PDA

Prikaži potpunu verziju : Elektromobil!


Jovan Verbic
23.5.2010, 16:54
U kragujevačkoj "Zastavi" proizveden je prototip putničkog vozila na električni pogon na platformi automobila "Zastava 10"
Kragujevačka "Zastava" proizvela je prototip putničkog vozila na električni pogon na platformi automobila "Zastava 10".
http://www.rts.rs/upload/storyBoxImageData/2010/02/09/3442431/elektro-1.jpg

Prema prvim informacijama, vozilo će moći da razvije brzinu od 120 klometara na sat i da sa jednim punjenem baterija prelazi stotinu kilometara. Tako bi vožnja od Kragujevca do Beograda vozilom na elektro pogon, koštala stotinu dinara.
Drugi tehnički detalji automobila biće poznati posle promocije koja se očekuje za petnaestak dana.
Na realizaciji ovog projekta radi tim eksperata kragujevačke "Zastave", a po rečima generalnog direktora grupe "Zastava vozila" Zorana Radojevića, zabrinjavajuće stanje u oblasti zaštite životne sredine nametnulo je potrebu razvoja automobila sa električnim pogonom.
Radojević ističe da će trebati nekoliko godina da se stvore uslovi za serijsku proizvodnju ovih vozila.
Zastavin ekspertski tim odabrao je takozvani niskobudžetni pristup uz korišćenje postojećih modela, u ovom slučaju "Zastave 10", i konverziju klasičnim motora u elektromobile.


Hmm! Zvuci kao jos jedan korak blizi onom tamo preko "brda"!!! Sta mislite o ovome, da li ce uspeti da se realizuje u javnom saobracaju, na izgled je dobro 10x manja potrosnja novca??????

RUSuper
23.5.2010, 16:58
Svaka cast,ali znajuci nasu zemlju nema nista od serijske proizvodnje :opanachke

veseliburek
23.5.2010, 17:03
Sve je to lepo ali se nigde ne spominje cena automobila, ko ne plati na mostu plati na ćupriji...

todos
23.5.2010, 18:02
Da, slažem se sa predhodnikom. Neko treba da proizvede struju. A kako da se zadovolje sve više električnih automobila na ulici, nego sa nuklearkama, da ne skrećem na već jednu postojaću temu koja se time bavi. Ovi iz zastave se možda nadaju još jedno 30 godina subvencionisanja od strane države, tj. njenog naroda. Ovaj projekat, bar za mene je unapred propao, bez obzira što podržavam nastojanja da nam okolina bude čistija. A vidim i veliki igrači na ovom polju se nećkaju šta dalje da rade, a ne neko što je 30 godina proizvodio jedan te isti model.
I da dodam, ima dva klasična akumulatora koja ne verujem da dugo mogu da izdrže, plus baterija koja posle određenog vremena treba da se promeni, a koja košta skoro ko ceo automobil.

Beagle
23.5.2010, 18:25
konverziju klasičnim motora u elektromobile

OTO motor ne moze ni u ludilu da se konvertuje u elektricni. Moze samo da se izvadi i zameni sa elektromotorom.

Ako je ovo vozilo sa cisto elektricnim pogonom, verovatno ce morati i klasican menjac u penziju (posto elektromotor ima prakticno isti obrtni momenat u celom opsegu rada, menjac bi samo povecao potrosnju i smanjio efikasnost pogona) i da isti bude zamenjen nekim dvostepenim.

Da li se pominju neki sistemi za rekuperaciju energije? Koji tip motora se koristi? Koje baterije su upotrebi?

Jovan Verbic
23.5.2010, 18:34
Pa o bateriji i tipu motora za sad ne govore nista, postoji neki raniji projekat koji je koristio bateriju tipa Tesla Roadster! (litijum-jonske). Predpostavljam da i ovi koriste slicno nesto ili cak isto, uglavnom ovaj predhodni projekat koji je izveden 2007 godine, je mogao sa jednim punjenjem da predjem 400km, nije bio spreman za duze relacije! A o motoru nigde nije nista napisano, ali sam sinoc pravio neke stolice, na radiu 3 program rts sam cuo da je negde oko 22kW.

pedjastudio84
23.5.2010, 18:56
Nema od ovoga nista. Ja sam jos pre 10-ak godina video na sajmu automobila Yugica za slicnim (ako ne i istim) baterijama. Mislim da cak imam negde i fotografiju slikanu idiodom (sa pijace). Ako je nadjem skeniracu je i postaviti ovde.

