PDA

Prikaži potpunu verziju : Royal Trouble


dijego_
4.12.2010, 17:30
"Odlazi cirkus i ja se pitam sada:
ko je domacin a ko je bio gost?"

Odigravsi kezual avanturu Royal Trouble, vise nego ikad sam se zapitao da li to avanture streme ka kezual principima, ili "male" igre sve vise postaju avanture?


Nije nista novo videti da su HOG-ovi od jurnjave za predmetima po ekranu dosli i do klasicnih glavolomki, inventara, upotrebe predmeta... pa smo tako imali Drawn serijal i slicne, ali me je komicna avantura Royal Trouble posebno zaintrigirala jer uz prepoznatljiv ton fantazijske komedije kombinuje sve elemente klasicne avanture (dotle da vodite dva lika koji ce da razmenjuju predmete iz inventara) uz gotovo negiranje bazicnih potraga za skrivenim predmetima.

Pricha nije nista posebno, ali RT bas vise nego vecina igara sa Big Fisha i slicnih odaje utisak zaokruzene priche oko koje se ustvari vrti gameplay.

Radnja je kliseolika "as it gets" - Crni Vitez je kidnapovao princa Natanijela i princezu Lorin iz razlicitih kraljevstava i dovukao ih u velelepni zamak na nekom ostrvu. Natanijel i Lorin ce kao u svakoj dobroj romansi poceti poznanstvo sa dozom "antipatije" i svadje, ali veci deo igre, dva glavna lika su ustvari odvojena u razlicitim delovima zamka i saradjuju preko pisama i liftova. Menjanje lika je strogo skriptovano jer ne mozete sami da ih menjate, vec ce to igra raditi uz razvoj radnje.

Sama prica i dijalozi su kao sto je receno, kliseoliki i sasvim "priprosti" u stilu "lajt-avanture", iako komicni pristup daje interesantnu notu. RT je duzinski solidan za ovaj tip igara, ali negde od sredine moze da predje u naporno stivo jer se ustvari citava stvar pretvara u jedno prolongirano "pobegni iz sobe" delo. Osim tipicnih upotreba predmeta iz inventara, tu su naravno i mini-igrice poput alhemije i spravljanja napitaka, kombinatornih mozgalica, slagalica i slicno. U par navrata kada se jave, klasicni HOG elementi su vesto "skriveni" u prichu - pronadji odgovarajuce kasike i viljuske iz gomile ponudjenog escajga ili potrebne sastojke za recept sa natrpane police. Inventarski problemi i logicke igre su uglavnom jednostavne, ali ima i par lepih i nesto komplikovanijih primera. Tu je i aktivni dnevnik koji daje postepene hintove.

Tehnicki RT je iznad proseka kezual igre - sa koloritnim crtezima za lokacije, bogatim zvukom i standardnim setom "srednjevekovnih" kompozicija. Tu su i male "animacije" koje teraju pricu u stilu zasebnih slika i pracene glasom naratora, dok su ostali likovi u igri samo titlovani.

Iako funkcionise kao avantura iz prvog lica, RT se dobrim delom ponasa i kao tipican "3rd person", uz - sakupljanje i upotrebu predmeta, kombinovanje predmeta u inventaru, dijalog sa likovima... Takodje, zagonetke nisu strogo vezane za trenutni ekran, vec cete u nekoliko navrata moci i da se setate kroz par prizora.
I mada sve to i dalje "smrdi" na jednostavnost HOG-a, od zagonetaka, preko vatrometnih spektakala i pirotehnike koja prati kliktanje, do bazicnih dijaloga, kao da sam sve vise ubedjen da ce nastavak ili slican da jos malo zakomplikuje zagonetke, da vam omoguci da birate i STA cete reci u konverzaciji, da ce umesto par ekrana omoguciti slobodnu setnju kroz vise njih, da ce pricha biti jos duza sa jos vise likova...

Nash Knight
6.12.2010, 19:13
Presao sam ovo juce i potvrdjujem sve sto si rekao. Igrica (da, igrica) je u sushtini super, samo je previse laka i kratka. Kad bi pretvorili ovo u neki malo veci projekat dobili bi jednu prilicno dobru avanturu.