili porasla cena cementa na svetskom tržištu ( gde više od naše, ovde je skoro najskupljli cement u evropi) ..... napali komarci radnike a zaštita od njih preskupa, morao ministar zdravlja d auvozi vakcine ..... Kod nas toga nema.
Ono što sam hteo da kažem je da ti nemaš pojma kolko košta metar drva ni kilo cementa, a ne da je ok da kradu.
DE me nađe za drva, ja sam stručnjak u toj oblasti! Pre neki dan umalo nisam Ćaletu otkino nogu. Prođe testera kroz gumenu čizmu, pokida pantalone, napravi rez kroz čarape i obeleži čukalj na goloj nozi. Ej bre!!!
@Vasiljević
Potpuno se slažem sa tobom! Na kraju krajeva kad sam bio kao mladi kadar u komisiji za prve tzv. demokratske izbore 89. godine mnogi od vas se nisu ni rodili. Bilo kakav ozbiljan posao u našoj zemlji bez ugradnje jednostavno nije moguć. Možemo da imamo milion emisija poput Insajdera i jedino što možemo mi čestiti građani je da zagrebemo šljam po površini poput one kašike za sladoled.
DragonSlayer
16.7.2011, 16:51
Zar je bitno kolko je šta koštalo i ko je tu kolko ukrao?
Bitno je, sinko, jako je bitno ....
^mada se za 20 godina, toga niko nece secati. A most ce ostati.
vasiljevic
16.7.2011, 19:30
Problem sa klincima je da ne znaju koliko teško je zaraditi pare. Dok plaćaju mama i tata, lako je. Ja zaposlen, mama i tata plate sve račune kod kuće, ima u frižideru, što da se brinemo .... Neki od ljudi ovde svakog prvog u mesecu se probude, još ni kafu nisu popili a već duguju državi 200+ evra zbog raznih dadžbina kojae moraju da plate za firmu, plus svi računi koji idu za život .... E takvima se ne sviđa da im iz džepa neko izbija pare na dug rok ako nije moralo. a nije. Jeste, ostaće most i posle 20 godina, i neće biti zaboravljeno ko je šta tu uradio.
Ili ajde ovako: po glavi stanovnika ovog grada, bez kamata, ovaj most košta oko 350 evra. Pa imali vi cela 2 dana života ili 90 godina. Razlika između onoga što bi platili za normalan most i za ovo čudo tehnologije je 200 evra plus kamate. Pa vi lepo sedite i sračunajte šta bi mogli da kupite za te pare za recimo komp koji imate. I vidite da li vam se više dopada nešto u kompu za 200 evra ili da to date gradonačelniku za njegovu promociju na političkom planu. Prosta ekonomska računica. Imate li 200 evra za bacanje ili ne :).
Или још један сто метара ниже.
Markonije
17.7.2011, 16:53
Ma nisu se ugradili makar 20% od ukupne cene,NE! :rofl::rofl::rofl::rofl::rofl:
Jeste da volim zelenu salatu,al to me ne cini ovcom bee bee bee bee
Samo da izvadim veslo iz usta,mmm veslo
Ma ko kaze da nisu? Ali sta im mozes? Mozes samo da kukas ovako kao sto mi radimo,a niko nista nece uraditi,nema tu puno sta da se prica sem one price "Sta bi bilo kad bi bilo"
Treba ih kazniti na sledecim izborima,no da ne ulazim dalje politika je zabranjena na ovom forumu :alealeee:
I šta bi od svega? Most je spojen pre neki dan a po javnosti kruže najrazličitije priče koliko je zapravo košta, kako je finansiran, i šta u stvari ulazi u cenu... Ako neko ima detaljnije informacije, molio bih da ih saopšti. Zanima me a ovih dana baš nemam vremena da kopam i isleđujem. :)
Jel sutra otvaraju most za posetioce? od/do koliko sati?
