PDA

Prikaži potpunu verziju : [eBook] Razvoj 2D igara na najlakši način


Aksic Srdjan
1.5.2011, 13:29
Ćao,

Sveže uploadovana ovog 1. maja, knjižica o igrama, u 55 strana pisana jezikom početnika, može biti interesantna i vama. Izvolite i prelistajte slobodno ili preporučite početniku. Kasnije se vratite na SK forum i pokažite nam igru. :)

http://rait.rs/wp-content/uploads/2011/03/2digre.png

http://rait.rs/2digre/

Uživajte :)

LoneWolf
1.5.2011, 13:31
...iliti : preuzmite Game Maker tutorijal na srpskom :a_whistli

P.S. RTS = Real Time Strategy.

Exreey
2.5.2011, 16:25
:aplauz: lepo sto se setio neko da napise knjigu za GM
inace ja radim u Game Maker i mogu da vam kazem da fino znam da radim sa skripte za 2D sam jos malo pa PRO a 3D ne znam uopste :D
nemam jos nijednu igricu koju sam napravio gde sam upotrebio MAX znanje iz razloga sto nemam RESURSE(sprajtove,zvuce,pozadine....IDEJU)
znam da koristim DLL-ove i sve to sam naucio uz pomoc Zmajsofta i upornoscu :D
ima NAS forum specijalno namenjen za Game Maker
forum: http://zmajsoft.com/chat/index.php?action=forum
na forumu sam MODERATOR :to_care:
pa sve sto vas zanima u vezi GM-a pitajte tamo...

doctor
2.5.2011, 16:53
GM je super, dok se ne istripuješ da si game dev ako njega savladaš...

siv0nja
3.5.2011, 1:08
Postovani autore , ne znam koliko ste vi gospodine Aksicu razvili igara do sada po ovome sto sam video rekao bih jednu ili nijednu , mnogo gresaka ima oko termina,ako vec pominjete izdavace ,kako mozete da izostavite lidera poput EA ,Capcom se ne pise CapCom (ustvari najpravilnije je ovako: CAPCOM) , kako mozete da u zanrovima pisete da je super mario side scroling shooter ??? ,i kako mozete da ne pomenete toliko OSNOVNIH zanrova igara a da pri tom ulazite u neke podzanrove ..., kako mozete da kazete je gameplay igrivost ,nadam se da razumete da je igrivost jedno a nacin izvodenja nesto sasvim drugo ,

Definicije su vam veoma povrsne i neke osnovne veoma cesto netacne ,evo nekih osnovnih
- 3D (trodimenzionalan) – je termin kojim se označava nešto što ima tri dimenzije: širinu, dužinu i visinu. Evo bicu slobodan da vam kazem da je to pogresno , ispravno je sirina ,duzina i DUBINA,
- Pixel art je naziv umetnosti kreacije sprajtova - netacno .... Pixelart je vrsta digitalne umetnosti koja se radi pomocu rasterske grafike tako sto se slike edituju pikselima ,nikakva umetnost izrade sprajtova ,pravi pixelart u vecini slucajeva nema veze sa sprajtovima vec su to razne kompozicije.

Veoma povrsno ste obradili neke jako bitne aspekte za razvoj igara , a neke niste uopste obradjivali, na zalost meni je ovo samo jedno uputstvo za GM i nista vise , naime verovatno ce se vam vecina ljudi na ovom forumu reci da poznavanje odredjenih programa nije kljuc da se RAZVIJE jedna 2d igra , ako ste vec nazvali knjigu tako onda ste trebali ulaziti i u te aspekte , naprimer kako igre nastaju od A do S , uciti nekoga da downloaduje grafiku i zvuk sa neta i to sklapa u GM i nije bas za pohvalu .A kad smo vec kod toga da li ste napomenuli negde u svojem izdanju da nije bas sve na internetu besplatno i da se zbog koristenja tudjih resursa moze odgovarati krivicno ?
Nista licno protiv vas nemam ali ako se bavite ovakvim stvarima onda se bolje pripremite i vise srece u nekom drugom izdanju, nadam se da ce vam ove kritike pomoci da sledeci put napisete nesto daleko kvalitetnije kako bi smo vam na ovom forumu dodelili pohvale i cestitke.