LoneWolf
23.5.2010, 23:38
Ništa od ovoga,a čak i ako zaživi vlasti će "zdušno" podići cijenu električne energije...:Freddy:

Auror
23.5.2010, 23:44
**** ga honda ima bolje resenje, vozio ga je james may iz top gear-a kroz kaliforniju, zaboravio sam tacno ime modela, ali mozete da pitate google.

LoneWolf
23.5.2010, 23:47
Da nije to ipak TOYOTA a ne Honda? :)

EDIT : NIJE,radi se o Honda Civic hibridu (http://www.google.ba/images?hl=bs&q=honda%20civic%20hybrid&um=1&ie=UTF-8&source=og&sa=N&tab=wi) čini mi se.

NjegovaWisost
23.5.2010, 23:56
Колико ја знам, ово није ништа ново, крајем осамдесетих су направили и електричног Југа.

LoneWolf
24.5.2010, 0:00
...a najveću slavu YUGO je doživio u američkom filmu "Ko je ubio Monu" gdje je korišten u svim oblicima,verzijama i varijantama,i u onom kakoseonozvaše filmu gdje Brus ranjeni Vilis ulazi u Yuga na mostu :D

Auror
24.5.2010, 0:00
http://www.topgear.com/uk/videos/honda-clarity

Ne ovo je jos bolje od struje (ekonomicnije i rekao bih prakticnije,a skoro jednako cisto),a kad pogeldate video znacete i zasto da vam ne pricam sad. Rijec je o vodoniku.

Beagle
24.5.2010, 1:39
Hmm... Problem sa cistim vodonikom jeste skladistenje. U tecnom obliku je izuzetno opasan. Tu je i problem iskoriscenosti gorivne celije.

Postoji i Mazda RX-8 RE koja sagoreva vodonik, ali ona ima jos i vece probleme. U rezervoar od 110 litara se sabije oko 2.5 kg vodonika, i to je dovoljno za nekih 100 km voznje. Bukvalno, svelo bi se na voznju od pumpe do pumpe :).

SirDuck
24.5.2010, 1:53
Au, pa pod kolko bara pritiska je to? Ja vozim na metan, ugljenik više :D

todos
24.5.2010, 8:20
Zato autobusi imaju rezervoare na krovu veličine auto cisterne. Ljudi, ne postoji rešenje za zamenu OTO i Dizel motora. Jedina alternativa je TNG i ništa više. Kad bi pokušali nešto sa helijumom, ali ne znam da li postoje projekti na tu temu. Takođe bi bilo interesantno da automobili idu na nuklearni pogon, jedno punjenje i samo plaćaš godišnje takse. A punjenje bi bilo manje od santimetra kubnog. De li je naš Bokille 20000 da kaže nešto na tu temu.

Bokile
24.5.2010, 8:56
Takođe bi bilo interesantno da automobili idu na nuklearni pogon, jedno punjenje i samo plaćaš godišnje takse. A punjenje bi bilo manje od santimetra kubnog. De li je naš Bokille 20000 da kaže nešto na tu temu.

Evo me,pre dosta vremena tim strucnjaka je pravio nesto tako na nekoj Ladi Nivi,i na kraju su odustali od projekta,ali su planirali da bi sa 1 "punjenjem" mogla da ide "ladno'" oko 10 godina....

A sad cu ti kazem i zasto ne moze to da se napravi i zasto su odustali:

1)Olovni kontejner u kome bi se pravile fisije bi bio pretezak i bila bi potrebna jaka sasija da bi to izdrzala

2)Sta mislis da bi se desilo kad bi se sudario?