Da :) Idem ja tamo malo da se prošetam...
Info: http://www.studiob.rs/info/vest.php?id=67047
Nikola16789
12.8.2011, 12:57
Oce li moci da se predje biciklom?
optimus Z600
12.8.2011, 14:13
Kinezi napravili 43 puta veći most za 1,5 milijardi evra a naš košta 450 miliona evra i dugačak 365m.
Ispravka, most je dugacak 929m i sirok 45m. :)
vasiljevic
13.8.2011, 18:14
@Nergal:
Ako kreneš po pričama svih zvaničnih i "nezvaničnih" zastupnika vlasti i ljubitelja mosta, cifra koju oni pominju za most se kreće od 120 do 160 miliona, i mi baš super prošli, nema priče sa njima, jeftinoća božija .... Ako uzmeš šta je prošlo do sada kroz skupštinu grada kao odobren troškovnik dotičnog projekta, to je nekih 405 miliona. Sve u evrima. Tako biraj šta ti je lepše, ali iz džepa ide 405 miliona, hteo ili ne, i to za sada. Do kraja godine je dugo, ima još sednica skupštine, ima još vremena za po koji aneks ugovora .....
Nikola16789
13.8.2011, 20:18
Jel bio neko na mostu danas? Ima li guzve?
Jel bio neko na mostu danas? Ima li guzve?
Bio sam ja. Ima gužve, ali nije strašno (mada, ja sam bio relativno rano, oko 10h).
Inače, pogled sa mosta je super :)
EDIT: evo jedne panorame (nije savršena, ali je urađena direktno telefonom, bez ikakvih popravki, osim smanjivanja):
http://i54.tinypic.com/e8x3mc_th.jpg (http://i.imgur.com/6YASF.jpg)
pharaon.92.bc
14.8.2011, 21:10
Koji telefon si koristio?
Koji telefon si koristio?
Nokia C5
http://www.abload.de/thumb/nokia-c57f4e.jpg (http://www.abload.de/img/nokia-c57f4e.jpg)
Mogla je panorama da bude i malo bolja, ali mi je sunce bilo baš prejako, a tel sam držao visoko, tako da nisam baš najbolje video šta slikam :D a uz to sam se i preznojio :opanachke
pharaon.92.bc
16.8.2011, 0:50
Cek, jel fon ima neki programcic za slikanje panorama fotografija ili...?
@lijenština:
Taj direktor je tad rekao da najefikasniji način ubrzanja saobraćaja za najkraće vreme, uz najmanje troškove, je baš pomenuti stari savski most. Zašto? Pa ima mesta sa svih strana, levo i desno, ima vrlo malo objjekata koje morate preuzeti, lako je dodati sa obe strane po minimum 2 linije za saobraćaj i ostaviti stari most u sredini za gradski saobraćaj. I po planovima koji su već odrađeni, to košta danas oko 30-40 miliona evra. Sve sa povezivanjem sa ostalim saobraćajnicama (razlog: tu je sve regulisano, svi objekti koji su u problematici su objekti sa privremenim dozvolama pa nema pravnog problema ....).
To je odlicna ideja, valjda ce se naci neko pametan da je u buducnosti realizuje cak za maje pare. Most blizanac sa starim savskim kao sto je nekada davno Brankov most "dupliran" mostom blizancem i to se pokazalo kao dobro.
