PDA

Prikaži potpunu verziju : Pitanje u vezi s garancijom


Master_Touch
20.9.2010, 23:37
Odnecu prvi put u servis hard disk za koji imam garanciju. Dakle, ako ga budu otvarali, i radili mu nesto da posle popravke se vidi da je otvaran i da je radjeno na njemu...da li treba da mi navedu da su ga otvarali oni a ne nestrucno lice posto posle njihove opravke imam jos garanciju, jos godinu dana. Da ne bude posle kada budem odneo drugi put da kazu ovo je NEKO vec otvarao, neko nestrucno lice i da mi ne prihvate garanciju?

dzonihsv
20.9.2010, 23:44
Nakon izvršene popravke, dobićeš sve lepo ''na papiru''.

Master_Touch
20.9.2010, 23:55
Sta bih to trebao da dobijem, da li na papiru na kome je garancija ili posebnom. Da znam sta da ocekujem ili da trazim ako ne dobijem. Ocekujem da ce probati da se prave zbunjeni pa se zato raspitujem...

dzonihsv
21.9.2010, 0:01
Ne znam gde ti to pokušavaš da reklamiraš taj hard, ali svaka iole kompetentnija prodavnica kompjuterskih komponenti neće tek tako pokušati da te prevari. Samo se nadam da ne pokušavaš nešto ''mutnjikavo'', ma šta god to bilo. :)

Dođeš tamo gde si uzeo hard (ili kod uvoznika, kako već da 'oćeš), kažeš to i to, pogledaju hard da nema fizičkih oštećenja, pogledaju garanciju (mogu ti je odma' vratiti a i posle), daju ti papir na kome piše da su preuzeli tu i tu robu, tog i tog datuma, potpišeš se, jedan primerak tebi, jedan njima, kažu ti da će ti javiti kad da dođeš po hard disk (taj popravljen ili nov), zahvališ im se, otvoriš vrata te prodavnice, izađeš, zatvoriš vrata... Malo sam bio sarkastičan pri kraju iako razumem tvoju ''strepnju''. Ipak, neće svaki čovek u ovoj našoj (šta god da je) državi da te prevari.

Master_Touch
21.9.2010, 0:20
Dzonisv uvek odgovoris detaljno i jasno. Hvala ti.

Imam jako losa iskustva ne samo kad je u pitanju garancija vec i ostale stvari. Mislim da je doslo vreme da covek mora sve da zna kako bi se zastitio od prevaranata a i od nestrucnih ljudi koji rade i vode se kao strucni. Najbolje da znam kako sta ide unapred ako se desi nekoj zaboravnoj zeni ili coveku da slucajno ne udari pecat ili mozda da ne izda revers da je hard predat...Nikad nije mnogo biti oprezan i znati unapred sta ocekivati i to najgore, samo tace ce danas neko spasiti glavu, pa i kad su u pitanju ovako banalne stvari tipa garancije za hard...

Kako sazrevam slika u nasoj zemlji mi postaje sve jasnija. Postoje posteni ljudi ali ni njima vise covek ne moze da veruje zbog prevaranata i uvek mora biti na oprezu i smiren. Da ne duzim pricu, uglavnom dosta nestrucnih ljudi sedi na budzetskim mestima i bukvalno ne rade nista...i zbog takvih stradaju oni koji veruju u sistem...Hoces li se sloziti sa ovim Dzoni, sta mislis?

dzonihsv
21.9.2010, 0:34
Ima istine u tome što kažeš (susretao sam se sa svakakvim osobama), ali je to za neku drugu temu i neko drugo vreme (ipak je sad pola 1 ujutru). :)

Ti reklamiraj taj hard. A ako ti ne bude teško, javi kako je prošlo.

Master_Touch
21.9.2010, 0:49
Ok. Samo jos jedno blic pitanje. Imam dosta podataka na njemu - oko 500gb, a hard je od 1tb. Da li vredi napomenuti da mi ne brisu podatke, tj.da probaju da mi ne formatiraju hard ako je moguce ili je to neophodno kod ovakvih kvarova?

dzonihsv
21.9.2010, 0:51
Oni ne odgovaraju za podatke na hardu. Ako je taj hard disk riknuo, odoše i podaci.

Master_Touch
21.9.2010, 0:57
On se cuje da radi. Kada ga pricljucim na bilo koji komp on ga prepozna kao unknown device u device menageru... Cuo sam da je ovo cest problem ali neko ne nudi resenje. Ona klasicna resenja tipa iskljuciti racunar i ukljuciti ne pomaze... NE znam da li ti nesto zan so tome?

dzonihsv
21.9.2010, 1:00
Da li ti je taj hard neki eksterni (i koji) ili...?

