Prikaži potpunu verziju : 3d max 5
Pozdrav svima,
Vidim da ovde ima ljudi koji dosta dugo koriste 3 D max, pa sam siguran da neko ima CD sa starijom verzijom.Treba mi 3d Max 5 ili 3D max 4, što naravno nije moguće naći na internetu.Imam neki exporter koji podržava samo ove starije verzije. Pa ako neko ima neka me obavjesti, ne pitam šta košta :rofl:
Ili znate neko mjesto gdje bi se to moglo kupiti.
Hvala
Fatamorgana
25.3.2011, 1:08
Hmmmm... Jesi li probao preko torrenta da pretrazis? Najstarija verzija na torrentu je Autodesk Discreet 3D Studio Max 7... Za te starije verzije ima da se nadje samo literatura :( Postavi pitanje na nekoj od tema vezanih direktno za rad u 3D Studiu i neko ce ti sigurno odgovoriti ako ima.
okan 1988
25.3.2011, 18:13
Tu sedmicu sam već skidao ali exporter ne radi na njoj.Treba mi 4 ili 5..Ne znam kako baš na nju da naletim ali to mi je bio prvi susret sa 3D maxom :D.
Ne znam gdje misliš da postavim komentar.Pokušavao sam na nekoj od tema gdje se recimo postavljaju radovi ali ljudi je samo preskoče i tjeraju po svome.Mislio sam da bi na ovom mjestu bila vidljiva :).Vjerujem da neko posjeduje taj CD , jer na forumu ima ljudi koji dugo vremena koriste 3D max, pa su se vjerovatno učili na njima.
pozzzzz
Highlander
27.3.2011, 20:29
Imam ja diskove sa peticom, ali nisam siguran da sam razumeo šta ti treba...
Imas na torrentu 3ds max 5.1
Ja iam sledece verzije:
3ds max 4, 6, 7, 8, 9, 2009, 2010
Ako vec moras zbog tog exportera da korists max 4 ili 5 ok, ali generalno meni se nekako najvise dopala 7-ca kada je izalsla bas je imala dosta toga novog. Iam i ja neke diskove stare (jos se vuku po kutijama), sa max 4-5 pluginovima, eh kad se setim tih dana :)
okan 1988
28.3.2011, 13:14
E hvala, al već sam dobio peticu na jednom stranom sajtu......
Postavili singapurćani :-D :tapsh:
P.S
Da li imate neku foru da ubacim objekte koje sam već nacrtao u 3d Max 9 u ovaj 3d max 5. Nemogu se otvoriti, ni inportovati.I da, kako se rendira u petice, nema dugmeta RENDER :-D...
E hvala, al već sam dobio peticu na jednom stranom sajtu......
Postavili singapurćani :-D :tapsh:
P.S
Da li imate neku foru da ubacim objekte koje sam već nacrtao u 3d Max 9 u ovaj 3d max 5. Nemogu se otvoriti, ni inportovati.I da, kako se rendira u petice, nema dugmeta RENDER :-D...
Univerzalni format svih 3d scena je .obj
Export u .obj, import u bilo koju verziju maxa ili bilo koji drugi 3d program radi bez problema. ;)
Samo da se nadovežem, ako u tim scenama što si pravio u 9-tci ima kamera,svetla i/ili animacije?, pošto "obj" format ne "nosi" te informacije u sebi pa ćeš moći da učitaš samo geometriju. Možda je glupo što pitam, da li si probao da exportuješ u 3ds format? Mada nisam siguran koliko je kompatabilan taj format sa starijim verzijama.
E ovako, 3D max 5 ne podržava obj. format, odnosno iz njega se ne može izvesti nitu uvesti obj.Ne znam da li je to do verzije maxa koju sam preuzeo sa neta od nekih Singapurćana, ali tog formata nema.
