PDA

Prikaži potpunu verziju : Darklands


Great_Sun_Jester
12.8.2010, 16:20
http://i38.tinypic.com/2j18nlz.jpg


Da li se neko seca ove igre? (:

Bez obzira sto za danasnje pojmove ima veoma zastarelu (ali i pored svega prijatnu) grafiku i izvodjenje koje moze da odbije mnoge koji bi se uhvatili u kostac sa njom, u pitanju je rpg koji po obilju opcija i mogucnosti sa pravom zasluzuje da stane rame uz rame sa velikanima ovog zanra i udje makar u top 10 ako ne vec u top 5!

Ovo Microprosovo celjade je smesteno u nikad bolje okruzenje: prica se odvija u Svetom Rimskom Carstvu u 15om veku sa tom razlikom sto su svi elementi natiprirodnog, od sujeverja do misticnih i cudesnih stvorenja koje opisuje mitologija tog vremena, ovde prisutni i stvarni. Na vama je da preuzmeta ulogu protagoniste u takvom svetu i probate da resite raznorazne misterije i intrige koje ce vas polako odvesti ka necemu daleko vecem i opasnijem od sveta ljudi koji vas okruzuje.

http://i36.tinypic.com/vfz061.png

Dobar deo igre komunicira sa igracem putem svojevrsnih "vinjeta", graficki lepo uradjenih slika koje uz pomoc propratnog teksta objasnjavaju sta se desava oko vas i serviraju vam interesantan lore kojim igra obiluje (podseca pomalo na King of the Dragon Pass i njegov sistem "eventa").

http://www.gamasutra.com/features/20070411/Darklands.jpg


Igrac je slobodan da luta svetom Darklandsa po svom nahodjenju, ispitujuci razne lokacije i putujuci po mapi od grada do grada (u pitanju su mesta koja stvarno postoje ili su postojala u srednjevekovnoj Evropi, na potezu od Luksemburga do Ceske) u maniru kojem bi najslicniji bio Fallout (mada bi pravilnije bilo kad bih rekao da je Fallout slican Darklandsu (: Sloboda kretanja je potupuna i nelinearna i sem glavnog questa koji igrac "mora" da prati (mada ni on nije potupuno obavezan), nista ne sputava vasu istrazivacku radoznalost niti vam odredjuje redosled radnje (sami ga stvarate).

http://www.thegamesofmylife.com/wp-content/darklands1.png

Sam character sistem igre je veoma neobican i implementira nekoliko elemenata koji su retko zastupljeni (ako uopste) u rpgovima. Pored toga sto poseduje apsolutno besklasan sistem dajuci vam punu slobodu u pravljejnu lika i izboru skilova i atributa (opet Fallout bi bio najblizi za poredjenje (:, veoma veliki akcenat je stavljen i na starost vaseg lika. Naime zavisno od toga koje pocetno doba izaberete za svog lika zavisi i sa koliko cete iskustva zapoceti avanturu, jer sto je lik stariji vise cete skill poena imati za rasporedjivanje i lik ce biti napredniji. Ali starost ima, poput stvarnog zivota, i velike mane pa ce stariji likovi iskusiti sve boljke sredovecnosti - fizicki atributi ce biti penalizovani i oslabljeni, lik ce biti manje otporan na razne vrste napada, lakse ce se umarati i pre ce umreti od starosti - jer kroz igru likovi nemaju fixan broj godina vec se razvijaju i stare. Zanimljiv je i izbor porekla vaseg lika i na raspolaganju vam je mnogo opcija od svestenika do odbeglog plemica. Na vama je da odlucite da li cete u avanturu krenuti sami ili sa grupom vernih pratilaca i napraviti druzinu (do 4 ili 5 clanova). Zanimljivo je i to da su ljudi (humans) jedina igriva rasa u Darklandsu.

http://www.abandonware-paradise.fr/Gifs/Abandonware/Darklands_02.png


Borba je takodje veoma interesantna i pored putovanja po mapi jedini "graficki" ziv deo igre (sve drugo je odradjeno kroz vinjete sa textom) i sa sobom nosi veliki broj taktickih aspekata - predmeti se trose i propadaju tokom igre, oruzje rdja i to ima veliki efekat na performanse u borbi - a razliciti protivnici reaguju drugacije zavisno od tipa oruzja koji koristite i opreme koju oni nose, jer neki tipovi oruzja imaju bolji/losiji efekat protiv razlicitih vrsta oklopa/stitova itd...