Master_Touch
21.9.2010, 1:13
Da, to je eksterni hard disk Freecom hard drive XS 3,5" usb 2.0 od 1TB. Posle povezivanja harda na svakom racunaru pise u device menageru unknown device a na nekim pise i ovo a i izadje baloncic upozorenje na kome pise "usb device not recognized".

dzonihsv
21.9.2010, 1:20
Verovatno je problem do usb kabla, ili eventualno do samog usb priključka na eksternom kućištu. Ako možeš ili ako imaš, probaj neki drugi kabl. Mada, problem može biti i do ispravljača, možda ne daje dovoljno struje/napona tom hardu? (malo verovatno, ali opet...)

Tu bi neko rešenje bilo da se otvori to kućište u kome je taj hard. Da se hard priključi na komp direktno (bez tog rack-a). Ako radi, onda je problem sa njegovim eksternim kućištem. Nažalost, kad bi tako nešto uradio, izgubio bi garanciju (osim ako ne uspeš da ga otvoriš/zatvoriš bez ikakvih ''posledica'').

Master_Touch
21.9.2010, 1:28
Probao sam sa nekoliko kablova koji idu u hard i komp. To je kabal koji ima sa jedne strane 2.0 usb a sa druge(onaj koji ide u hard) 1.0. Probao sam i opet ista situacije. Ispravljac nemam drugi sem originala tako da sa drugim nisam probao. Ne bi se usudio da otvaram da ne ispadem posle ja prevarant :D. A i hard je oblozen crnom gumom i zalepljen tako da bi se video da sam otvarao i nesto cackao.

Pa dobro ako je u pitanju napajanje i sl, nece ga valjda zbog toga formatirati? A i kako mogu da ga formatiraju ako nece da ga prepozna komp. Ako ga prepozna komp sa novim napajanjem zasto bi ga onda formatirali ili cisto zbog procedure uradice format?

dzonihsv
21.9.2010, 1:31
Pa dobro ako je u pitanju napajanje i sl, nece ga valjda zbog toga formatirati? A i kako mogu da ga formatiraju ako nece da ga prepozna komp. Ako ga prepozna komp sa novim napajanjem zasto bi ga onda formatirali ili cisto zbog procedure uradice format?

Da, ali mi nismo utvrdili da je problem do njegovog napajanja. Zar ne? :)

Ako se bude ustanovilo da je adapter ili eksterno kućište problem, onda ti verovatno neće od podataka ništa dirati. Ako je sam hard disk problem, onda... jbga, šta da se radi.

Master_Touch
21.9.2010, 1:40
Ako bude u pitanju hard disk onda odlazim u penziju :D... Od tih 500gb na hardu samo oko 100gb imam kopiju na drugom mestu... A kupio sam hard reko ajde sigurniji je od dvd diskova a i zbog prostora i "izdade" me hard... Vise ne znam i da li da verujem ovim eksternim... Kakav sam ja optimista...

NjegovaWisost
22.9.2010, 2:03
Pa ako su filmovi i ostale zezancije, onda to možeš preživjeti. A ako ti je posao u pitanju, onda si to morao bekapovati i na jedan hard, i na drugi, i na internet ono najbitnije po onlajn diskovi, i po običnim DVDijevima...

Zoranb007
22.9.2010, 4:27
Imao sam isti takav slucaj pre par meseci:
Najverovatnije imash problem sa kontaktima (USB kabl, ili usb prikljucak na samom kucistu) probaj odnesi hard tamo gde si kupio, i zamoli ih da ga prikljuce sa njihovim kablovima, ili odnesi pravo kod servisera da ga prikljuci pred tobom.

todos
22.9.2010, 10:24
Ako bude u pitanju hard disk onda odlazim u penziju :D... Od tih 500gb na hardu samo oko 100gb imam kopiju na drugom mestu... A kupio sam hard reko ajde sigurniji je od dvd diskova a i zbog prostora i "izdade" me hard... Vise ne znam i da li da verujem ovim eksternim... Kakav sam ja optimista...

Sigurniji je sigurno! Ali traži povremeno uključivanje (da ne zarđa:kreza:). Ipak je to ponajbolji brend za hard i nebi trebalo da bude problema. Što se kvara tiče ja mislim kao i predhodnici da je do samih priključaka a ne do njega.

JohnnyBravos
23.9.2010, 23:52
Nakon <30 dana, crkao mi je mis koji ima garanciju 12 meseci. Iz radnje gde sam ga kupio ( Tehnom**) salju me kod uvoznika (servis). Cini mi se da se isti vise nigde ne moze naci ( ja sam kupio jedan od poslednjih). Sta ce mi ponuditi u zamenu, ako nemaju isti model, neki drugi ili pare? Ja sam mislio da uzmem pare, a ako mi ponude drugi, uzeo bih samo bolji(skuplji), ali da nista ne doplacujem!

