Prikaži potpunu verziju : Tragikomična priča o ADSL internetu u zemlji S(ubu)rbiji
star-duster
15.7.2010, 20:47
Evo jedne sveže priče iz omanjeg grada u (takođe omanjoj) zemlji S(ubu)rbiji. Elem, meni draga osoba je pre izvesnog vremena konačno rešila da uvede ADSL. Odlično, podržao sam ideju i prijavili smo se kod jednog nezavisnog internet provajdera. Već sledećeg dana smo dobili informaciju da je ADSL priključak moguć na tom broju i da je nalog za priključenje prosleđen svemogućem preduzeću T. So far, so good.
'Ajmo dalje: prošlo je 20-ak dana, nije bilo nikakvih informacija. To mi je bilo čudno, jer ovih dana je naša drugarica dobila ADSL za tri dana, a prijavila se kod T. Pozvao sam našeg provajdera, gde su mi ljubazno objasnili da je lopta i dalje kod preduzeća T i da se čeka da nas priključe. Videli smo da nema 'leba od čekanja pa smo kontaktirali nekoliko insajdera iz preduzeća T koji su nas umesto odgovora pitali zašto se nismo prijavili kod njih. Rečeno nam je u poverenju da portova ima, mogućnosti postoje, ali... Tako nam je odgovoreno par puta, da bi vrhunac bio danas kad nam je čovek iz T otvoreno rekao da NEĆE i NE ŽELE da nas priključe, nego da čekaju da otkažemo svom provajderu i da se prijavimo kod njih u T! Ah da, napomenuo je i da imaju dobre nove promocije...
Eto Kafkijanske priče iz naše zemljice u obzorje 21. veka... Mislio sam da znam koliko je svemogući monopolista jak i bezobziran, ali nisam očekivao da je to poprimilo baš ove razmere. Toliko o ukidanju monopola, toliko o tržišnoj utakmici i zdravoj konkurenciji... Ko će se takmičiti sa ovima kada su konkurenciji posečene noge u startu? Sada bar znamo na čemu smo...
water wizard
15.7.2010, 20:53
Odeš u telekom i pitaš ko je taj što neće da mi sredi internet, pa onda nađeš broj od ministarstva telekomunikacija pa ih pozoveš i javi ti se sekretarica i onda i njimma kažeš kakav problem imaš, pa ti oni kažu da nisu nadležni pa te upute na ratel... posle možeš da ih prijaviš ratelu... ako neće milom onda silom
miša topola
15.7.2010, 22:09
Stvarno glupo od Telekoma. Ja sam kod, meni nepoznatog, provajdera čekao mesec dana da mi stigne oprema, dok sam kod Telekoma dobio za 2 dana - podneo prijavu u petak oko 10h i dobio aparat odmah u ponedeljak pred kraj radnog vremena kada obično dele aprate za ADSL, dobro malo je veza poslužila da se sve to ubrza i da se dobije Wireless ruter :a_whistli
A zašto se nisi prijavio odmah u Telekomu za ADSL nego si išao preko nekog tamo provajdera?
water wizard
15.7.2010, 22:17
Zašto? Zato...
Prvo tehnička podrška je užas, drugo svaku noć nešto rade pa puca veza,bar ja takav utisak imam kad čitam temu o njihovom adslu, treće mora da se potpiše vlasnik na ugovoru od godinu dana, četvrto ne voli možda čovek telekom, a posle ovog bezobrazluka njihovih službenika sigurno neće da im daje platu
Ja sam čekao nekoliko godina da dobijem tehničke uslove, i sve mi je bilo jasno kakva je to firma
miša topola
15.7.2010, 22:26
Svi provajderi su povezani nekako sa Telekomom :kreza:
Bolji ADSL u Srbiji neće da nađe.
Ajd i ja da se ucipim za pricu....
Dugo vremena sam imao wireless provajdera u mom mestu,nista drugo a nista bolje nismo imali.Brzine katastrofa,cene previsoke,veza ocajna,ali bolje nije bilo...
Mogucnosti da dobijem ADSL na mom telefonu su bile ravne nuli,nije digitalna centrala,kad ce biti nismo znali,niti nas je ko obavestavao...
Ja sam se kulturno prijavio kod lelekoma u decembru prosle godine i to vise od jednom,svaki mesec sam slao zahtev,i uvek je bio isti odgovor,"Vas ADSL prikljucak nije moguc,molim pokusajte u drugom zamku."
Dignem ruke od svega i placam harac svome wireless provajderu(3000 dinara za satro 6 mb/s,a ruku u vatru da je makar jednom presao 2).