Aksic Srdjan
3.5.2011, 11:38
Poštovani gospodine, drago mi je da ste videli knjigu i da ste odvojili vremena da mi uputite nekoliko pitanja na koja ću, uz veliko zadovoljstvo, pokušati da odgovorim za vas, i druge poštovane čitaoce.

ako vec pominjete izdavace ,kako mozete da izostavite lidera poput EA

Knjiga kaže:
Evo kratkog predstavljanja današnje situacije u gaming industriji. Na vrhu kompanija koje na neki način diktiraju standarde nalaze se CryTek, ID Software, Epic Games, Valve Software, UbiSoft, Activision, CapCom, Konami, Blizzard Entertainment.

Kao što se može videti, lista se ne sastoji samo iz izdavača, već ima i samo game developera. Na primer, ID Software je game dev, Epic Games game dev, Crytek je game dev, Valve Software je game dev ali i izdaje igre preko Stream-a, Ubisoft je izdavač, Activision je izdavač, Blizzard Ent je game dev i izdavač svoje igre itd. Ima još puno game developera i izdavača koji nisu spomenuti, kao što su THQ, Microsoft Games, zatim, A4 Games, tvorci Metro-a 2033 i još mnogo njih. Lista predstavljena u knjizi nije trebala da nabroji sve developere i izdavače koji postoje, već da bude kratka lista nekih od najpopularnijih i uticajnijih. Na primer Cytek-ove igre se mogu naći u Ubisof-u (FarCry), dok sada, takođe, i u EA-u (Crysis 2). Recimo ID Software razvija Rage za EA. Zatim, Epic Games-ov Gears of War objavio je Microsoft Games. Dakle, mnogi od i ovih nabrojanih su povezani i čine današnju gaming indrustiju takvu kakva jeste.

,Capcom se ne pise CapCom (ustvari najpravilnije je ovako: CAPCOM) ,

Bojim se da imate taj utisak na osnovu logo-a kojeg predstavlja reč capcom pisana velikim slovima. Zvanično ime kompanije je Capcom Co., Ltd., ako googlate "capcom", Google će pronaći zvaničnu stranicu Capcom-a, koja je označena sa Capcom, takođe Wikipedia se slaže sa tim. http://en.wikipedia.org/wiki/Capcom Na adresi se vidi da Capcom i nije samo jedna kompanija, već niz, što sam Capcom čini korporacijom. Neke od tih kompanija imaju i sasvim drugačije nazive.

kako mozete da u zanrovima pisete da je super mario side scroling shooter ???

Super Mario je odavno već klasik, kao što svi znamo. Ta franšiza se provukla kroz nekoliko žanrova iako je davna verzija bila Platformer, objavljene su mnoge varijacije, u trećem licu, vožnje, pa i shooteri. http://www.downloadhungry.com/Super_Mario_Hardcore-info12296.htm

,i kako mozete da ne pomenete toliko OSNOVNIH zanrova igara a da pri tom ulazite u neke podzanrove ...

Knjiga kaže:
Neki žanrovi i podžanrovi su slični onima kojima se opisuju ostvarenja filmske industrije: akcija, avantura, horror itd. No, postoje žanrovi po kojima se kategorišu samo igre.

Zatim posle nabrajanja nekih od žanrova napisano:

Ovo nisu svi žanrovi i podžanrovi u gaming industriji, ali je slika o različitim žanrovima postignuta. Igre su ceo jedan drugačiji medijum putem koga čovek doživljava nešto. Igre mogu biti i edukativne, emotivne, strašne i smešne.

Čime je dat uvid da to nije konačna lista žanrova i podžanrova u računarskim igrama niti je bio cilj da to bude.

, kako mozete da kazete je gameplay igrivost ,nadam se da razumete da je igrivost jedno a nacin izvodenja nesto sasvim drugo

Gameplay je interakcija između igrača i igre (video igre) kroz pravila, veza između igrača i igre, izazovi i prevazilaženje izazova, plot i veza igrača sa njim. Kada se govori o gejmpleju, govori se o igrivosti, što potvrđuje i Wikipedia. http://en.wikipedia.org/wiki/Gameplay Dakle, to je bar ono u šta svet veruje, vidi se da se na datoj adresi umnogome govori o igrivosti (Playability).

Definicije su vam veoma povrsne i neke osnovne veoma cesto netacne ,evo nekih osnovnih

Da, zato što su namenjeni ljudima koji se ranije nisu susretali sa bilo kakvim načinom kreacije računarskih igara, pisana je tako da i početnici u korišćenju računara nemaju problema u praćenju sadržaja, izvođenju vežbe ili gubljenju motivacije na putu da kreiraju svoju prvu igru.