Međutim,slučajno sam probao format VRML97 jer ga podržavaju oba maxa.Uspio sam uvesti samo geometriju, dakle bez animacija, materijala i slično samo što su se pojavile neke crvene linije, smeta malo kod crtanja ali se na renderu ne vide..Pogledaću i ostale formate koji su u padajućem meniju a podržavaju ih obe verzije 3d maxa...
E ovako, 3D max 5 ne podržava obj. format, odnosno iz njega se ne može izvesti nitu uvesti obj.Ne znam da li je to do verzije maxa koju sam preuzeo sa neta od nekih Singapurćana, ali tog formata nema.
Međutim,slučajno sam probao format VRML97 jer ga podržavaju oba maxa.Uspio sam uvesti samo geometriju, dakle bez animacija, materijala i slično samo što su se pojavile neke crvene linije, smeta malo kod crtanja ali se na renderu ne vide..Pogledaću i ostale formate koji su u padajućem meniju a podržavaju ih obe verzije 3d maxa...
cudno. ja se jako dobro sjecam da je jos 3ds max 4 imao podrsku za .obj (jer sam tada intenzivno radio mape za Unreal i Quake, za Quake 2 sam radio i likove pa znam da je podrska .obj postojala jer znam da sam nakon modeliranja u quadovima model kroz filtar za obj koji je bio integriran konvertirao quadove u trisove jer jedino tako su tadasnji engini mogli ocitati modele), a i prvi puta je tada uveden character studio skupina alata, a u 3d igrama tada si mogao samo koristiti .obj format, kako iz lightwavea tako i iz maxa. Uz to 3ds max4 je bio prva verzija za windows, do trice je max bio za dos OS.
nego isto tako znam da 3ds max nije izbacivao niti jedan od alata, sve alate od 3ds max 1 verzije je zadrzao, samo je updejtan sa novim alatima do verzije 2012. to je strogo pravilo razvojne kompanije bilo specificno za 3ds max da se stari alati ne izbacuju. zato 3ds max i jest toliko velik. a sa vremenom mnogi pluginovi su i integrirani u njega. ne znam o cemu se radi, ali za ovo u vezi .obj mi je jako cudno. :confused:
OBJ format zaista ne postoji u ovom maxu koji sam ja dobio :paranoia:, no nije više bitno riješio sam problem!Objekte sam već importovao u peticu...
Kad si več spomenuo da si radio za Quake 2, da te pitam za savjet.Prvo nisam razumio jesi li radio onako iz hobija :) kao ja sada što radim za Rise of Nations ili želiš reći da si radio za Activision .
Primjetio sam da na svakom sajtu nekog proizvođača video igrica stoji konkurs za programere, 3d dizajnere itd.Pošto ja pozanajem C++ a radeći ovo naučio sam dosta stvari i o 3D maxu(i učim ga još uvijek) pa sam planirao da se javim na jedan od tih konkursa, za jedan studio u Budimpešti.S obzirom da nisam profesionalac (al sam dva u jednom:to_care:) kakve su šanse za dokazivanje, napredovanje, učenje i zarađivanje u tom svijetu.
POZZZ
Highlander
9.4.2011, 13:59
Zavisi koji studio je u pitanju, ako je neki veći trebaće ti mnogo više od "znam dosta stvari u max-u", npr. dobar portfolio i da si baš baš dobar u barem jednoj oblasti (modeling, animacija, osvetljenje itd.), a ako znaš više to ti je plus, naravno, ali retko jedna osoba radi sve ovo. ;) Obično 3d dizajneri znaju i skriptovanje, za max tu je maxScript, Maya ima MEL itd. Pored svega, moraš da znaš da tumačiš i žvrljotine koncept dizajnera. :D
Ako si već "svaštar", onda možeš da juriš neki freelance posao, naši poslodavci kukaju za nekim ko može sve da im odradi, da ne moraju da angažuju više ljudi. ;)
Zaključak, ako hoćeš da upadneš u neki gamedev studio, spremi dobar portfolio, napravi barem 15-20 ozbiljnijih modela koji se mogu koristiti u igrama, budi raznovrstan (ako ne radiš karaktere, ne moraš da se mučiš, možeš reći da si specijalista za neorgansko i hardsurface modelovanje), takođe, ne muči se sa postavljanjem tih modela u neku scenu i renderingom, to ti je za game industriju na zadnjem mestu, već ih prikaži tako da se lepo vide i obavezno wire render (ako nije neka brljotina :p ).