Pre mesec dana, zove mene keva na posao,kaze stigao ti paket iz T. pise na paketu ADSL,ja u neverici zamolim je da proveri sta je u kutiji,kaze modem,kablovi i brdo papira. Zamolim je da ostavi kutiju dok ja ne dodjem, uzmem kutiju a unutra sve po P.S.-u,wireless router,spliter,kablovi,ugovor,a ja jos povezan na haracliju... Povezem sve da proverim da li radi,od porucenih 4 Mb/s,router je davao istu brzinu... Iznenadjen brzinom,odem kod haraclije,platim za raskid ugovora 7000 dinara(jos im ja skinem opremu i odnesem na noge),povezem moj ADSL koji i sad sljaka dok ovo pisem,i brzina je konstantna i veoma zadovoljavajuca...
Jedino sto me je iznerviralo je iznenadni paket koji mi je dosao na kucu,sta da nisam imao novac da platim wireless provajdera? Sta da niko nije bio kod kuce da podigne paket?
1000 zasto,1000 zato,ja imam internet,a kako i zasto ni sam ne znam....
water wizard
15.7.2010, 22:35
:DLooL
Mišo, ne širi dezinformacije, moj Sezam ima dobru tehničku podršku, veza puca mnogo retko, i oni su pod Orionom, jedino što mora da telekom da port u centrali, što oni koriste da bi iscedili neki dinar od naroda za svoju propalu firmu koja je već sad u privatnom vlasništvu, pa ili moraš da podmažeš da bi dobio ili možeš da čekaš da ti se smiluju i da ti daju internet
Monopol u državi Srbiji. Baš vidim u vestima, ako Vlada ne pomogne Salford (na neki način monopolista što se tiče mleka i mlečnih prerađevina), onda će dići cenu mleka.
U ovakvom slučaju je najbolje obratiti se Ratel-u, jer oni kao nešto rade.
star-duster
15.7.2010, 23:15
A zašto se nisi prijavio odmah u Telekomu za ADSL nego si išao preko nekog tamo provajdera?
Vidiš, to je baš ono što Telekomovci i žele - da svi tako razmišljamo. Ima da sabotiraju konkurenciju kako znaju i umeju (a može im se, u poziciji su za to) da bi ljudi jednostavno zaključili da su oni "bolji".
A water wizard je uglavnom naveo sve tačne moje razloge zbog kojih nismo hteli da uzmemo Telekom.
Ja kod kuće koristim drugog provajdera, moja devojka je htela da uzme nekog trećeg (to je ovaj slučaj). Jednostavno, tako nam odgovara, dopala nam se njihova ponuda i baš to bi trebalo da bude naše pravo kao potrošača u uslovima slobodnog tržišta, da možemo da biramo, a ne da drskim Telekomovim službenicima objašnjavamo i da se pravdamo zašto nismo uzeli njihov ADSL.
Hvala svima na savetima i komentarima. Ako se ovi i dalje budu pravili ludi, pozvaću Ratel.
Evo i ja da dodam još ponešto.Na sezamu već 2 god i nešto.Što se tiče podrške kad god sam ih zvao sve je ok ljubazni reše problem mada ih skoro nema.Evo sad došao kući probam da konektujem neće...Onda iz nekog puta
5-6 evo konektovan veza ok šljaka.Pogledam na info sezam piše radovi na
linku biće prekida kratkih u periodu od 01 do 05 h .Evo i pored toga sve radi.
E sad pre mesec dana moji rođaci kupili novi komp radost pršti i ajd da ih ja
prijavim za net na telekomu.Uzmem račun od fix telefona,odem na sajt za prijavu popunim sve kako treba i čekam.Pitali me rođaci šta se dešava nema
još nikakvog obeveštenja i ajd da proverim.Bila je nedelja okrenem telekom
i javlja se automat,,Nedeljom ne radimo....He he ..I zamilsi sad pukne ti net
u nedelju i okreneš podršku telekoma i ćao ..Onda ja nazovem sutradan i javi
se ženski prijatan glas.Objasnim situaciju kad sam prijavio ove moje za net
i da je prošlo 3 nedelje ona mi kaže ,PA to je sad u radu al se nezna kad će
da im puste net ostaje da se čeka .Evo do sad je prošlo mecec i nešto dana
ali ,,Đekna još nije umrla a kad će ne znamo..Inače i ja i rođaci smo na istoj
tell centrali znači mogućnosti ima e sad portovi ludila i ostalo videćemo..
U al sam ga odužio al tako je to u zemlji Srbiji ....pozz..
star-duster
16.7.2010, 9:57
@bobiv - Znam da se ponekad čeka i za Telekomov priključak po više meseci, ali to je u onim situacijama kad stvarno nemaju mogućnosti da trenutno priključe.