3)Ne bi odgovaralo naftnim kompanijama,jer bi ostale bez posla

4)Sta ces da radis kad se potrosi gorivo,zamena bi bila preskupa a novo gorivo astronomski skupo...

5)Brzo bi ostali bez nuk. goriva

6)Uvek ali uvek bi bilo zracenja iz predela motora...

Eto...

Beagle
24.5.2010, 9:55
Au, pa pod kolko bara pritiska je to? Ja vozim na metan, ugljenik više :D

350 bara.

Imas CNG uredjaj? Koliko te kosta kilogram metana i kolika je potrosnja?

Zato autobusi imaju rezervoare na krovu veličine auto cisterne. Ljudi, ne postoji rešenje za zamenu OTO i Dizel motora. Jedina alternativa je TNG i ništa više. Kad bi pokušali nešto sa helijumom, ali ne znam da li postoje projekti na tu temu. Takođe bi bilo interesantno da automobili idu na nuklearni pogon, jedno punjenje i samo plaćaš godišnje takse. A punjenje bi bilo manje od santimetra kubnog. De li je naš Bokille 20000 da kaže nešto na tu temu.

Ja sa TNG-om lepo ustedim, a i ekoloski je prihvatljiviji nego benzin ili dizel gorivo. Problem sa nasom drzavom je taj sto je ekologija kolateralna steta, te ih to ne sprecava da dizu cenu (nekvalitetnog) naftnog gasa u nebesa.

Pitanje za Bokile-ta :)

Koliki je najmanji moguci reaktor? Ne razumem se bas u tehnikalije, ali kontam da reaktor mora da bude aktivno hladjen (ne prave se dzaba elektrane pored reka), i da bi se on u teoriji vrlo tesko spakovao u automobil.

Dokle li se stiglo sa Betavoltaics-om? Mozda bi atomska baterija mogla da bude izvor napajanja?

Bokile
24.5.2010, 10:21
Pitanje za Bokile-ta :)

Koliki je najmanji moguci reaktor? Ne razumem se bas u tehnikalije, ali kontam da reaktor mora da bude aktivno hladjen (ne prave se dzaba elektrane pored reka), i da bi se on u teoriji vrlo tesko spakovao u automobil.

Pitan gospodin doktor ja odgovaram,reaktor bi mogao da se spakuje u obican ranac,ja mislio da me zeza kad nadjoh odgovor:
http://www.atomicengines.com/engines.html
Takodje i atomska bomba moze da se spakuje u ranac:
http://en.wikipedia.org/wiki/Suitcase_bomb
A pioniri koji su napravili prvi automobil na nuklearni pogon je Ford,koji je napravio model Ford Nucleon:
http://en.wikipedia.org/wiki/Ford_Nucleon

Beagle
24.5.2010, 10:29
Zanimljivo... Moracu da nabavim jedan taj ranac :)

Hvala na odgovorima ;)

Bokile
24.5.2010, 10:33
Zanimljivo... Moracu da nabavim jedan taj ranac :)

Samo mi javi kad ga nabavis,da ja odem daleko... :D

Eddy
24.5.2010, 11:06
Taj elektricn punto nije nista spektaurno. Nemaju ti inzenjeri ni dovoljno znanja i para (sad ovim kao pokusavaju i da izvuku neko finansiranje, ja za ovo ne bih dao) da urade dostojnu konverziju koja ce i biti i prakticna i konkurentna. Mislim da su onomad istu konverziju uradili i na Jugu.

Onomad su neki forumasi vodili tesku diskusiju o nuklearnim reaktorima, a sad se razmatra kako spakovati mini reaktor u kola.

Auror
24.5.2010, 12:16
Ne znam jeste li pogledali klip i culi sta je rekao voditelj. Ovakav motor u Hondi (koji stvara struju pomocu reakcije vodonika i kiseonika) ima samo jedan pokretni dio u sebi. To znaci da se ti motori vrlo lako i jeftino proizvode,a jos lakse odrzavaju.

Beagle
24.5.2010, 13:07
Da, i zove se rotor (ko i u svakom elektromotoru :D).