Zoranb007
24.9.2010, 0:31
a ako mi ponude drugi, uzeo bih samo bolji(skuplji), ali da nista ne doplacujem!
E moj Dzonibravos, pa ti kam da josh uvek verujesh u deda mraza...:D

Bice ili popravka, ili zamena za drugi ali iste cene, nema da ti daju skuplji...
ako spada u jeftine miseve, odma ce da te skinu svrata, dobices zamenu, da im ne oduzimas dragoceno vreme:ciao:

JohnnyBravos
24.9.2010, 0:56
Ne mogu da mi daju bilo koji mis, jer je ovaj bio bezicni, a slicne cene su samo neki mali za lap top, takav necu. Morace inspekcija da radi!

dzonihsv
24.9.2010, 12:08
Još ne znaš ni ishod, a već potežeš inspekciju. Iskreno, mrzim da stavljam facepalm smajli, ali situacija jednostavno vapi za istim. :facepalm

Ako se ne može popraviti, dobijaš isti ili neki sličnih karakteristika (bežični, bele boje... itd, kakav već da je bio). Onda dobijaš neki u tom cenovnom rangu, ako ta firma prihvati možeš doplatiti za bolji (obično je ta doplata mala i vredi dodati keš). Tek ako nemaju neki sličan, onda možeš tražiti pare... ako neće da vrate pare, ONDA tek zoveš inspekciju.

Zoranb007
24.9.2010, 16:30
Pa koliko kosta taj mish, napisi nesto, proizvodjaca, model...

JohnnyBravos
24.9.2010, 20:20
Kostao je oko 1200din A4Tech G6-70D i nema ga vise nigde (ja sam kupio poslednji u Tehnomaniji), sada imaju neke slicne, ali malecke lap-top, a to mi "ne igra". A nakon ovakvog iskustva, ne bih vise uzimao A4 vec Logitech.
U ovoj firmi gde treba da reklamiram imaju i Logitech ali su skuplji barem 500 din nego na drugim mestima! To mi ne pada na pamet da doplatim, posle sveg cimanja, minimum je da mi vrate pare.Ej, ja dos'o kod njih i dao kes, mis koji ima garanciju 12 meseci, crkne posle manje od 30 dana ( a pazio sam ga ko malo vode na dlanu!), onda isao kupio nove baterije (300din), reko' da nije do njih (bacene pare), onda is'o do Tehn***, pa me sad salju u Zemun, a ja koristim neki kuglicni vec 10 dana!
Ej bre, pa da mi poklone duplo skuplji Logitech!

Master_Touch
24.9.2010, 22:36
Daj Boze da je do kablova. Valjda ce serviser prvo to probati. Kada sam nosio u servise(u pitanju je DirectLi..) cekao sam neku zenu da zavrsi privatni razgovor u hodniku jedno 5 minuta ali me je lepo zamolila da zavrsi razgovor. Dala mi je revers da je primila hard disk sa pecatom ali tamo gde pise serviser i crta za potpis nije htela da se podpise. Na moje pitanje zasto se nije podpisala rekla je da nije ona serviser ona samo prima... Ja reko primila bi ga ti dobro - u sebi naravno, haha. I rekao sam nadam se da nece biti problema pri preuzimanju harda sa nepotpisanim reversom. Ona je rekla da nece. Uglavnom znam joj ime :D. Eto pa vi vidite ...

Pa na hardu je bilo multimedije ali je bilo i nekih vaznih snimaka, neki dokumenti, i prilicno bitne stvari... Dakle, sada ako mi ga formatiraju ja cu izgubiti moje neprocenjive podatke ne mojom krivicom nego krivicom proizvodjaca. Kako to da garancija za ovakve stvari ne postoji. Garancija za pokvarenu robu ok, ali za moje licne stvari koje su upropascenje od strane neispravnog i nekvalitetnog a skupo placenog hardvera garancija ne pokriva. Je l' to samo kod nas tako ili u svetu se vrsi nadoknada i za izgubljene podatke ili mozda da pokusaju da spasu podatke a ne odmah format...:dedica: To bi bilo isto kao kad odes kod zubara i kazes boli me zub a on kaze AHa vadi! Ili imam virus u kompu, odmah reinstal...

@todos to sam i ja razmisljao za dva eksterna ali to je skuplja varijanta. Kad bi postojala neka jeftinija...

Znam da u inostranstvu u teretani korisniku daju osiguranje ako se povredi dok je kod njih oni mu placaju lecenje i ostalo. A ovde kod nas niko te i ne vidi.