Ova situacija o kojoj sam pisao je drugačija jer su nam nekoliko ljudi iz lokalnog Telekoma priznali da njihove kolege neće da nas priključe, a mogu bez problema to da urade odmah. Jedini problem je što smo se drznuli da se prijavimo kod nezavisnog provajdera. Naravno, ovo su nam rekli u privatnom razgovoru (nisu baš toliko blesavi da to kažu kao zvanični razlog), a zvanična verzija je verovatno ono čuveno Telekomovo: "trenutno nema tehničkih mogućnosti".
Predrag Stankovic
16.7.2010, 11:39
U ovakvom slučaju je najbolje obratiti se Ratel-u, jer oni kao nešto rade.
Ma sve je to deo istog sistema, zar verujes da ce nesto postići
ja ne znam sto ne kazete j koji su gradovi u pitanju i koji provajderi...
ko ih bre j###...
nek svi znaju... ako mozemo da pominjemo javno telekom i sezam sto ne bi i te druge..
A zašto se nisi prijavio odmah u Telekomu za ADSL nego si išao preko nekog tamo provajdera?
Ja prvi ne bih uzeo ADSL preko Telekoma. Odvratni su mi :mad:
Vec godinama koristim EUNet ADSL, i stvarno, samo reci hvale imam za njih. Ljudi su profesionalci, zanima ih sta musterija misli o njima i trude se da probleme resavaju sto je efikasnije moguce... Na zalost, oni ne mogu da uticu na puno stvari (jer Telekom drzi konce u svojim sapurdama), ali im trud zaista ne sporim.
Jedno vreme sam imao problem sa brzinom DL i u trenutku besa sam im poslao mejl (u kom sam se posteno izduvao). 15 minuta kasnije me zove lik iz tehnicke podrske i pricao je sa mnom oko 20 minuta i eksperimentisali smo nesto sa ruterom. Jednom sam bio ubedjen da je ruter neispravan, zamenili ga bez pogovora. Kad je opalio grom i spalio ruter, poslali mi novi AKS-om o njihov trosak. Zaista, svaka im cast.
Proslog meseca sam imao kvar na tel. liniji, i pita me lik iz Telekoma "sto niste uzeli kod nas", a ja reko "zato sto ste neprofesionalni kreteni, kad ni fiksni ne mozete dve nedelje da mi osposobite" :kreza:
Ma sve je to deo istog sistema, zar verujes da ce nesto postići
Ja jesam, pa sam mu zato to i preporučio.
veseliburek
16.7.2010, 13:21
Eunetov ADSL koristim od 2004. godine, mada u poslednje vreme sve češće puca veza, i to što bi teoretski trebao da imam 128kB/s downlink, meni retko kad pređe 100... (znam da provajderi malo kraduckaju, ali ovo je previše)
Jednom (tj. dvaput) mi je stizala prijava zbog "preuzimanja ilegalnog sadržaja", nakon čega sam zvao podršku i ispričao im sve i svašta.
Ah, kad bi samo imao uslove za kablovski SBB... :(
I meni nisu dali ruter, nego 6 godina već koristim buđavi ZyXEL modem.
Ja sam u NS imao Neobee (jer smo cimer i ja među prvima uveli 2006. kad je adsl došao u NS, a Neobee je tad bio logičan izbor...) i kad sam krenuo u Sombor, odem lepo u Neobee i uvedem sebi adsl unapred da me dočeka kad stignem. LM, ne lezi vraže, čike u telekomu mi ne ugrade port na centrali jedno 20 dana... niko mi nije otvoreno predložio da pređem na telekom (tad je već postojao i počele su da se javljaju ovakve priče) ali sam im lepo stavio do znanja da to ima da proradi ili ću uzeti kablovsku, jer njima direktno ni dinara ne dam... i proradilo je 3 dana nakon što sam se žalio (kasnio sam u preseljenju 15 dana, zato nisam ni skontao odmah da ne radi, jbg).
A za ove što kažu da je sve to telekom - nije. Ja namerno plaćam Neobee-ju 100 dinra više, jer želim da ta firma preživi (sad kao Orion) i plaća svoje radnike. Šta bih napravio da uzmem tri meseca kod telekoma za dinar, i kome bih "pomogao" misleći da pomažem sebi? Ja sa vragom neću u vreću... ;)
star-duster
16.7.2010, 14:30
Proslog meseca sam imao kvar na tel. liniji, i pita me lik iz Telekoma "sto niste uzeli kod nas"...