Da li je jeftin ili ne, to bas nesto nisam siguran. Definitivno je jednostavniji od OTO motora.

Auror
24.5.2010, 13:34
Pa recimo lakse je napraviti (elektricni) motor koji koristi Tesla automobil od 2l nego SLSov benzinac 6.3l :D

todos
24.5.2010, 13:45
ali zato bi ladno moglo nuklearno gorivo da pokreće lokomotive. Čudi me da Rus nisu petljali oko toga u vezi onih njihovih oklopnih vozova koji nose nuklearne bojeve glave.

Beagle
24.5.2010, 13:50
Pa recimo lakse je napraviti (elektricni) motor koji koristi Tesla automobil od 2l nego SLSov benzinac 6.3l :D

Al ti je poredjenje :rolleyes:

I ne gleda se kubikaza kod elektromotora vec snaga u KW. Kubikaza kod OTO motora se meri maksimalnom zapreminom prostora za sagorevanje u cilindrima.

SirDuck
25.5.2010, 0:54
@Beagle, 10 kila mu dodje 700 kinti (69 je kilogram, a bio je 65...ped*ri) i na to vozi 200 km, ne mož' povoljnije :)

@tema

Pa zar već ne postoje nuklearne podmornice? Stoje pod vodom kolko im zalihe hrane dozvoljavaju, kiseonik izvlače iz vode (kolko sam skontao).

Bokile
25.5.2010, 1:09
Evo nesto zanimljivo...

7Sc7ZMq-yVw

vasiljevic
25.5.2010, 15:35
Najpraktičniji sistem danas po pitanju izvodljivosti i po pitanju cene, tehnologije i sl, danas je BMW Hydrogen sistem koji oni testiraju već desetak godina ako se ne varam, i koji je već na drumu, mada u ograničenom broju. Snimak je ovde:

http://www.youtube.com/watch?v=LjWCXD4P3XQ

Ovo je danas sasvim prihvatljivo rešenje, radi na oba tipa goriva, dakle, i vodonik i standardni benzin. Iskreno, nema razloga da nebi mogao da radi i recimo na TNG, Biobenzin i sl rešenja. Može da se vozi na vodonik gde ima raspoloživih pumpi, koristi odlično poznatu tehnlologiju danas, gde nema pumpi za vodonik klik na dugme i mod za benzin, toga ima, najmanji troškovi prilagođavanja proizvodnje. Jednostavno rečeno, već sutra može u proizvodnju bez tehničkih problema izvođenja ali .... Jedini problem koji treba da se reši je kako jeftino dobiti dovoljne količine vodonika, jer to danas još niko nije rešio. Ne govorim male količine u labarattoijama, govorim o načinu industrijske proizvodnje koja bi imala dovoljno nisku cenu proizvoda na kraju.

Drugi deo priče je vezan za naš proizvod, i to priča oko elektro automobila. Danas, to je vrlo neisplatljiva rabota ukupno gledano. Jeste, kad se pogleda prema benzinskom motoru i kad se pogleda i uporedi samo auto, mi imamo mnogo manje zagađenje i manju cenu prevoza. Ali, kad se u igru ubaci i jednačina odakle dolazi ta struja, pitanje je koliko će se tu naći smanjenja zagađenja, ubacimo i to da će trebati i novi pogoni za proizvodnju dodatne struje ..... Računica tada nije baš toliko povoljna. Ko ne plati na mostu, plati na kraju na ćupriji. Ovo je i glavni razlog što sam prilično siguran da današnja moda neće previše da opstane, nekako mi vodonik daje sliku nečeg što je mnogo isplatljivije i bolje rešenje na duži rok. Dali je za pohvalu što su to odradili? Jeste, bar neko mada i privatno ili poluprivatno pokušava nešto. Dali je high tech? Ne. Niko i ne očekuje to, koliko su imali para i podrške uradili su i više od očekivanog. Dali će im neko iz države pomoći? Ne. Njih interesuje kako da opet povećaju akcize i cene goriva, iako zbog toga danas već imaju nekih 800 miliona dinara mesečno manje u kasi nego prošle godine, dobra politika vrlih stručnjaka za ekonomiju. Kako vode ekonomiju tako brinu i o budućnosti.