Zoranb007
25.9.2010, 0:00
:facepalm a da izadjemo na ulice (kao kamiondzije u Grckoj) mislim da je to najpametnije.
Zamisli nosis misha kod uvoznika u zemun, usput padnes i povredis se, jel i to treba da ti plate, kao sto bi ti platili da si u Nemackoj, jos bi ti se izvinuli sto si se maltretirao, cak bi ti platili i tu bateriju od 300din.
Ovde citava nacija nema ulje a gajimo suncokret, i pored ovolike stoke roditelji nemaju gde mleko za decu da kupe, a mi ocekujemo da su nam komponente za kompjuter savrsene i da ce raditi bespekorno do kraja garancije.
Hocu da kazem, dosta toga sto kupujemo je roba sumljivog kvaliteta, nazalost.

Moj ti je predlog da sve ovo sto smo ovde pisali odstampas i odneses im pod nos, da procitaju, najozbiljnije to mislim, jer oni su starno duzni da ti daju isti takav mish, a ako nemaju onda pare nazad do dinara.

Sass Drake
25.9.2010, 19:25
@Master_Touch
Podaci na pokvarenom ili ispravnom hard disku nisu pod garancijom ni po zakonu ni po garanciji koju daje proizvođač. Za tu svrhu služi blagovremeni backup.

nerro7
25.9.2010, 19:34
Da li jos uvek postoji Sky%Sea? I ako da koji je br. tel i adresa ako neko zna? Imam nesto lepo da im dam... :to_care:
Hvala! :ciao:

Master_Touch
25.9.2010, 20:45
@Master_Touch
Podaci na pokvarenom ili ispravnom hard disku nisu pod garancijom ni po zakonu ni po garanciji koju daje proizvođač. Za tu svrhu služi blagovremeni backup.

Stvarno? Ja sam rekao da znam da nisu, ali bi mozda trebalo. A za back up kada to, ja kada sam kupio hard ja sam mislio njega da upotrebim za back up... Mozda sam trebao da beck upujem sa beck upa za svaki slucaj pre nego sto se pokvari back up hard disk? :to_care:

dzonihsv
25.9.2010, 20:48
Nije džabe osmišljen raid (http://en.wikipedia.org/wiki/RAID).

Ne znam što se čudiš, ali tako je kako je.

water wizard
25.9.2010, 22:15
A gde čuvaš original ako ti je beckup otišao?

Zoranb007
25.9.2010, 22:30
Ako sam dobro citao, backup mu je ustvari arhiva od bivseg originala tj. nema vise originala, ima samo backup koji glumi original, a pravi back_up tako_reci i nepostoji, hmm...
mada' moze biti da je backup od originala sada samo original od originala sa predhodnog diska gde se nalazio original...

water wizard
26.9.2010, 0:43
ja mislim da beckup nije ni pravio, samo je čuvao fajlove na hard disku koji je crkao, a beckup nema da povrati fajlove

Prvilo beckupa je da treba da se ima rezervna kopija, a ako su podaci bitni i više kopija

Master_Touch
26.9.2010, 2:57
ja mislim da beckup nije ni pravio, samo je čuvao fajlove na hard disku koji je crkao, a beckup nema da povrati fajlove

Prvilo beckupa je da treba da se ima rezervna kopija, a ako su podaci bitni i više kopija

Cekaj malo, mozes li da pojasnis ovo " samo je čuvao fajlove na hard disku koji je crkao". Kako sam mogao da cuvam podatke na hardu koji je crka. Ne znam jos da li je hard crkao a i kako mogu da cuvam podatke na hardu koji je crkao, valjda podaci ostaju zarobljeni u "crknutom" hardu.
I o cemu pricas, back up je vajlda rezervna kopija. Rezervna kopija nezavisno od originala. Back up sam napravio da bih mogao da izbrisem podatke na originalu zbog prostora. . . Boze, boze,...kako si se ti forumasu izlupao haha

Zoranb007
26.9.2010, 3:04
Cek bre polako, nemo se nervirash, vidis da pokusavamo da ti pomognemo.

Sta si ti na kraju odlucio, posle svih ovih saveta?

Master_Touch
26.9.2010, 3:20
Cek bre polako, nemo se nervirash, vidis da pokusavamo da ti pomognemo.

Sta si ti na kraju odlucio, posle svih ovih saveta?

Na kraju sam odlucio da odnesem misa pre 5 dana hard u servis sa garancijom (napisao sam vec). Mozda te drugo nesto interesuje?

Zoranb007
26.9.2010, 12:31
Sorry, promakao mi taj post, pa nek ti je sa srecom, i da te ne muftaju:ciao:

water wizard
26.9.2010, 12:55
Cekaj malo, mozes li da pojasnis ovo " samo je čuvao fajlove na hard disku koji je crkao". Kako sam mogao da cuvam podatke na hardu koji je crka. Ne znam jos da li je hard crkao a i kako mogu da cuvam podatke na hardu koji je crkao, valjda podaci ostaju zarobljeni u "crknutom" hardu.
I o cemu pricas, back up je vajlda rezervna kopija. Rezervna kopija nezavisno od originala. Back up sam napravio da bih mogao da izbrisem podatke na originalu zbog prostora. . . Boze, boze,...kako si se ti forumasu izlupao haha

nisam izlupao, nego kažem, da si obrisao original, a beckup ti je crko hard, znači sad nemaš odakle da bekapuješ podatke haha :facepalm