Eto, i tebe su to pitali. Ponašaju se kao da se podrazumeva da moraš da imaš njihov net, a da je sve drugo jeres koju treba iskoreniti...
Ovo je kao da voziš autoputem, pa te policija zaustavi i ne dozvoli ti da nastaviš put jer si kupio benzin na privatnoj pumpi umesto na državnoj.
Najneodgovornija stvar koju je država napravila kad je o Telekomu reč je to što im je dopušteno da se bave maloprodajom interneta. Odmah su tad svi znali da će se desiti "čistka" provajdera, ali očigledno je da je nekom to u interesu, kako bi prvo kupio kajmak sa državnih jasala (društvena firma) a posle od prodaje istih strancima po višoj ceni jer su jelte, ne samo broj jedan u telefoniji, već i najjači provajder interneta.
K R E T E N I Z A M. Al' sami smo krivi, evropski narodi nikad ne bi dopustili da "država" tako nešto uradi protiv njih.
Možda je malo off al evo gde smo mi i naš telekom kao najveći operater interneta u srbiji inače 1 bugarski lev je pola evra
http://www.bulsat.com/internet.php
što ispada 32 megabajta je 12 evra, jeftinije od mog paketa 1 mbs plaćam
sa 10% popusta 1330 din.Jako tužno...pozz
32 megabajta je 12 evra,
Megabita....
blast beat
17.7.2010, 16:51
Pa ovo nije normalno. Tek sad vidim koliko smo jadni... Samo da Telenor krene da pruza internet usluge, eto mene kod njih, iako sigurno to nece biti nesto mnogo bolje u pocetku.
Zar drugi provajderi ne uzimaju net negde sa strane? Mislim da sam negde procitao da EUnet uzima iz Madjarske ili Rumunije, ili makar bi trebalo?
DobroslaV
17.7.2010, 17:05
Možda je malo off al evo gde smo mi i naš telekom kao najveći operater interneta u srbiji inače 1 bugarski lev je pola evra
http://www.bulsat.com/internet.php
što ispada 32 megabajta je 12 evra, jeftinije od mog paketa 1 mbs plaćam
sa 10% popusta 1330 din.Jako tužno...pozz
Što je negde oko 1250 dinara.
DŽ!
Ja sam se početkom januara prijavio za IPTV.
I dalje ništa :mad:
star-duster
17.7.2010, 19:14
...
Zar drugi provajderi ne uzimaju net negde sa strane? Mislim da sam negde procitao da EUnet uzima iz Madjarske ili Rumunije, ili makar bi trebalo?
Infrastruktura koja dovodi ADSL net do svakog krajnjeg korisnika je Telekomova, na žalost. To važi za sve provajdere i za sve nas korisnike.
Nije toliko važno kako provajderi nabavljaju net (mada i to skoro svi dobijaju preko Telekoma, pod užasnim uslovima) ali je veći problem što ga nama isporučuju preko priključaka za fiksnu telefoniju, iliti preko svemogućeg, sveprisutnog i nezaobilaznog Telekoma. A on to očigledno debelo zloupotrebljava tako što sabotira nove priključke za druge provajdere, "zavrće slavinu" itd.
Predrag Stankovic
17.7.2010, 23:31
A i za svoje se ne brinu ni 2%, jedino što dobro znaju da rade to je da uzimaju pare od korisnika koje ni malo ne poštuju, zašto nekima koji su dugogodišnji korisnici ne daju neko olakšanje ili ih časte zbog "lojalnosti" većom brzinom, nego smišljaju neke nove akcije da navuku nove korisnike i da još dodatno opterete i zaguše ionako zagušenu internet infrastrukturu, jer njima se nedaje kinta da od nadprovajdera zakupe veći bandwith, i da svima bude stabilan net, bez variranja brzine, pinga i pucanja konekcije. nego baš njih briga za nezadovoljstvo korisnika, pa šta i ako odu oni će akcijama 6 meseci za Dž ili 4mbit po ceni 1Mbit , pa i bez toga jer ima podosta ljudi koji čekaju na slobodan port ponovo da nadoknade broj korisnika, iako i te nove korisnike kat tad očekuje frustracija i eventualno kajanje zbog sklapanja ugovora, u drugim zemljama postoji dosta veći broj internet korisnika i sa većim brzinama pa nemaju tolike probleme sa zagušenjem ali je njihov provajder zakupio dovoljnu širinu linka pa ima za sve, a primera radi ovaj naš Lelekom bi ono što je jedva dovoljno za 10 korisnika on bi to podelio na 50, jer im tako ostaje više para u džepu, a ko još brine za korisnike!