Sve u svemu jedan veoma redak i izuzetan ali pored svega zaboravljen biser koji je definitvno dospeo na moju listu favored rpgova. Toplo preporucujem! (:

DeCoy
12.8.2010, 19:15
Lep opis :aplauz: `Oćeš da se igraš sa nama u kvizu (http://www.sk.rs/forum/showthread.php?t=5695) ;)

Great_Sun_Jester
13.8.2010, 0:17
Lep opis :aplauz: `Oćeš da se igraš sa nama u kvizu (http://www.sk.rs/forum/showthread.php?t=5695) ;)

Auf, sad pogledah, pa tamo sve sami titanski skorovi, ono je nedostizno! d:

mozda ne bi bila losa ideja da napravite jednu takvu temu koja bi imala mesecni ili makar polugodisnji obracun skora nakon cega bi se lista resetovala i pruzila novopridoslicama da se malo istaknu...~_~

I naravno, drage volje cu da se pridruzim, sto da ne (:

zoran845
13.8.2010, 0:34
Auf, sad pogledah, pa tamo sve sami titanski skorovi, ono je nedostizno!Dođi ti lepo u "Pogodi avanturu" (http://www.sk.rs/forum/showthread.php?t=21143) - tu ako opališ tri recke automatski izbijaš na sedmo ili osmo mesto :opanachke.

Nash Knight
13.8.2010, 8:47
Nisam igrao Darklands, hm, ne znam kako je igra izdrzala test of time, tj koliko je igriva posle svih ovih godina. A dodji na kviz, j***s poene i score, bitno je da se z'bavamo i provaljujemo dobre stare igre.

player1
13.8.2010, 10:08
Toplo preporucujem ovu igru.
Za ono vreme fenomenalna.

Najdetaljniji sistem kreacije lika. Svet baziran na stvarnosti sa fantasticnim elementima.

I naravno, real-time RPG borba pre Baldur's Gate-a (licno mislim da su je "pokrali" iz ove igre).

.

Jedina mana je da na duze staze sandbox princip moze da smori. Razbijanje bandita nocu po gradovima i "pljackas" vitezova po zamkovima gubi draz posle duzeg vremena, kao i jos neki slicni zadaci koji znaju da se ponavljaju. ;)

Srecom... igra ima par glavnih/unkatnih kvestova, koji treba da se otkriju i rese. Naravno, posle njih moze da se igra u beskraj sve do prirodne smrti likova (da, likovi stare).

Vulee
27.2.2011, 9:42
Imam jedan problem sa ovom igrom.
Zvuka uopšte nema, stvarno ne znam do čega je, ne znam da li je do DosBox-a ali ostale igre preko njega rade ok. :confused:

Takođe, jedno pitanje:
Da li na početku trebam samo da grajndujem lopove kada padne noć, ili postoji neki drugi način da se započne main quest?

player1
27.2.2011, 11:11
Za prvo pitanje ne mogu da ti pomoglem, jel sam je poslednji put igrao na Win95, koji ima native DOS mod.

Sto se tice drugog, igra je dobrim delom "sandbox", a na delove "takoreci" glavnog kvesta ces da nabasas koristeci tragove razbacane u igri. Na primer, da bi naisao na "okupljanje vestica" (nadam se da nije spoiler), moras da nekako saznas tokom igranja da se one sastaju tu i tu i tad i tad tokom godine.


P.S.
Nostalgije radi, pokrenuo sam igru u DosBoxu, i po izlasku iz grada se cuje muzika. I u borbi se cuju zvucni efekti (samo nisam siguran dal je to SoundBlaster ili pak Adlib, jel su efekti prilicno primitivni).

EDIT:
Vidim da sa INSTALL.EXE, mozes da podesis "zvucnu karticu", proveri dal je tu sve kako treba. Kad sam podesio na Sound Blaster (kasniji) zvuk je bio bolji nego podesavanja po prvim startovanju, bez koriscenja install-a.

Vulee
27.2.2011, 11:14
U međuvremenu sam uspeo da namestim zvuk, bio je isključen u opcijama (da je pisalo setup.exe umesto install.exe, provalio bih to mnogo ranije). :)

Lord Boron
1.3.2011, 13:39
Ahhh, divna igra. I dan danas je pokrenem u DosBox-u s vremena na vreme cisto da se podsetim kako je bilo divno.

Ja sam uglavnom pocinjao igru grind-ujuci lopove po ulicama. Kada ti malko skoci reputacija mozes da uzmes posao od nekog bankara koji ce ti dati da odneses neki paket ili knjigu u drugi grad, pa skoknes tamo i tako kreces. Dok putujes vrlo lako ce ti se desiti da naletis na posede zlih vlastelina pa mozes da im ili uskocis u zamak i krenes dungeon run ili da postavis blokadu i ubijas mu strazare u talasima dok na kraju i on sam ne izadje.