Vulee
26.9.2010, 13:05
Cekaj malo, mozes li da pojasnis ovo " samo je čuvao fajlove na hard disku koji je crkao". Kako sam mogao da cuvam podatke na hardu koji je crka. Ne znam jos da li je hard crkao a i kako mogu da cuvam podatke na hardu koji je crkao, valjda podaci ostaju zarobljeni u "crknutom" hardu.
I o cemu pricas, back up je vajlda rezervna kopija. Rezervna kopija nezavisno od originala. Back up sam napravio da bih mogao da izbrisem podatke na originalu zbog prostora. . . Boze, boze,...kako si se ti forumasu izlupao haha
Ako je to jedini izvor tih podataka, onda to nije backup.

Master_Touch
26.9.2010, 14:22
Vise nije ni bitno, zar ne? Hard je predat u servis pa cu videti kada ga budem uzeo kako stvari stoje. Mozda kupim jos jedan takav da imam bek ap bek apa...

water wizard
26.9.2010, 14:54
Moram malo da ti objasnim šta je beckup


original, koji si obrisao
beckup, originala, ako se slučajno nešto desi originalu da možeš da vratiš podatke na 1
beckup beckupa je treća kopija prvog
Sve tri kopije ne smeš da brišeš, treća opcija je ako su podaci važni i slučajno ne može ni opcija pod 1 ni pod 2

Moj ti je savet da beckap držiš na dvd diskovima, jeste da nisu nešto sigurni ni oni, ali bar si miran da neće da crknu oba harda zbog lošeg napajanja, naravno treba da se uradi verifikacija snimka i ako je bitno da se uradi par kopija

Master_Touch
26.9.2010, 15:33
Moram malo da ti objasnim šta je beckup


original, koji si obrisao
beckup, originala, ako se slučajno nešto desi originalu da možeš da vratiš podatke na 1
beckup beckupa je treća kopija prvog
Sve tri kopije ne smeš da brišeš, treća opcija je ako su podaci važni i slučajno ne može ni opcija pod 1 ni pod 2

Moj ti je savet da beckap držiš na dvd diskovima, jeste da nisu nešto sigurni ni oni, ali bar si miran da neće da crknu oba harda zbog lošeg napajanja, naravno treba da se uradi verifikacija snimka i ako je bitno da se uradi par kopija

Ok, hvala. Ali ajde malo da ukljucimo logiku.
Prvo: bek ap bek apa je bek up od bek apa a ne od originala. Da je bek up od originala onda bi se reklo "bek up originala".
Drugo: Bek up je druga kopija od origilana a ne treca.
Trece: Ne svidja mi se preporuka za di-vi-dije. Do sada sam ih koristio i mislim da je veca verovatnoca da se pokvari disk nego hard. Tako da svi aspekti tvog odgovora odpadaju. Sem ove verifikacije koja ima smisla. :D
Cetvrto: bek ap je kopija originala, zato se i zove bek up. Nije obavezno imati strogo original i bek up. Kada imas kopiju originala onda sa originalnom mozes da budes bezbrizan. Ako se nesto desi sa originalom onda imas bek up.
Nadam se da ti je sam malo jasnija cela stvar oko bek apa. Procitaj jos nekoliko puta moj posto da sam sebi objasnis.
Tako da vodeni carobljace hvala na verifikaaciji. ;)

water wizard
26.9.2010, 16:00
pa, beckup originala je sigurniji od beckupa beckupa, ako beckup nije ispao dobro na primer a original je original - najmanje šanse da je oštećen

Zato sam i rekao da snimaš na dvd diskove pošto ti se hdd pokvario
Jednu kopiju čuvaj na hdd, a drugu na dvd :ciao:

Pročitao sam nekoliko puta :)

Zoranb007
27.9.2010, 0:26
Meni ovo lici kao razgovor o fotokopir aparatu:D

JohnnyBravos
27.9.2010, 22:44
Bio u servisu, uzeli mis a da ga nisu ni pogledali. Izdali mi potvrdu s kojom kod prodavca uzimam drugi (nemaju) ili pare nazad.

Zoranb007
27.9.2010, 22:46
Klasika...:cool:

Master_Touch
14.10.2010, 23:13
Hard disk mi je vec 22 dana u servisu sa garancijom. Ja sam zvao u pocetku i interesovao se za hard. Medjutim sada me niko ne zove a ne trose mi se vise pare za telefonske pozive. Imaju moj broj telefona pa neka zovu. Koje su moje opcije i koje je moje pravo kada je u pitanju ovakva stvar koja se duze drzi. Procitao sam negde da imaju pravo da mi hard drze 45 dana. Da li je to tacno, ako prodje taj rok koje su moje opcije?