:facepalm Pa ovo je samo potvrda onoga na sta sam i ja sumnjao kada je moja situacija u pitanju! 2006-e sam na netu ispunio prijave za adsl kod tri provajdera, jedan je bio Sezam pro a ne secam se koja su bila druga dva. Od sva tri sam dobio isti mail, da nema tehnickih mogucnosti to jest satro nema slobodnih portova, i isti odgovor sam dobijao u narednih godinu dana. Onda se prijavim kod konja na isti nacin i stigne mi mail posle mesec dana da postoji mogucnost i naravno postanem njihov ovisnik, hocu reci korisnik.
A ovo za Bugare i nas, mislim sta reci, pazi kad je Bugarska pojam za nas, ali Bugarska! Stvarno smo bre krs drzava!
vasiljevic
18.7.2010, 19:45
Čuj Bugarska :).
Evo ti još gore situacije, Moldavija:
http://www.starnet.md/abonamente_home
Inače. 1€ je 16.16lei po njihovom zvaničnom kursu, ili ti pomnoži cene koje vidiš sa 0.062 i dobijaš u €, lako za dalji račun na dinare, uzmemo da je € 100 dinara, paket od 20Mbit neograničeno je 11€ zaokruženo ili ti 1100 dinara, 40 Mbit je 15.5€, najjači ako baš želiš da se isprsiš za sve pare, dakle, 50 Mbit je 18.6€, ajd da na dinare, negde oko 1900 dinara. Dakle, nije to pazi Bugarska, već pazi Moldavija, ali moldavija, ima li većeg blama u svetu da Moldavija .... :).
miša topola
18.7.2010, 22:06
Ja već uzeo karte za Moldaviju :ciao:
Stvarno ne znam po čemu su to susedi sa naše desne strane (kada gledamo Srbiju iz vazduha) bolji po pitanju Internet usluga? Jeste da nemamo izlaz na more kao Bugarska pa da od toga profitiramo, ali nismo ni mi bez dobrih mesta gde može da se "opljačkaju" stranci. Imamo ove planinčine (Kopaonik i Zlatibor), podigli smo kazne za prekršaje u saobraćaju, PDV je 50% :opanachke itd. itd. Zar država ne može da izdvoji za Internet infrastrukturu malo novca koji se troši za "poslovne sastanke" našeg predsednika (vodi čak i porodicu).
:)Da još jedna zanimljiva priča,večeras sa devojkom iz Švice podkačimo temu intreneta
kod nas i tamo Ona je uzela paket nekog bežičnog provajdera koji ima pokrivenost u celoj
CH i plaća mesečno 79 franaka,a pri potpisivanju ugovora na 2 god dali su joj laptop u fazonu 1 dinar kao kod nas mobilni tell...Nisam je pitao za brzinu nije me ni zanimalo
jer znam da nije jadna kao kod nas...
miša topola
19.7.2010, 10:47
79 franaka nije mnogo kada uporedimo naše i njihove plate.
Baš je pitaj za brzinu sledeći put, pošto WiFi tehnologija za krajnje korisnike baš i ne dozvoljava neke velike brzine. Naravno, ako provajder koji pruža te usluge radi na nelicenciranim opsezima...
Od sva tri sam dobio isti mail, da nema tehnickih mogucnosti to jest satro nema slobodnih portova
Kad sam se prvi put prijavio Sezamu odgovorio im je Telekom da "nema tehničkih mogućnosti" zato što mi je telefon dvojnik. Protestovao sam, jer niti je telefon dvojnik, niti je ikada bio, i onda je ispalo da može.
Kasnije se desilo da je ADSL iz misterioznih razloga prestao da mi radi i nije radio nekoliko meseci. Nije se sticao utisak da iko u Telekomu pokušava ma šta da bi rešio problem. Skoro sam siguran da je nekom budžovanu zatrebala ADSL linija, a nije bilo slobodnih portova, pa su ladno isključili mene i port dali drugome, a uključili me ponovo tek kad je centrala dobila slobodne portove. No, nemam načina da to dokažem. Kad postoji kvar, čak i Telekom pokušava da popravi kvar, možda sporo, možda bez entuzijazma... Ali u mom slučaju niko u Telekomu nije ni reagovao kao da postoji kvar, i to neki nepoznat kvar, nego u fazonu: "a, da, znamo da ne radi, proverićemo opet", i tako mesecima.
star-duster
21.7.2010, 13:47
Evo daljeg razvoja situacije kojom sam započeo ovu temu: Naravno da net nije priključen, niti su nas nešto novo obavestili. Ali danas je majka moje devojke prolazila pored telefonske centrale u njihovom kraju i videla je radnike Telekoma da nešto tamo rade. Pitala ih je da li su došli da im priključe ADSL, a oni su odgovorili da nemaju pojma o tome, da nemaju nalog za priključenje od njihovog šefa i da je to posao koji se obavlja za 2 minuta.