Ako se setim još nečega, napisaću.
Pa šta ja znam, na konkursu im stoji da sam ocijeniš svoje znanje(entry level, profesional,veteran) u nekoj oblasti i da navedeš sve što znaš pored toga.Malo sam bolji u C++ jer to radim duže, ali mi je max atraktivniji.Što se tiče max-a prešao sam sve tutoriale koji su došli sa njim u paketu i vladam tim vještinama.E sad ja kontam da je sve ostalo da dizajnera, njegove mašte i njegovog smisla za taj posao.Ako imaš nešto da mi preporučiš od literature, to svakako.Nalazio sam na netu nekakvu literaturu ali mi je ova što je došla uz max mnogo korisnija.Uz ovaj max 5 došlo je dosta nekih tutoriala koje nisam imao na devetci pa ih sad prelazim.
Evo pogledaj neke moje crteže http://www.sk.rs/forum/showthread.php?p=1299726#post1299726 to sam uradio za nešto više od jednog sata..Ne znam šta misliš ali ja vjerujem da zadovoljavam bar ovaj prvi level :D
Ja ne znam kako se radi u toj struci ali poznavajući tu kapitalističku logiku, jedan radnik da radi dve pozicije za jednu platu, pa oni za ta<kve žive :o
Hvala ti na svajetu i napiši još po nešto pametno kad imaš vremena.
Highlander
17.4.2011, 11:36
Za početak, predlažem ti da pročitaš ovo (http://www.game-artist.net/forums/general-discussion/13967-getting-started-free.html). Takođe, ako te interesuju likovi, baci pogled na ovaj tutorijal (http://www.thegnomonworkshop.com/news/2009/07/character-design-and-modeling-for-next-gen-games-with-vitaly-bulgarov/), sjajan je, pokriva XSI (što u suštini ne znači ništa, sve se to može primeniti u bilo kom paketu), Zbrush i Photoshop.
Odoh da doručkujem sad, nastaviću kasnije. A možda da otvorimo i novu temu?
P.S. Nije ti loša ova kućica, model deluje jednostavno, ali fino i precizno. ;)
okan 1988
20.4.2011, 19:09
E nisam vidio poruku, dugo nisam bio na sajtu.Hvala ti za ove skripte, proučiću ih.
A temu možeš da otvoriš, siguran sam da ima još ljudi koji žele isto šti i ja.:icon_stud
I da, primjetio sam da imaju konkurse za neke dizajnere koji traže samo photoshop, pa ne znam kakva su pravila.Da li ti neko priprema materijale za 3D max ili to sam radiš?NPR. teksture lica, to nisam nikada radio.Znam crtati face ali koristim teksture koje nađem na netu, sve je jednostavno kad imaš dobr materijale ali nikad nisam nacrtao nikoga poznatog :D.Mislim da je potrebno dobro poznavanje photoshopa da se to uradi...
Highlander
8.5.2011, 21:54
Zanimljiv članak
Applying for your first game industry job (http://www.gamecareerguide.com/features/264/applying_for_your_first_game_industry_job.php?page =1)
@Highlander
Pre bih rekao da ovo pripada vise podforumu "Pravljenje igara" nego za "3d max 5".
Highlander
9.5.2011, 14:13
Znam, ali pričali smo sa okanom o poslu u game industriji pa sam zato stavio ovde. A i tekst je prilično uopšten i odnosi se i na programere i na artiste. ;)
vBulletin® v3.8.7, Copyright ©2000-2025, vBulletin Solutions, Inc.