Interesantno da ovde nema teme o garanciji na foumu gde moze da se procita konkretno sta je garancija, koja su prava potrosaca i kako isti treba da postupi u datim okolnostima. Da ne bude prepusten vestim manipulatoruma - prodavcima, koji su na prvi pogled verbalno slatki i misle da sa svojom inteligencijiom (ma kolika da je) prilagodjenom na fini nivo inteligentnog prostakluka mogu da prevare potrosaca. Pitanje za moderatore: da li znaju nekog ko bi mogao ili oni mogu da otvore temu ili da nadovezu na moju tako sto ce na pocetku staviti sve o garanciji a kasnije forumasi mogu da pitaju sta ih interesuje?

dzonihsv
14.10.2010, 23:20
Tačno je. 45 dana od prijema u servis.

Nakon toga, ako ti ne poprave taj hard, dobijaš drugi (ekvivalent), a ako nemaju drugi istih ili sličnih karakteristika vraćaju ti pare (onoliko kolika je bila poslednja maloprodajna cena dok je bio na lageru).

Master_Touch
14.10.2010, 23:35
Dzonihsv kao i uvek hvala. Sta ako mi hard poprave 47. dan i kazu evo popravljen dodjite da uzmete? Da li ja mogu odmah posle 45. dana da trazim novac nazad ili oni imaju pravo da mi daju nov hard disk?

Ja bih posle 45 dana uzeo novac nazad. Iz principa necu uzimati hard popravljen 46. dan. Necu uzimati 46. dan nov hard - sem ako je po zakonu tako.

dzonihsv
14.10.2010, 23:39
Zoveš 45-og dana i tražiš popravljen ili nov hard. Ako ne daju niti jedno od ta dva, traži pare. Ako ne daju ni pare, zovi tržišnu inspekciju. Ali opet, to je onaj najgori scenario i svaki iole kvalitetan servis neće sebi dozvoliti cimanje sa inspekcijom.

Master_Touch
14.10.2010, 23:47
Ja se nadam da nece doci do inspekcije. Zalosno je sto kupac mora da se opterecujem sa ovakvim stvarima ali moram da se pripremim u slucaju najgoreg... Da se oni pitaju ja sam siguran da ne bi ni popravili hard, dali nov a kamoli vrate novac - iako im je to posao. :qliranje:

dzonihsv da li znas gde mogu da procitam detaljno o garanciji? Verovatno garancija varira od proizvodjaca do proizvodjaca ali nesto osnovno sigurno da je univerzalno?

dzonihsv
14.10.2010, 23:51
Uz fiskalni račun si dobio i papirić (mahom sa pečatom) na kome su uslovi garancije.

Možda te zanima i ''zakon o zaštiti potrošača'', ali je to prilično poveliko štivo za brzo prelistavanje. Izguglaj pa vidi sekcije u njemu koje te interesuju.

Master_Touch
15.10.2010, 0:19
Ok. Hvala. Pogledacu.

NjegovaWisost
17.10.2010, 19:46
Ja se nadam da nece doci do inspekcije. Zalosno je sto kupac mora da se opterecujem sa ovakvim stvarima ali moram da se pripremim u slucaju najgoreg... Da se oni pitaju ja sam siguran da ne bi ni popravili hard, dali nov a kamoli vrate novac - iako im je to posao. :qliranje:

dzonihsv da li znas gde mogu da procitam detaljno o garanciji? Verovatno garancija varira od proizvodjaca do proizvodjaca ali nesto osnovno sigurno da je univerzalno?

Možeš da se žališ i nacionalnoj organizaciji za zaštitu potrošača. Na njihovom sajtu imaš obrazac.

Inače, ja sam kupio laptop u Pakomu, koji se je pokvario, i posle 10 dana čekanja dali su mi novi i 70 e skuplji te sto puta bolji :D

Master_Touch
20.10.2010, 16:14
Dana 25. sam pozvao servis (DL), pitao za hard. Serviser je pogledao u racunaru i rekao ju ju, vidi sve sam pogledao hardove ispod i iznad njega samo ovaj nisam. Ja sam rekao zasto niste, on je poceo da prica nesto... Nisam slusao. Pomenuo sam mu inspekciju...on je rekao nema potrebe zovite me danas u 11h sacu da ga pogledam (znaci mogao je i da ga pogleda pre 20 dana, a mogao je i da ga ne pogleda da nisam insistirao). Ja sam drsko odgovorio ja vas vise ne zovem nego cekam da vi mene pozovete. On je pozvao oko 12 i rekao stigao ti je novi hard dodjite da uzmete. Dakle, kao sto vidite dali su mi nov hard disk i svi podaci na starom su izgubljeni.