Vidim i po našem iskustvu, ali i po postovima drugih forumaša da je to postala redovna praksa Telekoma, da šefovi stopiraju priključke za korisnike drugih provajdera, nego da otvoreno ucenjuju, maltretiraju, odugovlače, sve dok ne dignemo ruke i pristanemo da potpišemo ugovor sa đavolom.
Da ova priča sa radnicima mi liči na mog drugara koji živi u jednom selu 30 km od mene i
uvek kad vidi pikap telekoma da dođu u poštu u selu pita ih za adsl.UVEK mu kažu da da
biće uskoro,on se jadan nada a mislim da je zadnji put pitao prošle godine tragično zar ne..
Ne treba se uopšte raspravljati i gubiti živce. Tko je to kod nas juednostavno ideš tamo gde te niko neće cimati. U drugoj temi sam već napomenuo da poznajem tu vajnu proceduru i zato sam potpuni korisnik telekonja, i nemam nikakvih problema sa njiiiiihove strane. znači dva mobilna, fiksni, adsl, iptv, sve isto. Na žalost sigurno samo našu je to tako i to isto teba prihvatiti bez pogovora.
nebojsa986
26.7.2010, 11:17
Vase smece od interneta bi za mene bilo pravo blago, evo samo pogledajte ovo, ne moram vise nista da napisem, osim da je pravi upload bar duplo manji od navedenog.
http://www.magnetplus.net/cenovnik.html
Slažem se sa autorom teme, ono što radi Telekom i njihova "briga" o korisnicima je u najbolju ruku sramna! :mad:
Takođe, imajte u vidu da svaki korisnik mt:s-a zapravo pomaže Telekom! Svaki put kada platite račun, pozovete sa 064 (066, nebitno) broja, korisnici zapravo kažu "samo napred Telekome, carevi ste!"
Savet: Pređite kod Telenora ili Vip-a, nebitno. Ne dajte Telekomu i njihovim satelitima ni žutu banku ako baš ne morate. Potrošači, ma koliko beznačajni pojedinačno, imaju moć da i najveće korporacije bace na kolena :dedica:
P.S: Ybt, zvučim ko vođa nekog sindikata :to_care:
Gde god piše sat u nazivu firme znači da je u pitanju jelte satelitski internet, a ja sam to probo sa uploadom preko gprs, i kad sam vido kako skida sa mobilnog kredit:eek: dakle i shit my pants.
blast beat
26.7.2010, 21:48
Sve dok ne bude omoguceno ono prenosenje brojeva kod drugih operatera, ja sam zaglavljen kod Telekoma. Nemam zivaca da menjam broj. Zna li neko kada ce taj zakon stupiti na snagu? Mislim da sam nacuo nesto krajem godine, ali nisam siguran.
miša topola
26.7.2010, 21:52
Da nije možda ovo? (http://ratel.rs/upload/editor_files/File/Regulativa/Pravilnici/2010/02_2010_Pravilnik_o_prenosivosti_broja.pdf) :)
blast beat
28.7.2010, 16:35
E bas to. Nisu nesto puno u medijima spominjali, tako da sam se totalno izgubio u kojoj je trenutno fazi. Sacekacu i fiksni Telenor pa da komplet predjem.
MladenIsakovic
28.7.2010, 16:43
Aj' da i ja dodam još nešto ....
Prijavio sam se kod telekonja za adsl 29.novembra 2006. godine, još ga nisam dobio, centrala full digitalna, nema PCM-a, nema dvojnika....
Sa wirelles provajderom nemam optičku vidljivost, kablovska nije prošla kod mene....
Koristim dialup.....
poz ;)
star-duster
28.7.2010, 17:23
Aj' da i ja dodam još nešto ....
Prijavio sam se kod telekonja za adsl 29.novembra 2006. godine, još ga nisam dobio, centrala full digitalna, nema PCM-a, nema dvojnika....
Sa wirelles provajderom nemam optičku vidljivost, kablovska nije prošla kod mene....
Koristim dialup.....
poz ;)
Auuu... 2006!!! Šta da ti kažem, prijatelju, tebe baš ne vole telekomovci:(
Pa još i ta činjenica što nemaš drugu alternativu za net... Sorry, mate...
Znam kako to izgleda. Ja doduše koristim ADSL kod kuće, ali kod moje devojke smo voljom Telekoma još uvek na dial up-u.