I nije sam most 120 miliona, on je skuplji. Zadnji put kad sam bio sa ljudima koji ga grade, niko nije smeo da nešto kaže o ceni. Jedini komentar je bio sve piše u novinama. I to mnogo govori, zar ne? Jednostavno, cene gradnje mostova su poznate. Mnogo puta je pominjan vijadukt Millau, i njegova cena (400 miliona). I slike dotičnog. I dužina dotičnog (2460 m). Projekat koji je mnogo komplikovaniji od ovog na Savi, koji su gradili francuski radnici sa francuskim platama (koje su wow iznad ovih ovde), na kraju izađe manje od ove igre danas kod nas. Ne sporim, ovo jeste lep most, ali on se gradi kad si rešio probleme po gradu sa mostovima, ne sada. Ispada na kraju da će most preko Dunava kojii treba da poveže Zemun i Borču biti bar jedno 2 puta jeftiniji, i to sa izgradnjom xxx više prilaznih saobraćajnica od ovoga na Savi. A taj most je danas nama mnogo potrbniji u gradu od ovoga na Savi kakav je danas. A sve to ima da platimo mi iz našeg džepa, a ne gradonačelinik iz svojega.
Cena samog mosta i nije tako sumnjiva (nedavna izjava Akademika Nikole Hajdina) koliko su sumnjive cene predpristupnih saobracajnica sa obe strane reke reke ??
Ja sam pravnik nisam gradjevinac ali, pitam zasto gradska vlada na sajtu Grada Beograda ne objavi kompletnu specifikaciju svih troskova oko ovog projekta i tako resi sve nedoumice ???
Izgleda da se tu neko mnogo ugradjuje i da nesto muva. Neka gradjevinci grade i rade svoj posao, most na Adi je stvarno ipozantan a nadam se i isto tako funkcionalan i meni kao Beogradjaninu zaista imponuje sto u svom gradu imam tako nesto ali, neka i drugi policija, tuzilastvo i sud takodje rade svoj posao i neka procesljaju finansijski deo ove price !!
U Padinskoj Skeli kraj Beograda izgradjen je novi zatvor strogo zatvorenog tipa, kazu najmoderniji i najbezbedniji u regionu, cija je gradnja kako sam ne tako davno cuo kostala oko 50 mil eura. PA ako je bilo finansijskih malverzacija na mostu preko ade a, sva je prilika da jeste, bice prilike da pojedinci svoje penzionerske dane provode tamo
vasiljevic
18.8.2011, 15:49
Objasniću problem oko cena i igrarija sa cenama ovako: cena koja jedino je validna je cena celog projekta. I kad je usvajan projekat mosta, sa njegovom cenom od 186 miliona evra (ako se ne varam, beše ta), u ponudi je bilo tačno navedeno koliko od toga je cena mosta a koliko pristupnih saobraćajnica. Cena tog projekta danas je došla do 405 miliona evra, i tu verovatno nije kraj jer još ima dosta do kraja radova. Tako da izjava akademika da je cena mosta 120 miliona, ne znači ništa. Ja mogu da izjavim da je to baš jeftin most jer eto, samo most košta 60 miliona. Neko može da da neku drugu cifru. Cifra koja nas košta je 405 miliona. Kad se pogleda razlika u ceni vidi se da su tu mutljavine na veliko. I ti bi da neko objavi detaljne specifikacije i svima pokaže gde je muljao i ko je muljao, sam protiv sebe da objavi dokaze ? :) Mada d abudem iskren, ja bih rado video neke druge stvari: recimo, kod ovakvih poslova, svaka isporuka čelika mora da ima u svojoj pratnji recimo i setifikate o kvalitetu, i trebalo bi da se uzorci ispitaju pre ugradnje. Ista priča je i sa recimo kablovima pa betonom, i to pre ugranje dootičnog kao i uzimanja uzoraka i njihova provera u ovlašćenim labaratorijama posle postizanja odgovarajuće strukturalne čvrstine ...... ovo su samo neke od stvari koje su usko strukovne ali mogu da daju odgovor o tome koliko je kvlitetno izveden posao. Lično, voleo bih da vidim i te dokumente, uz deo koje su to ovlašćene naše institucije sprovodile te testove. Veruj mi, ima razloga što ovo pišem.