Kada sam otisao da podignem hard, gospodja zenka mi je dala nov zapakovan hard i rekla to je to. Ja sam rekao, izvinite gospodjo da li ste upisalo serijski broj u garanciji i da ste zamenili. Upisala je zamenu ali serijski broj nije. Tako na moju inicijativu je upisala serijski broj.

Stresna situacija jer mora covek svasta da ocekuje ali bar je sve ok...

bojanh
20.10.2010, 16:47
hehe,ma serviseri su glupi i bezobrazni ko k... ;)

meni crkao mali zvucnik na logitech z5500,poslao sam im i vratili mi nakon 2 nedelje novi zvucnik,ali mi garanciju nisu produzili nimalo,a trebalo bi da se garancija produzi za onoliko koliko je predmet stajao u servisu.

Master_Touch
20.10.2010, 18:37
hehe,ma serviseri su glupi i bezobrazni ko k... ;)

meni crkao mali zvucnik na logitech z5500,poslao sam im i vratili mi nakon 2 nedelje novi zvucnik,ali mi garanciju nisu produzili nimalo,a trebalo bi da se garancija produzi za onoliko koliko je predmet stajao u servisu.

E vidis toga se nisam setio... to mi je promaklo da im trazim... jbg pa sta da radim nije to moj posao, to su oni trebali da produze...Cekaj da se prekrstim...

VojaM
21.10.2010, 13:03
hehe,ma serviseri su glupi i bezobrazni ko k... ;)

meni crkao mali zvucnik na logitech z5500,poslao sam im i vratili mi nakon 2 nedelje novi zvucnik,ali mi garanciju nisu produzili nimalo,a trebalo bi da se garancija produzi za onoliko koliko je predmet stajao u servisu.
To samo ako je uređaj bio u servisu duže od xx dana (ili 10 ili 20, ne sećam se, i ne znam da li su u pitanju radni dani). Pročitaj garanciju.

Ima servisera ovakvih i onakvih, ali kod tebe primećujem sklonost ka tome da ih sve pljuješ (a onda počneš da se žališ i na uvoznike, pa na zakone, pa na državu, pa... - a to je u današnje vreme veoma u modi). Budi objektivan, dobro se obavesti i daj samo tačne informacije. Uostalom, zamenili su ti zvučnik i rešili problem, zar ne?

Master_Touch
24.10.2010, 11:22
To samo ako je uređaj bio u servisu duže od xx dana (ili 10 ili 20, ne sećam se, i ne znam da li su u pitanju radni dani). Pročitaj garanciju.

Ima servisera ovakvih i onakvih, ali kod tebe primećujem sklonost ka tome da ih sve pljuješ (a onda počneš da se žališ i na uvoznike, pa na zakone, pa na državu, pa... - a to je u današnje vreme veoma u modi). Budi objektivan, dobro se obavesti i daj samo tačne informacije. Uostalom, zamenili su ti zvučnik i rešili problem, zar ne?


Obicno na garanciji pise posle koliko dana treba da se produzi garancija. U mom slucaju posle 10 dana treba da se prodizu garancija. Moj uredjaj je bio u servisu vise od 10 dana i servis mi nije produzio garanciju. Cak da nisam zahtevao ne bi ni upisali serijski broj zamene.
Servisera ne bi trebalo da bude ovakvih i onakvih vec bi trebali da rade svoj posao, kao i ljudi na ostalim zanimanjima. Nazalost takav je sistem u drzavi da dozvoljava propuste lenjih radnika. Ovde covek treba da se dobro obavesti da ga ne bi za*****i a ne da bi ispao fin a objektivnost i neki kodeks casti i postenja izgleda da nije za ovu drzavu - sa izuzecima, naravno. To da li je drzava propala i da sistemi u drzavi ne valjaju je tacno. Ako nesto na valja treba da se pljuje, ne vidim nesto cudno u tome. Zasto bi neko nesto trpeo i onda kada mu se ukaze prilika izadje na ulice i ****e ceo grad. Treba naci resenje da se ovo nezadovoljstvo iskaze usmenim putem a ne silom. Ovo na fourmu nije nista. Nego sam hteo cisto gosn Voju da osvestim malo gde zivi...