ivan90BG
28.5.2010, 19:08
@Nuklearna enegrija

Malo mi je čudno da je Ford već 50-ih imao nuklearni automobil i da se reaktor može spakovati u ranac, pošto su koliko ja znam Rusi napravili prototip nuklearnog mlaznog aviona sa kojim su imali silne probleme. Jedna varjanta je bila da vazduh koji uvlači usisna turbina prolazi kroz radijator koji greje tečnost koja cirkuliše iz reaktora, a zagrejan vazduh onda okerće drugu turbinu povezanu na ususnu... Druga varjanta je bila da vazduh projazi direktno kroz reaktor. Prototip je napravljen sa drugom varjantom sistema jer je prva varjanta bila preteška. Avion je prosipao radijaciju iz izduva, a i posada je zaradila rak od radijacije jer su štedeli na olovu, opet zbog težine.

@Vodonik

Ne postoji nikakav problem proizvodnje vodonika. Sve što treba uraditi je napraviti solarnu ili vetroelektranu tamo gde ima sunca ili vetra i struju koristiti za elektrolizu vode.

Ali vodonik nije sveti gral. Ono što je potrebno je značajan napredak u razvoju baterija. Njegov početak se već nazire počecima superkondenzatorskih baterija kojih ima danas, posle toga dolaze nanobaterije. Takvi sistemi bi obezbedili konkurentnost, a i prednost nad SUS automibilima u svakom pogledu, a cena će doći kada se pojave prvi znaci omasovljenja.

Stojadin
7.6.2010, 20:57
Да ли би електрични аутомобили у Србији смањили загађење ваздуха?

-Проценат искоришћења бензина за кретање данашњих аутомобила је око 50%
-Проценат искоришћења струје у електричним моторима боље конструкције за аутомобиле је око 85%, али се заборавља да се код нас највећа количина електричне енергије добија из термоелектрана где се користи угаљ за добијање исте а проценат искоришћења угља за добијање струје је у најбољем случају 25% па тако 85% од 25% изађе само 21%.

Шта је исплативије, боље за околину...?

VojaM
8.6.2010, 14:24
A koliko se okolina uništi onim što se ispušta u atmosferu u postrojenjima za proizvodnju benzina (rafinerijama)?

Bokile
8.6.2010, 14:32
@Nuklearna enegrija

Malo mi je čudno da je Ford već 50-ih imao nuklearni automobil i da se reaktor može spakovati u ranac, pošto su koliko ja znam Rusi napravili prototip nuklearnog mlaznog aviona sa kojim su imali silne probleme. Jedna varjanta je bila da vazduh koji uvlači usisna turbina prolazi kroz radijator koji greje tečnost koja cirkuliše iz reaktora, a zagrejan vazduh onda okerće drugu turbinu povezanu na ususnu... Druga varjanta je bila da vazduh projazi direktno kroz reaktor. Prototip je napravljen sa drugom varjantom sistema jer je prva varjanta bila preteška. Avion je prosipao radijaciju iz izduva, a i posada je zaradila rak od radijacije jer su štedeli na olovu, opet zbog težine.


Ajmo redom...

Nije mogao da izbacuje radijaciju nego samo kontaminaciju,koja bi se dejonizovala pre nego sto padne na zemlju...

Rak bi mogli da zarade posle vise od 2 meseca konstantne voznje tim avionom,ali bi se rak onda pojavio kod ljudi tek posle 6 do 8 meseci,ali pre raka dolazi sterilitet i opadanje kose zajedno sa susenjem koze...

A glavno pitanje je bilo sta bi se desilo kad bi se taj avion srusio,doslo bi do male katastrofe...

todos
9.6.2010, 20:35
A koliko se okolina uništi onim što se ispušta u atmosferu u postrojenjima za proizvodnju benzina (rafinerijama)?

Najgora je proizvodnja benzina, anjega tretiraju kao korektno resenje za pprirodu.