Koliko dotični akademik zna šta priča je i sama priča o rešenju problema mostova time da bi trebalo da se nastavi Nemanjina i da se napravi most u produžetku, ali da je to preskupo zbog rušenja ..... To rešenje nikad nije bilo u razmatranju. Razlog je dosta prost. Ta ruta direktno vodi preko željezničke stanice i dosada uvek je bio stav svih arhitekti da je neophodno željezničku stanicu kao zgradu sačuvati. Zato je kao logično rešenje izabran stari savski most. Za njega je predviđeno da se naprave po dve linije za saobraćaj sa obe strane (jer ima dovoljno mesta) a da središnji deo ostane samo za saobraćaj tramvaja i gradskog saobraćaja. Time bi se drastično povećala njegova propusnost. Plus, radovi na gradnji ne bi zatvorili njega za saobraćaj, što je opet dodatni plus u ovako opterećenom gradu. Ruta izvlačenja vozila bi bila na pravac ispod Hajata i Kontija i na usmeravanje na poprečne ulice, čime bi dodatno bio rastereen glavni pravac kroz Novi beograd prema Zemunu. Planovi toga postoje, sve razrađeno, sve je na kraju i građeno sa time na umu. Usput, plano obuhvata i da se izmesti željeznička stanica sa mesta gde jeste (to je onaj često pominjani, dugo rađeni i nikad završavan Prokop u saradnji sa stanicom koja je izgrađena kod Vuka, ona podzemna), pa izmeštanje luke Beograad, čišćenje celog dela željezničkih koloseka uz Savu prema sajmu i otvaranje tog prostora i izlazak grada na Savu, dodatno rešenje naspa grada Beograda prema Adi i na samoj Adi (čisto da znate, na Adi je nasip već napukao i samo se čeka koja poplava će da ga obori) .... Veliki plan rešenja velikih problema. Logika normalne gradnje je da je prvo rešen problem kod starog savskog mosta, sa rešenjem stanice prokop i zatim preuzimanje zemljišta od željeznice i njegovo dovođenje nameni. Potom upotrebom tog zemljišta i rešenja na njemu se izfinansira dodatni most preko Save i most preko Dunava (onaj kineski koji opet ne ide prema predviđenom projektu i već izgrađenim saobraćajnicama već se opet, radi sve isponova), rekonstrukcija sadašnjeg mosta prema Borči i tom delu i potom gradnja dodatnog većeg mosta preko Dunava ispod njega koji je deo sistema zaobilaznice oko bgd. Ceo plan koji je imao jasan način izvođenja i način koji obezbeđuje da se veliki deo samofinasira ( sa stanovišta grada) uz obezbeđenje razvoja grada. Sve je to preskočeno, i krenulo naopako. Kredit je najskuplji novac. Njega moraš da vratiš i to ne ono što si uzeo već obično ode još dosta preko toga, što je moglo bolje da se iskoristi. On bi morao da je zadnja solucija, ovde je on prva.
Usput, pošto si pravnik, ajd da nam sada daš jedan manji odgovor. Po zakonu, a njega treba da se držimo, na nezavršen građevinski objekat koji nema upotrebnu dozvolu, neovlašćena lica ( a to su svi van grupe izvođača radova, nadzora i predstavnika invenstitora) nemaju pristup do dobijanja upotrebne dozvole. Dotični koji su pustili 65.000 ljudi na most, jesu li ovim postipkom prekrišili zakon i doveli sve te ljude svojom neodgovornošću u opasnost? Da li bi dotični trebalo da budu danas krivično gonjeni za taj postupak svesnog ugrožavanja desetina hiljada ljudi? Jeste, nešto što ovde niko nije ni pomenuo niti na to pomislio. Zakon ..... šta to beše?
Cek, jel fon ima neki programcic za slikanje panorama fotografija ili...?
Uh, sorry, nisam video ovo pitanje :( Da, ima mogućnost slikanja običnih ili panoramskih fotki.
vBulletin® v3.8.7, Copyright ©2000-2025, vBulletin Solutions, Inc.