Zoranb007
6.11.2010, 20:57
:facepalm Ma uvek su neki problemi sa Serviserima, majstorima, molerima... ja mislim da je u pitanju mentalitet i kucno vaspitanje pojedinaca koji se bave tim poslovima...
A zasto mentalitet:... ovde postoji tradicija, kad coveku das vlast-moch, on pocne da se izivljava i da koristi poziciju, a obican gradjanin je nemocan...
Pa zar nije logicno da se neispravan HardDisk (pod garancijom) menja, kakvo bre servisiranje, da nece mozda da ga otvara i popravlja... popravka bi bila skuplja od novog, a nije ni pristupacno za popravku, nije HardDisk Sporet ili frizider, pa da zameni neki deo...
U servis je potrebno odneti radi potvrde kvara i protokola pre zamene, a to sve moze da se odradi u roku od par minuta.
Ima jos dosta komponenti koje se u praksi ne popravljaju, a serviseri ih bez blama drze u servisu i po mesec dana pre zamene.
I to je sve zato, sto im niko od musterija ne salje inspekcije, pa se to vremenom osililo :mad:
E' pa Bogami za te nase pare (koje im ostavljamo kao kupci) od kojih serviseri dobijaju plate, treba da im saljemo inspekcije i da se zalimo, sve dok se ne dovedu u red, a efekta bi sigurno bilo.
Naravno, ima i postenih i pravednih, ali njih je jako malo.

NjegovaWisost
7.11.2010, 1:43
hehe,ma serviseri su glupi i bezobrazni ko k... ;)

meni crkao mali zvucnik na logitech z5500,poslao sam im i vratili mi nakon 2 nedelje novi zvucnik,ali mi garanciju nisu produzili nimalo,a trebalo bi da se garancija produzi za onoliko koliko je predmet stajao u servisu.

Ne ide to tako. Prema zakonu koliko se sjećam, garancija teče da ti ide od početka, ali samo za taj novi zvučnik.

Extreme Player
2.8.2011, 23:50
Pitanje:
Monitor imam vec 2 godine, bio je jednom na reklamaciji, i nakon 40 dana mi je vracen popravljen. Pre mesec dana mi se desio isti kvar i odneo sam ga opet na reklamaciju jer je jos uvek pod garancijom. Vracaju mi ga juce, sa sve nekim paprima da je sigurno popravljen, medjutim cvrc, isti kvar, sve isto. Sutra planiram da odem i zatrazim zamenu za drugi montor. Ovaj koji sada posedujem je Samsung 22' placen onda 16.500 din.
Moje pitanje glasi: sta mogu da ocekujem da ce mi reci? Kakav monitor mogu dobiti, msm u kom cenovnom rangu, kakvih karakteristika? I da li ja nesto posebno treba da zahtevam? Kolege, dajte neko iskustvo.
Pozdrav.

Freško
3.8.2011, 12:00
Pitanje:Moje pitanje glasi: sta mogu da ocekujem da ce mi reci? Kakav monitor mogu dobiti, msm u kom cenovnom rangu, kakvih karakteristika? I da li ja nesto posebno treba da zahtevam? Kolege, dajte neko iskustvo.
Pozdrav.

ZAKON O ZAŠTITI POTROŠAČA (http://www.retailserbia.com/20080313112/zakoni-i-propisi/srbija-zakon-zastita-potrosaca.html)

4. Reklamacija

Član 58.
Potrošač može da izjavi reklamaciju trgovcu, radi ostvarivanja svojih prava iz člana 54, odnosno člana 56. ovog zakona.
Trgovac je dužan da bez odlaganja, a najkasnije u roku od 15 dana od prijema reklamacije, odgovori potrošaču, sa izjašnjenjem o podnetom zahtevu i predlogom njegovog rešavanja.

Prem ovome vi treba da se dogovorite.

Pavle Savic
5.8.2011, 13:59
Prvo da se izvinim jer ne znam dal ovo smem da pitam, drugo jer sam trazio pola sata na forumu i nista nisam nasao a ne znam ni pod koji podforum da stavim pa sam ovde stavio. Imam problem sa mojim ekranom koji sam dao na reklamaciji (modeli su nebitni), dali mi zamenu posle 36 dana, ne odgovara mi jer je prvi bio 22" a ovaj 21.5"... E sad oce da mi daju refund ali traze kutiju, koju me moja najdraza majka bacila pre 17 meseci. Sad dal neko zna taj zakon o potrosacu i jel postoji neka rupa u zakonu ili moram da prihvatim neki deal od njih?

Freško
5.8.2011, 14:38
@Pavle

Koji monitor si dao na reklamaciju, a koji ti nude u zamenu ?

Pavle Savic
5.8.2011, 14:41
Poslao sam im LG W2243s-pf a dobio LG W2246S-BF

Freško
5.8.2011, 14:48
Stvarno te ne kapiram što ne uzmeš ovo što ti nude, kad je on u suštini malo čak i bolji od tvog koji si dao na reklamaciju (noviji model od tvog).

Evo ti specifikacije pa se uveri...

LG W2243S-PF - LCD display - TFT - 21.5" (http://reviews.cnet.com/lcd-monitors/lg-w2243s-pf-lcd/4507-3174_7-33668532.html?tag=mncolBtm;rnav)

LG W2246S-BF - LCD display - TFT - 21.5" (http://reviews.cnet.com/lcd-monitors/lg-w2246s-bf-lcd/4507-3174_7-34210822.html?tag=mncolBtm;rnav)