Matt Chatt emisija na YouTube-u je odradila opis igre, ali ne samo i to. Odradio je covek i intervju sa kreatorom same igre. Slede linkovi:

Review: http://www.youtube.com/watch?v=IQLLW3ApIcY

Interview (iz 3 dela):

1. http://www.youtube.com/watch?v=I30dzwiNxLk&feature=related

2. http://www.youtube.com/watch?v=XZClSiClBuQ&feature=related

3. http://www.youtube.com/watch?v=iIlsepGUW30&feature=related

Nadam se da nisam ugnjavio, ako ste ovo vec gledali.

player1
1.3.2011, 14:41
Meni se najvise svidja, sto imam utisak kao da igram stoni RPG, van borbi. Tj. sto je vecina situacija data opisno, uz davanje izbora igracu iz liste akcija.

Great_Sun_Jester
6.3.2011, 8:43
^^

Takodje veoma gotivim taj pristup role-playu (bukvalno kroz pricu i dogadjaje), jedan od razloga zasto veoma obozavam i King of Dragonpass (koji je u sustini prva prava role play strategy igra, a ne tamo neki warcrafti ko sto su ih najavljivali :p).

marko river
7.3.2011, 15:14
Bas dosta sam se zaludjivoa sa Darklandsom. I dalje mi se mnogo vise svidja RuneQuest princip od AD&D, gde nemas klasicne iskustvene poene vec se polako razvijaju skilovi u zavisnosti sta, kako i cime radis. Tako da nema budzenja likova do te mere da sam ides i rokas zmajeve jednim udarcem. Naravno, tesko da cete biti porazeni od neke ulicne bande kada jednom postanete solidni, ali uvek je moguce da vam nejaki protivnik zada udarac, cisto da se previse ne opustate, pogotovu ako su brojniji. Ako vam se ne svidja onako puko budzenje isukstva i atributa u Diablu vec vam se vise svidja malo "realniji" pristup kojim necete od lika stovriti cudoviste vec cete i dalje morati da koristite strategiju, onda je Darklands bas za vas. Kao sto rece jedan sa Abandonije, oni koji preferiraju RuneQuest nasuprot AD&D ce sigurno voleti Darklands. Daleko od toga da oni koji vole Diablo ne treba ni da probaju Darklands, licno sam primer da jedna osoba moze voleti obe igre :D

Nash Knight
7.3.2011, 17:55
Moram da prokomentarishem, u AD&D nikad ne mozes da budes toliko jak da "rokas zmajeve jednim udarcem". Istina je da taj sistem ima puno mana ali nemoj da preterujes!

marko river
7.3.2011, 19:03
Pa preterivanje je bilo svesno i namerno da bih ukazao na osobinu tog sistema koja mi se ne svidja, ne da bih tvrdio da je to stvarno moguce, niti da je lose, vec je subjektivno vidjenje. Tu i tamo mi se to i svidja, ali u igrama cesto umeju da preteruju sa tom razlikom - ako ti je lik par nivoa iskusniji od nekih kreatura, prakticno mu ne mogu nista koliko god da ih je. Nekad kada mi se igra cisto arkadno napucavanje i mlacenje, tada mi je to kul, ali uglavnom mi se ovaj drugi pristup vise svidja (mislim ovaj drugi kao u Darklands, pa to nekako u globalu poredim kao AD&D sa RuneQuest)

Great_Sun_Jester
7.3.2011, 19:26
Pa preterivanje je bilo svesno i namerno da bih ukazao na osobinu tog sistema koja mi se ne svidja, ne da bih tvrdio da je to stvarno moguce, niti da je lose, vec je subjektivno vidjenje. Tu i tamo mi se to i svidja, ali u igrama cesto umeju da preteruju sa tom razlikom - ako ti je lik par nivoa iskusniji od nekih kreatura, prakticno mu ne mogu nista koliko god da ih je. Nekad kada mi se igra cisto arkadno napucavanje i mlacenje, tada mi je to kul, ali uglavnom mi se ovaj drugi pristup vise svidja (mislim ovaj drugi kao u Darklands, pa to nekako u globalu poredim kao AD&D sa RuneQuest)

Dve reci: power play. Nema to veze sa sistemom vec sa nacinom na koji neko igra lika (posebno u pen and paper formi). Svako moze da izmin-maxuje atribute/skilove/predmete koje koristi i iscedi iz igre sto moze vise - kako za AD&D tako i za RuneQuest. Ali u tome i jeste najveca razlika izmedju rpga i crpga, sto kod ovih drugih u vecini slucajeva fokus i mora da bude na borbi jer igra konstantno na igraca baca nove i nove horde neprijatelja pa odatle "odsecanje zmajevih glava jednim potezom" i slicne munchkinarije :D