Nego, jesi li se i ti raspitao direktno kod njih kao što smo se mi raspitali? Mislim, da te ne zavlače nekim zvaničnim tupavim razlozima, nego da ti kažu pravi razlog zašto te ne priključuju? (Kao što su nama priznali da neće da nas priključe samo iz tog razloga što smo se prijavili kod drugog provajdera. Btw, taj status quo još traje, oni nas i dalje ne priključuju, a mi i dalje nećemo da prodamo dušu đavolu).
MladenIsakovic
28.7.2010, 18:33
Nego, jesi li se i ti raspitao direktno kod njih kao što smo se mi raspitali? Mislim, da te ne zavlače nekim zvaničnim tupavim razlozima, nego da ti kažu pravi razlog zašto te ne priključuju? (Kao što su nama priznali da neće da nas priključe samo iz tog razloga što smo se prijavili kod drugog provajdera. Btw, taj status quo još traje, oni nas i dalje ne priključuju, a mi i dalje nećemo da prodamo dušu đavolu).
Pa zovem povremeno, pišem mail TelekoNJu, odgovor je "vaša centrala trenutno nema tehničke mogućnosti, bla bla...", na fon mi se javlja neka sekretarica koja je za adsl očigledno samo čula i ništa više ne zna o tome, i to je to. Koga da pitam pravi razlog?
Doduše, par meseci nakon prijave telekonju, prijavio sam se i kod sezama, al' kad zovem telekom da se raspitam, oni pogledaju moje stanje, i kažu centrala nije spremna. Doduše, na mojoj centrali niko nema adsl, tako da je to sigurno tačno. Igrom slučaja, imao sam mogućnost da se raspitam o centrali, full digitalna, nema PCM-a, nema dvojnika, al' nema taj DSLAM modem koji treba da ugrade pa da dobijemo adsl. Znači, koliko sam skapirao, treba da ugrade taj modem, i pošalju lika sa laptopom, i za pola sata sve gotovo.
Opet, ovo je prigradski kraj, cenim da nas se malo prijavilo za ADSL na toj centrali, te nas stoga još uvek ignorišu.
Ne znam dal' bi pomoglo da se prijavimo i za IPTV, dal' bi nešto ubrzalo stvari... :icon_scra
Ja sam čekao ADSL oko godinu i nešto dana, a IPTV 6 meseci :)
Al ja sam imao sreću da je čovek koji je jedno vreme bio direktor Telekoma, iz mog sela :) Pa je centrala digitalna, promenjene sve instalacije sa sve banderama :D pre 5 godina, i ide optika direktno za Beograd.
Pa iskreno šta da ti kažem, nađi nekog manjeg wireless provajdera pa ga dovuci do sebe kao što sam i ja radio...
Za IPTV...
Pa možda i bi.. Al opet DSLAM nema veze sa IPTVom.. To ide preko malo novijeg uređaja iste namene, ja msm da se zove ISPAM, ili talo nešto ... :D
ja sam jako lose iskustvo imao sa sezamom i njihovom tehnickom podrskom. Evo sta se desilo meni i mom ortaku do pre jedno 1.5 godinu pocne i meni i njemu da susti telefon dok adsl modem radi,njemu po celoj kuci meni samo telefon u mojoj sobi,pa smo mi zvali tehnicku podrsku istina dosli su odma lai kvar mosu otklonili da namopenem samo da ja sam koristio USB smece koje sezam daje a da je on imao ono Simens ludilo wifi. Naravno zvao sam i telekom i tehnicku podrsku sezama svi prodjose problemi ostadose. Na kraju sam iskacio telefon iz moje sobe dok je moj orkat non-stop ukljucivo/iskljucivo modem.
Kulmiacija mog problema se desila pre mesec dana kad je odjednom pocelo naglo pucanje veze gde sam ja opet pozvo tehnicku podrsku i gde su me oni lepo prosetali u smeru instaliraj drajvere,proveri konekcije. Razgovor se zavrsio citirma: "Telekom je kriv,telekom je kriv za sve psolacemo zahtev da pogledaju port a vi dodjite da zamenite opremu po 21 put".
Naravno poludeo sam i sutradan sam uzeo kod telekoma adsl i njihovu cuvenu promociju i tu se mojim problemima nije zavrsilo i kod telekoma mi je sustalo,diskonektovalo se ali moram priznati da im je ekipa dolsa kofigurisala port za moj br i da sve sad fukcionise
Mislim da je ovo odgovarajuća tema za ovu poruku.