- 3D (trodimenzionalan) – je termin kojim se označava nešto što ima tri dimenzije: širinu, dužinu i visinu. Evo bicu slobodan da vam kazem da je to pogresno , ispravno je sirina ,duzina i DUBINA,

Trodimenzionalni prostor je definisan dužinom, širinom, dubinom (ili visinom). U pravu ste, ali ni ja nisam ništa pogrešio rekavši visina. http://en.wikipedia.org/wiki/Three-dimensional_space

- Pixel art je naziv umetnosti kreacije sprajtova - netacno .... Pixelart je vrsta digitalne umetnosti koja se radi pomocu rasterske grafike tako sto se slike edituju pikselima ,nikakva umetnost izrade sprajtova ,pravi pixelart u vecini slucajeva nema veze sa sprajtovima vec su to razne kompozicije.

Čini mi se da ste samo promenili ugao pogleda na Pixel Art. Postavite pitanje, kako se kreiraju sprajtovi? Slike se edituju piksel po piksel. Dakle interesuje nas izrada sprajtova, što se postiže Pixel Art-om. Tako da za ljude koji izrađuju sprajtove, za njih je Pixel Art metoda kojom izrađuju sprajtove.

Veoma povrsno ste obradili neke jako bitne aspekte za razvoj igara , a neke niste uopste obradjivali, na zalost meni je ovo samo jedno uputstvo za GM i nista vise , naime verovatno ce se vam vecina ljudi na ovom forumu reci da poznavanje odredjenih programa nije kljuc da se RAZVIJE jedna 2d igra , ako ste vec nazvali knjigu tako onda ste trebali ulaziti i u te aspekte , naprimer kako igre nastaju od A do S ,

Kao sto knjiga kaže, ovo je uvod, prilagođen početnicima, njima ovakva knjiga vredi mnogo više nego detaljno uputstvo. Autor ima iskustvima s takvim ljudima, i veruje da će oni malu knjigu prihvatiti lakše od one u kojoj piše sve od A do Š. Čovek koji želi da samo kreira svoju igru na najlakši način, izabraće ovu knjigu kao uvod. Jer čovek sam, da napravi AAA igru niti želi, niti ima potrebe, a da ne pričamo o resursima itd, u to ne ulazimo uopšte. Dakle, knjiga nije namenjena profesionalcima ili već upućenima, jer ih ničemu novom neće naučiti, već onima koji još uvek nisu počeli.

Aksic Srdjan
3.5.2011, 11:38
uciti nekoga da downloaduje grafiku i zvuk sa neta i to sklapa u GM i nije bas za pohvalu .A kad smo vec kod toga da li ste napomenuli negde u svojem izdanju da nije bas sve na internetu besplatno i da se zbog koristenja tudjih resursa moze odgovarati krivicno ?

Momenat kada se pristupi web prezentaciji, bilo kojoj, recimo navedenom sajtu u knjizi. Podleže se uslovima korišćenja vlasnika tog web sajta, kompanije, preduzeća itd. Knjiga samo poziva da se korisnici pridruže toj zajednici i dele iskustva sa njima, po uslovima korišćenja te web prezentacije.

Drugo, knjiga poziva na posetu prezentacije, a preuzimanje se odnosi na knjigu:
Sada možete preuzeti Pixel Art na najlakši način, ako takva knjiga postoji. Ako ne, posetite web adrese kao što je www.pixeljoint.com .


Nista licno protiv vas nemam ali ako se bavite ovakvim stvarima onda se bolje pripremite i vise srece u nekom drugom izdanju, nadam se da ce vam ove kritike pomoci da sledeci put napisete nesto daleko kvalitetnije kako bi smo vam na ovom forumu dodelili pohvale i cestitke.

Hvala na lepim željama i komentarima. Sve najbolje i vama. Pozdrav.

irreal
3.5.2011, 12:48
Dzabe ti sto napisa toliki ogromni post kao odgovor Siv0nji kada ni jednu njegovu poentu nisi pobio.

npr, branis nazivanje Maria scrolling shooterom tako sto izvuces neku ilegalnu, verovatno izuzetno traljavu verziju gde drzi pusku (sto ga i dalje ne cini "side scrolling shooterom")?

I sta, sad je tu odbranjena recenica iz knjige time ?


Mislim, iskreno, samo pokazuje kolko ti je ocajnicki stalo do toga da ispadne knjiga savrsena umesto da priznas da ima dosta gresaka, a ti kako hoces...