Matić: Svima u Srbiji brz internet
Izvor: Dnevnik Novi Sad -- Vlade Srbije planira da do 2020. godine svim građanima bude dostupan internet s namanjim protokom od 100 Mb/s, piše u Strategiji razvoja informacionog društva.
Do tada, korisnici brzog interneta u Srbiji – a takvih je negde oko četvrtine – trenutno moraju da se zadovolje s prosečnom brzinom od jedva 3 Mb/s.
Taj podatak nas svrstava na 91. mesto u svetu po brzini internet protoka. Ali, kad su takve top liste u pitanju, već smo se navikli.
Uostalom, postoje delovi zemlje kojima je san makar i najmanja moguća brzina, drugi, pak, sanjaju bolji signal mobilne telefonije, a neki – da se ratosiljaju dvojnika na fiksnom telefonu.
Za ministarku za telekomunikacije i informaciono društvo Jasnu Matić navedeni problemi su posledica odsustva značajnije državne podrške razvoju telekomunikacija u proteklih nekoliko decenija.
"Decenijama se razvoj telekomunikacija u Srbiji zasnivao na postojanju i delovanju jedne državne kompanije. Srbiji su potrebni novi operatori i nove investicije, borba za korisnike, cenovna konkurencija, brže uvođenje novih tehnologija i povećanje kvaliteta usluga", kaže Jasna Matić.
Ona, ipak, tvrdi i da je njeno ministarstvo, u saradnji sa RATEL-om, u protekle dve godine nizom mera uspelo da snizi veleprodajnu cenu interneta, što su krajnji korisnici osetili kroz nekoliko značajnih povećanja protoka za istu cenu.
"Novim Zakonom o elektronskim komunikacijama ukinuta je prepreka za ulazak na tržište i poslovanje novih operatora za sve vrste usluga. Tako će od 1. janura 2012. građani imati mogućnost da usluge telefonije i objedinjene pakete usluga (telefonija, internet, TV) kupuju od većeg broja operatora. Među njima se nalaze i kablovski operatori , koji sopstvenom infrastrukturom već danas pokrivaju veliki broj domaćinstava", najavljuje ministarka.
Matić navodi da je konkurencija u oblasti maloprodaje internet usluga dosta dobra, nešto lošija u oblasti kablovske distribucije i mobilne telefonije, dok je najniža u oblasti fiksne telefonije i veleprodaje pristupnih kapaciteta za ADSL.
"I u segmentima s nižim stepenom konkurencije napravljeni su pomaci, ali ćemo pozitivne rezultate moći da vidimo tek kada se nedostajući kapaciteti izgrade, investicije realizuju i usluge ponude korisnicima, za šta će biti potrebno određeno vreme", kaže ona.
Ministarka smatra da "rešenje problema sa dostupnošću brzog interneta podrazumeva otvaranje tržišta za nove operatore, koji će doneti nove investicije u infrastrukturu i naterati postojeće operatore da investiraju više kako bi zadržali korak sa konkurencijom".http://www.b92.net/biz/vesti/srbija.php?yyyy=2011&mm=02&dd=06&nav_id=490855
@Kisr, bilo je vec reci o tome.
neko_drugi
12.2.2011, 15:11
@Kisr, bilo je vec reci o tome.
Da, ja stavio u Freaky news :D
nikola145
27.2.2011, 12:08
Sezam je bio korektan do skoro ali su počeli da treniraju storgoću pa sam ih napustio pre mesec dana. Ne mogu da kažem da nisu bili korektni za ovih pet godina koliko sam bio korisnik ali su me na karaju razočarali kada nisu hteli da mi uključe internet zbog neplaćenog računa. Ranije je bila praksa da automatski isključe posle petnest dana ali ih lepo zoveš i zamoliš da uključe i odeš da uplatiš istog dana.
E zadnji put su mi odgovorili da to više ne praktikuju. Možda su i imali nekog razloga da uvedu takve mere ali ih ja ne vidim i smatram krajnje nekorektnim posle pet godina avansnog plaćanja.
Možda sam malo razmažena mušterija kad pročitam šta se vama ostalima dešava ali svi u kući koristimo internet, deca za učenje a mi za posao. Kada usred poslovne prepiske moram da idem negde da se grebem za net pa onda nazad da odradim nešto na mom kompu izgledam potpuno neozbiljno ljudima sa druge strane koji očekuju tečnu komunikaciju i kojima je sam pojam lošeg interneta nebulozan.
Sada rabim kablovski IKOM ali ću sačuvati ADSL opremu za svaki slučaj ako i oni reše da treniraju strogoću. :-)
vBulletin® v3.8.7, Copyright ©2000-2025, vBulletin Solutions, Inc.